[info] Ranging kk według Open Finance

Data: 2009-05-27 06:57:01
Autor: xbartx
[info] Ranging kk według Open Finance

Pojawiło się kolejne zestawienie:

http://tinyurl.com/rankingkk
http://preview.tinyurl.com/rankingkk

Trzy pierwsze pozycje - Alior, GE Money i Toyota
Trzy ostatnie pozycje - Cetelem, Kredyt Bank i PeKaO

Do artykułu dołączona duża tabela w excelu, niestety nie mam czasu teraz tego przeglądać. Wyniki jak wyniki ale trochę tych kart tam nazbierali, także do porównania jak znalazł.

--
xbartx

Data: 2009-05-27 01:07:17
Autor: bartlomiej.wiecek
On 27 Maj, 08:57, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
[...]

w zestawieniu nie ma oczywiscie jednej z najlepszych moim zdaniem kart
polbank era:
-1% zwrotu
- darmowe powiadomienia o transakcjach(oraz przypomnienie o splacie)
- tylko 36 transakcji w roku zwalnia z oplaty
- wada oczywiscie zerowy podglad online w necie.

Data: 2009-05-27 02:11:08
Autor: luc
On 27 Maj, 10:07, bartlomiej.wie...@googlemail.com wrote:
[...]

Ano wlasnie - możliwe, ze nie brali jej pod uwagę, gdyż aby ją dostać
trzeba posiadać numer w erze...
Ja po początkowych problemach 'wieku dziecięcego' jestem z karty
zadowolony. Pobrali mi prowizję za rozłożenie salda przenoszonej
'złotej rybki mbanku' na raty, mimo, że kwota była poniżej 500 pln,
więc fizycznie nie została rozłożona na raty.
Przepychanki reklamacyjne trwały jakiś czas; nawet panienka z okienka'
sama się śmiała z płacenia za coś, z czego nie skorzystałem. Suma
sumarum kasę oddali i teraz już wszystko działa jak należy...

pzdrwm
luc

http://skocz.pl/earphorny - co mi w uchu siedzi...

Data: 2009-05-27 02:16:23
Autor: kl1
On 27 Maj, 11:11, luc <bana...@gmx.net> wrote:

Ano wlasnie - możliwe, ze nie brali jej pod uwagę, gdyż aby ją dostać
trzeba posiadać numer w erze...
Ciekawe czy inni operatorzy zrobią coś podobnego - ich oferty
wyglądają bardzo marnie przy tej karcie. Karta Polbank Era to
przykład, że karta może być tak dobra, żeby zachęcać do zmiany
operatora.

Data: 2009-05-27 12:43:17
Autor: RobertS
kl1@o2.pl pisze:
[...]

Mnie potwierdzenia smsowe (mam taktaka) nie działają, ale ostatnio dostałem info przypominające o spłacie karty.
Poza tym przecież taktaki nie są rejestrowane. Jak ktoś nie ma to może dogadać się ze znajomym i podać jego numer we wniosku...chociaż chyba nabycie prepaida nawet na chwilę jest chyba łatwiejszym rozwiązaniem.

Natomiast w zestawieniu brakuje warunków zwolnienia z opłaty w kolejnym roku. Co innego zrobić 36 transakcji na kk Polbanku, a co innego 12k zł na karcie GEM.

Karty Polbank Era nie ma w zestawieniu, nie znalazłem tam żadnego cobranda - pewnie taki był zamysł autorów.

W każdym razie widzicie jak łatwo manipulować takimi zestawieniami. Alior wcale nie musiał wygrać chociaż jego karta również jest niezła (obecnie to moja główna).

Mogłoby również być info nt. możliwości wykonywania przelewów z rachunku karty oraz przeliczniki walut przy płatnościach w innych walutach...

RobertS

Data: 2009-05-27 06:28:38
Autor: Mariusz_M
On 27 Maj, 12:43, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
Natomiast w zestawieniu brakuje warunków zwolnienia z opłaty w kolejnym
roku. Co innego zrobić 36 transakcji na kk Polbanku, a co innego 12k zł
na karcie GEM.
Czy 1000PLN 'obrotu' na karcie miesięcznie to dużo ?
GE i jego Autokarta ma ograniczenie, które mi się nie podobało - niski
limit kasy zwracanej przy tankowaniu (do 1000PLN/m-c).
Polbank-Era też niestety ma limit max. 5000PLN na karcie - więcej mają
tylko inne karty tego banku.

Pozdrawiam,
Mariusz Maniek

Data: 2009-05-27 06:45:28
Autor: bartlomiej.wiecek
On 27 Maj, 15:28, Mariusz_M <mmilobed...@gmail.com> wrote:
On 27 Maj, 12:43, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:> Natomiast w zestawieniu brakuje warunków zwolnienia z opłaty w kolejnym
> roku. Co innego zrobić 36 transakcji na kk Polbanku, a co innego 12k zł
> na karcie GEM.

Czy 1000PLN 'obrotu' na karcie miesięcznie to dużo ?
jak dla mnie sporo. nie zawsze wydaje karta 1k miesiecznie.
[...]
oczywiscie sie mylisz. karte polbank era mozna dostac z limitem 50k. a
zwrot dostajesz do obrotu 75k/rok(czyli maksymalnie mozesz dostac
750zl)

Pozdrawiam,
Mariusz Maniek

Data: 2009-05-28 13:00:10
Autor: RobertS
Ranging kk według Open Finance

Czy 1000PLN 'obrotu' na karcie miesięcznie to dużo ?
Za 1000 zł miesięcznie tą kartą nie płacę. Służy mi TYLKO do płacenia za benzynę.

GE i jego Autokarta ma ograniczenie, które mi się nie podobało - niski
limit kasy zwracanej przy tankowaniu (do 1000PLN/m-c).
Masz prywatnego TIRa? Za ile miesięcznie tankujesz?

Polbank-Era też niestety ma limit max. 5000PLN na karcie - więcej mają
tylko inne karty tego banku.
nieeeeeee, możesz dostać ww. kartę ze znacznie wyższym limitem

RobertS

Data: 2009-05-28 06:52:35
Autor: szczurwa
On 28 Maj, 13:00, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

Masz prywatnego TIRa? Za ile miesięcznie tankujesz?

Można na stacjach jeszcze korzystać ze sklepu i też mieć rabat. Jeśli
ktoś pije, pali, czyta gazety i jeszcze tankuje auto, ten tysiąc nie
jest nie do wyrobienia.

Data: 2009-05-29 12:37:31
Autor: Krzysztof Halasa
szczurwa <szczurwa@gmail.com> writes:

Można na stacjach jeszcze korzystać ze sklepu i też mieć rabat. Jeśli
ktoś pije, pali, czyta gazety i jeszcze tankuje auto, ten tysiąc nie
jest nie do wyrobienia.

I wszystko to na stacji benzynowej. Gratuluje.

Sklep na stacji benzynowej to pewnie, po uwzglednieniu rabatu, bardzo
oplacalny jest, nie?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-29 04:18:15
Autor: szczurwa
On 29 Maj, 12:37, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

I wszystko to na stacji benzynowej. Gratuluje.

Sklep na stacji benzynowej to pewnie, po uwzglednieniu rabatu, bardzo
oplacalny jest, nie?

Gazety kosztują tyle samo co wszędzie, to samo dotyczy kuponow pre-
paid do komórek, papierosów i wódki. Zatem w czym problem ? Nikt nie
każe Ci się żywić na stacji benzynowej i kupowac w czambuł
wszystkiego.

Data: 2009-05-29 14:34:50
Autor: Krzysztof Halasa
Ranging kk według Open Finance
szczurwa <szczurwa@gmail.com> writes:

Gazety kosztują tyle samo co wszędzie, to samo dotyczy kuponow pre-
paid do komórek,

Te to sa nawet tansze chyba? W sensie super-punktow.

papierosów i wódki. Zatem w czym problem ? Nikt nie
każe Ci się żywić na stacji benzynowej i kupowac w czambuł
wszystkiego.

