Rama a widelec (sztywny i amor)

Data: 2009-05-14 05:54:25
Autor: Shivman
Rama a widelec (sztywny i amor)
Jak to jest z ramą.
Producent nie określa czy ona jest pod sztywny widelec czy amor.
Kiedy zakładam sztywny widelec to pedały są tuż przy ziemi więc jak to jest?
Jak sobie z tym radzicie?
Chciałem do trekinga z amorem wsadzić sztywny widelec.

       Adamek

Data: 2009-05-14 06:42:35
Autor: amrac
Shivman pisze:
[...]

Są takie podniesione widelce sztywne dzięki czemu można zachować przewidzianą przez producenta ramy geometrie.

Data: 2009-05-14 06:52:00
Autor: Shivman
Użytkownik "amrac" <szymekto@o2.pl> napisał w wiadomości

[...]

Podniesione??
Tak sobie wymyśliłeś? bo w żadnym sklepie takich nie mają.

       Adamek

Data: 2009-05-13 23:35:42
Autor: Zip
On 14 Maj, 06:52, "Shivman" <shiv...@epf.pl> wrote:
Użytkownik "amrac" <szyme...@o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przewidzianą przez producenta ramy geometrie.

Podniesione??
Tak sobie wymyśliłeś? bo w żadnym sklepie takich nie mają.

Albo ewentualnie możesz zamówić widelec u Orłowksiego.

Pozdrawiam

Data: 2009-05-14 13:37:55
Autor: Shivman
Użytkownik "Zip" <zipero@gmail.com> napisał w wiadomości
[...]

Dzięki, właśnie googluję aby znaleźć jakieś namiary.

       Adamek

Data: 2009-05-15 13:17:38
Autor: Luku
Rama a widelec (sztywny i amor)
Albo ewentualnie możesz zamówić widelec u Orłowksiego.
Po ostatniej rozmowie z Orłowskim staneło na tym, że nie ma skad sprowadzić długich rurek więc się nie podejmie (pytałem o MTB o dlugości 450mm a-c)

Pozdr,
Lukasz

Data: 2009-05-14 07:04:41
Autor: kml

Użytkownik "Shivman" <shivman@epf.pl> napisał w wiadomości news:gufv4d$hri$1node1.news.atman.pl...
Podniesione??
Tak sobie wymyśliłeś? bo w żadnym sklepie takich nie mają.

Nie, napisał prawdę. Jak nie ma w sklepie to szukaj w googlownicy.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-05-14 16:17:31
Autor: Tomasz Minkiewicz
Rama a widelec (sztywny i amor)
On Thu, 14 May 2009 07:04:41 +0200
"kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

> [...]
> Tak sobie wymyśliłeś? bo w żadnym sklepie takich nie mają.

Nie, napisał prawdę. Jak nie ma w sklepie to szukaj w googlownicy.

Wpisując tam: „suspension corrected fork”, albo wręcz „suspension
corrected rigid fork”.

Ale fakt, że gdy kiedyś spytałem w „realnym” sklepie o długość
pewnego trekkingowego widelca (którego nie było, więc nie dało się
zmierzyć, ale mogli sprowadzić), to mi najpierw podali długość trzonu,
a jak wyjaśniłem, że pytam o ten drugi kawałek, to odpowiedzieli
precyzyjnie, że on jest pod koło 28" i nie bardzo rozumieli, jakich
jeszcze informacji oczekuję.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-05-14 08:46:12
Autor: fabian
Shivman wrote:
Podniesione??
Tak sobie wymyśliłeś? bo w żadnym sklepie takich nie mają.

Bo nikt tego nie kupuje ;)

Fabian.

Data: 2009-05-14 13:43:07
Autor: Shivman
Użytkownik "fabian" <fabian@niematakiego.adresu.pl> napisał w wiadomości
Shivman wrote:
Podniesione??
Tak sobie wymyśliłeś? bo w żadnym sklepie takich nie mają.

Bo nikt tego nie kupuje ;)

Jak to nikt?
Trekking tylko sztywny.
http://tiny.pl/z6f7

       Adamek

Data: 2009-05-14 15:55:56
Autor: fabian
Shivman wrote:
[...]

Jeden ćwirek wiosny nie czyni!
Poza tym dalej mówimy o widelcu, który można podmienić zamiast amortyzowanego. Nie o takim jak na zdjęciu.

Fabian.
ps. sam pewnie kupię tego typu jak na zdjęciu tylko karbonowy ;)

Data: 2009-05-14 22:10:18
Autor: Dawid 911
fabian <fabian@niematakiego.adresu.pl> napisał(a):
Shivman wrote:

> [...]

