Raport BIK dla kazdego?

Data: 2010-05-25 09:58:10
Autor: Ja-Gaar
Raport BIK dla kazdego?
Wlasnie znalazlem taka funkcjonalnosc w serwisie internetowym mojego
banku :D.
Przyjemnosc ta kosztuje circa about 30 zl, zaleznie od poziomu
szczegolowosci raportu,
ale za to mozna dowiedziec sie bardzo ciekawych rzeczy o swoich
kredytach :))). Oprocz tego jest mozliwosc zamowienia scoringu czyli
jak wypadamy na tle innych osob zarejstrowanych w BIK.
Poza tym widac, jak czesto banki monitoruja nasza sytuacje - a owszem,
rabia to co jakis czas.

Probowal ktos tego jeszcze?

pozdr.

Data: 2010-05-25 10:40:43
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
Raport BIK dla kazdego?
On 25 Maj, 18:58, Ja-Gaar <vra...@gmail.com> wrote:
[...]

Tytuł wątku mylący. Raport BIK od dawna jest dla każdego dostępny..
Bezpłatnie w przypadku odbioru osobistego w Warszawie. Pozostali mogą
co pół roku zamówić taki raport również bezpłatnie, ponosząc koszt
doręczenia 10 zł. Mowa tu o raporcie standard. Raport Plus kosztuje 30
zł.
W Twoim przypadku, taki raport jest nie dla każdego, a dla klientów
Twojego banku. Tak więc zasięg znacznie ograniczony.
Przy czym, dostępny jest raport Plus jako najtańsza opcja, ale za to z
10% rabatem, bo kosztuje tylko 27 zł.
Mam nadzieję jednak, że coraz więcej banków będzie udostępniać raport
BIK w swoim systemie transakcyjnym.

Data: 2010-05-25 10:50:09
Autor: MK
Raport BIK dla kazdego?
On 25 Maj, 19:40, "krzysztof_krawc...@gazeta.pl"
<krzysztof_krawc...@gazeta.pl> wrote:

[...]

Chyba jakis czasu temu wycofali sie z tej oplaty...

MK

Data: 2010-05-25 20:45:07
Autor: Marcin
Raport BIK dla kazdego?
Witam

W dniu 2010-05-25 19:50, MK pisze:

Chyba jakis czasu temu wycofali sie z tej oplaty...

Nie sie wycofali tylko sad ich zmusil. Oplata byla pobierana bezprawnie. Niestety ludzi, ktorzy wczesniej zaplacili za raporty to BIK pieniedzy nie zwraca.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2010-05-26 13:37:08
Autor: sandokan
Raport BIK dla kazdego?
[...]

widzę, że nie tylko wycofali się z opłaty ale też z raportu standardowego ;-((
nigdzie nie mogę znaleźć go na stronie Biku'u (no chyba, że nie umiem szukać ;-(( )

Marcin K

Data: 2010-05-26 13:47:15
Autor: Kamil Jońca
Raport BIK dla kazdego?
sandokan <lolekanabolek_NOSPAM@gmail.com> writes:

[...]

widzę, że nie tylko wycofali się z opłaty ale też z raportu
standardowego ;-((
nigdzie nie mogę znaleźć go na stronie Biku'u (no chyba, że nie umiem
szukać ;-(( )

To się teraz nazywa "informacja ustawowa"
KJ

Marcin K

The only thing worse than X Windows: (X Windows) - X

Data: 2010-05-26 14:41:33
Autor: sandokan
Raport BIK dla kazdego?
W dniu 2010-05-26 13:47, Kamil Jońca pisze:
[...]

wielkie dzięki

Marcin K

Data: 2010-05-26 13:48:47
Autor: MarekZ
Raport BIK dla kazdego?
Użytkownik "sandokan" <lolekanabolek_NOSPAM@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:htj154$t5a$1@inews.gazeta.pl...

widzę, że nie tylko wycofali się z opłaty ale też z raportu standardowego ;-((
nigdzie nie mogę znaleźć go na stronie Biku'u (no chyba, że nie umiem szukać ;-(( )

Jest, jest. Informacja ustawowa.

W moim przypadku BIK postępuje na tyle profesjonalnie, że przesyła mi informacje ustawowe pomimo wysyłania wniosków o nie listem zwykłym.

Data: 2010-05-26 13:52:14
Autor: Liwiusz
Raport BIK dla kazdego?
MarekZ pisze:

W moim przypadku BIK postępuje na tyle profesjonalnie, że przesyła mi informacje ustawowe pomimo wysyłania wniosków o nie listem zwykłym.

   Jak wyślesz inpostem, będzie jeszcze taniej ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-05-26 13:55:17
Autor: MarekZ
Raport BIK dla kazdego?
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:htj21f$u26$1@news.onet.pl...

  Jak wyślesz inpostem, będzie jeszcze taniej ;)

Ale nie mam w okolicy skrzynki pocztowej InPostu (o ile takie istnieją), a pocztową mam.

Data: 2010-05-26 14:38:22
Autor: Animka
Raport BIK dla kazdego?
W dniu 2010-05-26 13:55, MarekZ pisze:
[...]

Zwykłe, nie polecone listy wrzucają do normalnej skrzynki pocztowej.

--
animka

Data: 2010-05-26 21:52:33
Autor: kashmiri
Raport BIK dla kazdego?
Animka <animka@to.nieja.wp.pl> dared to write:
[...]

Zauważyłaś, że rozmowa jest o nadawaniu listów, nie odbieraniu?

Data: 2010-05-26 21:23:57
Autor: Animka
Raport BIK dla kazdego?
W dniu 2010-05-26 19:52, kashmiri pisze:
[...]

Skrzynka pocztowa to skrzynka, a punkt pocztowy Inpost to już coś a'la urząd pocztowy.
Sama musiałam iśc wczoraj do Inpostu odebrać przesyłkę.

--
animka

Data: 2010-05-26 23:19:55
Autor: Marcin Wasilewski
Raport BIK dla kazdego?
Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:htju0p$sug$1node2.news.atman.pl...

[...]

    Skrzynka pocztowa to miejsce gdzie się wrzuca przesyłki celem wysłania.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Skrzynka_pocztowa

Sama musiałam iśc wczoraj do Inpostu odebrać przesyłkę.

    Chwalisz się, czy żalisz?

BTW. Ciekawe jak sądy zaopatrują się na skuteczność doręczenia oświadczeń woli wysłanych jakimiś inpostami. Jak by nie było w wielu przepisach mowa jest wprost o PP.
A druga sprawa, że nie każdy ma czas jeździć odbierać pisma w jedynej placówce położonej np. na zadupiu 130 tys. miasta.

Data: 2010-05-27 01:00:24
Autor: Animka
Raport BIK dla kazdego?
W dniu 2010-05-26 23:19, Marcin Wasilewski pisze:

[...]

A gdzie tam pod tym linkiem jest skrzynka pocztowa Inpostu?

--
animka

Data: 2010-05-27 07:31:27
Autor: Marcin Wasilewski
Raport BIK dla kazdego?
Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:htkanc$ujv$1node2.news.atman.pl...
[...]

    Inpost w myśl polskiego prawa nie jest pocztą, to i skrzynek pocztowych nie ma. :)

Data: 2010-05-28 13:58:50
Autor: Animka
Raport BIK dla kazdego?
W dniu 2010-05-27 07:31, Marcin Wasilewski pisze:
[...]

To dlaczego podsyłasz mi linki z jakimiś normalnymi pocztowymi skrzynkami jako Inpost?
Ja wiem co to jest  urząd pocztowy i Inpost.

--
animka

Data: 2010-05-29 02:17:54
Autor: kashmiri
Raport BIK dla kazdego?

Animka napisała:
Zwykłe, nie polecone listy wrzucają do normalnej skrzynki pocztowej.

Kto wrzuca? Gdzie??? O co ci chodzi? Zostaw już ten wątek proszę...

Data: 2010-05-29 02:53:41
Autor: Animka
Raport BIK dla kazdego?

Animka napisała:
Zwykłe, nie polecone listy wrzucają do normalnej skrzynki pocztowej.

Kto wrzuca? Gdzie??? O co ci chodzi? Zostaw już ten wątek proszę...

No ja dostałam raz taki list. Ktoś z Inpostu wrzucił go do skrzynki na listy na mojej klatce. Do koperty był przyczepiony ciężki magnes, żeby jakiś złodziej go nie wyciągnął.
A tak najczęściej to jakieś większe (polecone) przesyłki odbieram w punkcie Inpostu.

--
animka

Data: 2010-08-16 08:02:00
Autor: Jacek Osiecki
Raport BIK dla kazdego?
Dnia Wed, 26 May 2010 13:52:14 +0200, Liwiusz napisał(a):
MarekZ pisze:
W moim przypadku BIK postępuje na tyle profesjonalnie, że przesyła mi informacje ustawowe pomimo wysyłania wniosków o nie listem zwykłym.
   Jak wyślesz inpostem, będzie jeszcze taniej ;)

Za to tak z tydzień-dwa później. A czy taniej? Jakoś raz wysyłałem i nie
stwierdziłem :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-05-25 19:49:33
Autor: Kamil Jońca
Raport BIK dla kazdego?
"krzysztof_krawczyk@gazeta.pl" <krzysztof_krawczyk@gazeta.pl> writes:

[....]

co pół roku zamówić taki raport również bezpłatnie, ponosząc koszt
doręczenia 10 zł. Mowa tu o raporcie standard. Raport Plus kosztuje 30

Nieprawdą jest jakoby. Owa opłata została uznana za bezprawną. Jedyny koszt to koszt listu poleconego (z żądaniem raportu do BIK)
[..]

Mam nadzieję jednak, że coraz więcej banków będzie udostępniać raport
BIK w swoim systemie transakcyjnym.

