Rama do trekkinga - gdzie?

Data: 2012-07-13 18:21:12
Autor: chester
Rama do trekkinga - gdzie?
Witam!

Dojrzałem do nowego roweru trekkingowego. Dotychczas używany stracił moje zaufanie po serii awarii łącznie z odkręceniem się korby w czasie jazdy (sic!).

Chcę mieć nowy rower!
Budżet? Tyle, ile będzie trzeba (choć bez hardcore'u, >10k nie dam na pewno)

Sęk w tym, że skoro planuję nowy rower, to chcę, aby spełniał moje wymagania. Z mojego rozeznania wynika, że taki rower teraz nie istnieje :-/

Jakie to wymagania?
- stalowa rama, co by móc sprzęt zespawać w środku Turcji czy innej Mongolii
- Mocowanie do hamulców tarczowych
- Sztywny widelec (najlepiej z możliwością wymiany na amorka więc i kąty ramy musiałyby być stosowne) - tu można by rozważyć rower z amorkiem i zamówienie sztywniaka osobno.
- Rozmiar kół to będzie 28"
- Mocowanie na błotniki i bagażnik
- Mocowanie do V-brake, szczególnie zależy mi na tylnym
- Mocowanie do dwóch koszyków na bidon wewnątrz głównego trójkąta

Wielkość dość normalna, bo mam 173cm, ale chciałbym aby rama była mocna (to akurat ułatwienie - brak cieniowania itp.).

Reszta standardowa.

Przeglądałem sporo ram i nie znalazłem żadnej więc wpadłem na zaiste genialny pomysł: zamówię sobie :-)
Gdzie? Tu już gorzej.
Wiem o Biobike w Toruniu - tam tylko we wrześniu i ew. na początku października przyjmą zamówienie na ramę stalową.
Gdzie jeszcze można w Polsce zamówić ramę jak z opisu i doczekać się jej?
Prosiłbym o konkretne, aktualne namiary. Jeśli ktoś wie, jakie ceny proponują fachowcy za coś podobnego do opisanego - również nie pogardzę informacją :-)

pozdrawiam,
chester

P.S. Kwestie osprzętu to już inna historia na inny wątek ale rama to podstawa, choć zamawia się ją na końcu ;-)

Data: 2012-07-13 09:50:09
Autor: rmikke
Rama do trekkinga - gdzie?
On Friday, July 13, 2012 6:21:12 PM UTC+2, chester wrote:
Witam!

Dojrza³em do nowego roweru trekkingowego. Dotychczas u¿ywany straci³ moje zaufanie po serii awarii ³±cznie z odkrêceniem siê korby w czasie jazdy (sic!).

Chcê mieæ nowy rower!
Bud¿et? Tyle, ile bêdzie trzeba (choæ bez hardcore'u, >10k nie dam na pewno)

Sêk w tym, ¿e skoro planujê nowy rower, to chcê, aby spe³nia³ moje wymagania. Z mojego rozeznania wynika, ¿e taki rower teraz nie istnieje :-/

Jakie to wymagania?
- stalowa rama, co by móc sprzêt zespawaæ w ¶rodku Turcji czy innej Mongolii
- Mocowanie do hamulców tarczowych
- Sztywny widelec (najlepiej z mo¿liwo¶ci± wymiany na amorka wiêc i k±ty ramy musia³yby byæ stosowne) - tu mo¿na by rozwa¿yæ rower z amorkiem i zamówienie sztywniaka osobno.
- Rozmiar kó³ to bêdzie 28"
- Mocowanie na b³otniki i baga¿nik
- Mocowanie do V-brake, szczególnie zale¿y mi na tylnym
- Mocowanie do dwóch koszyków na bidon wewn±trz g³ównego trójk±ta

Wielko¶æ do¶æ normalna, bo mam 173cm, ale chcia³bym aby rama by³a mocna (to akurat u³atwienie - brak cieniowania itp.).

Reszta standardowa.

