Ramy spawanie

Data: 2013-04-25 14:28:57
Autor: Alfer_z_pracy
Ramy spawanie
Trrrach! Pękło Alferowi, prawie na całym obwodzie rury. Jak dobrze mieć spawacza pod ręką:

http://alfer.pl/Spawanieramy.jpg

To zresztą juz drugi spaw w tym rowerze. Poprzedni trzyma się dobrze. Do 3 razy sztuka, potem zmieniam ramę :)

Pzdr!
A.

Data: 2013-04-25 14:59:02
Autor: hisjusz
Ramy spawanie
W dniu 2013-04-25 14:28, Alfer_z_pracy pisze:
[...]

Elektrodą spawana rama?
Może by tak wreszcie kupić prawdziwą ramę:
http://www.kajakcustom.com/PL/index.php
http://mtb.pl/trendy/437,1,stalove-ramy-kajak-custom.html

Pozdro
K.

Data: 2013-04-25 15:25:26
Autor: Alfer_z_pracy
Ramy spawanie
hisjusz napisał:
Może by tak wreszcie kupić prawdziwą ramę:

A że niby ta moja to siakaś sztuczna, nieprawdziwa jest? :-) Póki co działa...

A.

Data: 2013-04-25 19:08:54
Autor: Dariusz K. Ładziak
Ramy spawanie
Użytkownik hisjusz napisał:
[...]

Spawana rama??? Może tak kupić prawdziwą ramę, lutowaną na łączniki profilowane parabolicznie dla rozprowadzenia naprężeń... Wiem, kto by się teraz w to bawił?

A tak przy okazji - współczynniki wytrzymałościowe na kilogram to aluminium ma podobne do drewna brzozowego - z bambusem przegrywa w przedbiegach... Kto jeszcze pamięta ramy i obręcze bambusowe?

--
Darek

Data: 2013-04-27 10:14:24
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ramy spawanie
hisjusz, Thu, 25 Apr 2013 14:59:02 +0200, pl.rec.rowery:
http://www.kajakcustom.com/PL/index.php

Ceni się.
Warto?

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-04-29 12:17:43
Autor: hisjusz
Ramy spawanie
hisjusz, Thu, 25 Apr 2013 14:59:02 +0200, pl.rec.rowery:

http://www.kajakcustom.com/PL/index.php

Ceni się.
Warto?

Większość ceny to materiał. Warto bo wytrzymałe.

Data: 2013-04-29 22:05:45
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ramy spawanie
hisjusz, Mon, 29 Apr 2013 12:17:43 +0200, pl.rec.rowery:
hisjusz, Thu, 25 Apr 2013 14:59:02 +0200, pl.rec.rowery:

http://www.kajakcustom.com/PL/index.php

Ceni się.
Warto?

Większość ceny to materiał. Warto bo wytrzymałe.

Przede wszystkim: warto, bo gość uszyje mi widelec na miarę, jakiego żadna
firma seryjnie nie produkuje. 650 zł jestem w stanie przełknąć.

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-04-25 16:30:01
Autor: mbut
Ramy spawanie
W dniu 13-04-25 14:28, Alfer_z_pracy pisze:
[...]

Bałbym się jeździć na ramie spawanej, to ryzyko!

Data: 2013-04-25 16:46:20
Autor: Alfer_z_pracy
Ramy spawanie
mbut napisał:
Bałbym się jeździć na ramie spawanej, to ryzyko!

Trollujesz czy piszesz na serio?

Spawana kierownica czy obręcz - zgoda. Ale rama? Gdzie tu masz ryzyko? Od lat spawam ramy, bo łamię je dość regularnie :-) Zauważ, że nowy spaw jest o niebo mocniejszy od tego co było tam wcześniej, więc jeśli miałoby coś pęknąć to raczej w zupełnie innym miejscu ale nie w samym spawie. Poza tym tego typu pęknięcia powstają stopniowo (to nie jest gwałtowne złamanie się kierownicy podczas skoku z 3 metrów) i są raczej w miejscach, które nie zagrażają życiu. Ot, rama zaczyna pływać, trzeszczeć i na spokojnie to zauważasz. Co więcej, niejednokrotnie takie pęknięcia powstają w miejscach, gdzie producent dał ciała (lub przesadnie odchodził rurki) i dzięki pospawaniu konstrukcja jest wzmocniona i jeszcze bardziej stabilna. Co najwyżej cierpi na tym "design", ale akurat to olewam ;)

Pzdr
A.

