Ranking lodowców (i nie tylko!) na majowy weekend.

Data: 2009-04-06 00:49:27
Autor: Kobalt
Ranking lodowców (i nie tylko!) na majowy weekend.
Witam,

czy mógłbym prosić o opinie gdzie najlepiej pojeździć późną wiosną?
Znam Stubai, Hintertux - może macie jakieś inne ciekawe sugestie?

Pozdrawiam

Kobalt

Data: 2009-04-06 01:07:44
Autor: blackone
On 6 Apr, 09:49, Kobalt <tea...@interia.pl> wrote:
Witam,

czy mógłbym prosić o opinie gdzie najlepiej pojeździć późną wiosną?
Znam Stubai, Hintertux - może macie jakieś inne ciekawe sugestie?

Jasne - o ile masz ochote wybrac sie na Polnoc;-)
np.: lodowiec Riksgransen na granicy norwesko-szwedzkiej - miejscowka
czynna do czerwca, do nocy Sw. Jana.
Bardzo egzotyczna miejscowka: mozna spotkac renifery, zamowic
heliskiing, no i jezdzi sie na nartach/desce w 1 miejscowce w 2
krajach:-)
www.riksgransen.nu

pozdrowcia
Gosia

Data: 2009-04-07 01:00:45
Autor: Kobalt
Ranking lodowców (i nie tylko!) na majowy weeke nd.
Świetnie, bardzo chętnie.
Jak najlepiej się tam dostać z Krakowa i ile taka podróż zajmuje? :)

Pozdrawiam
Kobalt

Data: 2009-04-07 05:51:57
Autor: blackone
On 7 Apr, 10:00, Kobalt <tea...@interia.pl> wrote:
Świetnie, bardzo chętnie.
Jak najlepiej się tam dostać z Krakowa i ile taka podróż zajmuje? :)

najlepiej? kwestia wzgledna;-)
najszybciej:
samolot Krakow -> Oslo  + samolot Oslo -> Narvik + egzotyczna
polgodzinna jazda pociagem przez gory: Narvik - Riksgransen
Gdy sie trafia na promocje liletow lotniczych - mozna dojechac
wzglednie tanio. Dojedziesz w ciagu 1 dnia.
Mieszkasz w Krakowie, to samochodem bedzie bardzo daleko - cala
dlugosc Polski + przejazd promem przez Baltyk + ponad polowa dlugosci
Szwecji

aha, co do najlepszych alternatyw - najlepsze jak wiadomo jest
wzgledne;-)
Jako CIEKAWOSTKA i alternatywa dla tych co maja duzo wolnego czasu,
pieniedzy i chca sobie zafundowac wycieczke zycia, w dodatku z
nartami:
samolot Krakow -> Bergen w Norwegii
a z Bergen rejs statkiem "Hurtigruta" do Narvika (zdaje sie 3 doby)
wzdluz norweskiego wybrzeza, fjordow, tysiecy wysp i wysepek do
Narvika - widoki BAJECZNE i CZADOWE przez cala droge:-DDD
A z Narvika krotka droga pociagiem do RIksgransen.

Aha, jest jeszcze 1 lodowiec latwo osiagalny z Krakowa;-)  Norweska
Folgefonna, niedaleko Bergen. Z Krakowa do Bergen szybki dojazd
samolotem. Z samego Bergen jezdzi codziennie skibus na Folgefonna.
Tyle, ze Folgefonna to lodowiec z nastawieniem na snowpark.
Otwarcie 1 maja, jesli... uda sie ODKOPAC WYCIAG, restauracje i droge
dojazdowa do niego spod 12 metrow sniegu:-DDD
swieze fotki miejscowki:
http://www.folgefonn.no/galleri/album/?id=3

pozdrowcia z Polnocy:-)
Gosia

pozdrowcia
Gosia

Data: 2009-04-07 06:30:28
Autor: blackone
On 7 Apr, 14:51, blackone <black...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

tu wiecej fotek z tego nieduzego lodowca:
http://www.prohd.no/Frames/ProHD_Folgefonna%202009.html

pozdrowcia
Gosia

Data: 2009-04-07 15:03:22
Autor: Fafek
Ranking lodowców (i nie tylko!) na majowy weekend.
blackone napisał(a):
[...]

