Rama do nexusa?

Data: 2011-03-24 13:32:48
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Rama do nexusa?
Poszukuje ramy która obsłuzy mi piastę nexusa. Geometria MTB, stery na 1 1/8", Czy oprócz ram surly 1x1 (tragiczna dostępno¶ć i cena) oraz on-one inbred istnieje jeszcze co¶ takiego na ¶wiecie?

Data: 2011-03-24 14:33:50
Autor: Tomasz Minkiewicz
Rama do nexusa?
On Thu, 24 Mar 2011 13:32:48 +0100
"Kuba \"inimicus\" Stasiak" <mp3fan@op.pl> wrote:

Poszukuje ramy ktĂłra obsÂłuzy mi piastĂŞ nexusa. Geometria MTB, stery
na 1 1/8", Czy oprócz ram surly 1x1 (tragiczna dostêpno¶æ i cena)
oraz on-one inbred istnieje jeszcze co¶ takiego na ¶wiecie?

Przyjrzyj siÄ™ moĹĽe ramom Kony.
Unit prawie by się nadał (regulowane haki pionowe, fajna sprawa), z tym
ĹĽe to 29er. Ale pewnie jakiĹ› podobny do niego typowy MTB na 26" teĹĽ majÄ…
w ofercie.

--
Tomasz Minkiewicz

Data: 2011-03-24 14:52:36
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Rama do nexusa?
Przyjrzyj się może ramom Kony.
Unit prawie by się nadał (regulowane haki pionowe, >fajna sprawa), z tym
że to 29er. Ale pewnie jaki¶ podobny do niego typowy >MTB na 26" też maj±
w ofercie.

Widzę, że wiesz o co mi chodzi. Jednakże Kona nie sprzedaje samych ram a tylko rowery. No i koła 29" Wolałbym 26" gdyż mam już parę czę¶ci do takiej ramy jak chce kupić (wspomniana piasta, obręcze 26" i inne)

Data: 2011-03-24 16:30:45
Autor: Tomasz Minkiewicz
Rama do nexusa?
On Thu, 24 Mar 2011 14:52:36 +0100
"Kuba \"inimicus\" Stasiak" <mp3fan@op.pl> wrote:

>Przyjrzyj siĂŞ moÂże ramom Kony.
>Unit prawie by siĂŞ nadaÂł (regulowane haki pionowe, >fajna sprawa), z
>tym ¿e to 29er. Ale pewnie jaki¶ podobny do niego typowy >MTB na 26"
>te¿ maj± w ofercie.

WidzĂŞ, Âże wiesz o co mi chodzi. JednakÂże Kona nie sprzedaje samych
ram a tylko rowery.

A właśnie nie. Niektóre z ich rowerów mają adnotację "also available as
frame only". Wprawdzie cen samych ram nie znalazłem, ale pewnie
dystrybutor potrafiłby coś na ten temat powiedzieć.

No i koÂła 29" WolaÂłbym 26" gdyÂż mam juÂż parĂŞ
czê¶ci do takiej ramy jak chce kupiæ (wspomniana piasta, obrêcze 26"
i inne)

No to moĹĽe ten: http://konaworld.istore.pl/pl/bike-2011.html ?

Niestety nie jest available as frame only i ktoś kto mu cenę ustalał,
to się był akurat naćpał, ale wygląda mi na bardzo fajny rowerek.

--
Tomasz Minkiewicz

Data: 2011-03-24 16:38:17
Autor: mt
Rama do nexusa?
Tomasz Minkiewicz pisze:
[...]

Faktycznie, wygląda na całkiem fajny pomysł, orientuje się ktoś, czy są jakieś inne ramy z tego typu rozwiązaniem?

--
marcin

Data: 2011-03-24 17:14:53
Autor: Tomasz Minkiewicz
Rama do nexusa?
On Thu, 24 Mar 2011 16:38:17 +0100
mt <telepski@interia.pl> wrote:

Tomasz Minkiewicz pisze:
> Unit prawie by się nadał (regulowane haki pionowe, fajna sprawa)

Faktycznie, wygląda na całkiem fajny pomysł, orientuje się ktoś, czy są jakieś inne ramy z tego typu rozwiązaniem?

Są, oczywiście że są. Ale przygotuj się na niemały wydatek. Ten patent
występuje zwykle w mocno górnopółkowych ramkach:
http://www.voodoocycles.net/zaka.htm
http://www.vassagocycles.com/optimus-ti/

Na szczęście spotyka się równie zabawne, ale za to znacznie tańsze
rozwiÄ…zania: http://www.vassagocycles.com/chupacabra/ .
Fajne, nie? :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-03-24 22:58:18
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Rama do nexusa?
Na szczę¶cie spotyka się równie zabawne, ale za to znacznie tańsze
rozwi±zania: http://www.vassagocycles.com/chupacabra/ .
Fajne, nie? :)

Fajne fajne. Ale wszystko jakby tylko na pokaz. Jak to kupić? Gdzie ceny, dostepno¶ć?

