Rama 29" z kołami 26"??

Data: 2009-10-15 22:00:39
Autor: michał
Rama 29" z kołami 26"??
No wła¶nie, jestem na etapie składania nowego roweru, zakupiłem już amortyzator (Recona 351) i koła (Mavic 317, DT Champion, Shimano XT), aktualnie jestem bliski zakupu ramy. Mam w planach GF Hoo Koo E Koo (około 1700g), ale ostatnio na allegro pojawiła się rama Kross Unplugged (stalowa, waży 2545g), jest to 29", założyłbym normalny napęd 3x9. I tak teraz sobie my¶lę - bo nie bardzo mi się chce sprzedawać koła i amora, które kupiłem po niezłej cenie, czy by nie założyć tego do ramy Krossa, a póĽniej czę¶ci wymienić. Minusem byłaby waga całego roweru, bo rama jest klocowata, ale jako¶ to przeżyję. Z drugiej strony może jednak nie warto kombinować i po prostu kupić tego GF, skręcić go i tyle. Ale ci±gnie mnie też do 29", to jednak byłoby zupełnie co innego.
Co o tym s±dzicie? Warto się w co¶ takiego bawić czy dać sobie spokój? Prosiłbym o wskazówki :)

pzdr

michał

Data: 2009-10-15 21:16:47
Autor: Jan Srzednicki
Rama 29" z kołami 26"??
On 2009-10-15, michał wrote:
No właśnie, jestem na etapie składania nowego roweru, zakupiłem już amortyzator (Recona 351) i koła (Mavic 317, DT Champion, Shimano XT), aktualnie jestem bliski zakupu ramy. Mam w planach GF Hoo Koo E Koo (około 1700g), ale ostatnio na allegro pojawiła się rama Kross Unplugged (stalowa, waży 2545g), jest to 29", założyłbym normalny napęd 3x9. I tak teraz sobie myślę - bo nie bardzo mi się chce sprzedawać koła i amora, które kupiłem po niezłej cenie, czy by nie założyć tego do ramy Krossa, a później części wymienić. Minusem byłaby waga całego roweru, bo rama jest klocowata, ale jakoś to przeżyję. Z drugiej strony może jednak nie warto kombinować i po prostu kupić tego GF, skręcić go i tyle. Ale ciągnie mnie też do 29", to jednak byłoby zupełnie co innego.
Co o tym sądzicie? Warto się w coś takiego bawić czy dać sobie spokój? Prosiłbym o wskazówki :)

Jeździć będzie, ale najprawdopodobniej będziesz miał dramatycznie nisko
suport, co utrudni jazdę po większych nierównościach.

Data: 2009-10-16 00:03:53
Autor: Kuba Stasiak
Rama 29" z kołami 26"??

JeĽdzić będzie, ale najprawdopodobniej będziesz miał dramatycznie nisko
suport, co utrudni jazdę po większych nierówno¶ciach.

Dramatycznie nisko od jakiej warto¶ci się zaczyna?

Data: 2009-10-15 22:17:31
Autor: Jan Srzednicki
Rama 29" z kołami 26"??
On 2009-10-15, Kuba Stasiak wrote:

Jeździć będzie, ale najprawdopodobniej będziesz miał dramatycznie nisko
suport, co utrudni jazdę po większych nierównościach.

Dramatycznie nisko od jakiej wartości się zaczyna?

PowyĹĽej 30cm jest juĹĽ akceptowalne w terenie. Rowery szosowe majÄ…
26-27cm i to już za mało na trudny teren (korzenie, duże kamienie,
uskoki), ale nie ma jeszcze problemu z zawadzaniem pedałem o asfalt przy
zakrętach.

Data: 2009-10-16 00:15:31
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Rama 29" z kołami 26"??

JeĽdzić będzie, ale najprawdopodobniej będziesz miał dramatycznie nisko
suport, co utrudni jazdę po większych nierówno¶ciach.

Dramatycznie nisko od jakiej warto¶ci się zaczyna?

Pedał 3cm od ziemi.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-10-16 14:24:31
Autor: granat
Rama 29" z kołami 26"??
Kuba Stasiak pisze:
JeĽdzić będzie, ale najprawdopodobniej będziesz miał dramatycznie nisko
suport, co utrudni jazdę po większych nierówno¶ciach.

