Data: 2011-04-04 12:22:37 | |
Autor: ms.joda | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
Bez ogródek wklejam link: http://allegro.pl/rama-ktm-trekking-meski-aluminium-od-gilickibike-i1536686382.html
Co sądzicie o tej ramie? KTM a właściwie K.T.M. (napisane na kartonie). Ktoś użytkuje? Cena b.dobra, nie spodziewam się cudów. Rama miałaby służyć pod rower wyprawowy, więc nie chciałbym żeby mi pękła gdzieś 500km od domu... Wymienny hak przerzutki, swoje waży więc powinna być solidna (brak cieniowań), brak logo firmy to tylko zaleta - mniejsza szansa, że ktoś go buchnie. Ciekawe jaka jakość gwintów (suport, bagażnik)... Zakładam, że rama jest pod widelec sztywny, napisałem do sprzedawcy, jutro powinienem wiedzieć więcej. |
|
Data: 2011-04-04 13:48:07 | |
Autor: mihau | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
Nie lepiej stal? Za taką lub niewiele większą kwotę znajdziesz kompletny rower na ramie Cr-Mo, oczywiście kwalifikujący się do wymiany większości osprzętu (z którego zazwyczaj odzyskasz conieco).. A jak do alu założysz sztywny widelec, to obawiam się, że zęby zgubisz. Ja właśnie przesiadłem się z alu z amorkiem na sztywną stalową ramę i jestem zachwycony jej zachowaniem. Dodam, że na sztywnym alu nie jeździłem, ale za dowód wystarczy mi, że siła wibracji przenoszonych na siodełko przez aluminiową ramę jest nieporównywalnie większa niż w przypadku Cr-Mo. Stal ma jeszcze tą zaletę, że gdy pęknie, masz szanse pospawać w pierwszym lepszym warsztacie. -- mihau |
|
Data: 2011-04-04 23:57:52 | |
Autor: Rafał Wawrzycki | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
Dnia 04 kwi 2011 w liście [news:19f5353b-ec5a-4019-bd65-
3cad243adf2d@hg8g2000vbb.googlegroups.com] mihau [michal.salaban@gmail.com] napisał(a): A jak do alu założysz sztywny widelec, to obawiam się, że zęby Zależy co rozumie pod pojęciem "rower wyprawowy". Jeżeli na asfalty, to wolałbym ramę alu + widelec sztywny. Jeżeli na szutry to już lepiej ramę alu + amor. Ja właśnie przesiadłem się z alu z amorkiem na sztywną A jeździsz z sakwami? Większość stalowych ram jest na tyle giętka, że mocno utrudnia np. podjazdy z bagażem z tyłu. Zresztą jest też kilka ram alu wycieniowanych na tyle, że wiją się jak dżdżownica :) A sztywna rama Cr-Mo kosztuje swoje. Stal ma jeszcze tą zaletę, że gdy pęknie, masz szanse pospawać w Jeżeli chcesz pospawać byle jak - pewnie. Jeżeli rama ma jeszcze pożyć, to i tak trzeba ją do kogoś, kto się na tym zna zaprowadzić. To nie bagażnik, żeby w trasie załatać i będzie jeździł kolejne dwadzieścia lat ;) -- Pozdrawiam, Rafał W. http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak http://prw.terror404.net/rwawrzycki/ Odpowiadając na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO. |
|
Data: 2011-04-05 05:01:56 | |
Autor: mihau | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
On 4 Kwi, 23:57, Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote:
A jeździsz z sakwami? Większość stalowych ram jest na tyle giętka, że Jeżdżę z sakwami, w górach jeszcze nie byłem. Mimo wszystko, jakoś nie potrafię zobie wyobrazić by moja rama zaczęła się nagle wić ;) -- mihau |
|
Data: 2011-04-05 06:26:35 | |
Autor: Fabian | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
W dniu 04.04.2011 22:48, mihau pisze:
