Rama MTB co polecacie CUBE, LEADER FOX?

Data: 2011-02-21 17:30:54
Autor: dżep
Rama MTB co polecacie CUBE, LEADER FOX?
Szukam jakiejś przyzwoitej ramy MTBdo 600 zł, najlepiej w rozmiarze 18", geometria raczej na długie wycieczki w terenie. W oko wpadły mi właśie ramy takie jak Leader Fox Rover, Cube Attention, Cube Acid, Merida Matts.. W zasadzie sam nie wiem na co zwróic uwagę. LF jest najlżejszy, ale juz Cube wygląda na najlepiej wykonany.. Prosze o jakies opinie, dzieki :)

Data: 2011-02-21 18:45:01
Autor: kml

Użytkownik "dżep" <punk_rock_101@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iju7ge$i7u$1inews.gazeta.pl...
[...]

Mam niski model meridy i jestem bardzo zadowolony z niej. U mnie na stronie możesz co nieco przeczytać w temacie. Do listy dorzuć Krossa A4/6/8 do wyboru :)

http://endurorider.pl
Mineralne oleje hamulcowe 18/02/2011

Data: 2011-02-21 23:32:34
Autor: Wojciech Waga aka wojek
kml pisze:
Do listy dorzuć Krossa A4/6/8 do wyboru :)

+Author Vision

całkiem fajnie się na tym jeździ.

pozdr.
w.

Data: 2011-02-21 20:44:10
Autor: Maciej
"dĹźep" <punk_rock_101@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
[...]

Od 3 lat mam Acid'a (rama 18") i jestem bardzo zadowolony. Kilka
dluzszych - od kilkudziesieciu do ponad 100 km - calodziennych wycieczek
za mna i jest ok. Wiekszosc zrobiona w okolicach Wawy, czyli piaszczywte
drogi po lasach z dojazdem po asfalcie. Cube'm okrazylem tez Bornholm.

Data: 2011-02-22 09:12:15
Autor: dżep
[...]

Dzięki A czym w zasadzie różnią sie ramki CUBE LTD CC, Attention i Acid? --

Data: 2011-02-22 09:35:39
Autor: Maciej
"dĹźep" <punk_rock_101.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:
> [...]
> Bornholm.

Dzięki A czym w zasadzie różnią sie ramki CUBE LTD CC, Attention i Acid?

Wg strony producenta wszystkie 3 modele bazuja na tej samej ramie Alu
Lite AMF 7005 RFR. Wyglada wiec na to, ze nie ma roznic...

Data: 2011-02-22 16:20:07
Autor: dżep
Rama MTB co polecacie CUBE, LEADER FOX?

Wg strony producenta wszystkie 3 modele bazuja na tej samej ramie Alu
Lite AMF 7005 RFR. Wyglada wiec na to, ze nie ma roznic...
 Przyjrzałem sie dokładniej geometrii na stronie CUBE i wygląda na to że seria LTD ma inną geometrię, ramy sa niższe i dłuższe, bardziej wyścigową, natomiast chyba faktycznie Acid i Attention sa identiko.

Data: 2011-02-22 10:40:02
Autor: granat
dżep pisze:
[...]

merida uparcie lansuje prowadzenie linki przerzutki pod dolna rura (pod mufa suportowa) co dyskwalifikuje cala ta konstrukcje.

granat

Data: 2011-02-22 01:42:21
Autor: Kuba Abuk
On 22 Lut, 10:40, granat <granat...@poczta.onet.pl> wrote:

merida uparcie lansuje prowadzenie linki przerzutki pod dolna rura (pod
mufa suportowa) co dyskwalifikuje cala ta konstrukcje.

