Ranking aut dajacych frajde z jazdy

Data: 2010-10-27 21:47:10
Autor: AL
Ranking aut dajacych frajde z jazdy

koniec artykulu:

http://moto.pl/MotoPL/10,90142,8568479,Motodziennik__Problem_z__Anglikami_.html

w kolejnosci odwrotnej:
Mondeo ST200
Saab 93
Volvo S70 T5
Lancia Kappa
Xantia Aciva V6

dlaczego nie ma BMW?
;)

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2010-10-27 20:18:21
Autor: Robert Rędziak
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
On Wed, 27 Oct 2010 21:47:10 +0200, AL <adam@skads.tam> wrote:

http://moto.pl/MotoPL/10,90142,8568479,Motodziennik__Problem_z__Anglikami_.html

dlaczego nie ma BMW?

 Bo z 200+KM w E36 masz tylko M3 (328i ma tylko 192KM) która
 kosztuje grubo, a i E46 330i/d to trochę inna liga cenowa niż
 auta pokazywane w materiale.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-10-27 20:32:53
Autor: to
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
begin Robert Rędziak
 Bo z 200+KM w E36 masz tylko M3 (328i ma tylko 192KM) ktĂłra kosztuje
 grubo

Tyle, że jakby popatrzeć na realne konie, a nie te z Folderu, to pewnie niezakatowana 328 miałaby ich więcej niż ST200, Kappa i Xantia. Jak z Volvo i Saabem to nie wiem.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-27 18:09:50
Autor: hamberg
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
Tyle, że jakby popatrzeć na realne konie, a nie te z Folderu, to pewnie
niezakatowana 328 miałaby ich więcej niż ST200, Kappa i Xantia. Jak z
Volvo i Saabem to nie wiem.

kolego a jechales kappa 2.0T 20V? Bo ja tak i zdecydowanie czuc te
220KM.

Poza tym Xantia Activa jest jednym z najlepiej jezdzacych aut

Data: 2010-10-28 05:54:10
Autor: to
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
begin hamberg
kolego a jechales kappa 2.0T 20V? Bo ja tak i zdecydowanie czuc te
220KM.

W każdym turbo czuć więcej mocy niż tam w rzeczywistości jest.

Poza tym Xantia Activa jest jednym z najlepiej jezdzacych aut

Pewnie dlatego została praktycznie zapomniana i funkcjonuje jako egzotyczny eksponat.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-28 10:39:20
Autor: AL
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
to pisze:
begin hamberg

[...]

troche tego jezdzi - nie gadaj (Activa z zewnatrz praktycznie niczym sie nie wyroznia - stad pewnie tego nie zauwazyles)
- znam takiego jednego, co specjalnie odkleil znaczki Aciva V6 i w to miejsce przykleil 1.6i (harmonie) - a potem wprawial w kompleksy takich roznych w 'swetrach' z czarnymi szybkami i gwizdkiem na rurze ;)

Sztuka jest znalezc egzemplarz w nienagannym stanie (ze ze wzgledow koszty czesci).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-10-30 01:23:14
Autor: to
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
begin AL
[...]

Czytuje fora "sportowe", mam teĹĽ trochÄ™ znajomych z tych rejonĂłw i nigdy nie natknÄ…Ĺ‚em siÄ™ na ĹĽadnÄ… ActivÄ™...

Sztuka jest znalezc egzemplarz w nienagannym stanie (ze ze wzgledow
koszty czesci).

....może właśnie dlatego? ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-28 13:36:13
Autor: hamberg
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
W każdym turbo czuć więcej mocy niż tam w rzeczywisto¶ci jest.

a ile aut potrafi mimo fabrycznej szpery na 3 po zwyklym dodaniu gazu
(bez zadnego strzelania ze sprzegla) zamielic kolami przy 50-60km/h?

Pewnie dlatego została praktycznie zapomniana i funkcjonuje jako
egzotyczny eksponat.

tak jak wiele innych swietnych aut - to je odroznia od golfow corolli
i innych parchow.

Data: 2010-10-28 21:34:23
Autor: to
[...]

To ma być zaleta w dość słabym przecież aucie? Oznacza to albo kiepską konstrukcję przedniego zawieszenia albo zużyte zawieszenie i/lub opony albo nagły, bezsensowny skok momentu.

Pewnie dlatego została praktycznie zapomniana i funkcjonuje jako
egzotyczny eksponat.

tak jak wiele innych swietnych aut - to je odroznia od golfow corolli i
innych parchow.

Jeśli auto ma dobry silnik, dobrze się prowadzi i nie psuje się bez przerwy to nie jest zapomniane.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-29 03:57:58
Autor: hamberg
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
To ma być zaleta w do¶ć słabym przecież aucie? Oznacza to albo kiepsk±
konstrukcję przedniego zawieszenia albo zużyte zawieszenie i/lub opony
albo nagły, bezsensowny skok momentu.

albo ma po prostu bardzo duzy zapas mocy - oprocz zamielenia kolami
ono naprawde przyspiesza. Moze przyjmij to wreszcie do wiadomosci
zamiast glupio udowadniac cos czego nie ma i o czym masz najwidoczniej
slabe pojecie.
Albo przytocz jakies konkrety bo na razie to Twoja gadka wyglada
podobnie jak pogadanki dresa pod dyskoteka. Jaki sredni spadek mocy
jest odnotowany w citroenowskich 3.0 V6 a jaki w Lanciowym R5 2.0 20V
Turbo w dziedzinie czasu i odnies to do dowolnej wspomnianej
alternatywy.

Je¶li auto ma dobry silnik, dobrze się prowadzi i nie psuje się bez
przerwy to nie jest zapomniane.

po prostu jak dla kogos calym marzeniem jest BMW albo Golf to nawet
nie wie ze jest takie auto jak Xantia Activa, Alfa 75, Lancia Stratos.

Data: 2010-10-29 14:36:50
Autor: to
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
begin hamberg
To ma być zaleta w dość słabym przecież aucie? Oznacza to albo kiepską
konstrukcjÄ™ przedniego zawieszenia albo zuĹĽyte zawieszenie i/lub opony
[...]

Przyjmij do wiadomości, że 220 KM to nie jest tak dużo, żeby w dobrze zaprojektowanym FWD ze sprawnym zawieszeniem i dobrej klasy oponami przednie koła mieliły bez sensu po zwykłym dodaniu gazu na 3 biegu.

po prostu jak dla kogos calym marzeniem jest BMW albo Golf to nawet nie
wie ze jest takie auto jak Xantia Activa, Alfa 75, Lancia Stratos.

Masz dziwnie wąskie horyzonty. A ten Stratos przy Xantii to miał być żart?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-29 11:11:36
Autor: hamberg
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
Przyjmij do wiadomo¶ci, że 220 KM to nie jest tak dużo, żeby w dobrze
zaprojektowanym FWD ze sprawnym zawieszeniem i dobrej klasy oponami
przednie koła mieliły bez sensu po zwykłym dodaniu gazu na 3 biegu.

nie po zwyklym tylko przy ostrym depnieciu. Zanim bedziesz snul dalsze
opinie po prostu sprawdz!

> po prostu jak dla kogos calym marzeniem jest BMW albo Golf to nawet nie
> wie ze jest takie auto jak Xantia Activa, Alfa 75, Lancia Stratos.

Masz dziwnie w±skie horyzonty. A ten Stratos przy Xantii to miał być żart?

nie - zaden zart. oba dla wielu ignorantow sa rownie nieznane.

Data: 2010-10-29 18:34:23
Autor: to
[...]

Ależ ja Ci wierzę że tak jest w egzemplarzu którym jeździłeś, ale nie oznacza to, że to auto jest niesamowicie mocne tylko że ma beznadziejną trakcję, skoro gubi przyczepność po depnięciu na 3 biegu przy marnych 220 koniach.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-29 13:40:41
Autor: hamberg
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
Ależ ja Ci wierzę że tak jest w egzemplarzu którym jeĽdziłe¶, ale nie
oznacza to, że to auto jest niesamowicie mocne tylko że ma beznadziejn±
trakcję, skoro gubi przyczepno¶ć po depnięciu na 3 biegu przy marnych 220
koniach.

no ale dopiero co twierdziles ze to auto podobnie jak xantia nie ma
tych fabrycznych 220KM - to jak to wreszcie jest - rzucisz jakas
statystyka czy nie?

co do trakcji i lanciowego viscodrive - widze ze jestes fachowcem
ktory wie zanim jeszcze sprawdzi.

Data: 2010-10-29 20:57:13
Autor: to
[...]

Ogarniasz w ogóle o czym dyskutujesz? Pisałeś, że Ci zrywa przyczepność na 3 biegu po depnięciu bez strzału ze sprzęgła. To oznacza słabą trakcję nawet przy 220 koniach, przy mniejszej mocy tym bardziej.

co do trakcji i lanciowego viscodrive - widze ze jestes fachowcem ktory
wie zanim jeszcze sprawdzi.

Co mam sprawdzać? Kłamałeś mówiąc, że 220 koni (albo mniej) mieli kołami na 3 biegu przy mocniejszym depnięciu?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-30 00:19:33
Autor: Michał
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
to <to@abc.xyz> napisał(a):
begin hamberg

> no ale dopiero co twierdziles ze to auto podobnie jak xantia nie ma tych
> fabrycznych 220KM - to jak to wreszcie jest - rzucisz jakas statystyka
> czy nie?

Ogarniasz w ogĂłle o czym dyskutujesz? PisaĹ‚eĹ›, ĹĽe Ci zrywa przyczepność na 3 biegu po depniÄ™ciu bez strzaĹ‚u ze sprzÄ™gĹ‚a. To oznacza sĹ‚abÄ… trakcjÄ
> [...]

Co mam sprawdzać? Kłamałeś mówiąc, że 220 koni (albo mniej) mieli kołam
i na 3 biegu przy mocniejszym depnięciu?

Ja mogę potwierdzić że lancia coupe 2.0T ma kopa.

visco się przydaje na ¶niegu - to działa dobrze (w zaspach) ;)

ale ni cholery to od francuza (safrane) nie jedzie lepiej po zakrętach,
wiec pewnie xantia która ma jeszcze lepsze zawieszenie (tylko auto małe)
i prostuje auto na zakrętach (safrane nie) tez pojedzie lepiej niż lancia.

pozdrawiam.

Data: 2010-10-30 00:40:57
Autor: to
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
begin  MichaĹ‚
Ja mogę potwierdzić że lancia coupe 2.0T ma kopa.

Z tego co znalazłem to auto ma maksymalną moc bardzo nisko, a moment jeszcze niżej... i bezsensowną górkę momentu na dość niskich obrotach. Czyli tak jak myślałem z tego pewnie wynika zarówno kiepska trakcja jak i wrażenie niesamowitej mocy (efekt diesla).

[...]

Safrane nie jechałem, ale to chyba dość miękkie jest? Jak to może dobrze jechać w zakrętach?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-30 02:26:21
Autor: hamberg
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
On 29 PaĽ, 22:57, to <t...@abc.xyz> wrote:
begin hamberg

> no ale dopiero co twierdziles ze to auto podobnie jak xantia nie ma tych
> fabrycznych 220KM - to jak to wreszcie jest - rzucisz jakas statystyka
> czy nie?

Ogarniasz w ogóle o czym dyskutujesz? Pisałe¶, że Ci zrywa przyczepno¶ć
na 3 biegu po depnięciu bez strzału ze sprzęgła. To oznacza słab± trakcję
nawet przy 220 koniach, przy mniejszej mocy tym bardziej.

a co ma piernik do wiatraka. tak, ogarniam - kwestionowales to ze
citroeny lancie i inne tego typu auta nie trzymaja fabrycznych
parametrow. Ja stwierdzilem co innego. Nie rozmydlaj tematu kolejnym
pieprzeniem o trakcji czy innych pierdolach bo to jest niezalezne.
Wrocmy do tematu nietrzymania parametrow fabrycznych silnika - mozesz
to twierdzenie czyms poprzec czy nie?

> co do trakcji i lanciowego viscodrive - widze ze jestes fachowcem ktory
> wie zanim jeszcze sprawdzi.

Co mam sprawdzać? Kłamałe¶ mówi±c, że 220 koni (albo mniej) mieli kołami
na 3 biegu przy mocniejszym depnięciu?

to co wlasnie sprawdziles - ze w lancii jest duzo na dole. ale widze
ze najpierw wolisz sie poklocic zanim sprawdziles

Data: 2010-10-31 04:13:12
Autor: to
[...]

....i podałes jako dowód zrywanie przyczepności po depnięciu na 3 biegu, co jeśli już jest dowodem wyłącznie na słabą trakcję. Przyczyną jest pewnie zużyte zawieszenie i/lub opony z kibla.

