Raport MAK - wstępne podsumowanie

Data: 2011-01-15 23:51:03
Autor: Bogdan Idzikowski
Raport MAK - wstępne podsumowanie

Użytkownik "Klin" <""klin\"@op.pl, ,"> napisał w wiadomości news:igt4mr$fd$1news.onet.pl...
http://ndb2010.salon24.pl/268222,raport-mak-wstepne-podsumowanie

  Jedna z opinii:

  Ta cała katastrofa, to całe śledztwo to jedna, wielka mistyfikacja,
która ma przykryć to, co naprawdę tam sie wydarzyło. A wydarzył się
dramat na niewyobrażalną skalę!
Pilotów celowo zmylono, wprowadzono umyślnie w pułapkę, by na
odpowiedniej wysokości i w odpowiednim miejscu, dokonać dzieła zniszczenia.
Po przeczytaniu polskich uwag do raportu już nikt rozsądny nie powinien
mieć wątpliwości, wiec dziwie się, ze ci, którzy ponoć czytali te uwagi,
jak Tusk, Klich, mogą mówić, ze owszem wina polskich pilotów jest, ale...
Tu nie ma Żadnego ale!!!
Jedyna winą polskiej załogi było to, ze zaufali sowieckim
funkcjonariuszom na wieży kontroli!!
Ale czy pacjent idący do szpitala podejrzewa, ze lekarz będzie chciał go
odesłać na tamten świat, celowo wstrzykując truciznę??!

A tu druga:

Od kilku miesięcy było gdybanie, od kilku dni mamy czarno na białym napisane co jest.
Nie interesuje mnie czy na wieży byli najlepsi kontrolerzy na świecie, czy pijany Miś Uszatek. Nie interesuje mnie czy piloci umieli zrobić GA czy nie, czy robili to w automacie czy nie.
Czy Generał Błasik, Minister Kazana czy Prezydent Kaczyński, czy Bóg wie kto inny wywierali presję, też mnie nie interesuje. Nie interesuje mnie również czy kontroler z wieży dzwonił do Moskwy i jakiś nie sprecyzowany "szyszka" bojący się skandalu powiedział "jebut twoja mać" puść ich jak chcą, bo jak im zabronisz to będzie skandal na pół świata.

Interesują mnie trzy cytaty z raportu, co do których chyba nikt nie ma obiekcji, a które mówią wszystko.

pkt 1.1
....... Kierownik lotów lotniska Smoleńsk "Północny" sprecyzował z załogą pozostałość paliwa (11 ton), lotniska zapasowe (Mińsk i Witebsk) i przekazał informację, że na "Korsażu" jest mgła, widzialność 400 metrów, warunków do przyjęcia samolotu nie ma. Dodatkowo przekazano temperaturę: plus 2 st.C i ciśnienie na lotnisku 745 mm Hg.
Pomimo rzeczywistej pogody poniżej minimum lotniska, dowódcy statku powietrznego i samolotu, o 10.25 załoga poprosiła o "próbne" podejście. Kierując się ustaleniami AIP RF,
kontroler zezwolił na wykonanie podejścia, ale następnie ostrzegł załogę o zniżaniu do wysokości nie niżej 100 m i gotowości do odejścia na drugi krąg z tej wysokości.
Podczas dalszego zniżania i lotu na wysokości kręgu (500 m wg ciśnienia lotniska) załoga lotu PLF 101 prowadziła korespondencję z załogą Jak-40 (rejs PLF 031), która wylądowała wcześniej. Załoga Jak-40 kilka razy informowała załogę Tu-154M o złej pogodzie, ostatni raz przed podejściem do 4 zakrętu. Załoga Jak-40 przekazała, że widzialność na lotnisku wynosi 200 m.

pkt 1.5.3
...... (Z danych Kapitana Arkadiusza Protasiuka)
Dopuszczony do podejścia do lądowania według RSP + OSP przy minimum: dolna podstawa chmur 100 m, widzialność 1200 m, rozkaz Nr Z-137/2008 z 15. 07. 2008

pkt 1.7
.....Po nawiązaniu łączności z załogą Tu-154M, załodze dwukrotnie była przekazana informacja o faktycznej widzialności 400 metrów.

Moje auto nie ma minimum widzialności we mgle opisanego, ja nie mam minimum widzenia we mgle opisanego, i drogi po których jeżdżę nie mają opisanego minimum.
Jednak mimo że żadne minima mnie nie obowiązują to mam jeszcze coś takiego jak łeb na karku, a w nim mózg który podpowiada że we mgle jak nic nie widzę, to nie wyprzedzam. Nawet wówczas gdy jadę podpisać ważna umowę i powinienem być punktualnie.
Załoga natomiast nie musiała się nawet kierować głową, miała minima które nie miały możliwości być spełnione więc decyzja była jedna. Ktoś albo chciał pokazać że ma wielkie jaja, albo że ich nie ma wcale, że jest tchórzem i dał się zastraszyć. Tak czy inaczej dali ciała, a za to minister Klich powinien polecieć na zbity pysk, a w polskim wojsku należy przeprowadzić coś więcej niż reformy.

Raport MAK - wstępne podsumowanie