Rama z poziomym hakiem + mocowaniem na hamulec tarczowy i 28"

Data: 2015-10-09 01:10:08
Autor: shytchenko
Rama z poziomym hakiem + mocowaniem na hamulec tarczowy i 28"
Chciałbym złożyć rower na miasto z 27-28"kolami na piaście sram automatix i hamulcami tarczowymi. Od jakiegoś czasu szukam ramy o geometrii szosowo-miastowej i wszędzie czegoś brakuje. Może ktoś podpowie lub będzie miał na zbyciu?

Data: 2015-10-09 21:43:57
Autor: Jacek G.
W dniu 2015-10-09 10:10, shytchenko@gmail.com napisał(a)::
[...]

Poradzić ci nie poradzę, ale jesteś pewny, że muszą być tarcze? - na miasto?
--
Jacek G.

Data: 2015-10-09 19:44:24
Autor: Piotr Rogoza
Dnia Fri, 09 Oct 2015 21:43:57 +0200, Jacek G. napisał(a):

Poradzić ci nie poradzę, ale jesteś pewny, że muszą być tarcze? - na
miasto?
W sumie V-ki wystarczą. U siebie jak mocno zacisnę to przednie koło się blokuje i kończy się OTB. Z tyłem gorzej. Nie wiem dlaczego tak słabo hamuje.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-10 09:05:50
Autor: PeJot
W dniu 2015-10-09 o 21:44, Piotr Rogoza pisze:
[...]

Piwoty w ramie nie mają takiej sztywności jak na widelcu. Pomaga brake buster, ale i tak granicą jest przyczepność koła. Poza tym jak chcesz zrobić OTB do tyłu ? :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-10-10 14:02:16
Autor: Piotr Rogoza
Dnia Sat, 10 Oct 2015 09:05:50 +0200, PeJot napisał(a):

Piwoty w ramie nie mają takiej sztywności jak na widelcu. Pomaga brake
buster, ale i tak granicą jest przyczepność koła. Poza tym jak chcesz
zrobić OTB do tyłu ? :)
Do tyłu to niestety jeździć nie potrafię. Po prostu wkurza mnie że tył w ogóle nie hamuje, jedynie zwalnia. Ale to raczej u mnie jest coś nie tak.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-10 16:53:24
Autor: PeJot
W dniu 2015-10-10 o 16:02, Piotr Rogoza pisze:
[...]

Tzn. nie jesteś w stanie zablokować koła na suchej nawierzchni ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-10-11 00:15:08
Autor: Piotr Rogoza
Dnia Sat, 10 Oct 2015 16:53:24 +0200, PeJot napisał(a):

Tzn. nie jesteś w stanie zablokować koła na suchej nawierzchni ?

Jep. Co ciekawe po wymianie obręczy klocki wyprostowałem pilnikiem. Widać będę musiał przysiąść i pokombinować z innymi kątami.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-11 09:12:24
Autor: PeJot
W dniu 2015-10-11 o 02:15, Piotr Rogoza pisze:
[...]

Najpierw przyglądnij się pancerzom ( plastikowe końcówki won !!! ), czy mają też poprawnie zarobione końce. Potem sprawdź, jak przy zaciśniętym hamulcu pracują tylne widełki, tzn. jak mocno rozginają się ( nawet suwmiarką ). Z tym ostatnim można całkiem skutecznie walczyć brake boosterem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-10-11 20:16:06
Autor: Piotr Rogoza
Dnia Sun, 11 Oct 2015 09:12:24 +0200, PeJot napisał(a):

[...]
Nie mam plastikowych końcówek. Widełki odchylają się na 0,2mm więc raczej dość mało.
Wyszlifuję na nowo klocki, zrobię nacięcia a jak nie pomoże to sprawdzę z nowymi.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-10 18:00:31
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Piotr Rogoza" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości news:mvb5p8$2ih$1dont-email.me...
[...]

W podonym przypadku w mojej szosówce pomogła wymiana linki na taką nierdzewną za ok 10 PLN - po prostu nie rozciąga się tak, jak rozciągała się ta wcześniejsza.

--
Yogi(n)

Data: 2015-10-10 09:58:39
Autor: PeJot
W dniu 2015-10-09 o 21:43, Jacek G. pisze:
[...]

Rower na miasto musi mieć tarcze, by być atrakcyjnym dla złodzieja :>

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-10-10 16:50:20
Autor: qrt
Dnia Fri, 9 Oct 2015 01:10:08 -0700 (PDT), shytchenko@gmail.com napisał(a):

[...]

nie wiem czy poziomy hak to jest dobobre rozwiązanie. Przy kazdej regulacji napięcia łańucha trzba ustawiać hamulec... Mie sie wydaje iż lepszą opcja sa ruchome haki pionowe albo albo jeszcze
lepiej mimośrodowe mocowanie supportu... Choć nie bede ukrywał że ze znalezieniem takiej ramy  tak czy inaczej może
być problem bo z ramami tego typu w ogóle jest kłopot....

Data: 2015-10-15 05:50:51
Autor: Vlad
Rama z poziomym hakiem + mocowaniem na hamulec tarczowy i 28"
Dzięki wszystkim.

W końcu wylądowałem z suportem mimośrodowym truvativa (teraz tylko wykombinować jak to napiąć???) + alfine 8  + tarcze Alfine a nie sam tylko dlatego że tak się trafiło. Ale też są pewne problemy z dostępnością sramow na tarcze w Polsce.

