Ramy typu Nishiki Alien, czyli dolne widełki nad przerzutką przednią

Data: 2018-01-26 03:54:53
Autor: Rowerex
Ramy typu Nishiki Alien, czyli dolne widełki nad przerzutką przednią
Kiedyś firma Nishiki wypuściła rowery o nazwie Alien wyglądające tak:

https://tinyurl.com/y9o6r2ro

Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem (np. rama robiona na zamówienie), ciekawi mnie jakie ma to wady, czy będzie odczuwalny jakiś brak sztywności na korbie, może coś będzie pękać...

Teoretycznie rozwiązuje to problem upchania obok siebie opony, dolnych widełek i zębatek korby. Dolne widełki można poszerzyć, by bez problemu upchać szerokie opony, a jednocześnie nie trzeba się martwić o to czy zębatki korby nie będą czasem ocierać o widełki.

Widziałem też rozwiązania, gdzie tylko prawa część dolnych widełek (od strony napędu) była prowadzona nad przerzutką przednią, a lewa normalnie dołem. Ciekawe jakby to działało w praktyce...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-01-26 13:42:05
Autor: qrt
Dnia Fri, 26 Jan 2018 03:54:53 -0800 (PST), Rowerex napisał(a):

[...]

ma to jeszcze jadną zaletę. Można stosować pasek napędowy bez naruszania
ciągłości rurek ramy. Inna sprawa ze bez mimośrodowego mocowaniu supportu,
tudzież poziomych albo ruchomych haków nie da sie paska ustawić...

Data: 2018-03-13 00:41:46
Autor: Rowerex
Ramy typu Nishiki Alien, czyli dolne widełki nad przerzutką przednią
Kilka linków na temat:

https://tinyurl.com/ydyysowk
https://tinyurl.com/yavqrvce
https://tinyurl.com/yaa2774f

Mnie niepokoi jedna rzecz - podwyższone widełki muszą być na tyle szeroko rozstawione by łańcuch przeszedł po wewnętrznej stronie - ale gdyby było za szeroko, to pytanie, jest czy jest możliwość zahaczania piętą buta o widełki?
A może jest odwrotnie i takie rozwiązanie zwiększa odległość końca buta od widełek?

Inna sprawa to nieco utrudnione prowadzenie linek do przerzutek.

Pozdr-
-Rowerex

Ramy typu Nishiki Alien, czyli dolne widełki nad przerzutką przednią