Przegl±da³em sporo ram i nie znalaz³em ¿adnej wiêc wpad³em na zaiste genialny pomys³: zamówiê sobie :-)
Gdzie? Tu ju¿ gorzej.
Wiem o Biobike w Toruniu - tam tylko we wrze¶niu i ew. na pocz±tku pa¼dziernika przyjm± zamówienie na ramê stalow±.
Gdzie jeszcze mo¿na w Polsce zamówiæ ramê jak z opisu i doczekaæ siê jej?
Prosi³bym o konkretne, aktualne namiary. Je¶li kto¶ wie, jakie ceny proponuj± fachowcy za co¶ podobnego do opisanego - równie¿ nie pogardzê informacj± :-)

pozdrawiam,
chester

P.S. Kwestie osprzêtu to ju¿ inna historia na inny w±tek ale rama to podstawa, choæ zamawia siê j± na koñcu ;-)

http://u.42.pl/2IO1

Data: 2012-07-13 20:25:26
Autor: Marcin Hy³a
Rama do trekkinga - gdzie?
On 2012-07-13 18:50, rmikke wrote:

P.S. Kwestie osprzêtu to ju¿ inna historia na inny w±tek ale rama to
podstawa, choæ zamawia siê j± na koñcu ;-)

http://u.42.pl/2IO1

Bli¿ej: http://www.fahrradmanufaktur.de/produkte/trekking/t-100-alivio-27-gang/ - samej ramy nie kupisz (testowane), ale rower np. tu:

http://www.rockmachine-germany.de/products/Trekking-City-Bikes/VSF-Bikes/VSF-T-100-Alivio-24-G-Trekking-Bike-2011.html?XTCsid=egvujth9d25hieke6gdn7826m7 -

za jakie¶ 3 kawa³ki (dochodzi koszt kuriera) masz _znakomity_ rower dok³adnie taki jaki chcia³e¶ (pardon, przedpi¶æca chcia³: stalówka, sztywny, treking, widelec 1 i 1/8, tyle ¿e geometria nie do koñca pod amortyzator). Sklep trochê durny, trzeba p³aciæ przelewem (nie wiem jak teraz a niemieckiego nadal nie znam :-) ), robi³em w ciemno przedp³atê i trochê siê denerwowa³em ale moje zamówienie nie by³o "off the shelf" i z góry przewidywali opó¼nienia (choæ nie na prawie trzy miesi±ce).

Przypominam - za _niewiele_ wiêcej ni¿ sam± go³± ramê Surly (jakies 400 funtów u dealera w UK, czyli jakie¶ 2k z groszami).

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-07-14 11:04:25
Autor: chester
Rama do trekkinga - gdzie?
W dniu 13.07.2012 18:50, rmikke pisze:
[...]

No tak, mea culpa!
Nie napisa³em, ¿e tam maj± byæ przerzutki a nie singlespeed :/

chester

Data: 2012-07-16 04:08:59
Autor: rmikke
Rama do trekkinga - gdzie?
On Saturday, July 14, 2012 11:04:25 AM UTC+2, chester wrote:

> http://u.42.pl/2IO1

No tak, mea culpa!
Nie napisa³em, ¿e tam maj± byæ przerzutki a nie singlespeed :/

1. Mo¿esz wrzuciæ piastê z przerzutk± wewnêtrzn± (acz trzeba bêdzie    zakombinowaæ z blokada obrotu osi w ramie).
2. Rzuæ okiem na tê drug± ramê, któr± wrzuci³em parê chwil pó¼niej
   w tym w±tku - ma haki pionowe.

Data: 2012-07-16 18:42:02
Autor: chester
Rama do trekkinga - gdzie?
W dniu 16.07.2012 13:08, rmikke pisze:
> [...]

    zakombinowaæ z blokada obrotu osi w ramie).
2. Rzuæ okiem na tê drug± ramê, któr± wrzuci³em parê chwil pó¼niej

Ojej - widz±c tamtego posta my¶la³em, ¿e to jaka¶ pomy³ka - miliard linii cytatu i link w 42.pl... nie zwróci³em uwagi na to, ¿e to inna rama!
Ta druga ( http://surlybikes.com/bikes/disc_trucker ) jest na oko super!
Jeszcze muszê siê przyjrzeæ szczegó³om, na oko chyba ma niewymienny hak przerzutki.

Martwi mnie natomiast to:
26" wheel 42, 46, 50-62cm; 700c wheel 56-64cm (frame only in 64cm)

Jak rozumiem, ram 28 cali zasadniczo nie sprzedaj± w ma³ych rozmiarach, Je¶li mo¿na to normalnie przeliczyæ, to wychodzi ¿e 22 cale to minimum. Ja mam 173cm i ostatnie trzy rowery by³y na mnie za du¿e.
Je¶li faktycznie min. 22 cale (pomijam kwestiê tego, ¿e rama solo to "only in 64cm"), to niestety, ale chyba odpadli. A szkoda, bo rama piêkna.
Tak czy owak przyda siê jako wzór do pokazania ;-)

pozdrawiam,
chester

Data: 2012-07-13 09:52:06
Autor: rmikke
Rama do trekkinga - gdzie?

Albo jeszcze lepiej ta: http://u.42.pl/2IO2

Data: 2012-07-14 18:30:21
Autor: kokeshi
Rama do trekkinga - gdzie?
On 2012-07-13 6:52 PM, rmikke wrote:

  > Albo jeszcze lepiej ta: http://u.42.pl/2IO2

  Fajna.

  Czy kto¶ sprzedaje ich ramy w Polsce? Na stronie nie znalaz³em ¿adnych namiarów, najbli¿ej chyba w Berlinie.

  pzdr,
--
     k.

Data: 2012-07-16 12:42:14
Autor: Tomasz Minkiewicz
Rama do trekkinga - gdzie?
On Sat, 14 Jul 2012 18:30:21 +0200

On 2012-07-13 6:52 PM, rmikke wrote:

  > Albo jeszcze lepiej ta: http://u.42.pl/2IO2

  Fajna.

  Czy ktoÅ› sprzedaje ich ramy w Polsce? Na stronie nie znalazÅ‚em żadnych namiarów, najbliżej chyba w Berlinie.

W Polsce AFAIK nikt, ale ten sklep wysyła do Polski:
http://www.bike-components.de

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-07-13 22:28:56
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Rama do trekkinga - gdzie?
chester, Fri, 13 Jul 2012 18:21:12 +0200, pl.rec.rowery:
Chcê mieæ nowy rower!
Bud¿et? Tyle, ile bêdzie trzeba (choæ bez hardcore'u, >10k nie dam na pewno)

To sobie z³ó¿. ;-)
Kup ramê szyt± na miarê, IMO w przypadku wysokiego limitu pieniê¿nego to
jest najlepsze rozwi±zanie.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2012-07-14 10:19:09
Autor: chester
Rama do trekkinga - gdzie?
W dniu 13.07.2012 22:28, Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

No to¿ w³a¶nie pytam: gdzie konkretnie?
Znalaz³em na razie jeden potwierdzony, aktualny kontakt do warsztatu robi±cego ramy. Niestety termin wrze¶niowy mi nie odpowiada - nie zd±¿ê skompletowaæ funduszy.
Chcê rozwa¿yæ wszystkie opcje, jakie s± w grze wiêc poza podan± ram± Surly pytam o ramê na zamówienie.

Gdzie indziej poza biobike mo¿na sobie ramê szyt± na miarê zamówiæ?

pozdrawiam,
chester

Data: 2012-07-14 13:41:05
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Rama do trekkinga - gdzie?
chester, Sat, 14 Jul 2012 10:19:09 +0200, pl.rec.rowery:
Gdzie indziej poza biobike mo¿na sobie ramê szyt± na miarê zamówiæ?

Or³owski chyba jeszcze dzia³a...

Data: 2012-07-14 14:17:42
Autor: chester
Rama do trekkinga - gdzie?
W dniu 14.07.2012 13:41, Marek 'marcus075' Karweta pisze:
chester, Sat, 14 Jul 2012 10:19:09 +0200, pl.rec.rowery:

Gdzie indziej poza biobike mo¿na sobie ramê szyt± na miarê zamówiæ?

Or³owski chyba jeszcze dzia³a...

I do mnie takie plotki docieraj±.
Po jednym telefonie z info "nie, to nie Or³owski", mailu z info o zapchanej skrzynce i wej¶ciu na niedzia³aj±c± stronê mam w±tpliwo¶ci - przyda³yby siê sprawdzone, dzia³aj±ce namiary.

chester

Data: 2012-07-14 02:58:23
Autor: tadeklodz
Rama do trekkinga - gdzie?
 Podobn± ramê z rurek CroMo Deda wykona³ na moje zamówienie Pan Or³owski Kamienia Pomorskiego. Jestem bardzo zadowolony. Koszt kilka lat temu to 2 tys zl. Równie¿ dla ¿ony  wykona³ ramê stalow± z takich rurek i ¿ona jest zachwycona rowerem na tej ramie.Oczywi¶cie oba rowery by³y robione pod wymiar klientów

Data: 2012-07-14 13:25:36
Autor: chester
Rama do trekkinga - gdzie?
W dniu 14.07.2012 11:58, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
> [...]
> Oczywi¶cie oba rowery by³y robione pod wymiar klientów

OK.