Powiedz to starym Mariniarzom:)

Zdravim,
Kuba

Data: 2011-02-22 10:06:06
Autor: MaOr
d ep pisze:

> Szukam jakiej przyzwoitej ramy MTBdo 600 z , najlepiej w rozmiarze 18",
> geometria raczej na d ugie wycieczki w terenie. W oko wpad y mi w a ie ramy
> takie jak Leader Fox Rover, Cube Attention, Cube Acid, Merida Matts.. W
> zasadzie sam nie wiem na co zwr ic uwag . LF jest najl ejszy, ale juz Cube
> wygl da na najlepiej wykonany.. Prosze o jakies opinie, dzieki :)

merida uparcie lansuje prowadzenie linki przerzutki pod dolna rura (pod
mufa suportowa) co dyskwalifikuje cala ta konstrukcje.

granat

no chyba że od czasu do czasu wozisz dziecko w foteliku, wtedy dużo
łatwiej zamocować uchwyt (najczęściej przeszkadza oczko do prowadzenia
linki na rurze podsiodłowej), wszystko zależy od wymagań :)

maor

Data: 2011-02-23 09:44:22
Autor: granat
MaOr pisze:

no chyba że od czasu do czasu wozisz dziecko w foteliku, wtedy dużo
łatwiej zamocować uchwyt (najczęściej przeszkadza oczko do prowadzenia
linki na rurze podsiodłowej), wszystko zależy od wymagań :)

to jest argument. rozumiem ze sa ramy w ktorych ciezko bylo by prowadzic linke inaczej ale w zwyklym hardtailu puszczenie linek przez najbardziej zapylona/zablocona czesc roweru ciezko wytlumaczyc. tym bardziej ze po gornej rurze linki tez ida...

granat

Data: 2011-02-22 10:54:03
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 22 Feb 2011 10:40:02 +0100, granat napisał(a):

dżep pisze:
[...]

e tam. Mam teraz taką ramę choć zawsze wcześniej miałem takie z linkami na
górze i IMO to bez wiekszego znaczenia. Z resztą z tymi ramami to nie ma sie co rozwodzić - najważniejsze to aby
geometria, wielkość, waga i wyposażenie pasowało. Jeśli z tym jest ok to następnym kryterium wyboru była by poprostu
estetyka.

Data: 2011-02-22 11:51:45
Autor: kml
Użytkownik "granat" <granat_99@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ik007o$4mf$1news.onet.pl...

merida uparcie lansuje prowadzenie linki przerzutki pod dolna rura (pod mufa suportowa) co dyskwalifikuje cala ta konstrukcje.

ROTFL No to jest dopiero problem żeby puścić to w całym kawałku pancerza. Poza tym kupno dodatkowego mocowania pancerza to już nie jest problem a dla kogoś kto się estetyką nie przejmuje wystarczą opaski zaciskowe.

Data: 2011-02-22 12:17:55
Autor: granat
kml pisze:

ROTFL No to jest dopiero problem żeby puścić to w całym kawałku pancerza. Poza tym kupno dodatkowego mocowania pancerza to już nie jest problem a dla kogoś kto się estetyką nie przejmuje wystarczą opaski zaciskowe.

hahaha, swietna rada tylko po co te zabiegi skoro mozna kupic rower z rama gdzie przelotki fabrycznie sa na gornej rurze.

granat

Data: 2011-02-22 12:35:18
Autor: kml

Użytkownik "granat" <granat_99@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ik05v9$4mf$2news.onet.pl...
kml pisze:

[...]

Bo sposób prowadzenia linke NIE MA ZNACZENIA! Liczy się geometria, jakość wykonania i materiały a Merida spełnia wszystkie te warunki. Pancerze można puścić tak jak się komu podoba a cały napęd (hamulce) i tak będzie działać dobrze.

Naprawdę trzeba mieć nasrane w głowie żeby kupując ramę kierować się tym którędy idą linki zamiast patrzeć na geometrię, jakość wykonania, materiały. Coraz więcej przerzutek ma kółko eliminujące wygięty pancerz a nawet jeżeli nie ma to rozwiązaniem jest produkt Avida
http://endurorider.pl/testy/naped-zewnetrzny/avid-rollamajig/

Data: 2011-02-22 13:19:26
Autor: granat
kml pisze:

Naprawdę trzeba mieć nasrane w głowie

widac czesto to slyszysz ale nie bede wnikal.

żeby kupując ramę kierować się tym
którędy idą linki zamiast patrzeć na geometrię, jakość wykonania,

skad ten wniosek? nigdzie tak nie napisalem.

materiały. Coraz więcej przerzutek ma kółko eliminujące wygięty pancerz a nawet jeżeli nie ma to rozwiązaniem jest produkt Avida
http://endurorider.pl/testy/naped-zewnetrzny/avid-rollamajig/

przykrec sobie to kolko do przedniej przerzutki, ale wczesniej odkrec te dwa z tylu.

granat

Data: 2011-02-22 13:24:53
Autor: kml

Użytkownik "granat" <granat_99@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ik09ij$4mf$3news.onet.pl...
kml pisze:

Naprawdę trzeba mieć nasrane w głowie

widac czesto to slyszysz ale nie bede wnikal.

Ja to bardzo często mówie róznych wujkom dobra rada, takim jak ty.

[...]

Mniemam, z tej wypowiedzi, że twoja ksywka wiąże się z przedmiotem, którym spowodował wybuchowe zdarzenie w twojej przeszłości.

Data: 2011-02-22 13:49:25
Autor: granat
kml pisze:

[...]

to juz przestaje byc smieszne.
nauczyli cie pisac ale nad czytaniem ze zrozumieniem musisz jeszcze popracowac panie 'nasrane w glowie'.

podpowiem ci: nigdzie nienapisalem ze kieruje sie prowadzeniem linek a nie geometria i jakoscia wykonania. a to ze sugeruje gorne prowadzenie linek nie ma nic wspolnego z polecaniem gówna /ze tak po twojemu napisze/.
podzial na meride i gowniana reszte jest mocno krzywdzacy dla reszty swiata.

granat

Data: 2011-02-22 14:15:54
Autor: granat
Rama MTB co polecacie CUBE, LEADER FOX?
kml pisze:

boszzzzz... jestes glupszy niz myslalem.
dalej niezalapales?
moglbym cie pozwac za pomowienie i w sadzie nie mial bys szansy:-D

uspokoj sie, usiadz i powoli, slowo po slowie porownaj co ja napisalem, i to co probujesz mi wmowic ze napisalem.

granat

Data: 2011-02-22 14:36:12
Autor: kml
Użytkownik "granat" <granat_99@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ik0cse$4mf$5news.onet.pl...
kml pisze:

[...]

ROTFL pozwij mnie za pomówienie. Nie używaj słów, których znaczenia nie rozumiesz, w tym konkretym przypadku dyskwalifikacja.

Data: 2011-02-22 16:02:55
Autor: granat
kml pisze:

ROTFL pozwij mnie za pomówienie. Nie używaj słów, których znaczenia nie rozumiesz, w tym konkretym przypadku dyskwalifikacja.

boszzzze, co za tłumok...

Data: 2011-02-23 16:24:34
Autor: dżep
Rama MTB co polecacie CUBE, LEADER FOX?
O nie właśnie zauważyłem że CUBE nie ma piwotów pod vbrake, niby nie jest to zadne problem ale mam zamiar od czasu do czasu jeździć z bagażnikiem... ktos może już walczył z tą kwestia  w ramach pod tarcze?

Data: 2011-02-23 17:28:33
Autor: kml

Użytkownik "dżep" <punk_rock_101.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ik3cc1$7k7$1inews.gazeta.pl...
O nie właśnie zauważyłem że CUBE nie ma piwotów pod vbrake, niby nie jest to
zadne problem ale mam zamiar od czasu do czasu jeździć z bagażnikiem... ktos
może już walczył z tą kwestia  w ramach pod tarcze?

Montujesz bagażnik na pivoty od V-ek?