Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Rama/rower gravel mocno turystyczny

Rama/rower gravel mocno turystyczny

Data: 2017-05-25 16:43:58
Autor: Piotr aka dracorp
Rama/rower gravel mocno turystyczny
Cześć

Przeglądam sobie ostatnio co na polskim rynku jest dostępne z graveli. Coraz więcej jest do wyboru. Ale jeśli chciałbym coś związane już z "turystyką" to nie za bardzo. Ale może się mylę.

Na razie ciekawą ramę, coś do porównania, ma Fuji, Jari:

http://www.fujibikes.com/usa/bikes/road/adventure-and-touring/jari/
jari-1-1-frame lub https://goo.gl/8rbq5F

Ma na dodatkowy koszyk mocowanie, bagażnik ale ma pod osie 12mm. Widelec normalny niestety, bez otworów pod lowrider, no i cena nie ta.
Ten brak otworów w widelcu to pewnie z powodu trendu bikepacking.

A myślę sobie żeby kupić albo cały rower albo tylko ramę. Na pewno chcę swoje dotychczasowe koła Mavic A719 przenieść. Resztę już niekoniecznie.
Szczerze wątpię czy uda mi się znaleźć coś lżejszego niż mam ale na pewno napęd będzie działał lepiej.

1. Coś Wam wiadomo czy ramy do graveli są w sprzedaży na terenie Polski? Jakoś nie natrafiłem jeszcze.

2. Z racji że to będzie miało napęd szosowy, warto odpuścić sobie napęd 3xX? Głównie myślę w kategoriach górki+obciążenie. Ale może napęd 2xY + duży rozstaw w kasecie wystarczy, albo korba kompaktowa. Tego ostatniego nigdy nie praktykowałem w szosie, z czasem po prostu przeszedłem na potrójną korbę i było w sam raz na góry. Ale wówczas na szosie nie jeździłem z bagażami.


W sumie przy napędzie 2xY Marin już by spełniał oczekiwania, chociaż mają też z potrójnym napędem.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-05-25 19:10:46
Autor: ToMasz
Rama/rower gravel mocno turystyczny
W dniu 25.05.2017 o 18:43, Piotr aka dracorp pisze:
Cześć

Przeglądam sobie ostatnio co na polskim rynku jest dostępne z graveli.
czy w dzisiejszym świecie, wszystko musi mieć etykietkę żeby się sprzedać dwa raz drożej? Zamiast lepu na much mamy lep na ludzi?
Coraz więcej jest do wyboru. Ale jeśli chciałbym coś związane już z
"turystyką" to nie za bardzo. Ale może się mylę.

Na razie ciekawą ramę, coś do porównania, ma Fuji, Jari:

http://www.fujibikes.com/usa/bikes/road/adventure-and-touring/jari/
jari-1-1-frame lub https://goo.gl/8rbq5F

rama jak rama. kolor? kształt? podczas jazdy dotykasz pedałów, kierownicy i siodła.... więc co za różnica jak wygląda rama? Kolarka z grubymi oponami.

Ma na dodatkowy koszyk mocowanie, bagażnik ale ma pod osie 12mm. Widelec
normalny niestety, bez otworów pod lowrider, no i cena nie ta.
Ten brak otworów w widelcu to pewnie z powodu trendu bikepacking.
ale wszystko co chcesz, do zwykłego roweru, znaczy takiego za 1500zł możesz założyć. Możesz też założyć bardziej popularny osprzęt, żeby na trasie/gościnnych występach było łatwiej naprawić, ale kto bogatemu zabroni?
ToMasz

Data: 2017-05-25 17:32:48
Autor: Piotr aka dracorp
Rama/rower gravel mocno turystyczny
Dnia Thu, 25 May 2017 19:10:46 +0200, ToMasz napisał(a):

czy w dzisiejszym świecie, wszystko musi mieć etykietkę żeby się
sprzedać dwa raz drożej? Zamiast lepu na much mamy lep na ludzi?
Oj demonizujesz.