Przesadzasz. Na co dzień jeżdżę na starej szosowej ramie na oponach 700x23c. Jak przesiadam się na sztywnego górala, rama alu, widelec stalowy, ale zupełnie prosty, za to oponki 2" to czuję się jak na wygodnej kanapie. Fabian. |
|
Data: 2011-04-05 05:13:59 | |
Autor: mihau | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
On 5 Kwi, 06:26, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote:
Przesadzasz. Na co dzie je d na starej szosowej ramie na oponach A jak pompujesz te opony? Ja zmieniłem ramę, ale mam te same opony (26x2,0). Pompuję na 4 bar i na ramie alu wyraźnie mocniej dostaję po dupie nierównościami terenu. Teraz jeszcze się zastanawiam jak zaplot koła może mieć wpływ na te odczucia. Na obu mam 3 krzyże, ale na tym alu jakby trochę mocniej napięte. -- mihau |
|
Data: 2011-04-05 14:50:42 | |
Autor: Fabian | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
W dniu 05.04.2011 14:13, mihau pisze:
On 5 Kwi, 06:26, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote: Nie więcej niż 3 atm. Fabian. |
|
Data: 2011-04-05 10:07:43 | |
Autor: kml | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
Użytkownik "mihau" <michal.salaban@gmail.com> napisał w wiadomości news:19f5353b-ec5a-4019-bd65-3cad243adf2dhg8g2000vbb.googlegroups.com... Stal ma jeszcze tą zaletę, że gdy pęknie, masz szanse pospawać w Tak, ale drugą ważniejszą kwestią pozostaje to ile to spawanie wytrzyma. Robione u kowala stawiam, że bardzo krótko. -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-05 10:52:00 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
Dnia Mon, 4 Apr 2011 13:48:07 -0700 (PDT), mihau napisał(a):
A jak do alu założysz sztywny widelec, to obawiam się, że zęby Jezdziłem na MTB ze stali, potem alu, potem znowu stal, teraz alu i *żadnych* podkreślę jeszcze raz _żadnych_ różnic nie czuje. Te całe tłumienie mikrodrań i inne tego typu historie to jakieś mity i autosugestia. Moze na szosie gdzie masz oponki 622x21 i 8 tm daje sie coś wyczuć ale tutaj nie ma doświadczeń praktycznych. IMO sprawa sprowadza sie do tego iż jak masz opony napompowane na kamień to żadnego tłumienia/filtrowania nie bedzie niezależnie czy stal czy alu, a jak masz balony i 2,5 atm to od razu cały swiat się staje bardziej aksamitny :D |
|
Data: 2011-04-05 11:27:06 | |
Autor: granat | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
mihau pisze:
Stal ma jeszcze tą zaletę, że gdy pęknie, masz szanse pospawać w z doswiadczenia wiem ze wcale nie jest tak latwo. pierwszy lepszy warsztat splawi cie bo nie jest w stanie zespawac cr-mo a zwykla spawarka to co najwyzej dziure w ramie mozna wypalic. jak juz znajdziesz kogos kto podejmie sie takiej uslugi to okazuje sie ze jest to warsztat ktory spawa tez aluminium, stale kwasoodporne i metale kolorowe. granat |
|
Data: 2011-04-05 11:51:29 | |
Autor: Maciek | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
z doswiadczenia wiem ze wcale nie jest tak latwo. Zwykły blacharz samochodowy z migomatem będzie miał z tym problemy? |
|
Data: 2011-04-05 12:02:00 | |
Autor: granat | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
Maciek pisze:
Zwykły blacharz samochodowy z migomatem będzie miał z tym problemy? jesli posiad drut do spawania stopow molibdenowych bo np. akurat spawal klatke ochronna do samochodu rajdowego, to oczywiscie no problem. granat |
|