Data: 2011-03-25 12:22:12
Autor: Tomasz Minkiewicz
Rama do nexusa?
On Thu, 24 Mar 2011 22:58:18 +0100
"Kuba \"inimicus\" Stasiak" <mp3fan@op.pl> wrote:

> Na szczê¶cie spotyka siê równie zabawne, ale za to znacznie tañsze
> rozwi±zania: http://www.vassagocycles.com/chupacabra/ .
> Fajne, nie? :)

Fajne fajne. Ale wszystko jakby tylko na pokaz. Jak to kupiæ? Gdzie ceny, dostepno¶æ?

Voodoo mieli na pewno w jensonusa.com (wysyłają do Polski). Vassago
też widywałem po sklepach, ale tak z marszu nie powiem już gdzie, bo
za bardzo nie śledziłem, a to z racji ceny. To nie są tanie marki.
Pamiętam, że sama rama (bez widelca) Vassago Jabberwocky kosztowała
tyle, co cały frameset Surly, Voodoo Dambala kosztowała półtora raza
więcej.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-03-25 21:23:58
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Rama do nexusa?
Tomasz Minkiewicz wrote:

[...]

Fajne fajne. Ale wszystko jakby tylko na pokaz. Jak to kupić? Gdzie ceny, dostepność?

[...]

To mi przypomina jak strasznie niekumaci i leniwi sÄ… nasi producenci :(

SwojÄ… drogÄ…, czy zamĂłwienie jakiejĹ› naleĹĽytej ramy do skopiowania
"u naszych" nie wyjdzie taniej niż ściąganie takiego klamoctwa z
drugiego końca świata?

--
KrzyĹ›

Data: 2011-03-25 22:13:50
Autor: Jaroslaw Berezowski
Rama do nexusa?
Dnia Thu, 24 Mar 2011 13:32:48 +0100, Kuba \"inimicus\" Stasiak
napisał(a):

Poszukuje ramy ktĂłra obsÂłuzy mi piastĂŞ nexusa. Geometria MTB, stery na 1
1/8", Czy oprócz ram surly 1x1 (tragiczna dostêpno¶æ i cena) oraz on-one
inbred istnieje jeszcze co¶ takiego na ¶wiecie?
Nie taniej kupic te podkladki pod pionowe haki? Albo dac do zrobienia slusarzowi? Wtedy (chyba) kazda rame MTB mozesz uzyc.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-03-26 20:21:29
Autor: Wojtek Paszkowski
Rama do nexusa?

"Jaroslaw Berezowski" <prezydent@gov.pl> wrote in message news:e5dv58-6vu.ln1news.yarross.net.pl...

Nie taniej kupic te podkladki pod pionowe haki? Albo dac do zrobienia
slusarzowi? Wtedy (chyba) kazda rame MTB mozesz uzyc.

nie wiem, jak Neksus 7, ale Srama S7, (uprzednio użytkowanego w rowerze poniekąd mtb, Romet Canyon ;) nie byłem w stanie wsadzić do żadnej z moich ram mtb z pionowymi hakami. "Sterownik" piasty zapierał się o końcówki rurek tylnego widelca - nawet w ramach stalowych z cienkimi rurkami. Nijak nie dało się tego zamocować. Podejrzewam, że mniejsze T3 by podeszło.

pozdr

Data: 2011-03-27 11:38:38
Autor: Jaroslaw Berezowski
Rama do nexusa?
Dnia Sat, 26 Mar 2011 20:21:29 +0100, Wojtek Paszkowski napisał(a):

rurkami. Nijak nie dało się tego zamocować. Podejrzewam, że mniejsze T3
by podeszło.
Szitmano ma w ofercie podkladki pod pionowe haki, to chyba powinno dac sie wstawic.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-03-27 10:10:23
Autor: Jan Srzednicki
Rama do nexusa?
On 2011-03-27, Jaroslaw Berezowski wrote:
[...]

Ale wtedy musisz mieć napinacz.

Data: 2011-03-27 13:47:21
Autor: Jaroslaw Berezowski
Rama do nexusa?
Dnia Sun, 27 Mar 2011 10:10:23 +0000, Jan Srzednicki napisał(a):

Ale wtedy musisz mieć napinacz.
Albo pologniwo.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-03-27 13:24:21
Autor: Michał Pysz
Rama do nexusa?
Nie taniej kupic te podkladki pod pionowe haki? Albo dac do zrobienia
slusarzowi? Wtedy (chyba) kazda rame MTB mozesz uzyc.