Fabian.
ps. sam pewnie kupię tego typu jak na zdjęciu tylko karbonowy ;)

Pokaż mi proszę człowieku karbonowy widelec do kupienia z wyżej osadzoną
koroną niż normalne to kupię , cena do 1 000 zł :P
pod mtb tego trochę jest ale do trekkinga prawie wcale:P

Ja jadnak zamierzam zaryzkować wsadzenie szosowego (przełajowego konkretnie)
widelca do ramy trekkingowej. Naczytałem sie o rozstawie kół, offsecie czy
wyprzedzeniu widelca, kącie główki ramy i zaciekawiła mnie metoda kciuka (rule
of thumb) według której na każde 10 mm długości widelca przypada pół stopnia
różnicy w kącie nachylenia rury sterowej. czyli przy długości widelca
amortyzowanego trekkingowego 468 mm do osi koła od podstawy sterów, zakładając
widelec który ma 408 mm od osi do korony tracę 3 stopnie czyli z 71 robi się
74 mm, zgadza się zmienia się charakterystyka roweru tylko że patrze na rowery
i ramy przełajowe, kompaktowe i np kinesis ma ramę z kątem główki 74 dla
kompaktu. Wiem ze to nie jest trekkingowa charakterystyka  i wtedy nos idzie
niżej i kupujemy dosyc duzo podkładek pod mostek ale nic lepszego nie
wymyślili narazie. i tak planuję lemondkę więc będę raczej suwał tym rowerem
niz skręcał. a jeśli ją zdejmę to raczej w mieście a wtedy zwrotność się
przyda. Z drugiej strony myśłałem żeby to obejść w inny sposób, tracimy trochę
z rury sterowej ale gdyby wytoczyć odpowiednia tuleję i nabić ją zamiast tej
podkładki która nakładamy na widelec a która od dołu dotyka łożysk w sterach?
Będę kombinował z tym, widelec karbonowy ale z aluminiową rura i koroną żeby
wytrzymał takie eksperymenty, do tego jakaś 3 centymetrowa tuleja myślę i
starczy. mnie to i tak pasuje bo większość przełajowych widelców  jest pod
stery zintegrowane a ja mam klasyczne i akurat pozwoliło by mi to "płynnie
połaczyć wizualnie" widelec z ramą.

Data: 2009-05-15 13:09:41
Autor: fabian
Shivman wrote:
[...]

Nic Ci nie pokaże bo nie mam czego. Napisałem, że taki jak na zdjęciu. Zobacz zdjęcie. Jest wyżej osadzona korona na zdjęciu? Nie jest. Mam ramę z roweru przełajowego więc jest robiona pod standardowej wysokości widelec :D

Ja jadnak zamierzam zaryzkować wsadzenie szosowego (przełajowego konkretnie)
[ciach o wsadzaniu za krótkiego widelca]
połaczyć wizualnie" widelec z ramą.

Ja zrobiłem ten błąd w ramie do górala. Faktycznie można w miejscu skręcić, ale komfort jazdy jest bardzo średni. Muszę bardzo uważać wchodząc w zakręt bo rower ma tendencję do zacieśniania.

Fabian.

Data: 2009-05-15 14:40:10
Autor: Dawid 911
Rama a widelec (sztywny i amor)
<ciach>

a napisz prosze jaki miałes skok amortyzatora.
ja tak zrobiłem z mtb noname,zwykłay sztywniak a z przodu był chyba jakiś
"amortyzator" potym jak go rozwaliłem znalazłem w nim i sprężynęi
jakiśelastomer ale on mił chyba z 50 mm skoku zz czego ugięcie wstepne to
chyba z 15 mm.
jakoś daje radę

Data: 2009-05-15 19:40:25
Autor: fabian
Dawid 911 wrote:
[...]

Zakupiłem samą ramę i do tego wstawiłem Suntura XCR 80 mm - straszny badziew :/ Ale geometria była ok, chociaż mało na tym zestawie jeździłem, a amor dobiła sama jazda po mieście ;)

Fabian.

Data: 2009-05-14 08:59:46
Autor: Wojtek Paszkowski
"Shivman" <shivman@epf.pl> wrote in message news:gufv4d$hri$1node1.news.atman.pl...

Podniesione??
Tak sobie wymyśliłeś? bo w żadnym sklepie takich nie mają.

mocno rozmijasz się z prawdą. Bardzo wysoki widelec za jako-taką cenę masz choćby w tym sklepie:

http://www.bike-components.de/products/info/p16385_Alu-Trekking-Gabel.html

Niestety aluminiowy.

pozdr

Data: 2009-05-14 13:31:24
Autor: Shivman

Użytkownik "Wojtek Paszkowski" <wo.pa@nawirtualnej.polsce> napisał w wiadomości
[...]

OK, to dla mnie dobrze że aluminiowy, ale niedobrze że to nie w PL :-(

       Adamek

Data: 2009-05-15 01:04:43
Autor: amrac
Rama a widelec (sztywny i amor)
Shivman pisze:
Tak sobie wymyśliłeś?

Nie, tak sobie pomacałem, Maverick w Krakowie miewał.

Rama a widelec (sztywny i amor)