Data: 2011-04-05 12:38:32 | |
Autor: Maciek | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
jesli posiad drut do spawania stopow molibdenowych No to faktycznie może być trochę gimnastyki... a orientujesz się może czy innym drutem (szeroko używanym) molibdenu nie pospawa? Pytam bo mam do zaspawania rysę w rurze podsiodłowej ramy, zrobiła się od klamry zapinającej sztyce. Nie wygląda to fatalnie ale w końcu muszę z tym zrobić porządek. Od 2 lat zjawisko postępuje ;-) |
|
Data: 2011-04-05 12:59:48 | |
Autor: granat | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
Maciek pisze:
No to faktycznie może być trochę gimnastyki... a orientujesz się może czy innym drutem (szeroko używanym) molibdenu nie pospawa? Pytam bo mam do zaspawania rysę w rurze podsiodłowej ramy, zrobiła się od klamry zapinającej sztyce. Nie wygląda to fatalnie ale w końcu muszę z tym zrobić porządek. Od 2 lat zjawisko postępuje ;-) dokladnie w tym samym miejscu mialem pekniecie:-) bylem w zakladzie blacharskim i spawacze powiedzieli ze nie da rady, to nie jest zwykla blacha z jaka pracuja. dla nich to zadna robota w porownaniu z tym co robia ale po prostu nie da rady. szczerze zmartwili sie ze nie moga pomoc:-) jest jeszcze inny sposob na zatrzymanie pekniecia. na koncu rysy nawierca sie otwor. granat |
|
Data: 2011-04-05 14:18:15 | |
Autor: Coaster | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
On 4/5/11 12:38 PM, Maciek wrote:
jesli posiad drut do spawania stopow molibdenowych Ladna latka-nakladka nalutowana na mosiadz. Niestety obecnie u nas pewnie trudno bedzie znalezc od reki fachowca. Ale da sie - jeszcze zyja. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-04-05 14:10:57 | |
Autor: Coaster | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
On 4/5/11 12:02 PM, granat wrote:
Maciek pisze: Do naprawy ramy Cr-Mo wystarczy normalny palnik gazowy, lut mosiezny lub srebrny i kawalek odpowiedniej blachy/plaskownika/pereta/etc. Poza tym, lepiej szukac 'blacharza' rowerowego. http://www.framebuilders.toucansurf.com/SingerCS3.htm -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-04-05 12:22:33 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
Dnia Tue, 5 Apr 2011 11:51:29 +0200, Maciek napisał(a):
z doswiadczenia wiem ze wcale nie jest tak latwo. Oczywiście - ram się nie spawa mig/mag - ścianki rur sa na to za cienkie i nie dość ze łatwo to przepalić to jeszcze mocno sie osłabia samą rurkę. Albo sie je lutuje albo spawa tig. Wbrew temu co ludzie gadają spawanie ram stalowych to też nie taki hop siup. |
|
Data: 2011-04-05 12:44:33 | |
Autor: Maciek | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
Oczywiście - ram się nie spawa mig/mag - ścianki rur sa na to za cienkie Nie jestm spawaczem, ale jak na mój gust blacha samochodowa jest zdecydowanie cieńsza od rur rowerowych i migiem idzie. Albo sie je lutuje albo spawa tig. Wbrew temu co ludzie gadają spawanie ram Czyli rozumiem, że należy się raczej rozglądać za kimś z palnikiem? |
|
Data: 2011-04-05 14:36:35 | |
Autor: Coaster | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zĹ ? | |
On 4/5/11 12:44 PM, Maciek wrote:
OczywiĹcie - ram siÄ nie spawa mig/mag - Ĺcianki rur sa na to za cienkie Blacha poszycia samochodu nie spelnia funkcji nosnej. Mozesz ja nawet 'pospawac' szlachlowka i bedzie dobrze.