Da się to zrobić ale trzeba napinacz(może być przerzutka nawet).
Oczywiście tylko w nexusie bez hamulca w środku.

Miałem tak i odradzam, same problemy.

mp.

Data: 2011-03-27 21:45:04
Autor: Jaroslaw Berezowski
Rama do nexusa?
Dnia Sun, 27 Mar 2011 13:24:21 +0200, Michał Pysz napisał(a):

Miałem tak i odradzam, same problemy.
Ale jakie konkretnie? Z napinaczem?

Sie zastanawiam (tak luzno), czy czegos w tym stylu nie zrobic, tylko raczej zamiast napinacza pologniwo o ile bedzie potrzebne.

Na razie mam Nexusa w trekowej ramie z poziomymi hakami.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-03-28 13:03:24
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Rama do nexusa?
Miałem tak i odradzam, same problemy.

Czemu odradzasz? Ja wła¶nie chce nexusa by więcej problemów nie mieć. W zimę tylnia przerutka wcale nie działa. Linka w pancerzu z przerzutk± zamarza. Mam nadzieje, że nexus nadal będzie zmieniał biegi.

Data: 2011-03-28 11:38:19
Autor: Jan Srzednicki
Rama do nexusa?
On 2011-03-28, Kuba "inimicus" Stasiak wrote:
Miałem tak i odradzam, same problemy.

Czemu odradzasz? Ja właśnie chce nexusa by więcej problemów nie mieć. W zimę tylnia przerutka wcale nie działa. Linka w pancerzu z przerzutką zamarza. Mam nadzieje, że nexus nadal będzie zmieniał biegi.

Eeee. Linka zamarza? To niby Nexus linki nie ma?

Data: 2011-03-28 14:09:37
Autor: Michał Pysz
Rama do nexusa?
W dniu 2011-03-28 13:03, Kuba "inimicus" Stasiak pisze:
[...]

Zdecydowanie odradzam rozwi±zanie z napinaczem.

Sam Nexus jest w miarę OK.
Moja 8 wytrzymał 3 lata (jazda cały rok, zim± też)  i poszły te wielkie bieżnie , nadal działa, biegi zmienia perfekt ale terkocze i ma spore opory.

Kupiłem kolejnego i wła¶nie czeka na instalację. Tym razem jednak kupiłem tego z polepszonym uszczelnieniem.

Co do linki to nexus też j± ma. W tym roku zamarzała mi czasem nawet na kilka dni. Jak zamarzła na złym biegu to go wstawiałem do piwnicy na noc i rano ustawiałem na dobrym :-)

mp.

Data: 2011-03-28 18:00:00
Autor: kml
Rama do nexusa?

Użytkownik "Kuba "inimicus" Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:imppts$k9o$1news.onet.pl...

Czemu odradzasz? Ja wła¶nie chce nexusa by więcej problemów nie mieć. W zimę tylnia przerutka wcale nie działa. Linka w pancerzu z przerzutk± zamarza. Mam nadzieje, że nexus nadal będzie zmieniał biegi.

Michał miał na my¶li drutowany napinacz i też to potwierdzam - takie rozwi±zanie = same problemy. Nexus w ramie mtb spokojnie daje radę, jednak trzeba mieć napinacz prawdziwy i odpowiednie podkładki aby mocowanie linki nie sterczało do góry.

http://endurorider.pl/2008/12/nexus-sg-7r45/

Jeżeli linka Ci zamrzła to stawiam, ze w ¶rodku była woda a nie smar. Użyj Łt-43 i do -30*C nie powinno być problemu.

http://endurorider.pl
16/03/11 nie kupuj "roweru" z supermarketu

Data: 2011-03-28 22:26:15
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Rama do nexusa?

Michał miał na my¶li drutowany napinacz i też to potwierdzam - takie rozwi±zanie = same problemy.....

A to luz. Dlatego szukam ramy tak jak w tytule. Bo mam nexusa z kontr±. Hamowanie do tyłu wydaje mi się dobrym rozwi±zaniem. Mam do¶ć niedziałaj±cych v-brake przy każdej pogodzie. Generalnie to chce zrobić jak najprostszy rower. Na sztywnym widelcu, bo ma to być zimówka, ale też rower całoroczny-miejski. Piasta nexus będzie tu chyba najbardziej skomplikowanym elementem. Na razie przychylam się ku ramie On-One Inbred. 800PLN ramka, sztywny widelec (pewnie karbon drugie tyle. Z CR-MO znów nie ma nic godnego uwagi). Parę klamotów jeszcze i rowerek gotowy.

Rama do nexusa?