Ram do MSI K9N SLI Platinum

Data: 2010-11-20 22:42:28
Autor: Lopez
Ram do MSI K9N SLI Platinum
Siema,

Posiadam płytę MSI K9N Platinum, a na niej 2GB Ramu,
Kingston KVR800D2N5K2/2G (w dualu). Postanowiłem niedawno
rozszerzyć ilość ramu do 4G dokupując kolejną parę
identycznych modułów, ale próba uruchomienia skończyła się
BSOD'em Windowsa. Podjąłem także próbę uruchomienia
tego systemu za pomocą innej pary 2x2GB Kingstona,
ale objawy były identyczne. Producent w zapewnia,
że ta płyta obsługuje 8GB ale zdaje się, że kłamie :(

Czy komukolwiek z was udało się wsadzić tam 4GB ramu?
jeśli tak, to w oparciu o jakie moduły?

Lopez

Data: 2010-11-22 20:08:02
Autor: Przemysław Ryk
Ram do MSI K9N SLI Platinum
Dnia Sat, 20 Nov 2010 22:42:28 +0100, Lopez napisał(a):

[...]

Podejście pierwsze - wsadzić tylko dwa nowe moduły i sprawdzić poprawność
ich działania MemTestem na przykład.

[ Niektóre błędy nie były by tak tragiczne, gdyby nie próby ich            ]
[ naprawienia.                                        (znalezione w necie) ]

Data: 2010-11-23 09:21:33
Autor: M
Ram do MSI K9N SLI Platinum
Witam
Mam K9N Platinum NIE sli ( najnowszy bis) i przećwiczyłem.
2 x Kingston1G dual nie dziala:-(  single ok
2x Kingmax 1G dual dziala po podniesieniu napiecia:-) single ok
2x 1 czy 2G GoodRam 800 dual dziala w dual ok (tylkocl5 wolno)
4x 1G (4x2 nie testowalem) GoodRam dziala testy ok..... losowe zwałka  co 2..4 dni !

W moim przypadku 4G NIC nie wnosiło na + ( tym bardizej 8G)

Mam teraz A5000+ 2.6G 1.15V downvoltage + 2 x Kingmax 800 dual (cl4 + inne parmetry prawie na max) min podniesine napiecie!
stabilne 2 tyg+ a w testach proc i mem wypadda super.

Płyta kapryśna jest :-( ...moze to problem kontrolera ktory jest w proc.
cl6 + V pamieci na max a potem zmniejszaj

Data: 2010-11-23 21:27:16
Autor: Lopez
Ram do MSI K9N SLI Platinum
W dniu 23.11.2010 09:21, M pisze:
[...]

Ja akurat sporo korzystam z wirtualizacji, wiec zwiekszenie ilosci ramu
podyktowane jest konkretna potrzeba.

[...]

Faktycznie, kaprysna to plyta.
Dzieki za wskazowki, zaniose po prostu kompa do sklepu
i niech mi dobiara cos dzialajacego.

Lopez

Data: 2010-11-23 23:29:17
Autor: maX
Ram do MSI K9N SLI Platinum

Użytkownik "Lopez" <lopezrt@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ic9fc5$kes$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zacznij od upgrade'u biosu. A testowanie zacznij od ustawienia w biosie pamięci na najniższy dzielnik (czyli 400).

Data: 2010-11-24 18:48:23
Autor: Lopez
Ram do MSI K9N SLI Platinum
W dniu 23.11.2010 23:29, maX pisze:

[...]

Bios niby już mam najnowszy, notabene z 2008r :/
Obawiam się, że problem leży nie w wydajności, a w sposobie adresowania.
Korzystam jednocześnie z Linuksa i Windows7 x64.
Po upgrade do 4GB Linux raportował mi, że pamięć nie jest ciągła,
składa się z bloków (2GB+1GB+512M+256MB+itd...)
i posiada dziurę o rozmiarze ok 16MB. Mimo to Linux pracował
stabilnie. Nawet taki brak byłbym w stanie zaakceptować,
gdyby nie to, że Windows kompletnie sobie z tym nie radził
i po kilku sekundach wywalał się z błędem Stop 0x1A MEMORY_MANAGEMENT.

Lopez

Ram do MSI K9N SLI Platinum