Rany boskie! To są bzdury zupełne!

Data: 2013-04-06 22:10:11
Autor: Grzegorz Z.
Rany boskie! To są bzdury zupełne!

Danuta Rossman, łączniczka "Zośki" z "Kamieni na szaniec": Tadeusz gejem?
Rany boskie! To są bzdury zupełne!

Była pani adiutantką "Zośki", ale także - a może przede wszystkim - jego
przyjaciółką. Co pani sądzi o rewelacjach Elżbiety Janickiej, badaczki z
PAN, która w "Kamieniach na szaniec" doszukała się wątków homoseksualnych?

Danuta Rossman: Rany boskie, to jest coś tak obrzydliwego. Bardzo zasmuciła
mnie ta informacja. To jest tak, że w tej chwili każdemu można przyczepić
taką łatką, po to, by zepsuć jego obraz w oczach potomnych. A przecież to
są bzdury zupełne i proszę napisać, że wszyscy z tamtych czasów, którzy
jeszcze żyją, absolutnie uważają to za nieprawdę.

Janicka na dowód cytuje wypowiedź samego "Zośki", który miał mówić o
rozkoszy i bliskości w stosunkach z "Rudym". Fragment brzmi tak: "Wziął
moją rękę w dłoń i trzymał mocno. Mówił: 'Tadeusz, ach Tadeusz, gdybyś
wiedział'. Skarżył się na ból i mówił: 'Tadeusz, jak rozkosznie, jak
przyjemnie'".

Ja rozumiem, że to jest dziś bardzo modny temat, ale tam żadnej "rozkoszy"
nie było! A przecież ja z nimi się spotykałam i bardzo dobrze się znaliśmy.
Powiem panu, jak to było między nami. Oni wszyscy chodzili do gimnazjum
Batorego, a ja do Królowej Jadwigi. Tyle że te szkoły były ze sobą bardzo
mocno powiązane, bo na przykład siostra Jaśka Bytnara uczyła się z nami.
Tak to było, że mieliśmy bardzo bliskie relacje. Potem, już po szkole, też
się przy nich kręciłam, jeździłam z nimi na obozy, na przykład raz byliśmy
na Węgrzech. Byliśmy młodzieżą, która żyła bardzo blisko ze sobą, żyła
przygodą, przyszłością, dużo sportu uprawiała. Ale homoseksualizm? Nie
widziałam u nich tego typu chęci, ciągotek. Nie wiem, ile złej woli trzeba
mieć, by tak pomyśleć.

Nigdy wcześniej nie słyszała pani o takich domysłach?

Ponieważ w tym roku było 70-lecie Akcji pod Arsenałem to trochę więcej się
o nich mówiło i ktoś z bliskich doniósł mi, że słyszał taką plotkę. Już
nawet nie pamiętam kto. Ale aż do teraz poza takie obrzydliwe plotki to nie
wychodziło. Boże, skąd tej pani przyszło do głowy? Taka mądra kobieta...

To jak opisałaby pani relacje między "Zośką" i "Rudym"?

Przyjaźń między nimi tak naprawdę rozwinęła się dopiero w czasie wojny.
Wcześniej chodzili do jednej klasy do Batorego i wspólnie zdawali maturę w
1939 roku. Wtedy w tej klasie było bardzo dużo chłopców mocno
zaprzyjaźnionych ze sobą. Także dlatego, że działali oni w jednej
harcerskiej drużynie. Zresztą, muszę powiedzieć, że w tamtym okresie Jasiek
["Rudy"] miał troje przyjaciół, ale wśród nich nie było Tadeusza ["Zośki"].
Tadeusz był raczej typem intelektualisty samotnika. Owszem, razem jeździli
na wyjazdy i różne spotkania, ale bez jakiejś czułości i tego typu rzeczy.

Cytowany przez Janicką fragment relacji "Zośki" temu nie przeczy?

Nie, bo to już są czasy wojenne i tak naprawdę nikt dzisiaj nie zrozumie,
jak w takiej sytuacji wygląda prawdziwa przyjaźń. Niestety muszę
powiedzieć, że "Kamyk" [Aleksander Kamiński, autor "Kamieni"] zrobił wielką
krzywdę chłopcom, bo napisał głównie o tych trzech, natomiast tam było ich
znacznie więcej. Trzeba podkreślić, że oni wszyscy byli zaprzyjaźnieni,
bardzo serdeczni i bliscy sobie. Jedni dla drugich nie wiadomo, co by
zrobili. To braterstwo było w całej grupie, a nie tylko w przypadku dwóch
czy trzech chłopców.

Obawia się pani, że postrzeganie bohaterów "Kamieni na szaniec" zmieni się
po takich przypuszczeniach?

Mam nadzieję, że nie, ale uważam, że to są wszystko niesłychanie krzywdzące
rzeczy. Proszę zobaczyć, to jest piękny wzór przyjaźni, współpracy, chęci
współdziałania. Dzisiaj wszyscy myślą o sobie, a kiedyś myśleli o
wszystkich. Szkoda, że pani doktor próbuje to przyćmić. Chodzi o to, by
wszystko było poprawne i w pewien sposób modne...

Data: 2013-04-07 07:22:12
Autor: Marek Woydak
On Sat, 6 Apr 2013 22:10:11 -0500, Grzegorz Z. wrote:

[...]

Czegoś nie rozumiem. To bycie gejem jest "krzywdzące"? Przecież taki
"Zoska" czy inny jest doskonałym wzorem dla tysięcy gejów polskich!
Dlaczego to starsza pani Rossman z takim bólem przyjmuje majaczenia
przekwitającej pani doktor? MW

Data: 2013-04-07 11:58:34
Autor: Marek Czaplicki
Marek Woydak pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 7 kwietnia 2013 07:22:

[...]

Oj. Przy czymś takim trudno obronić:
1. Tezy o pasożytności, i bez potrzebnym społeczeństwu życiu niektórych
2. Prawica wyćwiczyła swój elektorat w łykaniu podejrzeń, insynuacji itd... i boją się że wytrenowane mózgi elektoratu łykać będą wszystko co się podsunie. Czy z lewa czy z prawa.
3. Monopol na walkę wyborczą kitem do uszczelniania okien ma prawica.
:)

Data: 2013-04-07 14:45:21
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:kjrg0j$li3$1node2.news.atman.pl...
[...]

W rozumieniu prawiczków - tak. Tym bardziej, że to bohaterowie narodowi! Kwiat młodzieży polskiej! Prawdziwi Polacy, genetyczni patrioci! Wzory do naśladowania! A tu masz babo placek! Okazuje się, że pedały! Nie do przyjęcia! Zniewaga!
Trzeba natychmiast autorkę zlustrować. Z pewnością ma jakiegoś dziadka z wermachtu albo i gorzej!

setnie ubawiony

Data: 2013-04-07 16:38:02
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Sat, 6 Apr 2013 22:10:11 -0500, Grzegorz Z. napisał(a):

Linka zgubiłeś. Znowu było www.platforma.org?

--
"Niech będzie przeklęty bóg ojciec i syn i duch i matka najświętsza i całe
królestwo niebieskie!"

Data: 2013-04-07 17:49:18
Autor: Grzegorz Z.
Rany boskie! To są bzdury zupełne!
"Serdecznie zydów nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Zydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"Tak, ja i mój partner."
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a50eb25dd7f6ac48?hl=pl
"Wespól w zespól z moim partnerem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/41d9cacf48e44dea?hl=pl

"zrob mi laske "
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7d1d01735b978bc6?hl=pl
"Grzesia" zamów sobie na telefon.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/73a10437251c4fe5?hl=pl

"Nie lubie dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

" Jestem prawnikiem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c5466853818aaf10?hl=pl

"Masz cos nie tak z tym lbem!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/ec882cfb6109439a?hl=pl

"Za kazdy taki post powinno ci sie wyrywac pare tysiecy wlosów i wybijac
jeden zab."
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/6f969fb2ae0ae03d?hl=pl

"Zajebiemy dzisiaj mkarwana"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3abdd1aa0c174ac3?hl=pl

"Co za skurwysyn"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/6eed6f87eb6c04a0?hl=pl

"stado moherskiego bydla wychodzacego z kosciola"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/342e7d3b837d07b3?hl=pl

"Watykanskie totemy won z Polski!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a472c27183b8834e?hl=pl

"Mój oficer prowadzacy równiez tak uwaza"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f99857d114119f2a?hl=pl

"i huj :)"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/6064ad8733dd4618?hl=pl

"O kurwa!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/13170d7cc479cda3?hl=pl

"Rozjebalo mnie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/0da237172c7c09a5?hl=pl

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Co ty kurwa "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a7305c3c70f25a21?hl=pl
"Jebany"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/ec14c8342075f1fb?hl=pl
"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl
"ale wez nie pierdol"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/e664a994ded103f6?hl=pl

"Gówno prawda"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/523a66587e2da510?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Alez ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl
"najebany jak swinia"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/1c1566508a8e386c?hl=pl

"Grzesia sobie zamów na telefon."
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b4e4b38e4442ae39?hl=pl

"Oj boli dzisiaj dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl
"Mam kurwa w dupie"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/67d54e75ea2c4d92?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta i na ten wasz kosciól"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"KURWA NIE MAM NIESTETY"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/fe62c85440eafc86?hl=pl