Jestem po przesiadce z szosówki na pełnej ultegrze - na miasto zdecydowanie przyjemniej się jeździ.

Data: 2015-10-15 12:47:49
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 15 października 2015 14:50:56 UTC+2 użytkownik Vlad napisał:

(teraz tylko wykombinować jak to napiąć???)

Się przekręca - się napina. Na tym polega mimośród.

Data: 2015-10-16 01:14:54
Autor: Vlad
On Thursday, October 15, 2015 at 9:47:52 PM UTC+2, rmikke wrote:
W dniu czwartek, 15 października 2015 14:50:56 UTC+2 użytkownik Vlad napisał:

> (teraz tylko wykombinować jak to napiąć???) Się przekręca - się napina. Na tym polega mimośród.

NO nie.. do tego trzeba mieć specjalny klucz bo nie to że to łatwo przekręca.

Data: 2015-10-16 02:10:39
Autor: rmikke
W dniu piątek, 16 października 2015 10:14:58 UTC+2 użytkownik Vlad napisał:

NO nie.. do tego trzeba mieć specjalny klucz bo nie to że to łatwo przekręca.

Nie pisałem, że palcami. A klucza nie sprzedają razem z mimośrodem?
Skoro taki specjalny?

Data: 2015-10-16 03:37:36
Autor: Vlad
On Friday, October 16, 2015 at 11:10:41 AM UTC+2, rmikke wrote:

Nie pisałem, że palcami. A klucza nie sprzedają razem z mimośrodem?
Skoro taki specjalny?

No pewnie, ale mi się nie chce go używać i dlatego klepie sobie na preclu..
 Proszę śmiało swoje zażenowanie kierować do producenta.

Data: 2015-10-16 04:22:53
Autor: rmikke
W dniu piątek, 16 października 2015 12:37:40 UTC+2 użytkownik Vlad napisał:
> Skoro taki specjalny?

No pewnie, ale mi się nie chce go używać i dlatego klepie sobie na preclu..
 Proszę śmiało swoje zażenowanie kierować do producenta.

Ej, pytanie było serio. Albo jest superspecjalny i powinien być
w zestawie, albo nie jest taki bardzo superspecjalny i pasuje
np. jakiś standardowy wielowypust.

Data: 2015-10-16 07:19:31
Autor: Vlad

Coś w tym rodzaju.. może nie super specjalistyczne ale też nie jest to zwykły krzyżak.. http://www.parktool.com/product/pin-spanner-red-spa-2

Data: 2015-10-16 07:29:58
Autor: Vlad

Coś w tym rodzaju.. może nie super specjalistyczne ale też nie jest to zwykły krzyżak.. http://sbike.pl/narzedzie-konserwacja-klucz-pinowy-xlc-to-s09-o_l_72_4137.html

Data: 2015-10-19 00:15:03
Autor: rmikke
W dniu piątek, 16 października 2015 16:30:04 UTC+2 użytkownik Vlad napisał:
> w zestawie, albo nie jest taki bardzo superspecjalny i pasuje
> [...]

No akurat klucz na zdjęciu wygląda na regulowany.
Da się zastąpić odpowiednio grubym prętem (żeby wchodził w dziurki),
długim na pół metra, zgiętym w połowie i z końcami zagiętymi
pod kątem prostym do płaszczyzny.

Data: 2015-10-16 07:30:55
Autor: Vlad

Data: 2015-10-19 08:00:45
Autor: cytawa
  rmikke pisze:

Nie pisałem, że palcami. A klucza nie sprzedają razem z mimośrodem?
Skoro taki specjalny?

Oczywiscie, ze spacjalny. Np. kawalek grubego gwozdzia.

Jan Cytawa

Data: 2015-10-19 00:16:14
Autor: rmikke
W dniu poniedziałek, 19 października 2015 08:00:37 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
rmikke pisze:

> Nie pisałem, że palcami. A klucza nie sprzedają razem z mimośrodem?
> Skoro taki specjalny?

Oczywiscie, ze spacjalny. Np. kawalek grubego gwozdzia.

Powiedziałbym, ż klucz jest trochę wygodniejszy w użyciu :D

Data: 2015-10-19 03:31:37
Autor: Vlad
On Monday, October 19, 2015 at 9:16:15 AM UTC+2, rmikke wrote:

Powiedziałbym, ż klucz jest trochę wygodniejszy w użyciu :D

OK, żeby nie komplikować - akurat sprawa się rozwiązała banalnie. Rozkręciłem zacisk suportu, trochę WD40 i użyłem zwykłego imbusa wkładając go do otworu i opieram o korbę jako dźwigni - działa rewelacyjnie.

Data: 2015-10-19 13:05:48
Autor: cytawa
Vlad pisze:

OK, żeby nie komplikować - akurat sprawa się rozwiązała banalnie. Rozkręciłem zacisk suportu, trochę WD40 i użyłem zwykłego imbusa wkładając go do otworu i opieram o korbę jako dźwigni - działa rewelacyjnie.

Parktool'a?

Jan Cytawa

Data: 2015-10-15 05:54:27
Autor: Vlad
On Friday, October 9, 2015 at 10:10:11 AM UTC+2, Vlad wrote:
[...]

Swoją drogą różnica miedzy tanimi tarczami a xtr/ultegra na moich innych rowerach jest ogromna. Oczywiście na miażdżąca przewagę dla tarcz

Rama z poziomym hakiem + mocowaniem na hamulec tarczowy i 28"