Rama do trekkinga - gdzie?

Data: 2012-07-13 09:50:09
Autor: rmikke
Rama do trekkinga - gdzie?
On Friday, July 13, 2012 6:21:12 PM UTC+2, chester wrote:
Witam!

Dojrzałem do nowego roweru trekkingowego. Dotychczas używany stracił moje zaufanie po serii awarii łącznie z odkręceniem się korby w czasie jazdy (sic!).

Chcę mieć nowy rower!
Budżet? Tyle, ile będzie trzeba (choć bez hardcore'u, >10k nie dam na pewno)

Sęk w tym, że skoro planuję nowy rower, to chcę, aby spełniał moje wymagania. Z mojego rozeznania wynika, że taki rower teraz nie istnieje :-/

Jakie to wymagania?
- stalowa rama, co by móc sprzęt zespawać w środku Turcji czy innej Mongolii
- Mocowanie do hamulców tarczowych
- Sztywny widelec (najlepiej z możliwością wymiany na amorka więc i kąty ramy musiałyby być stosowne) - tu można by rozważyć rower z amorkiem i zamówienie sztywniaka osobno.
- Rozmiar kół to będzie 28"
- Mocowanie na błotniki i bagażnik
- Mocowanie do V-brake, szczególnie zależy mi na tylnym
- Mocowanie do dwóch koszyków na bidon wewnątrz głównego trójkąta

Wielkość dość normalna, bo mam 173cm, ale chciałbym aby rama była mocna (to akurat ułatwienie - brak cieniowania itp.).

Reszta standardowa.

Przeglądałem sporo ram i nie znalazłem żadnej więc wpadłem na zaiste genialny pomysł: zamówię sobie :-)
Gdzie? Tu już gorzej.
Wiem o Biobike w Toruniu - tam tylko we wrześniu i ew. na początku października przyjmą zamówienie na ramę stalową.
Gdzie jeszcze można w Polsce zamówić ramę jak z opisu i doczekać się jej?
Prosiłbym o konkretne, aktualne namiary. Jeśli ktoś wie, jakie ceny proponują fachowcy za coś podobnego do opisanego - również nie pogardzę informacją :-)

pozdrawiam,
chester

P.S. Kwestie osprzętu to już inna historia na inny wątek ale rama to podstawa, choć zamawia się ją na końcu ;-)

http://u.42.pl/2IO1

Data: 2012-07-13 20:25:26
Autor: Marcin Hyła
Rama do trekkinga - gdzie?
On 2012-07-13 18:50, rmikke wrote:

P.S. Kwestie osprzętu to już inna historia na inny wątek ale rama to
podstawa, choć zamawia się ją na końcu ;-)

http://u.42.pl/2IO1

Bliżej: http://www.fahrradmanufaktur.de/produkte/trekking/t-100-alivio-27-gang/ - samej ramy nie kupisz (testowane), ale rower np. tu:

http://www.rockmachine-germany.de/products/Trekking-City-Bikes/VSF-Bikes/VSF-T-100-Alivio-24-G-Trekking-Bike-2011.html?XTCsid=egvujth9d25hieke6gdn7826m7 -

za jakieś 3 kawałki (dochodzi koszt kuriera) masz _znakomity_ rower dokładnie taki jaki chciałeś (pardon, przedpiśćca chciał: stalówka, sztywny, treking, widelec 1 i 1/8, tyle że geometria nie do końca pod amortyzator). Sklep trochę durny, trzeba płacić przelewem (nie wiem jak teraz a niemieckiego nadal nie znam :-) ), robiłem w ciemno przedpłatę i trochę się denerwowałem ale moje zamówienie nie było "off the shelf" i z góry przewidywali opóźnienia (choć nie na prawie trzy miesiące).

Przypominam - za _niewiele_ więcej niż samą gołą ramę Surly (jakies 400 funtów u dealera w UK, czyli jakieś 2k z groszami).

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-07-14 11:04:25
Autor: chester
Rama do trekkinga - gdzie?
W dniu 13.07.2012 18:50, rmikke pisze:
[...]

No tak, mea culpa!

chester

Data: 2012-07-16 04:08:59
Autor: rmikke
Rama do trekkinga - gdzie?
On Saturday, July 14, 2012 11:04:25 AM UTC+2, chester wrote:

> http://u.42.pl/2IO1

No tak, mea culpa!
Nie napisałem, że tam mają być przerzutki a nie singlespeed :/

1. Możesz wrzucić piastę z przerzutką wewnętrzną (acz trzeba będzie    zakombinować z blokada obrotu osi w ramie).
2. Rzuć okiem na tę drugą ramę, którą wrzuciłem parę chwil później
   w tym wątku - ma haki pionowe.

Data: 2012-07-16 18:42:02
Autor: chester
Rama do trekkinga - gdzie?
W dniu 16.07.2012 13:08, rmikke pisze:
> [...]

    zakombinować z blokada obrotu osi w ramie).
2. Rzuć okiem na tę drugą ramę, którą wrzuciłem parę chwil później

Ojej - widząc tamtego posta myślałem, że to jakaś pomyłka - miliard linii cytatu i link w 42.pl... nie zwróciłem uwagi na to, że to inna rama!
Ta druga ( http://surlybikes.com/bikes/disc_trucker ) jest na oko super!
Jeszcze muszę się przyjrzeć szczegółom, na oko chyba ma niewymienny hak przerzutki.

Martwi mnie natomiast to:
26" wheel 42, 46, 50-62cm; 700c wheel 56-64cm (frame only in 64cm)

Jak rozumiem, ram 28 cali zasadniczo nie sprzedają w małych rozmiarach, Jeśli można to normalnie przeliczyć, to wychodzi że 22 cale to minimum. Ja mam 173cm i ostatnie trzy rowery były na mnie za duże.
Jeśli faktycznie min. 22 cale (pomijam kwestię tego, że rama solo to "only in 64cm"), to niestety, ale chyba odpadli. A szkoda, bo rama piękna.
Tak czy owak przyda się jako wzór do pokazania ;-)

pozdrawiam,
chester

Rama do trekkinga - gdzie?