Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ?

Data: 2011-04-04 12:22:37
Autor: ms.joda
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ?
Bez ogródek wklejam link: http://allegro.pl/rama-ktm-trekking-meski-aluminium-od-gilickibike-i1536686382.html

Co sądzicie o tej ramie? KTM a właściwie K.T.M. (napisane na
kartonie). Ktoś użytkuje? Cena b.dobra, nie spodziewam się cudów. Rama
miałaby służyć pod rower wyprawowy, więc nie chciałbym żeby mi pękła
gdzieś 500km od domu... Wymienny hak przerzutki, swoje waży więc
powinna być solidna (brak cieniowań), brak logo firmy to tylko zaleta
- mniejsza szansa, że ktoś go buchnie. Ciekawe jaka jakość gwintów
(suport, bagażnik)...
Zakładam, że rama jest pod widelec sztywny, napisałem do sprzedawcy,
jutro powinienem wiedzieć więcej.

Data: 2011-04-04 13:48:07
Autor: mihau
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ?

Nie lepiej stal? Za taką lub niewiele większą kwotę znajdziesz
kompletny rower na ramie Cr-Mo, oczywiście kwalifikujący się do
wymiany większości osprzętu (z którego zazwyczaj odzyskasz conieco)..

A jak do alu założysz sztywny widelec, to obawiam się, że zęby
zgubisz. Ja właśnie przesiadłem się z alu z amorkiem na sztywną
stalową ramę i jestem zachwycony jej zachowaniem. Dodam, że na
sztywnym alu nie jeździłem, ale za dowód wystarczy mi, że siła
wibracji przenoszonych na siodełko przez aluminiową ramę jest
nieporównywalnie większa niż w przypadku Cr-Mo.

Stal ma jeszcze tą zaletę, że gdy pęknie, masz szanse pospawać w
pierwszym lepszym warsztacie.

--
mihau

Data: 2011-04-04 23:57:52
Autor: Rafał Wawrzycki
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ?
Dnia 04 kwi 2011 w liście [news:19f5353b-ec5a-4019-bd65-
3cad243adf2d@hg8g2000vbb.googlegroups.com] mihau [michal.salaban@gmail.com] napisał(a):

A jak do alu założysz sztywny widelec, to obawiam się, że zęby
zgubisz.

Zależy co rozumie pod pojęciem "rower wyprawowy". Jeżeli na asfalty, to wolałbym ramę alu + widelec sztywny. Jeżeli na szutry to już lepiej ramę alu + amor.
[...]

A jeździsz z sakwami? Większość stalowych ram jest na tyle giętka, że mocno utrudnia np. podjazdy z bagażem z tyłu. Zresztą jest też kilka ram alu wycieniowanych na tyle, że wiją się jak dżdżownica :)
A sztywna rama Cr-Mo kosztuje swoje.

Stal ma jeszcze tą zaletę, że gdy pęknie, masz szanse pospawać w
pierwszym lepszym warsztacie.

Jeżeli chcesz pospawać byle jak - pewnie. Jeżeli rama ma jeszcze pożyć, to i tak trzeba ją do kogoś, kto się na tym zna zaprowadzić. To nie bagażnik, żeby w trasie załatać i będzie jeździł kolejne dwadzieścia lat ;)

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

Data: 2011-04-05 05:01:56
Autor: mihau
On 4 Kwi, 23:57, Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote:

A jeździsz z sakwami? Większość stalowych ram jest na tyle giętka, że
mocno utrudnia np. podjazdy z bagażem z tyłu. Zresztą jest też kilka

Jeżdżę z sakwami, w górach jeszcze nie byłem. Mimo wszystko, jakoś nie
potrafię zobie wyobrazić by moja rama zaczęła się nagle wić ;)

--
mihau

Data: 2011-04-05 06:26:35
Autor: Fabian
W dniu 04.04.2011 22:48, mihau pisze:

[...]

Przesadzasz. Na co dzień jeżdżę na starej szosowej ramie na oponach
700x23c. Jak przesiadam się na sztywnego górala, rama alu, widelec
stalowy, ale zupełnie prosty, za to oponki 2" to czuję się jak na
wygodnej kanapie.

Fabian.

Data: 2011-04-05 05:13:59
Autor: mihau
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ?
On 5 Kwi, 06:26, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote:

Przesadzasz. Na co dzie je d na starej szosowej ramie na oponach
700x23c. Jak przesiadam si na sztywnego g rala, rama alu, widelec
stalowy, ale zupe nie prosty, za to oponki 2" to czuj si jak na
wygodnej kanapie.

A jak pompujesz te opony?
Ja zmieniłem ramę, ale mam te same opony (26x2,0). Pompuję na 4 bar i
na ramie alu wyraźnie mocniej dostaję po dupie nierównościami terenu.

Teraz jeszcze się zastanawiam jak zaplot koła może mieć wpływ na te
odczucia. Na obu mam 3 krzyże, ale na tym alu jakby trochę mocniej
napięte.

--
mihau

Data: 2011-04-05 14:50:42
Autor: Fabian
W dniu 05.04.2011 14:13, mihau pisze:
[...]

Nie więcej niż 3 atm.

Fabian.

Data: 2011-04-05 10:07:43
Autor: kml

Użytkownik "mihau" <michal.salaban@gmail.com> napisał w wiadomości news:19f5353b-ec5a-4019-bd65-3cad243adf2dhg8g2000vbb.googlegroups.com...

Stal ma jeszcze tą zaletę, że gdy pęknie, masz szanse pospawać w
pierwszym lepszym warsztacie.

Tak, ale drugą ważniejszą kwestią pozostaje to ile to spawanie wytrzyma. Robione u kowala stawiam, że bardzo krótko.

http://Endurorider.pl
01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk.

Data: 2011-04-05 10:52:00
Autor: ...::QRT::...
Dnia Mon, 4 Apr 2011 13:48:07 -0700 (PDT), mihau napisał(a):

[...]

Jezdziłem na MTB ze stali, potem alu, potem znowu stal, teraz alu i
*żadnych* podkreślę jeszcze raz _żadnych_ różnic nie czuje. Te całe tłumienie mikrodrań i inne tego typu historie to jakieś mity i
autosugestia. Moze na szosie gdzie masz oponki 622x21 i 8 tm daje sie coś wyczuć ale
tutaj nie ma  doświadczeń praktycznych.  IMO sprawa sprowadza sie do tego iż jak masz opony napompowane na kamień to
żadnego tłumienia/filtrowania nie bedzie niezależnie czy stal czy alu, a
jak masz balony i 2,5 atm to od razu cały swiat się staje bardziej
aksamitny :D

Data: 2011-04-05 11:27:06
Autor: granat
mihau pisze:

Stal ma jeszcze tą zaletę, że gdy pęknie, masz szanse pospawać w
pierwszym lepszym warsztacie.

z doswiadczenia wiem ze wcale nie jest tak latwo.
pierwszy lepszy warsztat splawi cie bo nie jest w stanie zespawac cr-mo a zwykla spawarka to co najwyzej dziure w ramie mozna wypalic.
jak juz znajdziesz kogos kto podejmie sie takiej uslugi to okazuje sie ze jest to warsztat ktory spawa tez aluminium, stale kwasoodporne i metale kolorowe.

granat

Data: 2011-04-05 11:51:29
Autor: Maciek
[...]

Zwykły blacharz samochodowy z migomatem będzie miał z tym problemy?

Data: 2011-04-05 12:02:00
Autor: granat
Maciek pisze:

Zwykły blacharz samochodowy z migomatem będzie miał z tym problemy?

jesli posiad drut do spawania stopow molibdenowych bo np. akurat spawal klatke ochronna do samochodu rajdowego, to oczywiscie no problem.

granat

Data: 2011-04-05 12:38:32
Autor: Maciek
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ?
jesli posiad drut do spawania stopow molibdenowych

No to faktycznie może być trochę gimnastyki... a orientujesz się może czy innym drutem (szeroko używanym) molibdenu nie pospawa? Pytam bo mam do zaspawania rysę w rurze podsiodłowej ramy, zrobiła się od klamry zapinającej sztyce. Nie wygląda to fatalnie ale w końcu muszę z tym zrobić porządek. Od 2 lat zjawisko postępuje ;-)

Data: 2011-04-05 12:59:48
Autor: granat
Maciek pisze:

[...]

dokladnie w tym samym miejscu mialem pekniecie:-)
bylem w zakladzie blacharskim i spawacze powiedzieli ze nie da rady, to nie jest zwykla blacha z jaka pracuja.
dla nich to zadna robota w porownaniu z tym co robia ale po prostu nie da rady. szczerze zmartwili sie ze nie moga pomoc:-)

jest jeszcze inny sposob na zatrzymanie pekniecia.
na koncu rysy nawierca sie otwor.

granat

Data: 2011-04-05 14:18:15
Autor: Coaster
On 4/5/11 12:38 PM, Maciek wrote:
[...]

Ladna latka-nakladka nalutowana na mosiadz. Niestety obecnie u nas pewnie trudno bedzie znalezc od reki fachowca. Ale da sie - jeszcze zyja.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-05 14:10:57
Autor: Coaster
On 4/5/11 12:02 PM, granat wrote:
Maciek pisze:

Zwykły blacharz samochodowy z migomatem będzie miał z tym problemy?

jesli posiad drut do spawania stopow molibdenowych bo np. akurat spawal

Do naprawy ramy Cr-Mo wystarczy normalny palnik gazowy, lut mosiezny lub srebrny i kawalek odpowiedniej blachy/plaskownika/pereta/etc. Poza tym, lepiej szukac 'blacharza' rowerowego.
http://www.framebuilders.toucansurf.com/SingerCS3.htm

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-05 12:22:33
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 5 Apr 2011 11:51:29 +0200, Maciek napisał(a):

[...]

Oczywiście - ram się nie spawa mig/mag - ścianki rur sa na to za cienkie i
nie dość ze łatwo to przepalić to jeszcze mocno sie osłabia samą rurkę.  Albo sie je lutuje albo spawa tig. Wbrew temu co ludzie gadają spawanie ram
stalowych to też nie taki hop siup.

Data: 2011-04-05 12:44:33
Autor: Maciek
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ?
Oczywiście - ram się nie spawa mig/mag - ścianki rur sa na to za cienkie
nie dość ze łatwo to przepalić to jeszcze mocno sie osłabia samą rurkę.

Nie jestm spawaczem, ale jak na mój gust blacha samochodowa jest zdecydowanie cieńsza od rur rowerowych i migiem idzie.

Albo sie je lutuje albo spawa tig. Wbrew temu co ludzie gadają spawanie ram
stalowych to też nie taki hop siup.

Czyli rozumiem, że należy się raczej rozglądać za kimś z palnikiem?

Data: 2011-04-05 14:36:35
Autor: Coaster
On 4/5/11 12:44 PM, Maciek wrote:
Oczywiście - ram się nie spawa mig/mag - ścianki rur sa na to za cienkie
nie dość ze łatwo to przepalić to jeszcze mocno sie osłabia samą rurkę.

Nie jestm spawaczem, ale jak na mĂłj gust blacha samochodowa jest
zdecydowanie cieńsza od rur rowerowych i migiem idzie.

Blacha poszycia samochodu nie spelnia funkcji nosnej. Mozesz ja nawet 'pospawac' szlachlowka i bedzie dobrze.

Albo sie je lutuje albo spawa tig. Wbrew temu co ludzie gadają
spawanie ram
stalowych to teĹź nie taki hop siup.

Czyli rozumiem, że należy się raczej rozglądać za kimś z palnikiem?

Palnik i lut mosiadz/srebro.

"[...] Lutowanie mosiądzem.
Ta znakomita technika wykorzystuje stop mosiądzu, który topiąc się łączy z metalem konstrukcji ramowej. Proces topnienia nastepuje przez ogrzewanie palnikiem acetylenowo-tlenowym pręta mosiężnego z odpowiednim topnikiem. Technika ta może być stosowana zarówno do łączenia stali węglowej jak i chromowo-molibdenowej. Ale najbardziej nadaje się do łączenia małych elementów jak np. przelotki linek lub sworznie hamulców.

Niektórzy konstruktorzy twierdzą, że ramy spawane techniką TIG są wytrzymalsze niż lutowane mosiądzem (lut nie ma tej samej wytrzymałości co stal chro-mo) , ale za to ramy lutowane nie wymagają procesu wyżarzania (odprężania). Dzieje się tak dlatego, że lutowanie nie wymaga aż tak dużego ciepła jak technika TIG, a przez to w metalu konstrukcji łączonej nie powstają naprężenia.

Lutowanie mosiądzem jest szczególnie polecane początkującym ze względu na to, że zawsze technika ta daje dobre wyniki. Jednak te dobre rezultaty można osiągnąć tylko wtedy gdy wszystkie połączenia są wykonane spoiną pachwinową co zapewnia jednolite połączenie. Wykonanie takie czyni lutwanie mosiądzem łatwym i przewidywalnym. [...]"

http://poziome2.republika.pl/spawanie.htm

Lutowanie twarde. Temperatura topliwości spoiw leży w granicach 600 – 1080 oC. Stosuje się przy znacznych naprężeniach w złączu i wysokiej temperaturze pracy (ponad 150oC). Jest używane do połączeń ślusarskich, w budowie ram rowerowych, w kołnierzach połączeń rurociągów, do łączenia części mechanizmów precyzyjnych, w produkcji narzędzi skrawających. Jako czynnik odtleniający podczas lutowania ma zastosowanie boraks. Lutami twardymi są miedź lub stopy miedzi (mosiądze, brązy, stopy miedzi z fosforem, srebrem, krzemem, manganem), stopy srebra z miedzią, cynkiem i in. oraz prawie czysty nikiel z dodatkiem manganu.
Lutowanie odbywa się następująco: powierzchnie łączone dokładnie czyści się i dopasowuje do siebie. Następnie smaruje się je pędzlem zanurzonym w roztworze boraksu i kładzie się między te powierzchnie blaszkę lutu, a potem wiąże się obie części drutem. Po posypaniu boraksem związanych części nagrzewa się je w ognisku kowalskim, palnikiem gazowym lub lampą lutowniczą tak długo, aż lut się roztopi i zwiąże części łączone. Do podgrzewania można używać także palnika acetylenowego, lecz trzeba bardzo uważać, aby nie przegrzać spoiny. W niektórych przypadkach lut umieszcza się nie między powierzchniami łączonymi, lecz na zewnątrz wzdłuż szwu. Wiązanie drutem łączonych elementów nie zawsze jest konieczne, zwłaszcza podczas nagrzewania palnikiem. Łączone elementy można zamocować w imadle, położyć na stalowej płycie lub stole spawalniczym, ale trzeba wtedy bardzo uważać, aby łączone elementy i lut nie zmieniły swojego położenia podczas lutowania. Po wykonaniu lutowania wyjmuje się połączone części i zostawia je do powolnego ostygnięcia, a następnie przemywa szew wodą zakwaszoną i usuwa nadmiar lutu pilnikiem.
Do oczyszczania chemicznego używa się przeważnie roztworu wodorotlenku sodu, który skutecznie usuwa tlenki z powierzchni przeznaczonej do lutowania.

http://www.cocoon.internetdsl.pl/maszynoznawstwo/LUTOWANIE.doc

Jeszcze o reperowaniu/lutowaniu ram:
http://www.yellowjersey.org/zito.html
http://www.phred.org/~josh/build/build.html
http://mnhpva.org/tech/brazing.html

Mozesz tez zapisac sie na kurs:
http://tinyurl.com/3czg4pk
;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-05 15:18:40
Autor: Maciek
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ?
Palnik i lut mosiadz/srebro.
Mozesz tez zapisac sie na kurs

Wow, dzięki za rozjaśnienie tematyki, niezłe kompendium wiedzy :-) W gruncie rzeczy nie wygląda to też tak strasznie, tylko trzeba mieć sprzęt i jakieś warunki do zabawy ;-)

Data: 2011-04-05 15:36:10
Autor: kml

Użytkownik "Maciek" <konto_forum@XXXXgazeta.pl> napisał w wiadomości news:inf4ri$dns$1inews.gazeta.pl...

Wow, dzięki za rozjaśnienie tematyki, niezłe kompendium wiedzy :-) W gruncie rzeczy nie wygląda to też tak strasznie, tylko trzeba mieć sprzęt i jakieś warunki do zabawy ;-)

Jako zajawka jest fajne, ale gdybym miał naprawiać swoją ramę to szukałbym polecanego spawacza, który spawa TIGiem. W stanach jest bardzo dużo rur oraz muf zatem ludzie bez problemu sobie lutują takie ramy. Na YT jest filmik jak koleś w ogródku ramę lutuje :)

Data: 2011-04-05 12:06:56
Autor: mg
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ?
...  gdybym mial naprawiac swoja rame to szukalbym
polecanego spawacza, ktory spawa TIGiem.

Niedawno byl watek o budowaniu ram karbonowych. Wspomnialem wtedy o
ramach z bambusa.

Niektorzy wycinaja rurki ze stalowej lub alu ramy zostawiajac spawy i
w miejsce rurek wstawiaja lodygi bambusa laczac je z metalem przy
uzyciu zywicy epoksydowej z mata szklana lub wloknem konopnym.

W przypadku pekniecia ramy (stal lub alu) podczas wyprawy wystarczy z
konopnego sznurka oraz tubki distalu zrobic kompozytowa mufe:

http://www.youtube.com/watch?v=mimzKJwTYqY

Tutaj wycinanie rurek i wstawianie bambusa:
http://www.youtube.com/watch?v=jsZmwlVn0dY

Test wytrzymalosci (100 kg na bagazniku) i przepis jak bambusem
wzmocnic tylne kolo:
http://www.youtube.com/watch?v=Mk2i1rB17iA

Nie moge sie doczekac kiedy peknie mi rama ;)

Data: 2011-04-05 16:58:58
Autor: Coaster
On 4/5/11 3:36 PM, kml wrote:

[...]

Jako zajawka jest fajne,

Nie, nie jest 'zabawka'. Jest to lepsza, tradycyjna lechnologia laczenia ramy. Powodem dla ktorego zaniechano konstruowania ram 'na mosiadz' nie byla lepsza jakosc ram spawanych. Akceptacja spawania w tym przypadku wynikla miedzy innymi z tego, ze zaczeto budowac na szeroka skale ramy z materialow, ktore nie mogly byc lutowane na mosiadz.

ale gdybym miał naprawiać swoją ramę to
szukałbym polecanego spawacza, który spawa TIGiem.

Ja bym poszukal Dave Moutona ;-) Jak na pewno wiesz, Dave Moulton konstruowal rowery od konca lat 50-tych do poczatku lat 90-tych. Jego rowery jezdzily w Tour de France, olipiadach i mistrzostwach swiata. Oto co ten wybitny specjalista mysli o lutowaniu i spawaniu ram rowerowych:

“Traditionally frames have always been brazed not because a weld would fail but because the tube would fail right next to the weld due to the tube being very thin. Many bicycle tubes are heat treated to strengthen them. The trick in brazing properly is to apply enough heat to make the lugged joint but not to get the tubes too hot over a large area; thereby retaining as much of the tube's inbuilt strength as possible.

A properly brazed lugged joint is tremendously strong and a lug spreads the stresses over a larger area, not pinpointed in one place as with a weld. This is also the reason lugs are cut into curved or other fancy shapes, and not just cut square like a pipe fitting. A square edge would create a stress point and the tube would likely fail at that point.

To sum up; yes a welded joint may be stronger, but in any structure there is no point in making a joint far stronger than the material you are joining. And if the structure is stressed enough the material will fail before the joint. [...]"

Zgadzam sie z nim, nie ma odwrotu od spawania (na masowa skale):
"[...] Once a new style has been accepted you cannot go back. I could not go back to running a viable business building lugged frames even if I had the desire, which I don’t. And the truth is whether a frame is brazed with lugs or welded; either is far stronger than it need be. [...]"

Jeszcze informacja z kanadyjskiej strony Paula Daniela - to firma lutujaca ramy na mosiadz bez uzycia muf:
" [...] Steel tubing develops weaknesses when heated. We avoid T.I.G. welding for just this reason, as it brings the tubes to 2,000 degrees F. to actually melt the metals together, By contrast, fillet brazing hovers below 800 degrees. Therefore, it never takes the steel to its critical melting point and stresses are dramatically reduced. For this reason, a fillet brazed frame often survives crashes better than a T.I.G welded frame. [...]"
http://www.peytocycles.com/fillet-brazed-bicycle-frames/:

W stanach jest bardzo
dużo rur oraz muf zatem ludzie bez problemu sobie lutują takie ramy.

LOL - przeciez kazdy wie, ze tam rury rosna na polach jak kukurydza a mufy na drzewach jak pomarancze. :-P
Zatem twierdzisz, ze tylko do ram na mufach potrzebne sa rury? ;-)

Na YT jest filmik jak koleś w ogródku ramę lutuje :)

Zaloze sie, ze tam jest pelno filmow, na ktorych ktos sobie cos spawa w ogrodku.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-05 17:53:56
Autor: kml
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:infast$esf$1news.supermedia.pl...

[...]

Dokładnie tak, technologia się postarzała a świat poszedł do przodu. Moim zdaniem to, że lutowanie ram nadal jest popularne ponieważ jest TANIE i bez żadnego porównania łatwiejsze niż spawanie. Owszem nie odmawiam bogatej historii budowy ram w ten sposób, ale mnie to nie porusza. Z przyjemnością coś bym sobie polutował dla satysfakcji.

Za czas jakiś wybitni spece będą mówić tak samo o spawaniu w kontekście kompozytów.

LOL - przeciez kazdy wie, ze tam rury rosna na polach jak kukurydza a mufy na drzewach jak pomarancze. :-P
Zatem twierdzisz, ze tylko do ram na mufach potrzebne sa rury? ;-)

Próbowałeś kiedyś kupić w PL rurę na ramę: stal bądź alu? Próbowałeś kupić mufy gotowe do ramy stalowej? No właśnie, lutowanie jest w USA bardzo popularne bo jest dostęp łatwy do materiałów (ponadto duży wybór) a technika łączenia jest bardzo tania.

Zaloze sie, ze tam jest pelno filmow, na ktorych ktos sobie cos spawa w ogrodku.

Nie widziałem spawania ramy w ogródku, ale widziałem lutowanie.

Data: 2011-04-04 23:52:27
Autor: Rafał Wawrzycki
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ?
Dnia 04 kwi 2011 w liście
[news:f10e52a6-4a93-4393-9e74-b193b7c7e645y26g2000yqd.googlegroups.c
om] ms.joda [ms.joda@gmail.com] napisał(a):
Bez ogródek wklejam link:
http://allegro.pl/rama-ktm-trekking-meski-aluminium-od-gilickibike-
i1536686382.html

Dla panny kupiłem u Glickibike rok temu ramę mtb, taką:
http://allegro.pl/rama-ktm-mtb-aluminium-okazja-od-gilickibike-
i1526426144.html (http://tiny.pl/hd41c). Jest OK, jak na taką cenę. Czy to KTM - nie mam pojęcia. Sprzedający (lub ktoś wcześniej) przejechał proszkowo wszystkie te ramy wystawione na alledrogo. Lakier jest takiej sobie jakości i dosyć szybko schodzi pod pancerzami. Ale miała być rama budżetowa, więc jest.

Co sądzicie o tej ramie? KTM a właściwie K.T.M. (napisane na
kartonie). Ktoś użytkuje?

Wyżej pisałem o ramie mtb. Ten trek wydaje się z jednej stajni.

[...]

Gwinty w porządku, chociaż suport zachlapany był lakierem.
Przy przykręcaniu śruby bagażnika udało mi się zerwać gwint, ale jakoś to działa. Rower na tej ramie przejechał z 400-500 klocków z sakwami i nic nie pęka na razie.

Data: 2011-04-05 05:04:46
Autor: ms.joda
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ?
Dzięki za odpowiedzi.

[...]

A nie próbowałeś na siłę dokręcać śrubki? W swoim Treku mam gwint alu
i dokręcałem już kilka razy bagażnik bez problemów, ale np. koszyk na
bidon próbowałem mocniej i przekręciłem, chociaż też właśnie nie ma
problemów z trzymaniem koszyka...

Data: 2011-04-05 22:34:49
Autor: Rafał Wawrzycki
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ?
Dnia 05 kwi 2011 w liście
[news:2ad69521-dd14-4c1d-8902-ce8db7000b0327g2000yqv.googlegroups.co
[...]

Nie będę się upierał, że zrobiłem to jak należy. Po prosu robiłem to z wyczuciem, jak zwykle, a poszło ciut za daleko ;)