Wrocmy do tematu nietrzymania parametrow fabrycznych silnika - mozesz to
twierdzenie czyms poprzec czy nie?

Pogooglaj sobie za wykresami z hamowni.

> [...]

to co wlasnie sprawdziles - ze w lancii jest duzo na dole. ale widze ze
najpierw wolisz sie poklocic zanim sprawdziles

Jak Ci mieli kołami na 3 to przede wszystkim masz problem z trakcją. Możliwe przyczyny jak wyżej. Kwestia przebiegu momentu jest drugorzędna, mielić nie powinno jeśli wszystko masz sprawne. --
ignorance is bliss

Data: 2010-10-30 12:34:48
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-10-28 22:36, hamberg pisze:
W każdym turbo czuć więcej mocy niż tam w rzeczywisto¶ci jest.

a ile aut potrafi mimo fabrycznej szpery na 3 po zwyklym dodaniu gazu
(bez zadnego strzelania ze sprzegla) zamielic kolami przy 50-60km/h?

Chyba na lodzie :)

Nawet maksymalna moc któr± osi±ga te silnik (nie mówi±c już o jej około połowie któr± silnik osi±ga przy 50-60km/h na III biegu) przez każde sprawne zawieszenie i opony powinna być bez problemu przeniesiona na asfalt.

Data: 2010-10-27 20:39:42
Autor: Robert Rędziak
On 27 Oct 2010 20:32:53 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

Tyle, że jakby popatrzeć na realne konie, a nie te z Folderu, to pewnie niezakatowana 328 miałaby ich więcej niż ST200, Kappa i Xantia. Jak z Volvo i Saabem to nie wiem.

 Tylko że one wszystkie s± z podobnych lat, więc będ± w podobnym
 stanie (+/- przypadki odbiegaj±ce od normy w górę i w dół).
 Dodatkowo dobrze utrzymane, niezwie¶niaczone 328i w kupie [1]
 nie jest ani łatwe do znalezienia, ani tanie.

 r.

 [1] -- purystów językowych mam w dupie, głęboko.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-10-27 20:52:19
Autor: to
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
begin Robert Rędziak
 Tylko ĹĽe one wszystkie sÄ… z podobnych lat, wiÄ™c bÄ™dÄ… w podobnym stanie

Są auta które lepiej trzymają moc i takie, które gorzej. ST200 o mocy 205 KM istnieją wyłącznie w folderach... Stare francuzy, fiaty itp. też zwykle stracą sporo mocy.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-27 20:53:39
Autor: Robert Rędziak
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
On 27 Oct 2010 20:52:19 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

S± auta które lepiej trzymaj± moc i takie, które gorzej. ST200 o mocy 205 KM istniej± wył±cznie w folderach... Stare francuzy, fiaty itp. też zwykle strac± sporo mocy.

 M52 też ma problem, nazywa się Nicasil.

Data: 2010-10-27 23:01:17
Autor: Yans van Horn
On 2010-10-27 22:53, Robert Rędziak wrote:
[...]

Moim zdaniem do przyjemnego pędzenia kręt± droga to silnik na paliwo szatana nadaje się jak najbardziej... bardzo przyjemna jazda :-) No i parametrów nie traci z czasem ;-)

Aczkolwiek każdy z dwóch ma swoje zalety... nie sposób wybrać jeden (rajdowe e30 318is czy e46 ;-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-10-27 21:04:57
Autor: Robert Rędziak
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
On Wed, 27 Oct 2010 23:01:17 +0200, Yans van Horn <yans@no.spam>
wrote:

Moim zdaniem do przyjemnego pędzenia kręt± droga to silnik na paliwo szatana nadaje się jak najbardziej... bardzo przyjemna jazda :-) No i parametrów nie traci z czasem ;-)

 Do przyjemnego pędzenia kręt± drog± bardzo fajna jest MX-5,
 chociaż ma znacznie poniżej 200KM.

Aczkolwiek każdy z dwóch ma swoje zalety... nie sposób wybrać jeden (rajdowe e30 318is czy e46 ;-)

 318iS E36 -- zdecydowanie lepiej zbalansowane i lepsze
 zawieszeniowo auto od E30.

Data: 2010-10-28 11:05:28
Autor: Yans van Horn
wrote:

[...]

Też słyszałem, że MX-5 całkiem przyjemne. Może będę miał kiedy¶ okazję sprawdzić. Narazie jestem bardzo zadowolony z tego co mam :-)

Aczkolwiek każdy z dwóch ma swoje zalety... nie sposób wybrać jeden
(rajdowe e30 318is czy e46 ;-)

  318iS E36 -- zdecydowanie lepiej zbalansowane i lepsze
  zawieszeniowo auto od E30.

Musze zobaczyć w jakim¶ rajdzie/kjs E36 318is która pokonuje E30-tke 318is :-) Narazie nie widziałem :-) E36 jest jednak znacznie cięższe a rozstaw osi ma ten sam.

Je¶li zwiększać masę to zdecydowanie E46, większy rozstaw i lepszy wybór silników -> 330i, 330d, M3 i E36 zjadamy na ¶niadanie :-) Stylistycznie też MZ znacznie ładniejsze :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-10-28 15:49:12
Autor: kamil
wrote:

[...]

I dobrze slyszales, nawet 1.6 daje sporo frajdy.

Xantia i frajda z jazdy? Chyba dla emeryta z chorym kregoslupem, mocno dziwny ten ranking.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-28 17:02:40
Autor: Robert Rędziak
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
On Thu, 28 Oct 2010 15:49:12 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:

Xantia i frajda z jazdy?

 Ta akurat ma aktywny zawias.

Data: 2010-10-28 17:01:11
Autor: Robert Rędziak
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
On Thu, 28 Oct 2010 11:05:28 +0200, Yans van Horn <yans@no.spam>
wrote:

Musze zobaczyć w jakim¶ rajdzie/kjs E36 318is która pokonuje E30-tke 318is :-) Narazie nie widziałem :-) E36 jest jednak znacznie cięższe a rozstaw osi ma ten sam.

 Na KJS-ie może nie, ale na torze jest znacznie bardziej
 przewidywalna.

Je¶li zwiększać masę to zdecydowanie E46, większy rozstaw i lepszy wybór silników -> 330i, 330d, M3 i E36 zjadamy na ¶niadanie :-) Stylistycznie też MZ znacznie ładniejsze :-)

 I koszty też większe. Do amatorskiego latania po torze brałbym
 wybebeszon± E36 M3 z 3.0 na pokładzie, sparowan± ze skrzyni±
 pi±tk±. A do amatorskiego ¶cigania np. w WPP wzi±łbym co¶
 zupełnie innego, bo po co się pchać do jednej klasy z Lancerami.

Data: 2010-10-27 23:34:45
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-10-27 22:53, Robert Rędziak pisze:
[...]

Ale to się chyba do¶ć bezbole¶nie naprawia.
Ostatnio słyszałem o tym wynalazku u kolegi który z tej okazji oddawał silnik do tulejowania.
Ceny nie pamiętam, ale chyba szoku nie było, bo bym zapamiętał.

Data: 2010-10-27 21:45:54
Autor: Robert Rędziak
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
On Wed, 27 Oct 2010 23:34:45 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Ale to się chyba do¶ć bezbole¶nie naprawia.

 Z tego co wiem, to w Polsce Nicasilu chyba nikt nie naprawia.

Ostatnio słyszałem o tym wynalazku u kolegi który z tej okazji oddawał silnik do tulejowania.

 Ale tu jest sze¶ć cylindrów (co daje też sze¶ć tłoków i
 kompletów pier¶cieni), a czy da się tulejować ten konkretny
 silnik? Nie wiem.

Data: 2010-10-27 23:52:07
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-10-27 23:45, Robert Rędziak pisze:
[...]

To tu zabawa wyszła taniej, bo problem z gładzi± cylindra wyszedł przy przegl±dzie silnika i akcja z tulejowaniem szła z wyprzedzeniem - bez zatarcia silnika.
Więc tłoki zostały stare, dał tylko nowe pier¶cienie i te tuleje.

Data: 2010-10-27 21:53:19
Autor: Robert Rędziak
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
On Wed, 27 Oct 2010 23:52:07 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Więc tłoki zostały stare, dał tylko nowe pier¶cienie i te tuleje.

 Czyli odwalił gównolepstwo.

Data: 2010-10-28 00:35:22
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-10-27 23:53, Robert Rędziak pisze:
On Wed, 27 Oct 2010 23:52:07 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam>  wrote:

Więc tłoki zostały stare, dał tylko nowe pier¶cienie i te tuleje.

  Czyli odwalił gównolepstwo.

Dlaczego?
Jeżeli tłok trzyma te wymiary które powinien, to nowy nie będzie w niczym lepszy.

Data: 2010-10-27 22:52:04
Autor: Robert Rędziak
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
On Thu, 28 Oct 2010 00:35:22 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Jeżeli tłok trzyma te wymiary które powinien, to nowy nie będzie w niczym lepszy.

 Je¶li tłok współpracował przez kilkadziesi±t-set kkm z gładzi±,
 która powoli przechodziła z walcowej w stożek/baryłkę z
 owalizacj±, to o trzymaniu których wymiarów chcesz mówić?

Data: 2010-10-28 01:03:15
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-10-28 00:52, Robert Rędziak pisze:
[...]

Wiem tyle co słyszałem.
Że zmierzyli i że tłok trzymał wymiary z ksi±żki.

Je¶li trzymał to nie ma po co wymieniać.

Data: 2010-10-27 23:20:40
Autor: Robert Rędziak
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
On Thu, 28 Oct 2010 01:03:15 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Wiem tyle co słyszałem.
Że zmierzyli i że tłok trzymał wymiary z ksi±żki.

 Czyli zmierzyli płaszcz w punkcie pomiarowym. Cała reszta za¶ to
 pobożne życzenia, bo nie wiedz±, jakie parametry były na
 pocz±tku (chyba nikt tego nie podaje, bo poza kontrol± jako¶ci w
 fabryce nikomu nie jest potrzebne dokładne wymiarowanie tłoka) i
 w zwi±zku z tym nie s± w stanie porównać obecnej stożkowo¶ci i
 owalizacji tłoka z fabryczn±.

Je¶li trzymał to nie ma po co wymieniać.

 A potem, po kilkunastu-kilkudziesięciu kkm jest zdziwienie, że
 silnik niekoniecznie chce trzymać ci¶nienie.

Data: 2010-10-28 00:04:20
Autor: DoQ
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
W dniu 2010-10-27 22:53, Robert Rędziak pisze:
  M52 też ma problem, nazywa się Nicasil.

Do ktorego roku stosowali ten wynalazek??

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-10-27 22:12:49
Autor: Robert Rędziak
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
On Thu, 28 Oct 2010 00:04:20 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote:

  M52 też ma problem, nazywa się Nicasil.

Do ktorego roku stosowali ten wynalazek??

 Wg wikipedii do wrze¶nia 1998:
 http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52

Data: 2010-10-28 00:18:26
Autor: DoQ
W dniu 2010-10-28 00:12, Robert Rędziak pisze:

  Wg wikipedii do wrze¶nia 1998:
  http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52

hmm czyli jest szansa ze M52B28-286S1 z '97 bedzie to mial...

Data: 2010-10-27 22:29:24
Autor: Robert Rędziak
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
On Thu, 28 Oct 2010 00:18:26 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote:

  Wg wikipedii do wrze¶nia 1998:
  http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52

hmm czyli jest szansa ze M52B28-286S1 z '97 bedzie to mial...

 Dopiero TU miały zmienione tuleje, a w E36 TU były chyba tylko w
 Z-kach. Przy czym je¶li auto nie jeĽdziło na benzynie z duż±
 zawarto¶ci± siarki, to nie ma się czego bać.

Data: 2010-10-28 00:18:56
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-10-28 00:18, DoQ pisze:
W dniu 2010-10-28 00:12, Robert Rędziak pisze:

Wg wikipedii do września 1998:
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52

hmm czyli jest szansa ze M52B28-286S1 z '97 bedzie to mial...

Przyznaj się, na co polujesz/polowałeś? :>

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-10-28 22:48:31
Autor: DoQ
Ranking aut dajacych frajde z jazdy

hmm czyli jest szansa ze M52B28-286S1 z '97 bedzie to mial...
Przyznaj się, na co polujesz/polowałeś? :>

Polowalem na E39, a skonczylo sie ze przejechalem taka pare tys km. :)
Nawet mi sie spodobala, ale potrafi odwalic numery i jakos mi sie odechcialo ;-)

Data: 2010-10-28 03:03:14
Autor: J.F.
On Wed, 27 Oct 2010 22:12:49 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:
  M52 też ma problem, nazywa się Nicasil.
Do ktorego roku stosowali ten wynalazek??
Wg wikipedii do wrze¶nia 1998:
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52

Hm .. ale jesli ten Nikasil to powloka nakladana elektrolitycznie ...
to nie da sie jej drugi raz nalozyc ? http://www.ktm.krakow.pl/promocje.html
Ale to mi cos przypomina cudowne srodki typu ceramizer ... a moze one
wcale nie takie cudowne, tylko tez nikasil ? Oczywiscie trzeba bardzo kochac swojego szrota, zeby sie z nim tak
bawic :-)

J.

Data: 2010-10-28 06:10:52
Autor: Radarro
Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> napisał(a):
 Wg wikipedii do wrze¶nia 1998:
 http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52>  r.

Witka, ale jeżeli wierzyć wiki, to:
The world market engine used Nikasil lined aluminium cylinders instead of a
cast iron sleeves used in the American market engine. -- >  The reason for this is Nikasil is eroded by the higher sulfur content
fuel used in America.

Czyli ze problem był / jest w US przez siarę w ichnim paliwie. Co z Erłop±? Bo jeżeli by tak było, to byłby to główny punkt dyskusji na wielu forach marki :)

Radarro i M52 :)

Data: 2010-10-28 17:00:51
Autor: Robert Rędziak
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
On Thu, 28 Oct 2010 06:10:52 +0000 (UTC), Radarro
<r.konopinski@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Czyli ze problem był / jest w US przez siarę w ichnim paliwie. Co z Erłop±?

 W UK mieli ten sam problem.

Bo jeżeli by tak było, to byłby to główny punkt dyskusji na wielu forach marki :)

 Może słabo szukałe¶, bo temat się pojawia na różnych forach :)

 r (też M52).
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-10-27 21:44:26
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 27 Oct 2010 20:39:42 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

 [1] -- purystów językowych mam w dupie, głęboko.

NTG -> alt.sex.gay ewentualnie gejowo.pl

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im

Data: 2010-10-27 20:45:58
Autor: Robert Rędziak
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
On Wed, 27 Oct 2010 21:44:26 +0100, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote:

NTG -> alt.sex.gay ewentualnie gejowo.pl

 Byłe¶ tam podszkolić się z anal licking, pastorze Ssempa?

Data: 2010-10-27 22:48:44
Autor: Lewis
W dniu 2010-10-27 22:32, to pisze:
[...]

Ale to zupełnie bezsensowne porównanie... Wolnossące auto z uturbionym... z praktyki wiem że 205KM w 9-3 robi wszystkie 328i jak chce...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html

Data: 2010-10-27 20:53:08
Autor: to
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
begin Lewis
Ale to zupełnie bezsensowne porównanie... Wolnossące auto z
uturbionym... z praktyki wiem ĹĽe 205KM w 9-3 robi wszystkie 328i jak
chce...

Chyba popsute albo jak się z Tobą nie ścigają. :>

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-27 23:01:14
Autor: Lewis
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
W dniu 2010-10-27 22:53, to pisze:
begin Lewis

Ale to zupełnie bezsensowne porównanie... Wolnossące auto z
uturbionym... z praktyki wiem ĹĽe 205KM w 9-3 robi wszystkie 328i jak
chce...

Chyba popsute albo jak się z Tobą nie ścigają. :>

Hmm to one wszystkie jakieĹ› popsute ;P

Data: 2010-10-27 23:33:54
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-10-27 23:01, Lewis pisze:
[...]

U nas w kraju? Wszystkie moĹĽe nie, ale jakieĹ› 99,9% napewno. Przynajmniej w e36. :P

Data: 2010-10-28 00:07:46
Autor: to
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
begin Marcin \"Kenickie\" Mydlak
U nas w kraju? Wszystkie moĹĽe nie, ale jakieĹ› 99,9% napewno.
Przynajmniej w e36. :P

Zacznijmy od tego, że większość "328" to "316 LPG" lub ew. "318 LPG"...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-28 08:25:41
Autor: Przembo
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cc8bed2$0$27041$65785112news.neostrada.pl...
begin Marcin \"Kenickie\" Mydlak
U nas w kraju? Wszystkie moĹĽe nie, ale jakieĹ› 99,9% napewno.
Przynajmniej w e36. :P
Zacznijmy od tego, że większość "328" to "316 LPG" lub ew. "318 LPG"...