Ok. Moze to dlatego ze nie uzywam papierosow ani wodki :-)
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-29 10:56:06
Autor: szczurwa
On 29 Maj, 14:34, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:
wszystkiego.

Ok. Moze to dlatego ze nie uzywam papierosow ani wodki :-)
--
Krzysztof Halasa

A ja sobie wypić lubię..;-)

http://www.youtube.com/watch?v=edkvC6u4tSU&mode=related&search

Data: 2009-05-30 00:34:39
Autor: Krzysztof Halasa
Ranging kk według Open Finance
szczurwa <szczurwa@gmail.com> writes:

A ja sobie wypić lubię..;-)

Ja nie lubie. Od wodki wszystko jest lepsze, wlaczajac rzeczy calkiem
slabe, tylko troche slabsze lub mocniejsze, albo np. cz.d.a.
Ale de gustibus...
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-29 15:51:39
Autor: szczurwa
On 30 Maj, 00:34, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

Ja nie lubie. Od wodki wszystko jest lepsze, wlaczajac rzeczy calkiem
slabe, tylko troche slabsze lub mocniejsze, albo np. cz.d.a.
Ale de gustibus...

Kiedyś byłem namiętnym piwoszem, a właściwie pijakiem, wchłaniającym
wespół z kumplami dużo i szybko, tak aby sponiewierało i zrobiło z
ciebie Iron Mena...Byliśmy słynni na cały wydział naszej Alma Mater..
jeden z wykładowcow (sam pijak) szydził, że z pewnością w wielu
okolicznych knajpach mamy własne, prywatne kufle. Bała się nas ochrona
w wielu warszawskich lokalach. Od kiedy mam żone i córkę, wszystko się
zmieniło. Piwa prawie nie piję. Potrafi skwaśnieć w lodówce, bądź
utracić termin przydatności. Czasem kupię butelkę dobrego likieru, bo
lubię słodkości. Na tequille, ja, kiedyś zaprzysięgły fan, dziś nie
mogę patrzeć, a co dopiero pić. Od wielkiego dzwonu napiję się ze
starymi kumplami, lecz wtedy po staropolsku, wódka, golonka i śledź.
Czasy, kiedy w ciągu wieczoru wypijało się 20-25 kufli piwska stanowią
dla mnie pełną czaru, bezpowrotnie utraconą przeszłość.

Data: 2009-05-30 10:58:21
Autor: Mithos
szczurwa pisze:
[...]

Uroki studiów prawniczych. Zawsze chyba tak jest i to na każdej uczelni. Pamiętam, że nas w niektóre miejsca nie chciano wpuszczać, po tym jak niektórzy robili różne dziwne akcje ;) Ja z podobnych wypraw zrezygnowałem i teraz już tylko kulturalnie sączę niewielkie ilości alkoholi. Zresztą podobnie zrobiła większość - starość. Kac bywa bolesny, a i czasu na niego szkoda, poza tym człowiekowi się to nudzi po pewnym czasie.

Aczkolwiek max jednego wieczoru to wypiłem 10 czystych piw, bo bywało że się pijało różne mieszanki ;)

Ale EOT

--
Mithos

Data: 2009-05-30 10:51:12
Autor: Mithos
Krzysztof Halasa pisze:
I wszystko to na stacji benzynowej. Gratuluje.

Przecież sporo produktów kosztuje tam tyle samo co gdzie indziej. Poza tym oszczędność czasu : jak mam kupić 2 piwa to mogę zapłacić 2 PLN więcej na stacji niż w jakimś markecie, do którego muszę pojechać i tracić czas w kolejce.

Sklep na stacji benzynowej to pewnie, po uwzglednieniu rabatu, bardzo
oplacalny jest, nie?

Zależy co się kupuje.

--
Mithos

Data: 2009-05-27 13:24:26
Autor: xbartx
Dnia Wed, 27 May 2009 12:43:17 +0200, RobertS napisał(a):

W każdym razie widzicie jak łatwo manipulować takimi zestawieniami.
Alior wcale nie musiał wygrać chociaż jego karta również jest niezła
(obecnie to moja główna).

Alior to chyba nie wygrał, ma 4 punkty tak jak dwie pozostałe karty a jest pierwszy, bo alfabetycznie ustawili.

--
xbartx

Data: 2009-05-27 08:50:38
Autor: xbartx
Dnia Wed, 27 May 2009 01:07:17 -0700, bartlomiej.wiecek napisał(a):

[...]

No fakt karta prawie idealna tylko psuje ją trochę ten telefon u konkretnego operatora, niestety.

--
xbartx

Data: 2009-05-27 02:01:57
Autor: bartlomiej.wiecek
On 27 Maj, 10:50, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

> podglad online w necie.

No fakt karta prawie idealna tylko psuje ją trochę ten telefon u

niestety nie ma idealow:-) ale jak ktos ma telefon w erze i nie za
bardzo przeszkadza mu brak podgladu transakcji online...

Data: 2009-05-27 09:18:18
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 27 May 2009 08:50:38 +0000, xbartx napisał(a):

No fakt karta prawie idealna tylko psuje ją trochę ten telefon u
konkretnego operatora, niestety.

Kupujesz tiktaka, załatwiasz kartę, wyrzucasz tiktaka.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-05-27 02:23:52
Autor: bartlomiej.wiecek
On 27 Maj, 11:18, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
> [...]

> konkretnego operatora, niestety.

Kupujesz tiktaka, załatwiasz kartę, wyrzucasz tiktaka.

mozna i tak. tyle ze wtedy nie korzystasz z potwierdzen transakcji co
moim zdaniem znacznie podnosi bezpieczenstwo (od razu wiesz o kazdym
fraudzie na karcie).

Data: 2009-05-27 09:33:45
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 27 May 2009 02:23:52 -0700, bartlomiej.wiecek napisał(a):

> [...]

mozna i tak. tyle ze wtedy nie korzystasz z potwierdzen transakcji co
moim zdaniem znacznie podnosi bezpieczenstwo (od razu wiesz o kazdym

A te potwierdzenia już działają? Bo na początku były jakieś problemy.
IMHO najfajniejszy w tej karcie jest zwrot, przy czym skoro to samo jest w Aliorze, to -- jeśli klient zamierza robić te 10 tys. obrotu -- praktycznie nie ma różnicy.

Data: 2009-05-27 02:42:46
Autor: bartlomiej.wiecek
On 27 Maj, 11:33, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

> [...]

IMHO najfajniejszy w tej karcie jest zwrot, przy czym skoro to samo jest
w Aliorze, to -- jeśli klient zamierza robić te 10 tys. obrotu --

jezeli ktos ma tel w erze to roznica jest jednak spora. potwierdzenia
dzialaja (rowniez dla transakcji internetowych). dodatkowo sms z
przypomnieniem o splacie. tylko 36 transakcji zwalnia z oplaty. no i
rewelacyjne przeliczniki walut. plusem aliora jest chyba podglad
transakcji (nie mam kk w aliorze takze nie wiem jak ten podglad
wyglada). no i przelewy w aliorze dosc tanie.

Data: 2009-05-27 14:04:42
Autor: Paweł
bartlomiej.wiecek@googlemail.com wrote:

(...) plusem aliora jest chyba podglad transakcji (nie mam kk w aliorze
takze nie wiem jak ten podglad wyglada). no i przelewy w aliorze dosc
tanie.

zalezy do czego ludzie tych przelewow potrzebuja. jak np. do placenia
rachunkow (podczas gdy kasa lezy na oszczednosciowym), to lepsza oferte
ma citi (0% prowizji na zdefiniowane przelewy za uslugi). podglad online
zaksiegowanych transakcji i wyciagow citi tez ma. jak dla mnie,
to ten ranking jest mocno naciagany :)

Data: 2009-05-27 02:25:24
Autor: luc
Ranging kk według Open Finance
On 27 Maj, 11:18, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

Kupujesz tiktaka, załatwiasz kartę, wyrzucasz tiktaka.

Chyba to tak nie zadziała, bo w regulaminie napisali:

"   W  razie utraty przez Posiadacza Karty Kredytowej
Polbank-Era statusu Klienta PTC  lub w przypadku
rozwiązania  zawartej  pomiędzy  Bankiem  a  PTC
umowy o współpracy, dotyczącej wydawania Kart
Kredytowych  Polbank-Era,  Posiadacz  Karty  Kre-
dytowej Polbank-Era utraci uprawnienia, o których
mowa w ust. 2, 4 i 5 powyżej od Okresu Rozlicze-
niowego  następującego  bezpośrednio  po  dacie,
w której przestał być Klientem PTC, lub w której ww.
umowa o współpracy uległa rozwiązaniu.
  9.   Od Okresu Rozliczeniowego następującego bez-
pośrednio  po  dacie,  w  której  Posiadacz  Karty
Kredytowej  Polbank-Era  utracił  status  Klienta
PTC, przedmiotowa Karta pozostaje nadal ważna
do upływu daty jej ważności, z tym że ulega prze-
kształceniu w Kartę z segmentu Kart Komforto-
wych zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji Karty Kre-
dytowej  i Tabelą Oprocentowania  i Spłaty Karty
Kredytowej.  Postanowienia  niniejszego  ustępu
stosuje  się  odpowiednio  do  sytuacji  rozwiąza-

Data: 2009-05-27 01:09:06
Autor: bartlomiej.wiecek
[...]

a i jeszcze najlepsze przeliczniki walutowe(z reguly troche ponizej
kursow srednich nbp)

Data: 2009-05-27 04:17:10
Autor: szczurwa
Ranging kk według Open Finance
On 27 Maj, 08:57, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

Trzy pierwsze pozycje - Alior, GE Money i Toyota
Trzy ostatnie pozycje - Cetelem, Kredyt Bank i PeKaO

Że się zapytam, Toyota to za co ta wysoka pozycja w rankingu ? Za te
zwroty 1% do końca roku ?

Data: 2009-05-27 17:03:20
Autor: Mithos
xbartx pisze:
Trzy pierwsze pozycje - Alior, GE Money i Toyota

Jednak chyba pójdę wyrobić sobie KK Aliora (kusi mnie to 100 PLN gratis). Ciekawe czy dostanę kartę z limitem 1/2 udokumentowanych zarobków netto. Znając moje bankowe przeboje to pewnie NIE :)

--
Mithos

Data: 2009-05-27 19:22:31
Autor: Paweł
Mithos wrote:

Ciekawe czy dostanę kartę z limitem 1/2 udokumentowanych
zarobkĂłw netto.

limit mniejszy niz zarobki? to po co taka kredytowka? :)

Data: 2009-05-27 20:55:18
Autor: Mithos
Paweł pisze:
limit mniejszy niz zarobki? to po co taka kredytowka? :)

Ponieważ to nie będzie moje jedyna KK oraz nie chcę nadmiernie obciążać się limitami.

--
Mithos

Data: 2009-05-27 19:17:01
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 27 May 2009 20:55:18 +0200, Mithos napisał(a):

limit mniejszy niz zarobki? to po co taka kredytowka?

Ponieważ to nie będzie moje jedyna KK

Jeszcze niedawno miała być jedna jedyna. Albo i żadna.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

Data: 2009-05-27 21:17:21
Autor: Mithos
Olgierd pisze:
Jeszcze niedawno miała być jedna jedyna. Albo i żadna.

Docelowo będzie jedna.

Niestety żadna być nie może.

--
Mithos