Rama 27,5", koła 26"

Data: 2017-09-29 16:19:36
Autor: rmikke
Rama 27,5", koła 26"
Jak bardzo złym pomysłem jest wsadzenie kół 26" w ramę przeznaczoną do kół 27,5"?

Bo mam koła, które mi się bardzo, a rowerów na 26" podobno już prawie nie robią...

Data: 2017-09-30 07:59:06
Autor: Piotr aka dracorp
Rama 27,5", koła 26"
Dnia Fri, 29 Sep 2017 16:19:36 -0700, rmikke napisał(a):

Jak bardzo złym pomysłem jest wsadzenie kół 26" w ramę przeznaczoną do
kół 27,5"?

Bo mam koła, które mi się bardzo, a rowerów na 26" podobno już prawie
nie robią...

Chyba żadnym. Niektórzy tak robią ze względu na możliwość włożenia szerszej opony.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-09-30 09:21:28
Autor: Szuwarek
Rama 27,5", koła 26"
rmikke pisze:
Jak bardzo złym pomysłem jest wsadzenie kół 26" w ramę przeznaczoną do kół 27,5"?

Bo mam koła, które mi się bardzo, a rowerów na 26" podobno już prawie nie robią...
Jeżeli masz i to i to w włóż i sprawdź, najbardziej patrzyłbym na odległość suportu i korb od podłoża: wyboje, zakręty.
Tak czy inaczej to rozwalona geometria roweru.
Częściowym rozwiązaniem może być duża opona tzw. 26,5", ale nie wiadomo czy obręcz i rama przyjmie.
Pozdrawiam

Data: 2017-09-30 14:10:35
Autor: Szuwarek
Rama 27,5", koła 26"
cyklista pisze:
Szuwarek pisze:
rmikke pisze:
[...]

Dlaczego rozwalona geometria? Jak wymieni obydwa to geometria według mnie zostanie taka sama, zmieni się tylko o ~1-2 cm odległość suportu od ziemi.

Nie do końca - jest taki parametr jak wyprzedzenie czy jakoś się tam nazywa:
http://www.fiztaszki.pl/node/56
nie wiem czy będzie efekty korzystny czy nie, ale jakiś pewnie będzie.
Chociaż to może rozdwajanie włosa na czworo.
Ale z drugiej strony, jeżeli ramy projektowane są pod konkretny skok amortyzatora, to chyba coś w tym jest.
pozdrawiam

Data: 2017-09-30 13:09:45
Autor: Rowerex
Rama 27,5", koła 26"
W dniu sobota, 30 września 2017 14:10:38 UTC+2 użytkownik Szuwarek napisał:
cyklista pisze:

> [...]
nie wiem czy będzie efekty korzystny czy nie, ale jakiś pewnie będzie.
Chociaż to może rozdwajanie włosa na czworo.

Bardzo gruba nadinterpretacja - w praktyce to nieistotne. Jakoś nikt się nie przewraca na rowerze po przesiadce z opon 1,5" na 2,35" lub odwrotnie, co daje podobną różnicę na średnicy koła co między kołami 26 i 27,5.

Ale z drugiej strony, jeżeli ramy projektowane są pod konkretny skok amortyzatora, to chyba coś w tym jest.

Dzwoni, ale nie w tym kościele - ramy projektuje się pod skok w przednim kole - amortyzator o mniejszym skoku jest zazwyczaj niższy, jeśli da się niższy amortyzator niż ten dla którego zaprojektowano ramę, to da to taki efekt jakby wsadzić mniejsze przednie koło, pozostawiając rozmiar koła tylnego bez zmian - rama przechyli się do przodu, zwiększy się nieco kąt rury podsiodłowej i sterowej, siodełko nieco pójdzie do przodu, a kierownica się obniży - jednak nic takiego nie stanie się, gdy zmniejszy się oba koła jednocześnie (czyli przy zmianie kół z 27,5 na 26).

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-10-02 07:35:32
Autor: abn140
Rama 27,5", koła 26"

Pozdr-
-Rowerex

no ok to zapytam btw - na co mam zwracac uwage jak/zeby wybrac gorala '29, ale nie do sportu tylko w miare lekkiego latania po lasach?
czyli tzw komfortowa geometria...
czesto to spotykam ale nie wiem co to znaczy.
ktore rury, i jakie dlugie krotkie?
a moze jest na necie wiarygodne info gdzie mozna sie tego nauczyc?
thx

Data: 2017-09-30 15:00:17
Autor: cyklista
Rama 27,5", koła 26"
Szuwarek pisze:
cyklista pisze:
Szuwarek pisze:
rmikke pisze:
[...]

Wszystko TO prawda, tylko jak się ma ten parametr zmienić, przy zmianie obydwu kół na mniejsze? Jakby zmienił tylko z przodu albo z tyłu to rozumiem bo zmieniają się kąty pochylenia ramy. Tak samo zresztą jak się dzieje przy skokach amortyzatora i zmianie jego długości.

Data: 2017-09-30 20:22:50
Autor: ToMasz
Rama 27,5", koła 26"
W dniu 30.09.2017 o 01:19, rmikke pisze:
Jak bardzo złym pomysłem jest wsadzenie kół 26" w ramę przeznaczoną do kół 27,5"?

Bo mam koła, które mi się bardzo, a rowerów na 26" podobno już prawie nie robią...

1 wszystkie rowery i ramy robią
2 jakie tam masz hamulce?

Data: 2017-09-30 11:40:16
Autor: Ignac
Rama 27,5", koła 26"
W dniu sobota, 30 września 2017 20:22:52 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

1 wszystkie rowery i ramy robią
2 jakie tam masz hamulce?

Dokładnie, i o to samo chciałem zapytać, bo jeśli dyski to ok. i
wejdą opony bardziej "czołgowe".
Ale jeśli v-b, to piwoty pod szczęki nie będą pasować.
Gdyż obręcz 26- to średnica 559 mm, a koła 27,5 0 to 585mm.
Dlatego posiadane koła 26 są za niskie do piwotów v-b ramy 27,5!

Data: 2017-10-01 15:01:07
Autor: rmikke
Rama 27,5", koła 26"
On Saturday, 30 September 2017 20:40:18 UTC+2, Ignac  wrote:
> [...]

Gdyż obręcz 26- to średnica 559 mm, a koła 27,5 0 to 585mm.
Dlatego posiadane koła 26 są za niskie do piwotów v-b ramy 27,5!

Szlag, to faktycznie najważniejsze. Koła sa pod v-brejki,
idę kombinować w innym kierunku...

Data: 2017-10-02 08:35:34
Autor: ToMasz
Rama 27,5", koła 26"

Szlag, to faktycznie najważniejsze. Koła sa pod v-brejki,
idę kombinować w innym kierunku...

napisz co kombinujesz. chętnie pomogę

ToMasz

Data: 2017-10-08 12:30:02
Autor: rmikke
Rama 27,5", koła 26"
On Monday, 2 October 2017 08:35:36 UTC+2, ToMasz  wrote:
> Szlag, to faktycznie najważniejsze. Koła sa pod v-brejki,
> idę kombinować w innym kierunku...
> napisz co kombinujesz. chętnie pomogę

Już się nie kłopocz, kupiłem rower, który OIDP pokazałeś w innym wątku,
Zobaczymy, jak się będzie sprawować. 29", ale skoro ciężko kupić 26",
to co ja się będę szczypać...

Czyli już pomogłeś, dzięki ;)

Rama 27,5", koła 26"