Dramatycznie nisko od jakiej warto¶ci się zaczyna?

od takiej gdy blat uderza w przeszkode typu kraweznik itp.

granat

Data: 2009-10-15 22:22:53
Autor: zcxz
Rama 29" z kołami 26"??
michał wrote:
[...]
musisz byc bardzo wysoki :)
a powaznie, to sie zdecyduj, w ktora strone chesz isc :)
jezeli jestes wysoki to namawiam na kolka 29".
ja nie jestem wysoki ale sie juz prawie nawowilem.

--
zcxz

Data: 2009-10-15 22:26:40
Autor: zcxz
Rama 29" z kołami 26"??
Data: 2009-10-16 13:46:59
Autor: ...::QRT::...
Rama 29" z kołami 26"??
Dnia Thu, 15 Oct 2009 22:26:40 +0200, zcxz napisał(a):

a to jest calkiem ladny rower:
http://www.superior.cz/en/archive/models-2009/29/bike.html?id=179

może i ładny ale:
W mojej opinii tłentynajner winien mieć agresywne k±ty. Zarówno podsiodłowy
jak i k±t głowki. Głowinie z tego powodu iż przy tej wielko¶ci kół i
widelcu o standardowym offsecie (ja np taki mam - reba 29 z 2007) rower 29
o standardowych k±tach po prostu muli.   --
www.warszawski.info

Data: 2009-10-15 22:27:43
Autor: michał
Rama 29" z kołami 26"??
zcxz:
[...]

Hmm, mam jakie¶ 189 cm wzrostu.

pzdr

michał

Data: 2009-10-15 22:34:40
Autor: zcxz
Rama 29" z kołami 26"??
michał wrote:
Hmm, mam jakie¶ 189 cm wzrostu.
to wsiadz na rowerek z 26" i wez sie przejzyj w lustrze ;)
jak Bozia da to mam nadzieje, ze w przyszlym sezonie uda mi sie zlozyc 29" kolosa.
jak dla mnie bedzie to kompromis miedzy szosa i goralem.
a co do ramy krossa to wyglada fajnie i nie wiem jak oni t o zrobili ze te rowery waza 12,5 kg.

--
zcxz

Data: 2009-10-15 22:43:50
Autor: zcxz
Rama 29" z kołami 26"??
zcxz wrote:
michał wrote:
[...]
za 3500 pln znajdziesz to:
http://www.kross.pl/573-g517-k2186-big_wheel.html

jeno oni tam podaja rozmiar 19". sprawdzilbym czy aby dobry.

--
zcxz

Data: 2009-10-15 22:44:22
Autor: michał
Rama 29" z kołami 26"??
zcxz" napisał:
[...]

Wiesz, aktualnie mam Gianta w rozmiarze 21,5", koła oczywi¶cie 26", i nie czuję specjalnego dyskomfortu ;)
my¶lisz, że warto pakować się w tego Krossa? Mam na razie problem z czę¶ciami - amor i koła juz zakupione... Chyba, że założę to co mam, a póĽniej kupię odp graty

pzdr

michał

Data: 2009-10-15 22:53:09
Autor: zcxz
Rama 29" z kołami 26"??
michał wrote:
[...]
1. kross rozmiarowo moze nie byc oki.
2. mozesz zupgrejdowac gianta
3. mozesz sprzedac graty i kupic 29" kolowca
4. kupic rame do 26" kolek

--
zcxz

Data: 2009-10-15 23:11:40
Autor: Adrian S.
Rama 29" z kołami 26"??
zcxz wrote:

michał wrote:
[...]

Panie daj spokój, s± ramy do kół 29" dla do¶ć niskich osób (160cm)

Unplugged faktycznie trochę waży ale ramy CrMo robi się przecież dla
komfortu... --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-10-15 23:31:28
Autor: zcxz
Rama 29" z kołami 26"??
Adrian S. wrote:
Panie daj spokój, s± ramy do kół 29" dla do¶ć niskich osób (160cm)
1. sa, samemu nie bedac wysokim, przymierzam sie do 29" kolowca ale rownie pieknie wygladam na 26" kolowcu ;)
2. a jezeli ludek ma 190 cm i wiecej to smisznie to wyglada wielka rama z malymi kolkami...i tutaj wszelkich wielkoluduf namawialbym na 29" kolowca :)

--
zcxz

Data: 2009-10-16 13:46:07
Autor: Tomasz Minkiewicz
Rama 29" z kołami 26"??
On Thu, 15 Oct 2009 23:11:40 +0200
"Adrian S." <adriansochoSPAM@NIEgmail.com> wrote:

zcxz wrote:

> musisz byc bardzo wysoki :)
> a powaznie, to sie zdecyduj, w ktora strone chesz isc :)
> jezeli jestes wysoki to namawiam na kolka 29".
> ja nie jestem wysoki ale sie juz prawie nawowilem.

