Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Rama przełajowa i turystyka?

Rama przełajowa i turystyka?

Data: 2010-08-02 22:46:51
Autor: arturbac
Rama przełajowa i turystyka?
W dniu 2010-08-02 21:05, R.Madejski pisze:
[...]
Chciałbym aby maszyna była uniwersalna zarówno do codziennego użytku jak
i na szosie gdy mam ochotę poszaleć oraz do spokojniejszej jazdy po
wertepach. Czy takie rzeczy tylko w Erze, czy też da się coś wymyślić?

Podziele się swoją wiedzą, ja za 3k zrealizowałem swój "wymarzony rower(y)"

kupiłem cross kelys stylus 2010 koszt < 1000zł
wymeiniłem całość napędu, hamulce z Acera (8ka) na LX (9ka) (ok 1000zł),
wywaliłem wolnobieg i wstawiłem kasete 11-34 oraz przednią tarcze w
wariancie z 48 żebami.
kupiłem drugi zestaw kół szosowych na obreczy 15mm z szprychami 16/20 i
kastą i oponami 23C i kasetą 11-28 którą zmienie na 11-23 (koszt ok 1000zł)
Wstawiłem lekką kierownicę od niewadomo czego ale bardzo szeroką
wstawiłem rogi przeciwne (do siebie i w dół od środka keirownicy przed
uchwytami).
W ten sposób zrobiłem sobie rower wycieczkowy ( opony 40C ) i szosowy (23C).

I w ten sposób mam to co chciałem waży 11kg w 2 konfiguracjach łatwo
zmienialnych, bo Vki da się ustawić tak by róznice miedzy obreczami 19mm
a 15mm poprawiac tylko na klamkach.
Wiec zapewne da sie to samo zrobić z przelajowym, kwestia odpowiedniej
szerokości widelców i ramy z tyłu (nie znam się)

Data: 2010-08-02 23:54:02
Autor: Bartek znad Nysy
Rama przełajowa i turystyka?
Witam

Ja zrobiłem podobnie jak kolega Arturbac. Rower krossowy Giant X-sport 2 z hamulcami tarczowymi Avid BB7.
Do turystyki w nieznane czyli kiepskie asfalty czy szutry mam zestaw kół oryginalnych z oponkami Schwalbe Maraton w rozmiarze 700 x 32 z przednią piastą z dynamem.
Do latania trekingowego po raczej znanych drogach z nawierzchnią asfaltową mam zapleciony drugi zestaw kół z obręczami szosowymi i oponki 700 x 23 a przednia piasta bez dynama.
Do krossowej ramy bez problemu montuję bagażnik pod sakwy, a do dalszych wyjazdów na kołach szosowych używam bagażnika na sztycę (author ale nie pamiętam jaki- montowany na szybkozacisk)
W tylnych kołach mam identyczne piasty i kasety i zmiana koła nie wymaga regulacji przerzutki. potrzebne jest tylko delikatne podregulowanie hamulców ale w BB7 nie wymaga to narzędzi i zajmuje minutę.
Podsumowując , z braku czasu w jednym większym kawałku to z sakwami jeszcze się nigdzie nie wybrałem i 90 % przebiegu robię na kołach szosowych na wyjazdy 100-150 km. Nie raz na tych szosowych "glizdach" cisnąłem po kilkanascie km po szutrach, kocich łbach i lesnych duktach. Najgorszy jest luźny piasek - trzeba pchać pędzidło , no i nieco łatwiej złapać kapcia.
Wadą jaką dostrzegam w takim rozwiązaniu jest zużywanie się łancucha i nie pasowanie do obydwu zestawów kół. Np. na kołach trekingowych przejechałem 1000 km po czym założyłem koła szosowe z nową kasetą i nowym łancuchem. Na tym zestawie zrobiłem 600 km i ponownie założyłem koła trekingowe ale bez zmiany łancucha i niestety na mniejszych zębatkach łancuch przeskakiwał.
Latam z tym zestawem pierwszy sezon i jestem zadowolony - głównie z wygodnej pozycji na krossie i niskiego oporu toczenia kół szosowych.

Pozdrawiam
Bartek znad Nysy

Data: 2010-08-04 06:58:20
Autor: 666
Rama przełajowa i turystyka?
Cienko lubisz ogumiać.
Ja na 35c (odwrócony, semislick) się męczyłem poza asfaltem.

--


Data: 2010-08-27 18:55:37
Autor: arturbac
Rama przełajowa i turystyka?
W dniu 2010-08-02 23:54, Bartek znad Nysy pisze:
Do turystyki w nieznane czyli kiepskie asfalty czy szutry mam zestaw kół oryginalnych z oponkami Schwalbe Maraton w rozmiarze 700 x 32 z przednią piastą z dynamem.

Dla tego zestawu uzywam 40C i uzywam tego jako wariantu w pelni lesnego
i tylko na piachach sie nie sprawdza.

Nie raz na tych szosowych "glizdach" cisnąłem po kilkanascie km po szutrach

ja też (z koniecznosci dojazdu) i konczy sie to po jakims czasie
pocieciem wzdloznym opony i ponabijaniem mlych kamyczkow (opona do
wyrzucenia po ok 500km).

Wadą jaką dostrzegam w takim rozwiązaniu jest zużywanie się łancucha i nie pasowanie do obydwu zestawów kół.

jest upierdliwosc zmiany kol i dostosowywania hamulców (lenistwo).
Docelowo zloze osobna szosę i a ten przerobie na cross/mtb 29er z
amortyzatorem i oponami min 45C.

Rama przełajowa i turystyka?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona