Rama dla dziecka ( znowu )

Data: 2011-07-07 07:18:28
Autor: PeJot
Rama dla dziecka ( znowu )
Czołem.

Tak się zastanawiam, patrząc jak szybko mój 12 letni syn rośnie. Obecnie ma 150 cm wzrostu, 15" ramę, korby 152 mm i wydaje się to optymalnie skrojony zestaw,  chociaż sztyca podsiodłowa jest dosyć mocno wyciągnięta, za to mostek ma ledwie 40 mm. Dlatego ten rower jeszcze może "urosnąć" i posłużyć ze 2-3 sezony. Przez ten czas szukałbym jakiegoś większego framesetu, powiedzmy 16". Jak długo można eksploatować taką 15" ramkę i korby 152 mm ?  Korby 165 mm to marzenie, standardowe 170 mm MZ za długie. Zakładam, że syn raczej nie przeskoczy wzrostu ojca ( 170 cm ). Reszta szpejów do przełożenia z obecnego roweru.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-07-07 09:33:11
Autor: Tomasso
Rama dla dziecka ( znowu )
Użytkownik "PeJot" napisał:
Jak długo można eksploatować taką 15" ramkę i korby 152 mm ?

Śmiem twierdzić, że dopóki koledzy syna nie dostaną wiekszych rowerów.

Mój się po prostu zaparł, że na "dziecięcym" nie zamierza jeździć i trzeba mu było rower zmienić.

Data: 2011-07-07 09:45:14
Autor: PeJot
Rama dla dziecka ( znowu )
W dniu 2011-07-07 09:33, Tomasso pisze:
Użytkownik "PeJot" napisał:
Jak długo można eksploatować taką 15" ramkę i korby 152 mm ?

Śmiem twierdzić, że dopóki koledzy syna nie dostaną wiekszych rowerów.

Koledzy już od dawna mają większe rowery, ale młodemu to nie przeszkadza.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-07-07 11:47:48
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rama dla dziecka ( znowu )

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:iv3fj4$mh4$1inews.gazeta.pl...

 Korby 165 mm to marzenie, standardowe 170 mm MZ za długie. Zakładam, że syn raczej nie przeskoczy wzrostu ojca ( 170 cm ). Reszta szpejów do przełożenia z obecnego roweru.

A co z wierceniem dodatkowego otworu pod pedały i ew. przycięciem korby? OIDP to na forum poziomek były zdjęcia z udanego procesu.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-07-07 13:12:17
Autor: PeJot
Rama dla dziecka ( znowu )
W dniu 2011-07-07 11:47, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

Chwilowo nieaktualne - dzieciak ma 150 cm, dlatego seryjne korby 152 mm są dobre ( choć koronki nijakie ). Pytanie zasadnicze: przy jakim wzroście korba 152 mm będzie już zdecydowanie za krótka i jak to wyczaić. Druga sprawa to taka, czy przejść ze 152 mm na standardowe 170 mm, czy też jest sens robić korby np. 165 mm - w sumie potrzebowałbym 3 komplety ( 2 dzieci i żona ).

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-07-07 14:38:31
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rama dla dziecka ( znowu )

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:iv44ai$34d$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nie mam pojęcia :( Może będzie widać jak Młodemu zrobi się niewygodnie i spadnie radość z jazdy i wtedy będzie można myśleć o zmianie?

Data: 2011-07-07 16:28:44
Autor: PeJot
Rama dla dziecka ( znowu )
W dniu 2011-07-07 14:38, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

W skali 1 do 10 :) Wolałbym jakieś prostsze kryterium.

BTW: na stronie
http://www.srsuntour-cycling.com/dstore/products/2955/Chainwheels.html

jest sporo korb w wersjach 152, 160 i 170 mm, tylko kto jest dystrybutorem w PL ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-07-07 16:05:05
Autor: piotrpo
Rama dla dziecka ( znowu )
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):

> [...]

jest sporo korb w wersjach 152, 160 i 170 mm, tylko kto jest dystrybutorem w PL ?

Tutaj masz adresy dystrybutorów:
http://www.srsuntour-cycling.com/dstore/contact.html
Możesz spróbować, chociaż szczerze wątpię w skuteczność kontaktu.

Data: 2011-07-07 19:30:40
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rama dla dziecka ( znowu )

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:iv4frj$38f$1news.onet.pl...

Nie mam pojęcia :( Może będzie widać jak Młodemu zrobi się niewygodnie i
spadnie radość z jazdy

W skali 1 do 10 :) Wolałbym jakieś prostsze kryterium.

Popytam znajomych dzieciatych może ktoś coś podpowie ;)

BTW: na stronie
http://www.srsuntour-cycling.com/dstore/products/2955/Chainwheels.html

jest sporo korb w wersjach 152, 160 i 170 mm, tylko kto jest dystrybutorem w PL ?

Zapomnij. Szukaj w EU - będzie prędzej, szybciej i pewnie taniej niz w PL. Suntour ma sporo różnych ciekawych gratów, których w tym kraju nie uświadczysz ;/

Data: 2011-07-07 21:22:41
Autor: PeJot
Rama dla dziecka ( znowu )
W dniu 2011-07-07 19:30, kamil/Endurorider.pl pisze:

jest sporo korb w wersjach 152, 160 i 170 mm, tylko kto jest
dystrybutorem w PL ?

Zapomnij. Szukaj w EU - będzie prędzej, szybciej i pewnie taniej niz w
PL.

A jakiś konkretny, sprawdzony adres *detaliczny* ? Nie chcę od razu kontenera korb, tylko ze 3 sztuki :)

  Suntour ma sporo różnych ciekawych gratów, których w tym kraju nie
uświadczysz ;/

Krótkie korby ( np. 165 mm ) to trochę niszowa sprawa, dla osób znających się na rzeczy. Szkoda że Shimano olewa ten segment rynku. Gdyby wypuścili coś z niższej półki, spokojnie można by instalować w rowerach młodzieżowych i damskich. Widać im się nie opłaca zrobić matryc do kucia takich korb. Suntour poszedł inną drogą i po prostu wierci dziury pod pedały na zadaną długość.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-07-07 21:40:52
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rama dla dziecka ( znowu )

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:iv512p$c07$1news.onet.pl...

A jakiś konkretny, sprawdzony adres *detaliczny* ? Nie chcę od razu kontenera korb, tylko ze 3 sztuki :)

Z moich doświadczeń jasno wynika, że jeżeli chcesz cokolwiek załatwić to pisz do głównego dystrubutora na EU (centrali) Lokalnie w PL to można wkurwa co najwyżej dostać. Nie próbowałem niczego z Suntourem, ale właśnie tak bym zrobił.

[...]

Częst odnoszę wrażenie, że PL większość rzeczy jest niszowych :/

Data: 2011-07-08 07:02:24
Autor: PeJot
Rama dla dziecka ( znowu )
W dniu 2011-07-07 21:40, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

Pogadałem w USRze i są skłonni mi coś takiego ściągnąć. Nie wiem skąd i jak, ale mnie to nie interesuje.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-07-08 08:48:56
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rama dla dziecka ( znowu )

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:iv6310$aba$1inews.gazeta.pl...

Pogadałem w USRze i są skłonni mi coś takiego ściągnąć. Nie wiem skąd i jak, ale mnie to nie interesuje.

Patrz Pan! Kryzys się skończyli? :P