Palnik i lut mosiadz/srebro. "[...] Lutowanie mosiÄ dzem. Ta znakomita technika wykorzystuje stop mosiÄ dzu, ktĂłry topiÄ c siÄ ĹÄ czy z metalem konstrukcji ramowej. Proces topnienia nastepuje przez ogrzewanie palnikiem acetylenowo-tlenowym prÄta mosiÄĹźnego z odpowiednim topnikiem. Technika ta moĹźe byÄ stosowana zarĂłwno do ĹÄ czenia stali wÄglowej jak i chromowo-molibdenowej. Ale najbardziej nadaje siÄ do ĹÄ czenia maĹych elementĂłw jak np. przelotki linek lub sworznie hamulcĂłw. NiektĂłrzy konstruktorzy twierdzÄ , Ĺźe ramy spawane technikÄ TIG sÄ wytrzymalsze niĹź lutowane mosiÄ dzem (lut nie ma tej samej wytrzymaĹoĹci co stal chro-mo) , ale za to ramy lutowane nie wymagajÄ procesu wyĹźarzania (odprÄĹźania). Dzieje siÄ tak dlatego, Ĺźe lutowanie nie wymaga aĹź tak duĹźego ciepĹa jak technika TIG, a przez to w metalu konstrukcji ĹÄ czonej nie powstajÄ naprÄĹźenia. Lutowanie mosiÄ dzem jest szczegĂłlnie polecane poczÄ tkujÄ cym ze wzglÄdu na to, Ĺźe zawsze technika ta daje dobre wyniki. Jednak te dobre rezultaty moĹźna osiÄ gnÄ Ä tylko wtedy gdy wszystkie poĹÄ czenia sÄ wykonane spoinÄ pachwinowÄ co zapewnia jednolite poĹÄ czenie. Wykonanie takie czyni lutwanie mosiÄ dzem Ĺatwym i przewidywalnym. [...]" http://poziome2.republika.pl/spawanie.htm Lutowanie twarde. Temperatura topliwoĹci spoiw leĹźy w granicach 600 â 1080 oC. Stosuje siÄ przy znacznych naprÄĹźeniach w zĹÄ czu i wysokiej temperaturze pracy (ponad 150oC). Jest uĹźywane do poĹÄ czeĹ Ĺlusarskich, w budowie ram rowerowych, w koĹnierzach poĹÄ czeĹ rurociÄ gĂłw, do ĹÄ czenia czÄĹci mechanizmĂłw precyzyjnych, w produkcji narzÄdzi skrawajÄ cych. Jako czynnik odtleniajÄ cy podczas lutowania ma zastosowanie boraks. Lutami twardymi sÄ miedĹş lub stopy miedzi (mosiÄ dze, brÄ zy, stopy miedzi z fosforem, srebrem, krzemem, manganem), stopy srebra z miedziÄ , cynkiem i in. oraz prawie czysty nikiel z dodatkiem manganu. Lutowanie odbywa siÄ nastÄpujÄ co: powierzchnie ĹÄ czone dokĹadnie czyĹci siÄ i dopasowuje do siebie. NastÄpnie smaruje siÄ je pÄdzlem zanurzonym w roztworze boraksu i kĹadzie siÄ miÄdzy te powierzchnie blaszkÄ lutu, a potem wiÄ Ĺźe siÄ obie czÄĹci drutem. Po posypaniu boraksem zwiÄ zanych czÄĹci nagrzewa siÄ je w ognisku kowalskim, palnikiem gazowym lub lampÄ lutowniczÄ tak dĹugo, aĹź lut siÄ roztopi i zwiÄ Ĺźe czÄĹci ĹÄ czone. Do podgrzewania moĹźna uĹźywaÄ takĹźe palnika acetylenowego, lecz trzeba bardzo uwaĹźaÄ, aby nie przegrzaÄ spoiny. W niektĂłrych przypadkach lut umieszcza siÄ nie miÄdzy powierzchniami ĹÄ czonymi, lecz na zewnÄ trz wzdĹuĹź szwu. WiÄ zanie drutem ĹÄ czonych elementĂłw nie zawsze jest konieczne, zwĹaszcza podczas nagrzewania palnikiem. ĹÄ czone elementy moĹźna zamocowaÄ w imadle, poĹoĹźyÄ na stalowej pĹycie lub stole spawalniczym, ale trzeba wtedy bardzo uwaĹźaÄ, aby ĹÄ czone elementy i lut nie zmieniĹy swojego poĹoĹźenia podczas lutowania. Po wykonaniu lutowania wyjmuje siÄ poĹÄ czone czÄĹci i