To jest jakiś fenomen, a z drugiej strony jak człowiek chce kupić oznaczenia do silnika 1.8 to na szrotach nie ma, na allegro mało, a handlarze częściami nie są zainteresowani by poświęcić kilka minut dla choćby 30pln, gdzie całą klape sprzedają za 100-300pln...

Pozdr

Data: 2010-10-27 22:52:44
Autor: DoQ
[...]

V6 (ES9J4) w Xantii teĹĽ powinno byc w nienagannej kondycji :)
Ale Xantii w wersji ACTIVA raczej bym sie nie podjal... choc to sympatyczny wynalazek :))
http://www.youtube.com/watch?v=H3YxqjD8Rh4
http://www.youtube.com/watch?v=2v1CF_fY4nE
http://www.youtube.com/watch?v=09-C33SrJi8&feature=fvw

Data: 2010-10-27 22:03:50
Autor: Lewis
W dniu 2010-10-27 21:47, AL pisze:

[...]

Bo tu chodziĹ‚o o niepozorne auto  ;P Nikt siÄ™ nie dziwi ĹĽe BMW to R6 2.5 albo lepiej i circa 200KM
Swoją drogą trochę pomieszałeś z tą listą:

5 Mondeo
4 Volvo
3 Saab
2 Lancia
1 Xantia

Data: 2010-10-27 23:14:41
Autor: J.F.
On Wed, 27 Oct 2010 21:47:10 +0200,  AL wrote:
[...]

Zima idzie - radosc z RWD jest wielka, ale krotka :-)

J.

Data: 2010-10-28 10:57:02
Autor: Yans van Horn
On 2010-10-27 23:14, J.F. wrote:
[...]

Powzolę sobie stwierdzić, że pitolisz ;-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-10-28 15:50:40
Autor: kamil

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:3h5hc65l337i3dse2n98n13sdirjtik64e4ax.com...
[...]

Tak samo, jak z FWD kolego. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-29 01:04:29
Autor: J.F.
On Thu, 28 Oct 2010 15:50:40 +0100,  kamil wrote:
[...]

Mialem jedno, mialem druge - pozwole sobie miec inne zdanie :-P

J.

Data: 2010-10-27 23:22:21
Autor: nalesnik
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
AL wrote:
w kolejnosci odwrotnej:
Mondeo ST200
Saab 93
Volvo S70 T5
Lancia Kappa
Xantia Aciva V6

dlaczego nie ma BMW?
;)

BMW może być drugie, bo jeżeli patrzyć tylko i wył±cznie pod k±tem frajdy, to #1 ma Atom:P
http://www.youtube.com/watch?v=FzhRaXKolkc

--
pozdr
nalesnik

Data: 2010-10-28 09:04:10
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
Witam serdecznie.

w kolejnosci odwrotnej:
Mondeo ST200
Saab 93
Volvo S70 T5
Lancia Kappa
Xantia Aciva V6

dlaczego nie ma BMW?
Dajcie spokój, jaka to przyjemno¶ć z jazdy takimi kolumbrynami? W dodatku FWD?!?
To jaki¶ żart?
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

Data: 2010-10-28 15:51:32
Autor: kamil

<newsartmediaWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:173a.00000434.4cc9206anewsgate.onet.pl...
[...]

Pewnie kwestia definicji "przyjemnosci z jazdy". Mojej matce na przyklad przyjemnie sie jedzie przy akompaniamencie muzyki klasycznej w dobrze wytlumionym i miekkim samochodzie. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-29 23:05:37
Autor: newsartmedia
Ranking aut dajacych frajde z jazdy
Pewnie kwestia definicji "przyjemnosci z jazdy". Mojej matce na przyklad przyjemnie sie jedzie przy akompaniamencie muzyki klasycznej w dobrze wytlumionym i miekkim samochodzie. ;)
Aha, to może kto¶ przetłumaczył komfort jazdy jako przyjemno¶ć z jazdy? Trzeba w
tytule w±tku zmienić na "frajdę jazdy" zamiast "frajdę z jazdy" ;-)
To wyja¶niałoby nieporozumienie.