Data: 2013-04-25 17:15:51
Autor: PeJot
Ramy spawanie
W dniu 2013-04-25 16:46, Alfer_z_pracy pisze:

Od lat spawam ramy, bo łamię je dość regularnie :-)

O kurcze, jak to się robi ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-26 09:40:10
Autor: Alfer_z_pracy
Ramy spawanie
PeJot napisał:
Od lat spawam ramy, bo łamię je dość regularnie :-)

O kurcze, jak to się robi ?

Jeździ się :-))))

A.

Data: 2013-04-26 17:18:24
Autor: PeJot
Ramy spawanie
W dniu 2013-04-26 09:40, Alfer_z_pracy pisze:
PeJot napisał:
Od lat spawam ramy, bo łamię je dość regularnie :-)

O kurcze, jak to się robi ?

Jeździ się :-))))

No to jeżdżę, jeżdżę i jeżdżę i łamię ramę raz na 10 lat.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-26 21:46:59
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ramy spawanie
PeJot, Fri, 26 Apr 2013 17:18:24 +0200, pl.rec.rowery:
PeJot napisał:
Od lat spawam ramy, bo łamię je dość regularnie :-)

O kurcze, jak to się robi ?

Jeździ się :-))))

No to jeżdżę, jeżdżę i jeżdżę i łamię ramę raz na 10 lat.

Czyli regularnie co 10 lat. :-)

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-04-27 11:05:46
Autor: PeJot
Ramy spawanie

No to jeżdżę, jeżdżę i jeżdżę i łamię ramę raz na 10 lat.

Czyli regularnie co 10 lat. :-)

Jak jeździłem na szosówkach, bywało częściej. Ale to było dawno temu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-25 19:03:30
Autor: mbut
Ramy spawanie
W dniu 13-04-25 16:46, Alfer_z_pracy pisze:
mbut napisał:
[...]

To chyba mało widziałeś. Nie będę i nie mam zamiaru udowadniać swojej racji, ale jak dla mnie spawanie to igraszka z ogniem. Oczywiście dobry spaw to zależy od fachowca.
pozdr

Data: 2013-04-26 09:43:36
Autor: Alfer_z_pracy
Ramy spawanie
mbut napisał:
To chyba mało widziałeś.

Skoro tak mówisz, to pewnie wiesz lepiej ;)

Nie będę i nie mam zamiaru udowadniać swojej racji

To po co się wypowiadasz? Bez sensu, lepiej iść na rower. Chyba że jesteś zwolennikiem popularnej ostatnimi laty w polityce tezy "wiem, ale nie powiem", to przepraszam :-)

jak dla mnie spawanie to igraszka z ogniem. Oczywiście dobry spaw to zależy od fachowca.

Mam nieodparte wrażenie, że sam sobie zaprzeczasz :-) Póki co, te kilkanaście (albo więcej, strzelam) tysięcy kilometrów na pospawanych ramach pod blisko stukilowym zawodnikiem upewniają mnie, że solidnie pospawana rama nie tylko nie traci swoich właściwości, ale wręcz jest w tym miejscu wzmocniona i nie do zajechania. Chyba że mówisz o jakichś koślawych przypadkach w rodzaju "pan Heniek przegrzał ramę i się rozlazła", ale o takich traumach nie mówimy. Stary, ta sama rama była spawana przez Tajwańczyka, sądzisz że wykonując swoją robotę hurtowo zawsze robi to porządniej od polskiego fachowca, któremu na ręce patrzy klient? ;-) Zresztą w tym wątku już koledzy się wypowiedzieli o jakości fabrycznych spawów.

Pzdr
A.

Data: 2013-04-26 14:54:43
Autor: cytawa
Ramy spawanie
mbut pisze:

To chyba mało widziałeś. Nie będę i nie mam zamiaru udowadniać swojej
racji, ale jak dla mnie spawanie to igraszka z ogniem. Oczywiście dobry
spaw to zależy od fachowca.

Stali bym sie nie bal spawac. Dobry spaw najlepiej metoda TIG jest czasem lepszy od oryginalu. A w koncu kazda spawana  rama jest spawana czasem nawet kiepsko.

Jan Cytawa

Data: 2013-04-26 15:09:05
Autor: hisjusz
Ramy spawanie
W dniu 2013-04-26 14:54, cytawa pisze:
mbut pisze:

[...]

Pytanie podstawowe skoro TIG tak się świetnie nadaje do spawania ramy to ciekawe dlaczego facet po kursie robienia ram w stanach u  Briana Curtis spawa najmocniejsze stalowe rury do rowerów gazowo.

Data: 2013-04-26 15:18:58
Autor: cytawa
Ramy spawanie
hisjusz pisze:

Pytanie podstawowe skoro TIG tak się świetnie nadaje do spawania ramy to
ciekawe dlaczego facet po kursie robienia ram w stanach u Briana Curtis
spawa najmocniejsze stalowe rury do rowerów gazowo.

Spawa czy lutuje?

Data: 2013-04-25 17:13:24
Autor: kamil/Endurorider.pl
Ramy spawanie
Użytkownik "mbut" <mbut@wp.pl> napisał w wiadomości news:klbel7$rj0$1news.task.gda.pl...

Bałbym się jeździć na ramie spawanej, to ryzyko!

Jak się spawasz u jakiegoś partacza to ryzyko jest ogromne. W innym przypadku bez przesady.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2013-04-25 18:05:22
Autor: live_evil
Ramy spawanie
On 25.04.2013 16:30, mbut wrote:
Bałbym się jeździć na ramie spawanej, to ryzyko!

To pozostają Ci tylko lutowane i klejone ;-)

Miałem okazję pociąć kilka ram czołowych producentów, aby odzyskać mufę suportową czy główkę ramy. Włos się na głowie jeży, gdy widzi się od środka "jakość" tych spawów. Nie są rzadkością spawy trzymające na mniej niż połowie obwodu.
Ja bardziej zaufam dobremu spawaczowi naprawiającemu ramę, niż Chińczykowi robiącemu na akord.

--
live_evil

Data: 2013-04-25 19:06:52
Autor: emil
Ramy spawanie
W dniu 2013-04-25 18:05, live_evil pisze:
On 25.04.2013 16:30, mbut wrote:
[...]

Ale zależy co się spawa bo stal jest OK zwłaszcza CrMo, ale aluminium traci 50% wytrzymałości koło spawu (rozhartowuje się).
Dlatego np. nie uświadczysz samolotu ze spawanego Al, wszystko nitowane, za to niektóre mają stalowe spawane kratownice.

Data: 2013-04-25 23:41:16
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ramy spawanie
emil, Thu, 25 Apr 2013 19:06:52 +0200, pl.rec.rowery:
Dlatego np. nie uświadczysz samolotu ze spawanego Al, wszystko nitowane, za to niektóre mają stalowe spawane kratownice.

W A380 połowę nitów zastąpiono taśmami velcro, z tego co mi wiadomo :-)

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-04-26 15:50:04
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Ramy spawanie
[...]

Dobrze, że nie powertapem, qfa! :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-04-26 07:15:17
Autor: rmikke
Ramy spawanie
W dniu piątek, 26 kwietnia 2013 15:50:04 UTC+2 użytkownik Marcin Kenickie Mydlak napisał:

> W A380 połowę nitów zastąpiono taśmami velcro, z tego co mi wiadomo :-)

Dobrze, że nie powertapem, qfa! :)

Znaczy, że niby zwykłe rzepy są mocniejsze od silwertejpa?

Data: 2013-04-26 16:53:46
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Ramy spawanie
W dniu 2013-04-26 16:15, rmikke pisze:
[...]

Zależy jakie dali. Jak 3M grzybkowe... to... o panie! :)