1. Masz mo¿e *aktualne* namiary na pana Or³owskiego?
2. Jak wygl±da³ proces zamawiania? W jaki sposób podaje siê i opisuje szczegó³y (k±ty, mocowania, kolor itp.)
3. Jak siê dostarcza czê¶ci do monta¿u? Z tego, co siê zorientowa³em, to dobrze jest mieæ co najmniej hamulce tarczowe, korby z supportem i amortyzator, je¶li takowy ma byæ.
4. Jak wygl±da *obecnie* kontakt?
5. Jak wygl±da kwestia odbioru sprzêtu?
6. Jak wygl±da kwestia podawania rozmiaru ramy? Kto to mierzy? Wiem, ¿e s± w internecie strony od dopasowywania rozmiaru, ale wola³bym aby fachowiec w tym uczestniczy³.

W necie znalaz³em jedynie nieaktualne namiary: nieistniej±ca strona, niedzia³aj±cy mail (przekroczona quota), telefon który nie jest ju¿ jego.

pozdrawiam,
chester

Data: 2012-07-15 02:07:12
Autor: tadeklodz
Rama do trekkinga - gdzie?
W dniu sobota, 14 lipca 2012 13:25:36 UTC+2 u¿ytkownik chester napisa³:
W dniu 14.07.2012 11:58, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
&gt;   Podobn± ramê z rurek CroMo Deda wykona³ na moje zamówienie Pan Or³owski Kamienia Pomorskiego.
 &gt; Jestem bardzo zadowolony. Koszt kilka lat temu to 2 tys zl.
&gt; Równie¿ dla ¿ony  wykona³ ramê stalow± z takich rurek i ¿ona jest zachwycona rowerem na tej ramie.
 &gt; Oczywi¶cie oba rowery by³y robione pod wymiar klientów

[...]

zamówi³em telefonicznie i poda³em co chcê uzyskaæ: kolor itp, jakie hamulce, jakie przeznaczenie itp. Wymiary to : wzrost i d³ugo¶æ nogi od "jajek" do ziemi.  Czê¶ci wys³a³em kurierem. Widelec amortyzowany  koniecznie potrzebny / skok itp / tel. 913826301 email:orlowskiframes@gmail.com

Data: 2012-07-15 18:18:09
Autor: chester
Rama do trekkinga - gdzie?
W dniu 15.07.2012 11:07, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Mail dzia³a, nawet dosta³em odpowied¼ - dziêki i Tobie, i kole¿ance, która pomog³a mi innym kana³em ni¿ precel.

Gorzej z meritum - Kondej za ramê z widelcem chcia³ ok. 1200, Or³owski chce dwa razy tyle z hakiem (tzn. 2*x+y, a nie ¿e za hak sobie tyle liczy ;-)

Pozosta³ jeszcze Rychtarski do wypytania (równie¿ cudowny brak kontaktów w necie) i bêdzie materia³ do analizy.
Ech, czy ja tak du¿o chcê?
Aluminiowych ram 26" jest od groma, a stalowych 28" - nie znalaz³em dot±d ani jednej :-(

pozdrawiam,
chester

Data: 2012-07-15 19:06:45
Autor: chester
Rama do trekkinga - gdzie?
W dniu 15.07.2012 18:18, chester pisze:
Pozosta³ jeszcze Rychtarski do wypytania (równie¿ cudowny brak kontaktów
w necie) i bêdzie materia³ do analizy.

Z racji istnienia google i archiwum, to dorzucê tu jeszcze namiary na Rychtarskiego:

ul. £om¿yñska 4
71-878 Szczecin
tel/fax 91 421 83 52
http://www.bikes4you.pl/

email bikes4you (at] bikes4you kropka pl

Jutro bêdê tam uderza³ - stronka jest do¶æ uboga w informacje i w sumie nic z niej nie wynika - zobaczymy co tam powiedz± :-)

chester

Data: 2012-07-15 18:55:28
Autor: Ignac
Rama do trekkinga - gdzie?
chester <chesteroni@poczta.gazeta.pl> napisa³(a):
Bierz wygodn± i nie za drog± (grubo¶æ rur!) ramê. Bêdziesz u¿ywa³ jej
latami.