Panie daj spokój, są ramy do kół 29" dla dość niskich osób (160cm)

Panie, daj spokój. Nie ma takich i nie ma szans żeby były. Rura
podsiodłowa musiałby mieć najwyżej ze 12 cali, a to by dało „pionową”
rurę górną. Chyba żeby była to rama do której nie przewidziano amora,
wtedy główkę dałoby się obniżyć, ale rower przestałby być 29erem.
„Małe” ramy 29erów nadają się dla osób o 10 cm wyższych niż piszesz.
Jeżdżę na najmniejszej dostępnej, szesnastocalowej karatowej maupie
i przy wzroście 174 cm nie oceniam tego roweru jako mały. Kiedyś dla
zabawy przeliczyłem, jaka byłaby wielkość (liczona C-C) tej ramy gdyby
była kwadratowa, z poziomą rurą górną, przy zachowaniu wszystkich
pozostałych wymiarów. Wyszło 22.7". Oczywiście takie liczenie jest bez
sensu, bo kwadratowy 29er nie ma prawa istnieć, ale daje pojęcie o
reszcie geometrii (kąty są typowe: 73° i 71.5°). A tak na wyczucie,
to ta moja szesnastka jest wielkości normalnego roweru 20-21". I ja na
niej jeżdżę po twardym! W terenie czułbym się pewniej mając przynajmniej
ze dwa centymetry większy prześwit pod kroczem (a najpowszechniejszym
powodem narzekania na ten model jest, że ma _nisko_ suport, nawet jeśli
mnie wydaje się inaczej – 13 cm od osi pedału do ziemi, to IMHO mnóstwo
daleko).

Jeśli rowerzysta mierzy mniej niż 170 cm (no, niech będzie ten centymetr
czy dwa mniej), 29er w jego przypadku odpada (co dość trudno wyczytać
z gołych cyferek – ja przez zakupem rozważałem tę ramę w rozmiarze
18" :D). Jeśli jakiś niewysoki grupowicz sobie takiego kupi, to niech
potem nie marudzi, ĹĽe go nie ostrzeĹĽono.

Unplugged faktycznie trochÄ™ waĹĽy ale ramy CrMo robi siÄ™ przecieĹĽ dla
komfortu...

Ale nie te. Przedni widelec w stalowych 29erach jest masywny (u mnie
lagi na samym dole mają ze 3/4" średnicy), a na giętkość boczną
nie ma co liczyć przy rurze dolnej 1 3/8". Nie zmienia to faktu,
ĹĽe jeĹşdzi siÄ™ na tym przefajnie i wygodnie :), tyle ĹĽe to nie wynika
z cromolowości ramy.

PS. Dopiero teraz obejrzałem tego Unpluggeda. Fajny się wydawa. Tylko…
aluminiowy widelec grubości mojej ręki? I Ty mówisz o komforcie, który
daje stal? No litości! :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-10-15 23:25:50
Autor: Piotr 'Kosu' Kosewski
Rama 29" z kołami 26"??
michał wrote:
Co o tym s±dzicie? Warto się w co¶ takiego bawić czy dać sobie spokój? Prosiłbym o wskazówki :)

Będzie trochę lowrider :)
Poza tym może się na tym trochę dziwnie jeĽdzić - szczególnie w zakrętach.
No i jak mniemam celujesz w tarcze, bo z V-kami może być problem :)

Trzeba też brać pod uwagę profil rur tylnego trójk±ta (szczególnie dolne). Niektóre maj± przewężenie na wysoko¶ci obręczy. Je¶li założysz koła 26", to możesz akurat trafić w to miejsce opon±.

pozdrawiam,
Kosu

Rama 29" z kołami 26"??