http://www.fujibikes.com/usa/bikes/road/adventure-and-touring/jari/
jari-1-1-frame lub https://goo.gl/8rbq5F

rama jak rama. kolor? kształt? podczas jazdy dotykasz pedałów,
kierownicy i siodła.... więc co za różnica jak wygląda rama? Kolarka z
grubymi oponami.
Oj chyba za szybko i przez to pominąłeś dlaczego wspomniałem o tej ramie. Mi głównie chodziło o otwory na dodatkowy koszyk. Na górnej róże też jest jakieś mocowanie ale nie wiem po co. Może też pod 4 koszyk lub pod coś innego.

ale wszystko co chcesz, do zwykłego roweru, znaczy takiego za 1500zł
możesz założyć. Możesz też założyć bardziej popularny osprzęt, żeby na
trasie/gościnnych występach było łatwiej naprawić, ale kto bogatemu
zabroni?
No właśnie nie do końca. Niestety nie wszystko współgra. Można kombinować ale ostatnio mi się odechciało. A że się dowiedziałem o gravelach to zacząłem przeglądać co jest w ofercie.




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-05-26 23:53:55
Autor: Prot Ogenes
Rama/rower gravel mocno turystyczny
On 2017-05-25 19:32, Piotr aka dracorp wrote:
Dnia Thu, 25 May 2017 19:10:46 +0200, ToMasz napisał(a):

czy w dzisiejszym świecie, wszystko musi mieć etykietkę żeby się
sprzedać dwa raz drożej? Zamiast lepu na much mamy lep na ludzi?
Oj demonizujesz.

http://www.fujibikes.com/usa/bikes/road/adventure-and-touring/jari/
jari-1-1-frame lub https://goo.gl/8rbq5F

rama jak rama. kolor? kształt? podczas jazdy dotykasz pedałów,
kierownicy i siodła.... więc co za różnica jak wygląda rama? Kolarka z
grubymi oponami.
Oj chyba za szybko i przez to pominąłeś dlaczego wspomniałem o tej ramie.
Mi głównie chodziło o otwory na dodatkowy koszyk. Na górnej róże też jest
                                                               ^^^^

Akarm cię zajebie.... :-p


pozdr
Prot

PS Sorry, ale nie mogłem sie powstrzymac ;-)

Data: 2017-05-26 22:26:11
Autor: Piotr aka dracorp
Rama/rower gravel mocno turystyczny
Dnia Fri, 26 May 2017 23:53:55 +0200, Prot Ogenes napisał(a):

Akarm cię zajebie.... :-p
No tak, chodziło o rurę a nie różę.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-05-26 09:55:04
Autor: cytawa
Rama/rower gravel mocno turystyczny
Piotr aka dracorp pisze:


Na razie ciekawą ramę, coś do porównania, ma Fuji, Jari:

http://www.fujibikes.com/usa/bikes/road/adventure-and-touring/jari/
jari-1-1-frame lub https://goo.gl/8rbq5F

Ma na dodatkowy koszyk mocowanie, bagażnik ale ma pod osie 12mm. Widelec
normalny niestety, bez otworów pod lowrider, no i cena nie ta.
Ten brak otworów w widelcu to pewnie z powodu trendu bikepacking.




Nie bardzo moge sobie wyobrazic jakie jest przeznaczenie takiego roweru. Chyba tylko na lekkie wycieczki z chlebaczkiem. Po co miejsca na 3 bidony? Nie ma jak zamontowac blotnikow. Pozycja mocno sportowa. Brak przedniej przerzutki. Mala tarcza z przodu, wymuszajaca jazde praktycznie tylko na najmniejszych trybach z tylu.

Absolutnie do turystyki trekingowej bym nie polecal

Jan Cytawa

Data: 2017-05-26 17:15:03
Autor: Piotr aka dracorp
Rama/rower gravel mocno turystyczny
Dnia Fri, 26 May 2017 09:55:04 +0200, cytawa napisał(a):

Nie bardzo moge sobie wyobrazic jakie jest przeznaczenie takiego roweru.
Chyba tylko na lekkie wycieczki z chlebaczkiem. Po co miejsca na 3
bidony? Nie ma jak zamontowac blotnikow. Pozycja mocno sportowa. Brak
przedniej przerzutki. Mala tarcza z przodu, wymuszajaca jazde
praktycznie tylko na najmniejszych trybach z tylu.

Absolutnie do turystyki trekingowej bym nie polecal
Tak z ciekawości na podstawie czego wyciągnąłeś te wnioski?

Widzę że ludzie lubią pisać OT :)



--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-05-26 20:22:57
Autor: ToMasz
Rama/rower gravel mocno turystyczny
W dniu 26.05.2017 o 19:15, Piotr aka dracorp pisze:
Dnia Fri, 26 May 2017 09:55:04 +0200, cytawa napisał(a):

Nie bardzo moge sobie wyobrazic jakie jest przeznaczenie takiego roweru.
Chyba tylko na lekkie wycieczki z chlebaczkiem. Po co miejsca na 3
bidony? Nie ma jak zamontowac blotnikow. Pozycja mocno sportowa. Brak
przedniej przerzutki. Mala tarcza z przodu, wymuszajaca jazde
praktycznie tylko na najmniejszych trybach z tylu.

Absolutnie do turystyki trekingowej bym nie polecal
Tak z ciekawości na podstawie czego wyciągnąłeś te wnioski?

Widzę że ludzie lubią pisać OT :)

trochę masz racje. ale to tak wygląda (wybacz proszę ocenę) jak dyskusja z nastolatką o trampkach. mają być trampki bo tak. jak już są, to okazuje się że to nie te trampki, bo mają pasek w złą stronę.
Ja to wszystkim powtarzam. roweru dotykasz dłońmi za chwyty, pupą w siodło i stopami na pedały. a jak wygląda rama? Co mnie to obchodzi. jakbym się bał jajka obić - to bym jeździł na damce. jakbym był profesjonalistą, to może bym się rozwodził nad sztywnością. ale dopiero wtedy, gdy jej brak lub nadmiar, wpływałby na moje osiągi. \
Tak czy owak, dorobienie uchwytów do ramy alu - jakich chcesz - to mniej niż 100zł. ja sam się zastanawiałem czy nie dospawać sobie do ramy bagażnika na stałe. ale kombinje z przyczepką, więc bagażnik jest zdejmowalny. możesz wykorzystać opaski z lampek na rury, tak aby zamotować co Ci się podoba. są na rynku widelce z aluminium. w granicach 1500 zł kupisz 11 kilogramowy rower, do dalszych modyfikacji.
Czego jeszcze można chcieć?  "metki" słynnego producenta? No to się nie znam i przepraszam za wypowiedź.
ToMasz

Ps, moim zdaniem, jedna zębatka z przodu styknie. naprawdę. coraz więcej jest zębatek "narrow-wide", aluminiowych, ale nie widziałem jeszcze "zarąbanej" nigdy. Znam gościa który ma takie dwie zębatki, chyba 42 i 38. jak ma jechać 100km po asflacie - zakłada dużą. jak w teren - małą. zmiana to chyba tylko 4 śrubki.... A tak czy owak zakres przełożeń to chyba ponad 350%

Data: 2017-05-26 20:46:18
Autor: Piotr aka dracorp
Rama/rower gravel mocno turystyczny
Dnia Fri, 26 May 2017 20:22:57 +0200, ToMasz napisał(a):

trochę masz racje. ale to tak wygląda (wybacz proszę ocenę) jak dyskusja
z nastolatką o trampkach. mają być trampki bo tak. jak już są, to
okazuje się że to nie te trampki, bo mają pasek w złą stronę.
Ja to wszystkim powtarzam. roweru dotykasz dłońmi za chwyty, pupą w
siodło i stopami na pedały. a jak wygląda rama? Co mnie to obchodzi.
jakbym się bał jajka obić - to bym jeździł na damce. jakbym był
profesjonalistą, to może bym się rozwodził nad sztywnością. ale dopiero
wtedy, gdy jej brak lub nadmiar, wpływałby na moje osiągi. \
Tak czy owak, dorobienie uchwytów do ramy alu - jakich chcesz - to mniej
niż 100zł. ja sam się zastanawiałem czy nie dospawać sobie do ramy
bagażnika na stałe. ale kombinje z przyczepką, więc bagażnik jest
zdejmowalny. możesz wykorzystać opaski z lampek na rury, tak aby
zamotować co Ci się podoba. są na rynku widelce z aluminium. w granicach
1500 zł kupisz 11 kilogramowy rower, do dalszych modyfikacji.
Czego jeszcze można chcieć?  "metki" słynnego producenta? No to się nie
znam i przepraszam za wypowiedź.
ToMasz
Moim celem nie jest wydanie kupy kasy na rower tylko znalezienie dobrego, spełniającego moje wymagania roweru. Po co mi damka jak lubię szosowy "krój"?

Ps, moim zdaniem, jedna zębatka z przodu styknie. naprawdę. coraz więcej
jest zębatek "narrow-wide", aluminiowych, ale nie widziałem jeszcze
"zarąbanej" nigdy. Znam gościa który ma takie dwie zębatki, chyba 42 i
38. jak ma jechać 100km po asflacie - zakłada dużą. jak w teren - małą.
zmiana to chyba tylko 4 śrubki.... A tak czy owak zakres przełożeń to
chyba ponad 350%
Akurat do 1 tarczy jestem w 100% nieprzekonany. Jakoś mnie nie przekonuje młynkowanie. Dodatkowo zmienianie przed, po jeździe to już w ogóle nie wchodzi w rachubę.




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-05-26 21:57:06
Autor: Coaster
Rama/rower gravel mocno turystyczny
ToMasz wrote:
[...] roweru dotykasz dłońmi za chwyty, pupą w siodło i stopami na pedały.
a jak wygląda rama? Co mnie to obchodzi. [...] ja sam się zastanawiałem czy nie dospawać sobie do ramy bagażnika na stałe. [...] Czego jeszcze można chcieć? [...]

Mozna zjesc dobry obiad na gazecie i popic przednim winem rozlanym do sloikow
po dzemie... Ale przeciez nie o to chodzi, prawda? :-)

--
PoZdR

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

- Sheldon Brown, 1944-2008

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2017-05-26 22:49:57
Autor: ToMasz
Rama/rower gravel mocno turystyczny
W dniu 26.05.2017 o 21:57, Coaster pisze:
ToMasz wrote:
[...] roweru dotykasz dłońmi za chwyty, pupą w siodło i stopami na
pedały.
a jak wygląda rama? Co mnie to obchodzi. [...] ja sam się
zastanawiałem czy nie dospawać sobie do ramy bagażnika na stałe. [...]
Czego jeszcze można chcieć? [...]

Mozna zjesc dobry obiad na gazecie i popic przednim winem rozlanym do
sloikow
po dzemie... Ale przeciez nie o to chodzi, prawda? :-)

podsumowałeś mnie...
ja to widzę tak. gazeta - nie bo przecieka. słoiki - też nie, bo co to ma być? recycling? Ale talerz no name i szklanka moze być. A w rowerze wchodzą dodatkowo inne czynniki, takie jak twałość albo waga. mój bagażnik wazy 320 gramów. przeciętny - 800g Śrubki sie mogą odkręcić, zardzewieć, spawy aluminiowe - nie.

ToMasz

Data: 2017-05-29 09:53:41
Autor: cytawa
Rama/rower gravel mocno turystyczny
  Piotr aka dracorp pisze:

Nie bardzo moge sobie wyobrazic jakie jest przeznaczenie takiego roweru.
Chyba tylko na lekkie wycieczki z chlebaczkiem. Po co miejsca na 3
bidony? Nie ma jak zamontowac blotnikow. Pozycja mocno sportowa. Brak
przedniej przerzutki. Mala tarcza z przodu, wymuszajaca jazde
praktycznie tylko na najmniejszych trybach z tylu.

Absolutnie do turystyki trekingowej bym nie polecal

Tak z ciekawości na podstawie czego wyciągnąłeś te wnioski?