Mogê nawet do¶æ drog± (oczywi¶cie nie jaki¶ absolutny top itp.) , ale je¶li wydam na co¶ >1k PLN, to oczekujê, ¿e bêdzie spe³niaæ moje wymagania

Porównaj sobie genialn± geometriê ram tych:
http://www.bikes4you.pl/

z badziewn± geometri± tych(za ok.300 zeta):
http://www.ambike.pl/p/pl/569/rama+accent+shannon+pod+kola+28.html

 Ignac

Data: 2012-07-16 18:55:00
Autor: chester
Rama do trekkinga - gdzie?
W dniu 15.07.2012 19:06, chester pisze:
[...]

Rozmawia³em dzi¶ rano chyba z samym Rychtarskim (nie przedstawi³ siê), i jestem pozytywnie nastawiony.
Ramy mo¿na zamawiaæ kiedy siê chce, czeka siê ok. miesi±ca-pó³tora (mi siê nie spieszy), cena te¿ znacznie ciekawsza - ok. 1600-1800 z³. To jest 1k taniej ni¿ u Or³owskiego i w sumie mie¶ci siê w bud¿ecie.
W sumie z trzech polskich wytwórców ram ten ma chyba najsensowniejsze podej¶cie do klienta. Jako ¿e nie mam jakich¶ ekstra wymagañ geometrycznych, to raczej nie ma opcji na spieprzenie czego¶ je¶li ramy nie robi sam mistrz wiêc jestem dobrej my¶li

Bêdê w Szczecinie za kilka tygodni i wpadnê do warsztatu - wymierzymy, uzgodnimy, a potem w okolicy grudnia-stycznia zamawiam ramê (w miêdzyczasie bud¿et siê od³o¿y).

Oczywi¶cie nie zaprzestajê przez te kilka tygodni szukaæ ramy na rynku, bo ta Surly Disc Trucker jest naprawdê fajna tylko ¿e za du¿a. A skoro jest taka, to mo¿e kto¶ gdzie¶ robi podobne, tyle ¿e ciut mniejsze :-)
Wola³bym gotow± ramê za 1500 ni¿ customow± za 2k.
W razie czego mam wzór - ta rama poza kilkoma drobnymi detalami (wymienny hak, kilka mocowañ - pierdó³ki) jest w³a¶ciwie tym, czego chcê wiêc nie bêdê traci³ czasu na rysowanie tego rêcznie/robienie kola¿y :-)

Je¶li kto¶ widzia³ podobn± ramê do tej Surly Disc Trucker, to ja bardzo chêtnie siê z ni± zapoznam i gwarantujê czteropak osobie, która znajdzie ramê, na któr± siê zdecydujê (dla nieletnich czteropak izotonika :p) ;-)

chester

Data: 2012-07-15 18:18:05
Autor: oni
Rama do trekkinga - gdzie?
W dniu 13.07.2012 18:21, chester pisze:
Witam!

Dojrzałem do nowego roweru trekkingowego.
[...]
Jakie to wymagania?
- stalowa rama, co by móc sprzęt zespawać w środku Turcji czy innej
Mongolii
No właśnie.
Podczas mojej chyba ponad 20letniej kariery rowerowej pękłem 2 ramy (cromo i alu).
Obie powoli kończyły żywot przez ponad miesiąc po tym jak dało się zauważyć że pękają.
Aha, kiedyś pękłem gdzieś na wiosce w Grecji amortyzator.
"Naprawili" na miejscu.
Potem za 20 km dojechałem do miejsca gdzie dałoby radę dodatkowo zespawać, gdyby był z aluminium.
Niestety był z jakiegoś stopu magnezu. Próbowaliśmy. Dociągnąłem do Polski na takim skręconym nitami.

Od zawsze słyszę dookoła ostrzeżenia że należy na wyprawę wybierać wyłącznie ramy stalowe. Bo jak pęknie to będzie źle.
Szczerze?
Gówno tam pęknie.
Bierz wygodną i nie za drogą (grubość rur!) ramę. Będziesz używał jej latami.
To co się rozwala na wyprawach to dętki, szprychy, opony i od czasu do czasu badziewne bagażniki. No i sakwy się drą jak potrzeć nimi o asfalt.
No, chyba że chcesz podnieść sobie współczynnik kultowości i mieć rower jakiego nikt nie ma :).

- Mocowanie do hamulców tarczowych
Tu natomiast się zastanawiam na ile hamulce tarczowe są bardziej bezobsługowe od v.
Właśnie wczoraj odebrałem rower z upgrade w postaci tarcz.
Ciekawe jak będzie.

- Sztywny widelec (najlepiej z możliwością wymiany na amorka więc i kąty
ramy musiałyby być stosowne) - tu można by rozważyć rower z amorkiem i
zamówienie sztywniaka osobno.
Są amory z blokadą. Jeśli lubisz wyłącznie asfalt, to zignoruj, jeśli natomiast nie - amor potrafi dość przyzwoicie odciążyć nadgarstki na wyprawie. Zwłaszcza na bocznych górskich trasach.

[..]

--
TR

Data: 2012-07-15 18:51:10
Autor: chester
Rama do trekkinga - gdzie?
W dniu 15.07.2012 18:18, oni pisze:
[...]

(...)
Od zawsze słyszę dookoła ostrzeżenia że należy na wyprawę wybierać
wyłącznie ramy stalowe. Bo jak pęknie to będzie źle.
Szczerze?
Gówno tam pęknie.

Masz sporo racji i nie masz ;-)
Mi się udało już dwie ramy "pęknąć" (nie licząc zakatowanego składaka z dzieciństwa).

Co zaś do argumentów pro-stalowych - w obecnym (aluminiowym) rowerze przeszkadza mi trochę jego sztywność.
SÄ… dwie opcje:
a) na stare lata nadgarstki mi nawalają i tylko mi się zdaje bo się to zbiegło ze zmianą roweru
b) faktycznie stalowa rama daje większy komfort.

Bierz wygodną i nie za drogą (grubość rur!) ramę. Będziesz używał jej
latami.

Mogę nawet dość drogą (oczywiście nie jakiś absolutny top itp.) , ale jeśli wydam na coś >1k PLN, to oczekuję, że będzie spełniać moje wymagania.

No, chyba że chcesz podnieść sobie współczynnik kultowości i mieć rower
jakiego nikt nie ma :).

Każdy rower wyprawowy jak się troszkę pojeździ jest jedyny w swoim rodzaju - bez "patentów" ani rusz ;-)
Przede wszystkim chcę mieć ramę z mojego snu. Jak się nie uda, to pewnie zacznę szukać ramy crossowej z aluminium - no bo cóż mi pozostanie?

- Mocowanie do hamulców tarczowych
Tu natomiast siÄ™ zastanawiam na ile hamulce tarczowe sÄ… bardziej
bezobsługowe od v.

Ja w sumie chcę mieć tarczę przede wszystkim z tyłu - zbyt wiele razy musiałem koło centrować w nieodpowiednim momencie...
To w sumie główny argument, a hamowanie na zjazdach, w deszczu itp. to istotne dodatki :-)

[...]

Na 28" To chyba tylko TXC LO, ale im dłużej o tym myślę, tym gorzej to widzę. Amortyzator z low-riderem ma średni sens więc biję się z myślami.

chester

Data: 2012-07-15 21:16:33
Autor: oni
Rama do trekkinga - gdzie?
W dniu 15.07.2012 18:51, chester pisze:
[...]

Zaczyna siÄ™ trzeci 3 rok jak mam TXC LO.
Pompowałem go chyba z rok temu bez większej potrzeby.
Teraz przy okazji wymiany hamulców poprosiłem o serwisowanie.
Usłyszałem że nie trzeba.
Jest wart każdej złotówki z pierdyliona który na niego wydałem.
Nie jeżdżę z przednimi sakwami, jakkolwiek miałem parę lat temu na to chęć, i kupiłem bagażnik mocowany do pivotów.
Bo istnieje taki.
Ale nie wykorzystałem go ani razu.
Biorąc pod uwagę że rzecz której szukamy zawsze znajduje się zawsze na dnie tej ostatniej sakwy, mnożenie liczby sakw nie ma sensu. :)

--
TR

Rama do trekkinga - gdzie?