Ja mam nadzieję, że pojawi się gdzieś "informacja ustawowoa". Niechby
nawet za 10 PLN.
KJ

EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler

Data: 2010-05-25 19:21:05
Autor: Marcin
Raport BIK dla kazdego?
Witam

W dniu 2010-05-25 18:58, Ja-Gaar pisze:
[...]

To samo sie dowiesz jak zamowisz na stronie BIKu raport standard. Bedzie Cie kosztowal tyle co znaczek. Wada jest, ze musisz czekac az poczta zaniesie wniosek do BIKu a potem oni odesla. Raport w banku dostaniesz duzo szybciej.

> Oprocz tego jest mozliwosc zamowienia scoringu czyli
jak wypadamy na tle innych osob zarejstrowanych w BIK.

A po co klientowi taki scoring? Banki maja swoje systemy scoringowe i nie przejmuja sie tym co wyliczy BIK chocby z tego powodu, ze BIK nie wie nic o dochodach klienta. Jedynie chyba naciagania naiwnych na koszty? A moze jednak jest to jakies zastosowanie?

Poza tym widac, jak czesto banki monitoruja nasza sytuacje - a owszem,
rabia to co jakis czas.

Widac tez w raporcie standardowym.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2010-05-25 20:03:26
Autor: Rezydent
Raport BIK dla kazdego?
Dnia 25-05-2010 o 18:58:10 Ja-Gaar <vranix@gmail.com> napisał(a):

Wlasnie znalazlem taka funkcjonalnosc w serwisie internetowym mojego
banku :D.

Ktorego banku ?

Czy bank zagladajac do BIK widzi w ktorych bankach klient ma konta,  kredyty, karty kredytowe, rory ?

--
Rezydent

Data: 2010-05-25 20:46:41
Autor: Meehoo
Raport BIK dla kazdego?
Dnia Tue, 25 May 2010 20:03:26 +0200, Rezydent napisał(a):

Dnia 25-05-2010 o 18:58:10 Ja-Gaar <vranix@gmail.com> napisał(a):

Wlasnie znalazlem taka funkcjonalnosc w serwisie internetowym mojego
banku :D.

Ktorego banku ?

Raporty online z BIK są dostępne w Meritum i Inteligo.

Czy bank zagladajac do BIK widzi w ktorych bankach klient ma konta,  kredyty, karty kredytowe, rory ?

To nie bank zagląda do BIK. Bank podaje BIKowi tylko dane klienta, dzięki czemu BIK wie, że ten klient to ten klient. BIK wysyła klientowi hasło do pobrania pliku z raportem, do którego klient może się dostać przez system banku.

Meehoo

Data: 2010-05-25 21:13:22
Autor: Rezydent
Raport BIK dla kazdego?
Dnia 25-05-2010 o 20:46:41 Meehoo <michu164TRAP@trapinteria.pl> napisał(a):

[...]

Dzięki za odp. ale moje drugie pyt nie dotyczyło udostępniania raportu BIK  przez Bank, tylko dotyczyło sytuacji kiedy Bank swoją drogą gdy okresowo  zagląda do BIK czy widzi w "rekordzie klienta" inne konta jakie klient  posiada w innych bankach.

--
Rezydent

Data: 2010-05-25 20:43:47
Autor: witek
Raport BIK dla kazdego?
Rezydent wrote:
[...]

Nie.
Jak sama nazwa wskazuje jest to biuro informacji kredytowej, a nie biuro informacji kontowej czy lokatowej.

Data: 2010-05-25 21:59:18
Autor: Marcin
Raport BIK dla kazdego?
Witam
W dniu 2010-05-25 21:13, Rezydent pisze:

[...]

Widzi jedynie informacje o kredytach, kartach kredytowych, limitach w koncie itp. Nie wie w jakim banku masz konto, ile na nim jest czy gdzie masz lokate bo takich informacji brak w BIK.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2010-05-25 13:53:39
Autor: Ja-Gaar
Raport BIK dla kazdego?
Widzi jedynie informacje o kredytach, kartach kredytowych, limitach w
koncie itp. Nie wie w jakim banku masz konto, ile na nim jest czy gdzie
masz lokate bo takich informacji brak w BIK.

tak, bo inaczej jaki to by mialo sens? bank widzialby tylko swoje
produkty, ze tak powiem ;).

a sam raport jest baaardzo szczegolowy, u mnie 19 stron :-O...

widac wszystko, wysokosc zadluzenia na koniec kazdego miesiaca w
przypadku kart, kredytow itp.
widac zapytania bankowe do BIKu i ich powody, ja co prawda nie mam
zadnych zaleglosci, ale to wszystko byloby widac
jak zyrafe w czarnych okularach w klubie dla niedzwiedzi polarnych :D.
(tzn odsetki, jakie opoznienie itp itd).

w sumie warto, mimo ze platne, poza tym wynik mialem gdzies po <1
minuta.

pozdr.

Raport BIK dla kazdego?