zostawia je do powolnego ostygniÄcia, a nastÄpnie przemywa szew wodÄ zakwaszonÄ i usuwa nadmiar lutu pilnikiem. Do oczyszczania chemicznego uĹźywa siÄ przewaĹźnie roztworu wodorotlenku sodu, ktĂłry skutecznie usuwa tlenki z powierzchni przeznaczonej do lutowania. http://www.cocoon.internetdsl.pl/maszynoznawstwo/LUTOWANIE.doc Jeszcze o reperowaniu/lutowaniu ram: http://www.yellowjersey.org/zito.html http://www.phred.org/~josh/build/build.html http://mnhpva.org/tech/brazing.html Mozesz tez zapisac sie na kurs: http://tinyurl.com/3czg4pk ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-04-05 15:18:40 | |
Autor: Maciek | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zĹ ? | |
Palnik i lut mosiadz/srebro. Wow, dziÄki za rozjaĹnienie tematyki, niezĹe kompendium wiedzy :-) W gruncie rzeczy nie wyglÄ da to teĹź tak strasznie, tylko trzeba mieÄ sprzÄt i jakieĹ warunki do zabawy ;-) |
|
Data: 2011-04-05 15:36:10 | |
Autor: kml | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zĹ ? | |
UĹźytkownik "Maciek" <konto_forum@XXXXgazeta.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:inf4ri$dns$1inews.gazeta.pl... Wow, dziÄki za rozjaĹnienie tematyki, niezĹe kompendium wiedzy :-) W gruncie rzeczy nie wyglÄ da to teĹź tak strasznie, tylko trzeba mieÄ sprzÄt i jakieĹ warunki do zabawy ;-) Jako zajawka jest fajne, ale gdybym miaĹ naprawiaÄ swojÄ ramÄ to szukaĹbym polecanego spawacza, ktĂłry spawa TIGiem. W stanach jest bardzo duĹźo rur oraz muf zatem ludzie bez problemu sobie lutujÄ takie ramy. Na YT jest filmik jak koleĹ w ogrĂłdku ramÄ lutuje :) -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biaĹy kruk. |
|
Data: 2011-04-05 12:06:56 | |
Autor: mg | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
... gdybym mial naprawiac swoja rame to szukalbymNiedawno byl watek o budowaniu ram karbonowych. Wspomnialem wtedy o ramach z bambusa. Niektorzy wycinaja rurki ze stalowej lub alu ramy zostawiajac spawy i w miejsce rurek wstawiaja lodygi bambusa laczac je z metalem przy uzyciu zywicy epoksydowej z mata szklana lub wloknem konopnym. W przypadku pekniecia ramy (stal lub alu) podczas wyprawy wystarczy z konopnego sznurka oraz tubki distalu zrobic kompozytowa mufe: http://www.youtube.com/watch?v=mimzKJwTYqY Tutaj wycinanie rurek i wstawianie bambusa: http://www.youtube.com/watch?v=jsZmwlVn0dY Test wytrzymalosci (100 kg na bagazniku) i przepis jak bambusem wzmocnic tylne kolo: http://www.youtube.com/watch?v=Mk2i1rB17iA Nie moge sie doczekac kiedy peknie mi rama ;) |
|
Data: 2011-04-05 16:58:58 | |
Autor: Coaster | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zĹ ? | |
On 4/5/11 3:36 PM, kml wrote:
Nie, nie jest 'zabawka'. Jest to lepsza, tradycyjna lechnologia laczenia ramy. Powodem dla ktorego zaniechano konstruowania ram 'na mosiadz' nie byla lepsza jakosc ram spawanych. Akceptacja spawania w tym przypadku wynikla miedzy innymi z tego, ze zaczeto budowac na szeroka skale ramy z materialow, ktore nie mogly byc lutowane na mosiadz. ale gdybym miaĹ naprawiaÄ swojÄ ramÄ to Ja bym poszukal Dave Moutona ;-) Jak na pewno wiesz, Dave Moulton konstruowal rowery od konca lat 50-tych do poczatku lat 90-tych. Jego rowery jezdzily w Tour de France, olipiadach i mistrzostwach swiata. Oto co ten wybitny specjalista mysli o lutowaniu i spawaniu ram rowerowych: âTraditionally frames have always been brazed not because a weld would fail but because the tube would fail right next to the weld due to the tube being very thin. Many bicycle tubes are heat treated to strengthen them. The trick in brazing properly is to apply enough heat to make the lugged joint but not to get the tubes too hot over a large area; thereby retaining as much of the tube's inbuilt strength as possible. A properly brazed lugged joint is tremendously strong and a lug spreads the stresses over a larger area, not pinpointed in one place as with a weld. This is also the reason lugs are cut into curved or other fancy shapes, and not just cut square like a pipe fitting. A square edge would create a stress point and the tube would likely fail at that point. To sum up; yes a welded joint may be stronger, but in any structure there is no point in making a joint far stronger than the material you are joining. And if the structure is stressed enough the material will fail before the joint. [...]" Zgadzam sie z nim, nie ma odwrotu od spawania (na masowa skale): "[...] Once a new style has been accepted you cannot go back. I could not go back to running a viable business building lugged frames even if I had the desire, which I donât. And the truth is whether a frame is brazed with lugs or welded; either is far stronger than it need be. [...]" Jeszcze informacja z kanadyjskiej strony Paula Daniela - to firma lutujaca ramy na mosiadz bez uzycia muf: " [...] Steel tubing develops weaknesses when heated. We avoid T.I.G. welding for just this reason, as it brings the tubes to 2,000 degrees F. to actually melt the metals together, By contrast, fillet brazing hovers below 800 degrees. Therefore, it never takes the steel to its critical melting point and stresses are dramatically reduced. For this reason, a fillet brazed frame often survives crashes better than a T.I.G welded frame. [...]" http://www.peytocycles.com/fillet-brazed-bicycle-frames/: W stanach jest bardzo LOL - przeciez kazdy wie, ze tam rury rosna na polach jak kukurydza a mufy na drzewach jak pomarancze. :-P Zatem twierdzisz, ze tylko do ram na mufach potrzebne sa rury? ;-) Na YT jest filmik jak koleĹ w ogrĂłdku ramÄ lutuje :) Zaloze sie, ze tam jest pelno filmow, na ktorych ktos sobie cos spawa w ogrodku. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-04-05 17:53:56 | |
Autor: kml | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zĹ ? | |
UĹźytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisaĹ w wiadomoĹci news:infast$esf$1news.supermedia.pl...
