Rama do trekkinga - gdzie?

Data: 2012-07-14 02:58:23
Autor: tadeklodz
Rama do trekkinga - gdzie?
 Podobną ramę z rurek CroMo Deda wykonał na moje zamówienie Pan Orłowski Kamienia Pomorskiego. Jestem bardzo zadowolony. Koszt kilka lat temu to 2 tys zl. Również dla żony  wykonał ramę stalową z takich rurek i żona jest zachwycona rowerem na tej ramie.Oczywiście oba rowery były robione pod wymiar klientów

Data: 2012-07-14 13:25:36
Autor: chester
Rama do trekkinga - gdzie?
W dniu 14.07.2012 11:58, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
> [...]
> Oczywiście oba rowery były robione pod wymiar klientów

OK.

1. Masz może *aktualne* namiary na pana Orłowskiego?
2. Jak wyglądał proces zamawiania? W jaki sposób podaje się i opisuje szczegóły (kąty, mocowania, kolor itp.)
3. Jak się dostarcza części do montażu? Z tego, co się zorientowałem, to dobrze jest mieć co najmniej hamulce tarczowe, korby z supportem i amortyzator, jeśli takowy ma być.
4. Jak wygląda *obecnie* kontakt?
5. Jak wygląda kwestia odbioru sprzętu?
6. Jak wygląda kwestia podawania rozmiaru ramy? Kto to mierzy? Wiem, że są w internecie strony od dopasowywania rozmiaru, ale wolałbym aby fachowiec w tym uczestniczył.

W necie znalazłem jedynie nieaktualne namiary: nieistniejąca strona, niedziałający mail (przekroczona quota), telefon który nie jest już jego.

pozdrawiam,
chester

Data: 2012-07-15 02:07:12
Autor: tadeklodz
Rama do trekkinga - gdzie?
W dniu sobota, 14 lipca 2012 13:25:36 UTC+2 użytkownik chester napisał:
> [...]

W necie znalazłem jedynie nieaktualne namiary: nieistniejąca strona, niedziałający mail (przekroczona quota), telefon który nie jest już jego.

zamówiłem telefonicznie i podałem co chcę uzyskać: kolor itp, jakie hamulce, jakie przeznaczenie itp. Wymiary to : wzrost i długość nogi od "jajek" do ziemi.  Części wysłałem kurierem. Widelec amortyzowany  koniecznie potrzebny / skok itp / tel. 913826301 email:orlowskiframes@gmail.com

Data: 2012-07-15 18:18:09
Autor: chester
Rama do trekkinga - gdzie?
W dniu 15.07.2012 11:07, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Mail działa, nawet dostałem odpowiedź - dzięki i Tobie, i koleżance, która pomogła mi innym kanałem niż precel.

Gorzej z meritum - Kondej za ramę z widelcem chciał ok. 1200, Orłowski chce dwa razy tyle z hakiem (tzn. 2*x+y, a nie że za hak sobie tyle liczy ;-)

Pozostał jeszcze Rychtarski do wypytania (również cudowny brak kontaktów w necie) i będzie materiał do analizy.
Ech, czy ja tak dużo chcę?
Aluminiowych ram 26" jest od groma, a stalowych 28" - nie znalazłem dotąd ani jednej :-(

pozdrawiam,
chester

Data: 2012-07-15 19:06:45
Autor: chester
Rama do trekkinga - gdzie?
W dniu 15.07.2012 18:18, chester pisze:
Pozostał jeszcze Rychtarski do wypytania (również cudowny brak kontaktów
w necie) i będzie materiał do analizy.

Z racji istnienia google i archiwum, to dorzucę tu jeszcze namiary na Rychtarskiego:

ul. Łomżyńska 4
71-878 Szczecin
tel/fax 91 421 83 52
http://www.bikes4you.pl/

email bikes4you (at] bikes4you kropka pl

Jutro będę tam uderzał - stronka jest dość uboga w informacje i w sumie nic z niej nie wynika - zobaczymy co tam powiedzą :-)

chester

Data: 2012-07-15 18:55:28
Autor: Ignac
Rama do trekkinga - gdzie?
chester <chesteroni@poczta.gazeta.pl> napisał(a):
Bierz wygodną i nie za drogą (grubość rur!) ramę. Będziesz używał jej
latami.

Mogę nawet dość drogą (oczywiście nie jakiś absolutny top itp.) , ale jeśli wydam na coś >1k PLN, to oczekuję, że będzie spełniać moje wymagania

Porównaj sobie genialną geometrię ram tych:
http://www.bikes4you.pl/

z badziewną geometrią tych(za ok.300 zeta):
http://www.ambike.pl/p/pl/569/rama+accent+shannon+pod+kola+28.html

 Ignac

Data: 2012-07-16 18:55:00
Autor: chester
Rama do trekkinga - gdzie?
W dniu 15.07.2012 19:06, chester pisze:
[...]

Rozmawiałem dziś rano chyba z samym Rychtarskim (nie przedstawił się), i jestem pozytywnie nastawiony.
Ramy można zamawiać kiedy się chce, czeka się ok. miesiąca-półtora (mi się nie spieszy), cena też znacznie ciekawsza - ok. 1600-1800 zł. To jest 1k taniej niż u Orłowskiego i w sumie mieści się w budżecie.
W sumie z trzech polskich wytwórców ram ten ma chyba najsensowniejsze podejście do klienta. Jako że nie mam jakichś ekstra wymagań geometrycznych, to raczej nie ma opcji na spieprzenie czegoś jeśli ramy nie robi sam mistrz więc jestem dobrej myśli

Będę w Szczecinie za kilka tygodni i wpadnę do warsztatu - wymierzymy, uzgodnimy, a potem w okolicy grudnia-stycznia zamawiam ramę (w międzyczasie budżet się odłoży).

Oczywiście nie zaprzestaję przez te kilka tygodni szukać ramy na rynku, bo ta Surly Disc Trucker jest naprawdę fajna tylko że za duża. A skoro jest taka, to może ktoś gdzieś robi podobne, tyle że ciut mniejsze :-)
Wolałbym gotową ramę za 1500 niż customową za 2k.
W razie czego mam wzór - ta rama poza kilkoma drobnymi detalami (wymienny hak, kilka mocowań - pierdółki) jest właściwie tym, czego chcę więc nie będę tracił czasu na rysowanie tego ręcznie/robienie kolaży :-)

Jeśli ktoś widział podobną ramę do tej Surly Disc Trucker, to ja bardzo chętnie się z nią zapoznam i gwarantuję czteropak osobie, która znajdzie ramę, na którą się zdecyduję (dla nieletnich czteropak izotonika :p) ;-)

chester

Rama do trekkinga - gdzie?