Rama obudowy?

Data: 2010-12-26 21:49:24
Autor: Ghost
Rama obudowy?
Witam,

    Poszukuje czegos w rodzaju samej ramy nosnej obudowy do PCta, ewentualnie obudowy, z ktorej mozna zdjac wszystkie oslony - zna ktos cos takiego?

TIA

Ghost

Data: 2010-12-26 22:04:33
Autor: Wiktor S.
Rama obudowy?
   Poszukuje czegos w rodzaju samej ramy nosnej obudowy do PCta,
ewentualnie obudowy, z ktorej mozna zdjac wszystkie oslony - zna ktos
cos takiego?

Praktycznie z każdej obudowy można zdj±ć osłony i otrzymać szkielet.

--
Azarien

Data: 2010-12-26 22:10:28
Autor: GLaF
Rama obudowy?
Dnia Sun, 26 Dec 2010 21:49:24 +0100, Ghost napisał(a):

Witam,

    Poszukuje czegos w rodzaju samej ramy nosnej obudowy do PCta, ewentualnie obudowy, z ktorej mozna zdjac wszystkie oslony - zna ktos cos takiego?

Antec Skeleton?
http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=NzA0

--
GLaF

Data: 2010-12-26 23:40:57
Autor: BartekK
Rama obudowy?
W dniu 2010-12-26 21:49, Ghost pisze:
Witam,

Poszukuje czegos w rodzaju samej ramy nosnej obudowy do PCta,
ewentualnie obudowy, z ktorej mozna zdjac wszystkie oslony - zna ktos
cos takiego?
Ale zdefiniuj co potrzebujesz, co jest dla ciebie ramą? Co do niej chcesz przykręcić (a co ma wisieć w powietrzu), ew do czego potrzebujesz dostęp?

Bo jeśli dosłownie chcesz traktować "ramę" czyli klatkę, w której powiesisz płytę i inne graty, to chyba najtaniej i najprościej (dla kogoś kto ma zaplecze mechaniczne) to zrobić własną ramkę z kątowników/prętów aluminiowych, klocki alu w rogach, gwintownik w rękę i jedziesz...

Data: 2010-12-27 09:04:17
Autor: Artur\(m\)
Rama obudowy?

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:if8go7$m2v$1mx1.internetia.pl...

[...]

Chyba teoretyzujesz.
Wolałbym dać nawet 300 stówy (gdybym musiał)
 za bylejakÄ… ramÄ™, niĹĽ  za jakieĹ› 50 zĹ‚otych dĹ‚ubać
przez tydzień i mieć niewiadomoco.
A moĹĽe siÄ™ mylÄ™ i sÄ… tu konstruktorzy co to robili?

Artur(m)

Data: 2010-12-27 09:28:53
Autor: Ghost
Rama obudowy?

Użytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl> napisał w wiadomości news:if9ha2$17d1$1rekrutacja.tu.kielce.pl...

[...]

Oczywiscie, ze gotowiec lepszy, ale skrecanie z katownikow tez ma swoje zalety, o ile ne trzeba jakiegos wielkiego warsztatu do tego (np. wystarczy cos do ciecia, jakas szlifierka katowa). Pytanie przechodzi w mechaniczno/slusarskie - gdzie dostac takie elementy?

Data: 2010-12-27 10:48:47
Autor: BartekK
Rama obudowy?
W dniu 2010-12-27 09:28, Ghost pisze:
[...]
Niezbyt tanio - w każdym markecie budowlanym, są profile alu na metry (1, 2 metry) przeróżnych kształtów po kilka zł.

Z własnego doświadczenia - na "obudowę" wielkości ATX (tzn sześcian jako klatka, plus prowadnice do trzymania płyty, na napędy, siatka stalowa jako obudowa itd, wszystko po to by zrobić obudowę 19" rack ale tylko 35cm głęboką) zeszło mi około 5-6m "kwadraciaka" 10x10, i około 4m kątowników 5x15, + czasu "jedna sobota", przy czym 90% czasu to przymiarki poprawki, bo się okazało że napęd wchodzi wtyczkami na cośtam itp. Gdybym miał zrobić jeszcze raz kolejną sztukę mając już wymiary i wszytko zaplanowane - to w 2-3h by poszło spokojnie.

Data: 2010-12-27 11:34:38
Autor: Artur\(m\)
Rama obudowy?

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:if9nr2$n2b$1mx1.internetia.pl...
[...]

Ja mówię na podstawie robienia prostej obudowy, bo miałem płytę
a nie chciałem wydawać na obudowę, bo i tak kompik był do wysyłania
i przyjmowania faxów, dawno było, i raczej drugiej obudowy robić bym nie chciał:(,
ze względu na to właśnie "dopasowywanie". Niemiłe wspomnienia.

Data: 2010-12-27 11:33:07
Autor: aL
Rama obudowy?
Ghost pisze:
Witam,

   Poszukuje czegos w rodzaju samej ramy nosnej obudowy do PCta, ewentualnie obudowy, z ktorej mozna zdjac wszystkie oslony - zna ktos cos takiego?

Antec Lanboy. Tak wygl±da, po zdjęciu wszystkich paneli:
http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=652&Itemid=61&limit=1&limitstart=3
aL

Data: 2010-12-27 19:17:41
Autor: Hades
Rama obudowy?
Użytkownik "aL" Witam,

[...]

 ====================

No nie! Rewelacja ! ! !  Nie zaglebialem sie w kwestie kosztow takiej
obudowy, ale czy dobrze mi sie zdaje ze proponujesz komus aby kupil
obudowe za 400(?) zlotych i wykorzystal do swoich celow sama rame?
AM

Data: 2010-12-27 19:52:18
Autor: aL
Rama obudowy?
Hades pisze:

[...]

Nie polecam, podaję jako przykład, który spełnia założenia podane w
pytaniu. Skoro pytaj±cy chce kupić gotowca, bo może nie chce bawić się
wycinark± i kadłubkiem używanej/najtańszej obudowy, to może stać go
na wydanie tych paru stówek. Każdy inaczej wycenia swój czas.
aL

Data: 2010-12-27 11:48:22
Autor: Grzegorz Krukowski
Rama obudowy?
On Sun, 26 Dec 2010 21:49:24 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.pl>
wrote:

A nie starczy położyć to wszystko luzem? Jak nie będzie to ruszane to
i karty mog± być tylko umocowane w slotach.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-12-27 12:10:01
Autor: Ghost
Rama obudowy?

Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <registered.user@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1mrgh61a46915rkf0h7vqiqhgf6d67a6pr4ax.com...
wrote:

A nie starczy położyć to wszystko luzem? Jak nie będzie to ruszane to
i karty mog± być tylko umocowane w slotach.

Nie po inzyniersku taka prowizorka.

Data: 2010-12-27 12:22:09
Autor: Grzegorz Krukowski
Rama obudowy?

wrote:

A nie starczy położyć to wszystko luzem? Jak nie będzie to ruszane to
i karty mog± być tylko umocowane w slotach.

Nie po inzyniersku taka prowizorka.
Polimeryzowałbym - działaj±cy komputer w szufladzie widziałem ;) Ale
skoro tak, to idĽ do sklepu i weĽ najtańsz± obudowę z której odkręcisz
¶cianki - powinno to się udać w prawie każdej.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-12-27 15:15:36
Autor: MJ
Rama obudowy?
[...]

Proponuje po pytać w jakimkolwiek serwisie, bo chyba prawie każdy serwis ma wybrakowane w jaki¶ sposób kadłubki (bez ¶cianek, z uszkodzonym frontem itp.) Może nawet oddadz± za free bo nie będ± tego musieli złomować potem.

Data: 2010-12-27 19:24:08
Autor: Hades
Rama obudowy?
Użytkownik "MJ"
[...]

Nie sadze aby byl jakikolwiek problem ze zlomowaniem a i potrzeba
takiego dzialania. Z serwisu w jakim czasami bywam obudowa pozbawiona
elementow plastikowych wystwiona obok smietnika znika w czasie mniejszym
niz 1 godzina. Czasem to znikanie jest nawet tak szybkie ze jak wyniose
2 sztuki a potem zajmie mi chwile kiedy demontuje nastepne, to jak niose
je do smietnika to tych poprzednich juz nie ma. Oczywiscie wiem ze nie
zawsze i wszedzie tak sie dzieje, ale ogolnie ze zlomem nie ma problemu.
AM

Data: 2010-12-28 09:27:26
Autor: MJ
Rama obudowy?
W dniu 2010-12-27 19:24, Hades pisze:
[...]

Jeżeli z za złomowanie uznać wystawienie gratów pod ¶mietnikiem (ztcw jest niezgodne z prawem) to ok. Ja mówię o sytuacji w złomowanie odbywa się przez jak±¶ firmę utylizacyjn± i trzeba za to zapłacić (czasami całkiem nie mał± kasę) to wtedy serwisy potrafi± trzymać długo różnego rodzaju dobrodziejstwa.

Data: 2010-12-28 11:40:24
Autor: Hades
Rama obudowy?
Użytkownik "MJ"

[ciach]

[...]

Ciekawa rzecz. Wystawienie w miejscu do tego przewidzianym sprzetu
(a wlasciwie samej jego konstrukcji) pozbawionego elektroniki jest wedlug
ciebie niezgodne z prawem?
AM

Data: 2010-12-30 00:15:03
Autor: Gotfryd Smolik news
Rama obudowy?
On Tue, 28 Dec 2010, Hades wrote:

Użytkownik "MJ"

[ciach]

Jeżeli z za złomowanie uznać wystawienie gratów pod ¶mietnikiem (ztcw jest niezgodne z prawem)
[...]

Ciekawa rzecz. Wystawienie w miejscu do tego przewidzianym sprzetu
(a wlasciwie samej jego konstrukcji) pozbawionego elektroniki jest wedlug
ciebie niezgodne z prawem?

  Nie chce mi się kopać po przepisach, ale nie wykluczałbym że niezgodne
z prawem jest prowadzenie "działalno¶ci utylizacyjnej" bez stosownych
formalno¶ci - znaczy tego co zrobisz *przed* wystawieniem "legalnych"
czę¶ci na ¶mietnik :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-30 10:14:03
Autor: Hades
Rama obudowy?

Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
[ciach]

[...]

No nie tak. Owszem na dzialalnosc utylizyacyjna czyli dzialania pod
tytulem: "Skupuje stary sprzet elekriniczny, komputery AGD" zezwolenie
jest potrzebne. Nie jest jednak potrzebne na to abym rozkrecil swoj
komputer, odzdzielil komponenty na poszczegolne grupy i wyrzucil je
(zagospodarowal) zgodnie z przepisami.
AM

Data: 2010-12-27 15:22:09
Autor: BQB
Rama obudowy?
[...]

Polecam obudowy typu chieftec, mam CA-01B-B-SL. W chwili obecnej odkręcone boki, odkręcona góra. Można napewno odkręcić przód, jak co¶ jeszcze potrzebujesz odkręcać, to napisz, sprawdzę.
http://www.chieftec.pl/index.php?strona=artykuly&kategoria=Seria%20Mesh&art=22

Data: 2010-12-27 19:25:56
Autor: Hades
Rama obudowy?
Użytkownik "Ghost" Witam,
Poszukuje czegos w rodzaju samej ramy nosnej obudowy do PCta, ewentualnie obudowy, z ktorej mozna zdjac wszystkie oslony - zna ktos cos takiego?
TIA
Ghost

Jesli Warszawa to mozna by sobie cos wybrac na gieldzie komputerowej.
Prosze o informacje jesli przypadkiem tak.
AM

Data: 2010-12-27 20:30:59
Autor: Ghost
Rama obudowy?

Użytkownik "Hades" <waruga@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d18da35$0$2461$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Ghost" Witam,
[...]

Nie, nie Warszawa.

Dzieki wszystkim za odzew - najpierw skocze do starego mieszkania, mam tam ze dwie obudowy w piwnicy i przyjrze sie co i jak.

Najatrakcyjniej wyglada chyba jednak propozycja poskrecania calosci z profili - mozna uzyskac prawie dowolny efekt.

Data: 2010-12-27 20:45:35
Autor: ToMasz
Rama obudowy?
Ghost pisze:

[...]

nie wiem jak daleko sięgasz pamięci±, ale wczesne obudowy "tower" -
czyli te stoj±ce, miały jedn± blachę okrywaj±c± bok, górę i drugi bok.
czy taka obudowa bez blachy by pasowała? mam jeszcze tak± - bo ma
zasuwan± przedni± czę¶ć - nie widać napędów, dziecko nie pcha paluszków....

ToMasz

Data: 2010-12-27 21:04:09
Autor: Ghost
Rama obudowy?

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ifaqcv$ra3$2inews.gazeta.pl...
Ghost pisze:

[...]

Siegam pamiecia do komputerow XT/AT ;-) Mysle, ze najpierw zapoznam sie z tym co w piwnicy, ale dzieki.

Data: 2010-12-27 20:45:45
Autor: BartekK
Rama obudowy?
W dniu 2010-12-27 20:30, Ghost pisze:
[...]
Dokładnie - a jak masz jakieś stare obudowy to weź wytnij sobie z nich "blachę pod płytę" z tylną ścianką http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/2012.jpg by uzyskać luźny podkład w stylu |_____ pod płytę (z mocowaniem dla śledzi kart, tylnej blaszki z gniazdkami płyty, bo to się najbardziej paskudnie wymiaruje) a resztę klatki zrób z profili do tego przykręconych/przynitowanych.

Ja potrzebowałem płytkiej obudowy, więc robiłem na profilach od zera i właśnie chyba najwięcej walczyłem z zrobieniem paska z otworkami na przykręcanie śledzi, tak by posadowiona karta siadała idealnie (nie przekrzywiona na boki ani nierównomiernie wciśnięta przód-tył) w złączu pci i śledz się przykręcał tam gdzie ma być..

--
| Bartlomiej Kuzniewski

Rama obudowy?