Raport NIK na temat szpitali. Sieć szpitali nie poprawiła sytuacji.

Data: 2019-08-19 07:43:29
Autor: Bruno Brunowski
Raport NIK na temat szpitali. Sieć szpitali nie poprawiła sytuacji.
"Miało być dobrze, a wyszło jak zwykle. Stworzenie sieci szpitali nie poprawiło finansów większości należących do niej placówek - wynika z raportu NIK. Nie polepszyła się też sytuacja pacjentów: niektóre szpitale już na starcie nie były w stanie przeprowadzić całego skoordynowanego cyklu leczenia.

Wyniki kontroli NIK nie pozostawiają wątpliwości: pierwszy okres funkcjonowania sieci szpitali nie przyniósł zapowiadanych przez Ministerstwo Zdrowia pozytywnych zmian ani dla pacjentów, ani dla samych szpitali.

Najwyższa Izba Kontroli przypomina, że wprowadzony 1 października 2017 r. system miał m.in. pomóc szpitalom w wyjściu z długów poprzez elastyczniejsze gospodarowanie pieniędzmi.

- Tymczasem proces zadłużania się badanych placówek, które już wcześniej miały problemy w większości przypadków jeszcze przyspieszył, pogorszyła się także sytuacja tych szpitali, którym w przeszłości wiodło się lepiej - zauważa NIK. Powodem tego były rosnące koszty, m.in. ustawowe wzrosty wynagrodzeń lekarzy i pielęgniarek. Spośród 29 kontrolowanych szpitali, aż 23 miały ujemny wynik finansowy na koniec września 2018 r. Z kolei w porównaniu z wrześniem 2017 r. pogorszyła się sytuacja ekonomiczna 22 szpitali.

Nowy system miał też oznaczać nowe podejście do pacjentów. Szpitale miały zapewnić kompleksowe świadczenia zdrowotne, obejmujące nie tylko poszczególne procedury, ale cały skoordynowany cykl leczenia.

- Jednak już na starcie w sieci znalazły się także takie placówki, które w przypadku części swoich pacjentów nie były w stanie realizować kompleksowych świadczeń ambulatoryjnych - stwierdza NIK.

6 kontrolowanych szpitali miało wymagane oddziały, ale na niektórych z nich nie były w stanie zapewnić pacjentom leczenia ambulatoryjnego. Ustawa nie wymagała od nich bowiem uruchamiania nowych poradni.

Po uruchomieniu sieci szpitali żadna z kontrolowanych placówek zakwalifikowanych do sieci nie wprowadziła istotnych zmian w swoich strukturach wewnętrznych. Jak podkreślają kontrolerzy NIK, na to, że były one koniecznie, wskazuje m.in. niski stopień wykorzystania szpitalnych łóżek. Choć powinien utrzymywać się na poziomie ok. 80 proc., to w ponad połowie badanych oddziałów wynosił on poniżej 60 proc."
https://innpoland.pl/154265,nik-o-sieci-szpitali-nie-ma-poprawy-sytuacji-chorych-i-finansow-szpitali

Słuszną linię ma na Partia!
A za przejściowe trudności ponosi winę Tusk i elgiebety!

--
Bruno

Data: 2019-08-19 16:50:53
Autor: u2
[...]

e tam szpitale to umieralnie, trzeba się od nich trzymać z daleka:)

a Kwitkowski nie jest już prezesem NIK, idzie w politykę, o dziwo przetrwał całą 6-letnią kadencję, nikt go nie wyrzucił, ot i jaki straszny ten Peace:))))))))

--
I love love

Data: 2019-08-19 08:00:57
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2019 16:50:58 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

e tam szpitale to umieralnie, trzeba się od nich trzymać z daleka:)

Szczególnie gdy PiS je reformuje. Co chwilę słychać o zamykaniu kolejnych oddziałów.

a Kwitkowski nie jest już prezesem NIK, idzie w politykę, o dziwo przetrwał całą 6-letnią kadencję, nikt go nie wyrzucił, ot i jaki straszny ten Peace:))))))))

Pisiory strasznie próbowały mu się dobrać do skóry i jak na razie nie wiele wskórały. Nawet proces Kwiatkowskiemu wytoczyły. A zrezygnował raptem na tydzień przed końcem kadencji. Szefem NIK został 27 sierpnia 2013 roku.

--
Bruno

Data: 2019-08-19 19:26:00
Autor: u2
[...]

jak to są umieralnie, nie ratujące zdrowia i życia to jestem zdecydowanie za:)

[...]

o tym właśnie piszę, Peace jest bardzo pobłażliwy dla was pełomafiozów, może Kwitkowski żyd, dlatego tak opieszale go odwoływali:)))))))))))))))))

--
I love love

Data: 2019-08-20 07:36:29
Autor: Runt
W dniu 2019-08-19 o 16:43, Bruno Brunowski pisze:
"Miało być dobrze, a wyszło jak zwykle. Stworzenie sieci szpitali
nie poprawiło finansów większości należących do niej placówek - wynika z raportu NIK.

Miałem wątpliwą przyjemność porównać jeden ze akademickich szpitali w PL z odpowiednikiem w UK. PL to Afryka.

--
Runt

Raport NIK na temat szpitali. Sieć szpitali nie poprawiła sytuacji.