Nie, nie jest 'zabawka'. Jest to lepsza, tradycyjna lechnologia laczenia ramy. Powodem dla ktorego zaniechano konstruowania ram 'na mosiadz' nie byla lepsza jakosc ram spawanych. Akceptacja spawania w tym przypadku wynikla miedzy innymi z tego, ze zaczeto budowac na szeroka skale ramy z materialow, ktore nie mogly byc lutowane na mosiadz. DokĹadnie tak, technologia siÄ postarzaĹa a Ĺwiat poszedĹ do przodu. Moim zdaniem to, Ĺźe lutowanie ram nadal jest popularne poniewaĹź jest TANIE i bez Ĺźadnego porĂłwnania Ĺatwiejsze niĹź spawanie. Owszem nie odmawiam bogatej historii budowy ram w ten sposĂłb, ale mnie to nie porusza. Z przyjemnoĹciÄ coĹ bym sobie polutowaĹ dla satysfakcji. Za czas jakiĹ wybitni spece bÄdÄ mĂłwiÄ tak samo o spawaniu w kontekĹcie kompozytĂłw. LOL - przeciez kazdy wie, ze tam rury rosna na polach jak kukurydza a mufy na drzewach jak pomarancze. :-P PrĂłbowaĹeĹ kiedyĹ kupiÄ w PL rurÄ na ramÄ: stal bÄ dĹş alu? PrĂłbowaĹeĹ kupiÄ mufy gotowe do ramy stalowej? No wĹaĹnie, lutowanie jest w USA bardzo popularne bo jest dostÄp Ĺatwy do materiaĹĂłw (ponadto duĹźy wybĂłr) a technika ĹÄ czenia jest bardzo tania. Zaloze sie, ze tam jest pelno filmow, na ktorych ktos sobie cos spawa w ogrodku. Nie widziaĹem spawania ramy w ogrĂłdku, ale widziaĹem lutowanie. -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biaĹy kruk. |
|
Data: 2011-04-04 23:52:27 | |
Autor: Rafał Wawrzycki | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
Dnia 04 kwi 2011 w liście
[news:f10e52a6-4a93-4393-9e74-b193b7c7e645y26g2000yqd.googlegroups.c om] ms.joda [ms.joda@gmail.com] napisał(a): Bez ogródek wklejam link: Dla panny kupiłem u Glickibike rok temu ramę mtb, taką: http://allegro.pl/rama-ktm-mtb-aluminium-okazja-od-gilickibike- i1526426144.html (http://tiny.pl/hd41c). Jest OK, jak na taką cenę. Czy to KTM - nie mam pojęcia. Sprzedający (lub ktoś wcześniej) przejechał proszkowo wszystkie te ramy wystawione na alledrogo. Lakier jest takiej sobie jakości i dosyć szybko schodzi pod pancerzami. Ale miała być rama budżetowa, więc jest. Co sądzicie o tej ramie? KTM a właściwie K.T.M. (napisane na Wyżej pisałem o ramie mtb. Ten trek wydaje się z jednej stajni. Cena b.dobra, nie spodziewam się cudów. Gwinty w porządku, chociaż suport zachlapany był lakierem. Przy przykręcaniu śruby bagażnika udało mi się zerwać gwint, ale jakoś to działa. Rower na tej ramie przejechał z 400-500 klocków z sakwami i nic nie pęka na razie. -- Pozdrawiam, Rafał W. http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak http://prw.terror404.net/rwawrzycki/ Odpowiadając na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO. |
|
Data: 2011-04-05 05:04:46 | |
Autor: ms.joda | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
Dzięki za odpowiedzi.
Gwinty w porządku, chociaż suport zachlapany był lakierem. A nie próbowałeś na siłę dokręcać śrubki? W swoim Treku mam gwint alu i dokręcałem już kilka razy bagażnik bez problemów, ale np. koszyk na bidon próbowałem mocniej i przekręciłem, chociaż też właśnie nie ma problemów z trzymaniem koszyka... |
|
Data: 2011-04-05 22:34:49 | |
Autor: Rafał Wawrzycki | |
Rama trekingowa KTM od Glickibike, za 250zł ? | |
Dnia 05 kwi 2011 w liście
[news:2ad69521-dd14-4c1d-8902-ce8db7000b0327g2000yqv.googlegroups.co m] ms.joda [ms.joda@gmail.com] napisał(a): A nie próbowałeś na siłę dokręcać śrubki? W swoim Treku mam gwint Nie będę się upierał, że zrobiłem to jak należy. Po prosu robiłem to z wyczuciem, jak zwykle, a poszło ciut za daleko ;) -- Pozdrawiam, Rafał W. http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak http://prw.terror404.net/rwawrzycki/ Odpowiadając na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO. |
|