Na podstawie zdjecia. I swojej wieloletniej turystycznej praktyki.
A tak konkretnie.
1. 3 bidony nigdy nie byly mi potrzebne. Wyobrazam sobie, ze byly by potrzebne na trudnych wycieczkach w terenach, gdzie nie ma wody. Ale ten typ roweru wyklucza tego typu wycieczki.
2. Niby blotniki nie sa konieczne. Ja mam i wiem, ze czasem warto je miec.
3. Nikt mnie nie przekona, ze sportowa pozycja jest wygodna do turystyki. Swego czasu sie scigalem i mysle, ze mam podstawy by tak twierdzic.
4. Jeden tryb z przodu tragedia nie jest. Ale to wymusza posiadanie wielu trybow z tylu. I jesli ta jedna tarcza ma 42 czy 44 zeby to w praktyce na co dzien byl by uzywane tylko 3 tryby 21 -17. I przy braku przedniej przedniej przerzutki czesto sie zdarza, ze w terenie potrafi jednak lancuch spasc. Ja caly czas uzywam jeszcze starych solidnych 6 trybow a tak naprawde tylko 4 sa mi potrzebne.




Widzę że ludzie lubią pisać OT :)

czy cos napisalem nie w temacie?

Jan Cytawa

Data: 2017-05-29 16:19:02
Autor: Piotr aka dracorp
Rama/rower gravel mocno turystyczny
Dnia Mon, 29 May 2017 09:53:41 +0200, cytawa napisał(a):

Na podstawie zdjecia. I swojej wieloletniej turystycznej praktyki.
A tak konkretnie.
1. 3 bidony nigdy nie byly mi potrzebne. Wyobrazam sobie, ze byly by
potrzebne na trudnych wycieczkach w terenach, gdzie nie ma wody. Ale ten
typ roweru wyklucza tego typu wycieczki.
2. Niby blotniki nie sa konieczne. Ja mam i wiem, ze czasem warto je
miec.
3. Nikt mnie nie przekona, ze sportowa pozycja jest wygodna do
turystyki. Swego czasu sie scigalem i mysle, ze mam podstawy by tak
twierdzic.
4. Jeden tryb z przodu tragedia nie jest. Ale to wymusza posiadanie
wielu trybow z tylu. I jesli ta jedna tarcza ma 42 czy 44 zeby to w
praktyce na co dzien byl by uzywane tylko 3 tryby 21 -17. I przy braku
przedniej przedniej przerzutki czesto sie zdarza, ze w terenie potrafi
jednak lancuch spasc. Ja caly czas uzywam jeszcze starych solidnych 6
trybow a tak naprawde tylko 4 sa mi potrzebne.
Tylko że to zdjęcie to był przykład jednej ramy. Samych Fuji Jari jest kilka modelów. I niektóre mają 2 tarcze z przodu.

Są jeszcze inne firmy, mniej lub bardziej ciekawe. A mi się wydaje że wrzuciłeś wszystko do jednego wora widząc tylko jedną ramę.

czy cos napisalem nie w temacie?
W sumie nie ale na pytanie o ramę/rower gravel bardziej turystyczny odpowiedziałeś że się do tego nie nadaje.
Przypomina mi się jak szukałem górala do którego mógłbym przymocować bagażnik aby móc jeździć z sakwami. Na te pytanie w sklepach mówili że góral do tego się nie nadaje, on jest do innych celów. I radzili mi kupić crossa lub treka. A ja wówczas im dziękowałem i wychodziłem ze sklepu.

Teraz mam górala który spełnił moje wymagania.


--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-05-27 07:11:17
Autor: qrt
Rama/rower gravel mocno turystyczny
Piotr aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> Wrote in message:
Cześć

Przeglądam sobie ostatnio co na polskim rynku jest dostępne z graveli. Coraz więcej jest do wyboru. Ale jeśli chciałbym coś związane już z "turystyką" to nie za bardzo. Ale może się mylę.

Mi się z graveli (mocno turystycznych) podoba authora ronin. Bo ładny. --

Rama/rower gravel mocno turystyczny

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona