Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?

Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?

Data: 2012-10-15 14:53:01
Autor: rzymo
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
Przy okazji pytanie o części, szukam i coś ciężko mi idzie:
- klasyczne stery (nabijane) 1 i 1/8", muszą być w miarę niskie, - obejma / zacisk sztycy na rurę 29.8mm, na razie widzę same kowadlaste (brzydkie, ciężkie :)).

Data: 2012-10-16 05:51:35
Autor: Olgierd // via Gógle
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu poniedziałek, 15 października 2012 23:53:02 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:

- klasyczne stery (nabijane) 1 i 1/8", muszą być w miarę niskie,

Jeśli sensowne nabijane, to nie powinny być niskie :) W jednym rowerku mam FSA Orbit MX, w drugim Cane Creek S8; oba mogę polecić, acz CC -- bardziej.
 
- obejma / zacisk sztycy na rurę 29.8mm, na razie widzę same kowadlaste (brzydkie, ciężkie :)).

Z tym jest problem, ponieważ to rozmiar najczęściej "beemiksowy". Zgrabne zaciski dostaniesz np. od On-One albo Hope albo Salsa albo Surly. Przy czym ja podpowiadam takie bez motylka, bo nie lubię innych, niż na imbusa.

--
pozdrawiam, Olgierd

Data: 2012-10-16 06:11:51
Autor: rzymo
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu wtorek, 16 października 2012 14:51:36 UTC+2 użytkownik Olgierd // via Gógle napisał:
Jeśli sensowne nabijane, to nie powinny być niskie :) W jednym rowerku mam FSA Orbit MX, w drugim Cane Creek S8; oba mogę polecić, acz CC -- bardziej.

FSA za wysokie, CC lepiej, ale cena trochę wysoka.

Na razie kupiłem stery Tioga na łożyskach igiełkowych. Łącznie 26mm wysokości.

Z tym jest problem, ponieważ to rozmiar najczęściej "beemiksowy". Zgrabne zaciski dostaniesz np. od On-One albo Hope albo Salsa albo Surly. Przy > czym ja podpowiadam takie bez motylka, bo nie lubię innych, niż na imbusa.

Imbus będzie na pewno, problem znowu w cenie. Nie dam 50 czy więcej orzełków za kawałek aluminium ze śrubką ;) Patrzę na On-One, chcą 10 funtów (razy 5 + wysyłka), Hope jeszcze więcej...

Data: 2012-10-16 06:44:43
Autor: Olgierd // via Gógle
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu wtorek, 16 października 2012 15:11:51 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:

> Zgrabne zaciski dostaniesz np. od On-One albo Hope albo Salsa albo Surly. Przy > czym ja podpowiadam takie bez motylka, bo nie lubię innych, niż na imbusa.

Imbus będzie na pewno, problem znowu w cenie. Nie dam 50 czy więcej orzełków za kawałek aluminium ze śrubką ;) Patrzę na On-One, chcą 10 funtów (razy 5 + wysyłka), Hope jeszcze więcej...

Taniej nie dostaniesz, zapomnij. On-One to praktycznie najtańsza propozycja w temacie "ok. 30 mm". Jaką ramę sobie oszpejasz?

--
pozdrawiam, Olgierd

Data: 2012-10-16 07:32:38
Autor: rzymo
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu wtorek, 16 października 2012 15:44:43 UTC+2 użytkownik Olgierd // via Gógle napisał:
Taniej nie dostaniesz, zapomnij. On-One to praktycznie najtańsza propozycja w temacie "ok. 30 mm".

Aż nie mogłem uwierzyć, przy okazji wizyty w rowerowym sklepie zapytałem o zacisk, facet pogrzebał w wielkim kartonie. Coś znalazł, suwmiarka wskazuje 29.9, więc nie wiadomo czy to 29.8 czy 30.0 :) Co prawda z dźwigienką, ale przeróbka na imbus nie będzie żadnym problemem (bolec od dźwigienki jest gwintowany, wchodzi w taką a'la nakrętkę). Dałem dwie dychy. Jedyna wada to srebrny kolor, ale to się da łatwo naprawić :)
 
Jaką ramę sobie oszpejasz?

Ogólnie projekt jest taki: rama On One Inbred, amortyzator sprężynowy 80mm skoku (Manitou Tower), koła 650b, mniej niż 11 kilo.

Data: 2012-10-17 00:33:13
Autor: Olgierd // via Gógle
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu wtorek, 16 października 2012 16:32:38 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:

Ogólnie projekt jest taki: rama On One Inbred, amortyzator sprężynowy 80mm skoku (Manitou Tower), koła 650b, mniej niż 11 kilo.

Z tą masą to ambitnie podchodzisz :) Ten:

http://www.flickr.com/photos/olgierd/7477328468/sizes/l/ waży 11,5 kg.

Ten natomiast:

http://www.flickr.com/photos/olgierd/7790397388/sizes/l/

12,5 kg.

Ale fakt, że w obu przypadkach kompletnie się nie starałem, ba, w 29erze są przecieć megaciężkie opony.

--
Olgierd http://LegeArtis.org.pl

Data: 2012-10-17 01:32:01
Autor: rzymo
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu środa, 17 października 2012 09:33:13 UTC+2 użytkownik Olgierd // via Gógle napisał:
Z tą masą to ambitnie podchodzisz :)

Na chwilę obecną wyjdzie więcej (mam tanie i ciężkie Rapid Roby, na Ralpha szkoda mi kasy, 160zł od sztuki to nie jest mało, zwłaszcza że opona niezbyt żywotna), wiosną pojawi się więcej opon w średnim rozmiarze, wybór powinien być sporo większy...
 Przy składaniu/dobieraniu części do 29 czy teraz do 27.5 skupiałem się głównie na kołach, reszta mogła być cięższa. Efekt zły nie był - 29er ważył 10,6kg (koła ~1.7kg, opony średnio po 550g: http://img857.imageshack.us/img857/1378/rower2.jpg ). Zdjecie ze strażnikiem (u-lock niepotrzebny): http://img338.imageshack.us/img338/2324/rower1k.jpg :)

Obecnie koła również ~1.7kg: http://img580.imageshack.us/img580/4043/650bl.jpg (byłoby mniej, ale wróciłem do stalowego bębenka i DT zamiast Novateków), przymiarka do ramy 29er: http://img268.imageshack.us/img268/3165/rower2m.jpg .

Tak, zwracam uwagę na masę całości. Na całe szczęście dużo mniej niż kiedyś. Oficjalnie jestem wyleczony, no prawie :)

Data: 2012-10-17 02:34:20
Autor: Olgierd // via Gógle
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu środa, 17 października 2012 10:32:01 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:

Tak, zwracam uwagę na masę całości. Na całe szczęście dużo mniej niż kiedyś. Oficjalnie jestem wyleczony, no prawie :)

Weź pod uwagę, że rama Inbreda to jest 2,5 kg :) No ale może Ci się uda -- mnie akurat walczenie o gramy nigdy nie pasjonowało, więc stalowy singiel 11,5 i sztywny ninerek 12,5 kg uważam za nienajgorszy wynik :) --
Olgierd

Data: 2012-10-17 03:01:52
Autor: rzymo
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu środa, 17 października 2012 11:34:21 UTC+2 użytkownik Olgierd // via Gógle napisał:
Weź pod uwagę, że rama Inbreda to jest 2,5 kg :)

Tyle właśnie uwzględniłem w roboczej rozpisce (równe 2500g). Kilka rzeczy zostało mi jeszcze z okresu fascynacji pojedynczymi gramami, więc zadanie mam chociaż trochę ułatwione.
Cały czas nie jestem też przekonany, czy amortyzator jest mi tak w ogóle potrzebny (jeździłem na aluminiowym Mosso z kołami 26", tragedii nie było, a taka stalówka 460-470mm byłaby jednak 'ciut' bardziej komfortowa). Przy okazji masa w dół, natomiast prostota konstrukcji i niezawodność w górę ;)