Że śniegu nigdy u was nie braknie, to widzę :)
A jakie są natomiast u was wysokości względne (przewyższenia) ?

Maciek

Data: 2009-04-07 06:20:49
Autor: blackone
Ranking lodowców (i nie tylko!) na majowy weeke nd.
On 7 Apr, 15:03, Fafek <fafec...@ciacho2.pl> wrote:
blackone napisaů(a):
[...]

Ýe úniegu nigdy u was nie braknie, to widzć :)
A jakie sŕ natomiast u was wysokoúci wzglćdne (przewyýszenia) ?

Na _samych_ lodowcach?
Strynefjellet: 650m  (osrodek o nastawieniu typowo FREERIDE +
snowpark)
Folgefonna 250m (snowpark, 3 szerokie trasy do cavingowania, niezbyt
duzy offpiste)
Galh¸piggen: 350m (carving, carving, carving, druzyny z calej Europy
trenujace na twardym sniegu w srodku lata, snowpark)
Riksgransen 380m (carving + offpiste)

pozdrowcia
Gosia

Data: 2009-04-14 18:16:35
Autor: Kuba Radlinski
On 2009-04-06 10:07, blackone wrote:

Jasne - o ile masz ochote wybrac sie na Polnoc;-)
np.: lodowiec Riksgransen na granicy norwesko-szwedzkiej - miejscowka
czynna do czerwca, do nocy Sw. Jana.

Wszystko się zgadza, tyle tylko, że nie ma lodowca Riksgransen. Riksgransen to osada/centrum sportów zimowych. Najbliższe lodowce są w Norwegii (Storfjellet/Blaisen), a takie malutkie prawie dokładnie pomiędzy Riksgransen a Abisko. Między innymi z powodu braku lodowców to jest egzotyczna miejscówka bo się śnieg do czerwca utrzymuje przy mikrej wysokości (górka na której są wyciągi ma 902 m n.p.m.).

Pozdrowienia,

Kuba

Data: 2009-04-07 12:41:04
Autor: gajowy
Ranking lodowcůw (i nie tylko!) na majowy weekend.
Kobalt wrote:

Witam,

czy mógłbym prosić o opinie gdzie najlepiej pojeździć późną wiosną?
Znam Stubai, Hintertux - może macie jakieś inne ciekawe sugestie?

No i prawdopodobnie wymieniłeś 2 najlepsze miejscówki :)
Byłem kiedyś także w Kaprun na Kitzsteinhorn - generalnie płasko.

Pozostają jeszcze lodowce: Pitztal (chyba niezły), Kaunertal (chyba
płasko i mało), Moltarer (chyba nieźle) no i przede wszystkim
Soelden - najlepsza miejscówka z 2 lodowcami, ale trudno dziś
ocenić jaki procent infrastruktury będzie wtedy działał.
Soelden można jakoś skombinować z sąsiednim Obergurgl/Hochgurgl.

W AT jeszcze nie-lodowce: Ischgl - super - raczej niezawodnie,
ale podejrzewam sporo ludzi na majówkę, St. Anton - to samo.

Włochy - Livigno, Maso Corto (?)
Francja - dla mnie to ciągle terra incognita :)
Niemcy - Garmisch P. - czuję, że dzikie tłumy gwarantowane :)

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-04-07 14:30:17
Autor: gajowy
gajowy wrote:

Kobalt wrote:

> [...]

Włochy - Livigno, Maso Corto (?)
Francja - dla mnie to ciągle terra incognita :)
Niemcy - Garmisch P. - czuję, że dzikie tłumy gwarantowane :)

Jeszcze tytułem uzupełnienia, trafiłem akurat własnoręczny post,
są tu daty zamknięcia wszystkich ośrodków w AT:
http://www.skiforum.pl/showpost.php?p=208243&postcount=4
Z tego co widzę to zmieniło się w Kals-Matrei - zamkną zapewne
wcześniej niż kiedyś planowali - na majówkę nie ma szans.

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-04-07 15:14:02
Autor: Fafek
gajowy napisał(a):

Włochy - Livigno, Maso Corto (?)
Francja - dla mnie to ciągle terra incognita :)

Tignes, Val Thorens, w tym drugim przypadku polecam:
http://livecam.valthorens.com/php/show_panorama_hires.php?langue=2
Mogliby u nas takie czadowe kamerki montować :)

Pzdr.
Maciek

Data: 2009-04-08 10:06:09
Autor: gajowy
Fafek wrote:

> Francja - dla mnie to ciągle terra incognita :)

Tignes, Val Thorens, w tym drugim przypadku polecam:
http://livecam.valthorens.com/php/show_panorama_hires.php?langue=2
Mogliby u nas takie czadowe kamerki montować :)

Mogliby i parę innych rzeczy zrobić takich jak tam :)
.... a kamerki fajne.

Do Francji to ja chciałbym znów się wybrać ...3x już chciałem ;)
Jakoś tak, że już były propozycje, coś "po słowie" a w efekcie
jechałem do Austrii lub Włoch, lub nigdzie.

Mam jakąś mentalną blokadę przed takim długim dojazdem autobusem,
samochodem to może być katorga, a na samolot chyba mnie nie stać.

Przekonaj mnie, że tym autobusem to jest nawet spoko, i w ogóle OK ;)

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-04-08 11:29:02
Autor: Fafek
gajowy napisał(a):
> [...]

samochodem to może być katorga, a na samolot chyba mnie nie stać.

Przekonaj mnie, że tym autobusem to jest nawet spoko, i w ogóle OK ;)

Hmmm... no cóż... jakby to powiedzieć...
Dwudziesto-kilku-godzinna podróż nie była męcząca
i to nie prawda, że dach przeciekał, tym bardziej że
w drodze powrotnej akurat nie padało ;)

Nie ma się co oszukiwać: podróż jest długa i wymaga umiejętności
zasypiania na siedząco. Czynnikami wspomagającymi są usypiające
filmy i zapas wódki (lżejsze alkohole są bardzo nie wskazane) :>
Jak się prześpi noc to już potem jest z górki, bo np. do VT ostatnie
1-1,5 godziny to wspinaczka po malowniczych serpentynach i droga
tak nie nuży jak jazda niemiecką autostradą.

Osobiście wolę się te kilka godzin dłużej pomęczyć, ale potem
mieć tydzień w IMHO lepszym ośrodku.

Maciek

Data: 2009-04-08 12:59:46
Autor: M.B.
Ranking lodowcůw (i nie tylko!) na majowy weekend.

Mam jakąś mentalną blokadę przed takim długim dojazdem autobusem,
samochodem to może być katorga, a na samolot chyba mnie nie stać.

byłem z ekipą w 6 osób 28.03-04.04.09
samochodem  1860 km  Valloire

wrażenia z jazdy autem :   dalllllllleko, dłłłłłługo...
acz kolwiek 4 osoby bez problemuu mogły spać w poprzek
auta z prawie prostymi nogami   renualt trafic

nam dojazd autem zajął: 22-23 godz z wawy przez poznań

mb

Data: 2009-04-08 20:33:20
Autor: gajowy
"M.B." wrote:

> [...]

auta z prawie prostymi nogami   renualt trafic

nam dojazd autem zajął: 22-23 godz z wawy przez poznań

Hmm, no i obaj (z Fafkiem) utwierdziliście mnie w moich
....wątpliwościach :)

Zostaje chyba samolot - trzeba będzie polować na coś niedrogiego.
Tiaa, ale tam znów ograniczenia typu 1 para nart, itp. :)

Coś czuję, że ta Francja to jeszcze na mnie poczeka :)

   gajowy

....carve diem

Ranking lodowców (i nie tylko!) na majowy weekend.