Data: 2012-10-17 03:03:48
Autor: pablo eldiablo
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu środa, 17 października 2012 09:33:13 UTC+2 użytkownik Olgierd // via Gógle napisał:
W dniu wtorek, 16 października 2012 16:32:38 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:



> Ogólnie projekt jest taki: rama On One Inbred, amortyzator sprężynowy 80mm skoku (Manitou Tower), koła 650b, mniej niż 11 kilo.



Z tą masą to ambitnie podchodzisz :) Ten:



http://www.flickr.com/photos/olgierd/7477328468/sizes/l/ waży 11,5 kg.



Ten natomiast:



http://www.flickr.com/photos/olgierd/7790397388/sizes/l/



12,5 kg.



Ale fakt, że w obu przypadkach kompletnie się nie starałem, ba, w 29erze są przecieć megaciężkie opony.


https://picasaweb.google.com/100101325756741065792/KonaExplosif?authuser=0&feat=directlink

A ten (mój) w obecnej konfiguracji 12,7kg. Myślę, że poniżej 11kg da się zejść z napędem 1x9 czy 1x10 i bez amora ;-)

Pzdr.,
pablo

Data: 2012-10-17 04:00:09
Autor: rzymo
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu środa, 17 października 2012 12:03:48 UTC+2 użytkownik pablo eldiablo napisał:
A ten (mój) w obecnej konfiguracji 12,7kg.

U mnie piasta, kaseta, przerzutka, manetka, linka, pancerz, zacisk koła to prawie równo kilogram. Dokładnej masy Alfine z osprzętem nie znam, ale strzelam, że już tutaj będzie kilogram różnicy.

Myślę, że poniżej 11kg da się zejść z napędem 1x9 czy 1x10 i bez amora ;-)

Człowiek małej wiary... :)

Data: 2012-10-17 20:12:54
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
rzymo wrote:
Myślę, że poniżej 11kg da się zejść z napędem 1x9 czy 1x10 i bez amora ;-)

Człowiek małej wiary... :)

DUŻEJ wiary :P


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
17/10/2012 Bil Sport Active - do prania!

Data: 2012-10-18 00:18:29
Autor: pablo eldiablo
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu środa, 17 października 2012 20:13:00 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
rzymo wrote:

>> Myślę, że poniżej 11kg da się zejść z napędem 1x9 czy 1x10 i bez amora ;-)

>

> Człowiek małej wiary... :)



DUŻEJ wiary :P


Też myślę, że raczej dużej :-)
Na szczęście nieco się wyleczyłem z odchudzania roweru za wszelką cenę - priorytetem jest dla mnie obecnie bezobsługowość, niezawodność i wygoda :-) Alfine, Max flite i opony 2.4 rządzą! ;-DD

pablo

Data: 2012-10-18 04:19:46
Autor: rzymo
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu czwartek, 18 października 2012 09:18:29 UTC+2 użytkownik pablo eldiablo napisał:
Na szczęście nieco się wyleczyłem z odchudzania roweru za wszelką cenę -
priorytetem jest dla mnie obecnie bezobsługowość, niezawodność i wygoda :-) Alfine, Max flite i opony 2.4 rządzą! ;-DD

To u mnie podobnie - w miarę możliwości niezawodność i prostota. Z tym że nie kłóci się to jednak z dobieraniem podzespołów także pod względem niskiej masy ;)
"bezobsługowość, niezawodność" nie pasuje mi do Nexusa/Alfine, ale to może ja miałem nieciekawie doświadczenia z tymi piastami (taka sobie żywotność, kiepskie  uszczelnienie). Chociaż z drugiej strony muszę przyznać, producent wyraźnie zastrzega, że nie do jazdy w terenie...

Data: 2012-10-18 04:57:54
Autor: pablo eldiablo
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu czwartek, 18 października 2012 13:19:46 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:
W dniu czwartek, 18 października 2012 09:18:29 UTC+2 użytkownik pablo eldiablo napisał:

> Na szczęście nieco się wyleczyłem z odchudzania roweru za wszelką cenę -

> priorytetem jest dla mnie obecnie bezobsługowość, niezawodność i wygoda :-) > Alfine, Max flite i opony 2.4 rządzą! ;-DD



To u mnie podobnie - w miarę możliwości niezawodność i prostota.. Z tym że nie kłóci się to jednak z dobieraniem podzespołów także pod względem niskiej masy ;)

"bezobsługowość, niezawodność" nie pasuje mi do Nexusa/Alfine, ale to może ja miałem nieciekawie doświadczenia z tymi piastami (taka sobie żywotność, kiepskie  uszczelnienie). Chociaż z drugiej strony muszę przyznać, producent wyraźnie zastrzega, że nie do jazdy w terenie...

No właśnie nie do końca tak jest. O ile starsze Alfine 8-biegowe to konstrukcyjnie Nexus z adapterem centerlock, to 11-biegowa piasta jest całkiem inna - jest zalana kąpielą olejową podobnie jak Rohloff Speedhub, dobrze uszczelniona. Jak na razie zdecydowanie bezobsługowa i niezawodna.
Jako ciekawostka - na oficjalnej stronie Shimano był test tej piasty w warunkach maratonów MTB - więc nie tak do końca nie do jazdy w terenie.... pablo

Data: 2012-10-18 05:06:26
Autor: rzymo
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu czwartek, 18 października 2012 13:57:54 UTC+2 użytkownik pablo eldiablo napisał:
No właśnie nie do końca tak jest. O ile starsze Alfine 8-biegowe to konstrukcyjnie Nexus z adapterem centerlock, to 11-biegowa piasta jest całkiem inna - jest zalana kąpielą olejową podobnie jak Rohloff Speedhub, dobrze uszczelniona. Jak na razie zdecydowanie bezobsługowa i niezawodna.

Fakt, miałem na myśli piasty do 8 włącznie. Jedenastki nie posiadałem, z chęcią bym pomacał :)
Natomiast nie wiem, czy chciałbym taką mieć. Nie do końca pasuje mi stopniowanie, że to producent wie lepiej, jakie chcę mieć skoki między przełożeniami. Ideałem byłaby jakaś możliwość zmiany bebechów/regulacji, ale to zapewne jeszcze bardziej zwiększyłoby masę całej konstrukcji...

Data: 2012-10-18 14:12:05
Autor: pablo eldiablo
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu czwartek, 18 października 2012 14:06:26 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:


Fakt, miałem na myśli piasty do 8 włącznie. Jedenastki nie posiadałem, z chęcią bym pomacał :)

Natomiast nie wiem, czy chciałbym taką mieć. Nie do końca pasuje mi stopniowanie, że to producent wie lepiej, jakie chcę mieć skoki między przełożeniami. Ideałem byłaby jakaś możliwość zmiany bebechów/regulacji, ale to zapewne jeszcze bardziej zwiększyłoby masę całej konstrukcji...

Ty po prostu nie wiesz jeszcze, że chcesz mieć bezstopniową piastę NuVinci 360! ;-DDD

pozdr.,
pablo

Data: 2012-10-18 19:53:51
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
rzymo wrote:
W dniu czwartek, 18 października 2012 13:57:54 UTC+2 użytkownik pablo
eldiablo napisał:
No właśnie nie do końca tak jest. O ile starsze Alfine 8-biegowe to
konstrukcyjnie Nexus z adapterem centerlock, to 11-biegowa piasta jest
całkiem inna - jest zalana kąpielą olejową podobnie jak Rohloff Speedhub,
dobrze uszczelniona. Jak na razie zdecydowanie bezobsługowa i niezawodna.

Fakt, miałem na myśli piasty do 8 włącznie. Jedenastki nie posiadałem, z
chęcią bym pomacał :)
Natomiast nie wiem, czy chciałbym taką mieć. Nie do końca pasuje mi
stopniowanie, że to producent wie lepiej, jakie chcę mieć skoki między
przełożeniami. Ideałem byłaby jakaś możliwość zmiany bebechów/regulacji, ale
to zapewne jeszcze bardziej zwiększyłoby masę całej konstrukcji...

Nie ma czegoś takiego :( Wszystkie gboxxy i planetarki jakie znam nie dają żadnej możliwości ingerencji w bebechy.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
17/10/2012 Bil Sport Active - do prania!

Data: 2012-10-18 19:53:18
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
pablo eldiablo wrote:

Też myślę, że raczej dużej :-)
Na szczęście nieco się wyleczyłem z odchudzania roweru za wszelką cenę -
priorytetem jest dla mnie obecnie bezobsługowość, niezawodność i wygoda :-)
Alfine, Max flite i opony 2.4 rządzą! ;-DD

Dokładnie tak :) Jedyna rzecz, która mnie powstrzymuje przed Alfinem to CENA ;/


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
17/10/2012 Bil Sport Active - do prania!

Data: 2012-10-18 12:16:29
Autor: pablo eldiablo
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu czwartek, 18 października 2012 19:53:23 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:


 Jedyna rzecz, która mnie powstrzymuje przed Alfinem to CENA ;/


Wszystko zmienia perspektywę, jak spojrzysz na ceny Rohloffa :-) - Alfine zaczyna wydawać się w sumie tanie... ;-DD

Data: 2012-10-18 12:23:38
Autor: rzymo
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu czwartek, 18 października 2012 21:16:29 UTC+2 użytkownik pablo eldiablo napisał:
(...)
Wszystko zmienia perspektywę, jak spojrzysz na ceny Rohloffa :-) - Alfine zaczyna wydawać się w sumie tanie... ;-DD

Jak rozważałem piastę wielobiegową, to najtańszą opcją jest zakup niemieckiego trekkinga/mieszczucha z jedenastką (bywają np. na Allegro) i piasty Nexus/Sram 7-8. Piasty do zamiany, kompletny rower z powrotem na aukcję. Koszt w sumie niewielki.

Data: 2012-10-19 06:00:32
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
pablo eldiablo wrote:
W dniu czwartek, 18 października 2012 19:53:23 UTC+2 użytkownik
kamil/Endurorider.pl napisał:


 Jedyna rzecz, która mnie powstrzymuje przed Alfinem to CENA ;/


Wszystko zmienia perspektywę, jak spojrzysz na ceny Rohloffa :-) - Alfine
zaczyna wydawać się w sumie tanie... ;-DD

Tylko, że Alfine nie jest tak fajny jak Rohloff... Oczywiście jest DUŻO tańszy od Speedhuba, ale nadal jest bardzo drogi a części do niego brak. Jeżeli stanie się najgorszy koszmar piasty planetarnej czyli wygięcie osi to koniec zabawy. Shimano, o ile w ogóle, sprzeda Ci tylko kompletne bebechy za cenę nie wiele niższą niż cała piasta.

Cały czas uważam, że napędy wewnętrzne (aka planetarki oraz Gboxxy) to przyszłość, ale w tej chwili tkwię z napędem klasycznym bo to jeszcze nie jest moment na zmianę.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
17/10/2012 Bil Sport Active - do prania!

Data: 2012-10-21 08:44:38
Autor: pablo eldiablo
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu piątek, 19 października 2012 06:00:38 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
pablo eldiablo wrote:


> Wszystko zmienia perspektywę, jak spojrzysz na ceny Rohloffa :-) - Alfine

> zaczyna wydawać się w sumie tanie... ;-DD



Tylko, że Alfine nie jest tak fajny jak Rohloff... Oczywiście jest DUŻO tańszy od Speedhuba, ale nadal jest bardzo drogi a części do niego brak. Jeżeli stanie się najgorszy koszmar piasty planetarnej czyli wygięcie osi to koniec zabawy. Shimano, o ile w ogóle, sprzeda Ci tylko kompletne bebechy za cenę nie wiele niższą niż cała piasta.



Cały czas uważam, że napędy wewnętrzne (aka planetarki oraz Gboxxy) to przyszłość, ale w tej chwili tkwię z napędem klasycznym bo to jeszcze nie jest moment na zmianę


Zgadzam się, że Speedhub jest lepszy - ale ta przewaga moim zdaniem to wyłącznie nieco większy zakres przełożeń, szybkozamykacz oraz dostępność manetki obrotowej. To nie jest dla mnie warte mniej więcej trzykrotności ceny Alfine 11.

Co do serwisowania... obym się nie musiał przekonywać ile kosztują bebechy ;-)

Data: 2012-10-23 05:54:15
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
pablo eldiablo wrote:
W dniu piątek, 19 października 2012 06:00:38 UTC+2 użytkownik

Zgadzam się, że Speedhub jest lepszy - ale ta przewaga moim zdaniem to
wyłącznie nieco większy zakres przełożeń, szybkozamykacz oraz dostępność
manetki obrotowej. To nie jest dla mnie warte mniej więcej trzykrotności ceny
Alfine 11.

Do tej pory nie słyszałem o Rohloffie z wygiętą osią a w Shimano (starszych) to i owszem :(


Co do serwisowania... obym się nie musiał przekonywać ile kosztują bebechy ;-)

Nie wydaje mi się aby coś się wysrało o ile będziesz regularnie zmieniać olej :)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
17/10/2012 Bil Sport Active - do prania!

Data: 2013-04-14 10:12:39
Autor: rzymo
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu środa, 17 października 2012 09:33:13 UTC+2 użytkownik Olgierd napisał:
(...)
Z tą masą to ambitnie podchodzisz :)

Tak z kronikarskiego obowiązku - bariery 11kg nie przebiłem, zachciało mi się m.in. pełnych pancerzy, Geaxów zamiast Schwalbe, Schwalbów? :D no i jest ~11,1kg.

Tak mniej więcej:
- rama On-One Inbred 18" (cro-mo),
- amortyzator Epicon X2 LO-R,
- koła składaki (piasty DT, obręcze FRM, szprychy Pillar),
- opony Geax Mezcal 27.5 x 2.0",
- hamulce Deore/XTR (klamki/zaciski),
- korba Shimano SLX (36/24),
- kaseta Shimano SLX (11-28),
- łańcuch Shimano SLX,
- przerz. p Shimano SLX,
- przerz. t SRAM X7 (krótki wózek),
- manetki SRAM X7 (3x9),
- pedały Look Quartz.

Trochę obrazków: http://www.imagebam.com/gallery/smq4nudwkqm8b78shzf59kcyn84r0fpt/ ( http://tinyurl.com/cclhkm7 ).

Data: 2013-04-14 12:10:32
Autor: Ignac
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 19:12:39 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:
 
Tak mniej więcej:

- rama On-One Inbred 18" (cro-mo),

- amortyzator Epicon X2 LO-R,

- koła składaki (piasty DT, obręcze FRM, szprychy Pillar),

- opony Geax Mezcal 27.5 x 2.0",

- hamulce Deore/XTR (klamki/zaciski),

- korba Shimano SLX (36/24),

- kaseta Shimano SLX (11-28),

- łańcuch Shimano SLX,

- przerz. p Shimano SLX,

- przerz. t SRAM X7 (krótki wózek),

- manetki SRAM X7 (3x9),

- pedały Look Quartz.
 Trochę obrazków: http://www.imagebam.com/gallery/smq4nudwkqm8b78shzf59kcyn84r0fpt/ ( http://tinyurl.com/cclhkm7 ).

Wyszło prawie ładnie,przerzutkę tylną i manetki dałbym SLX, wtedy napęd byłby książkowy(wg.Shimano) i wszyscy łącznie
ze mną wpadliby w zachwyt-i to nie jest żart,jak dla mnie
jest pewien niedosyt,co zadecydowało,że wylądowały w nim sramy.

Data: 2013-04-14 12:57:05
Autor: rzymo
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 21:10:32 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
Wyszło prawie ładnie,przerzutkę tylną i manetki dałbym SLX,

Manetki to dla mnie gripshifty, 'klikanych' nie założę.

Przerzutka tył - SRAM bo krótki wózek, SRAM bo 1:1, SRAM bo miałem z poprzedniego roweru, SRAM bo niższa masa (zawsze to jakiś powód :))..
Może stare przyzwyczajenie, ale ustawienie SRAMa zawsze zajmowało mi chwilę, a regulowałem tylko po wymianie linki (czyli np. przez 2 lata nie dotykałem tylnej przerzutki). Z Shimano zawsze miałem więcej zabawy.

Data: 2013-04-15 00:12:29
Autor: pablo eldiablo
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 19:12:39 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:


Tak z kronikarskiego obowiązku - bariery 11kg nie przebiłem, zachciało mi się m.in. pełnych pancerzy, Geaxów zamiast Schwalbe, Schwalbów? :D no i jest ~11,1kg.



Tak mniej więcej:

- rama On-One Inbred 18" (cro-mo),

- amortyzator Epicon X2 LO-R,

- koła składaki (piasty DT, obręcze FRM, szprychy Pillar),

- opony Geax Mezcal 27.5 x 2.0",


Zacnie sie prezentuje :-)
Ta rama to fabrycznie na 26" czy 650b? Bo jesli 26 i udalo Ci sie zmiescic ciut wieksze kola, to nie ukrywam, ze chetnie bym przymierzyl do mojej Kony, a nuz sie zmieszcza... ;-)

Data: 2013-04-15 02:04:43
Autor: rzymo
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2013 09:12:29 UTC+2 użytkownik pablo eldiablo napisał:
Ta rama to fabrycznie na 26" czy 650b?

Fabrycznie to 29". Rama jest przerobiona (głównie skrócony tył), można by rzec, że jedyna w swoim rodzaju :) Wada - ciężka, nawet jak stal.

Data: 2013-04-15 11:29:17
Autor: live_evil
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
On 15.04.2013 09:12, pablo eldiablo wrote:
Ta rama to fabrycznie na 26" czy 650b? Bo jesli 26 i udalo Ci sie zmiescic ciut wieksze kola, to nie ukrywam, ze chetnie bym przymierzyl do mojej Kony, a nuz sie zmieszcza... ;-)



26" to 559 etrto, 650b to 584 ettro, wychodzi 25mm różnicy, czyli potrzeba 12,5mm więcej miejsca w tylnych widłach. IMO da radę jak zrezygnujemy z najszerszych opon.

--
live_evil

Data: 2013-04-15 03:20:38
Autor: pablo eldiablo
Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?
W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2013 11:29:17 UTC+2 użytkownik live_evil napisał:


26" to 559 etrto, 650b to 584 ettro, wychodzi 25mm różnicy, czyli potrzeba 12,5mm więcej miejsca w tylnych widłach. IMO da radę jak zrezygnujemy z najszerszych opon.


Tak, wiem, ze w teorii powinno sie dac - ale zanim wydam ciezko zarobione pieniazki na kolejna zachcianke, wolalbym takie kola przymierzyc... ;-)

W sumie do konca tego sezonu raczej drastycznych modyfikacji sprzetowych nie przewiduje... ale po sezonie... :>>> jest plan :-) i 650b moglo by tez byc elementem.

Rama stalowa (cro-mo) - konserwacja?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona