Raport ONZ: w Polsce nie da si臋 偶y膰

Data: 2013-10-06 08:49:27
Autor: u2
Raport ONZ: w Polsce nie da si臋 偶y膰
Polska wypada dramatycznie s艂abo w presti偶owych rankingach badaj膮cych jako艣膰 偶ycia os贸b powy偶ej 60. roku 偶ycia (ranking Global Age Watch przygotowany przez ONZ) oraz zaanga偶owanie rz膮d贸w w zapewnianie obywatelom dost臋pu do edukacji, wymiaru sprawiedliwo艣ci, infrastruktury i s艂u偶by zdrowia (ranking Human Capital Index przygotowany przez World Economic Forum).

http://niewygodne.info.pl/artykul/00517.htm

foto: cod_gabriel (flickr.com / CC 2.0)

Je艣li chodzi o ranking ONZ (Global Age Watch) badaj膮cy jako艣膰 偶ycia os贸b powy偶ej 60. roku 偶ycia to nasz kraj zaj膮艂 w nim odleg艂e 62. miejsce (na 91. pa艅stw klasyfikowanych). Z kraj贸w nale偶膮cych do Unii Europejskiej Polska zaj臋艂a ostatnie miejsce. Wszystko przez fatalny dost臋p do opieki zdrowotnej. Zdaniem analityk贸w ONZ rozw贸j gospodarczy w Polsce nie przek艂ada si臋 na popraw臋 jako艣ci 偶ycia ludzi starszych, bo nie jeste艣my w stanie zapewni膰 im godziwej opieki medycznej (pod tym konkretnym wzgl臋dem nasz kraj zaj膮艂 dopiero 87. miejsce na 艣wiecie). Z kolei w rankingu badaj膮cym rozw贸j kapita艂u ludzkiego (Human Capital Index) przygotowanym przez 艢wiatowe Forum Ekonomiczne Polska zaj臋艂a 49. miejsce na 艣wiecie. Okazuje si臋, 偶e to jeden z najgorszych rezultat贸w w艣r贸d pa艅stw nale偶膮cych do 艣wiata zachodniego. O rozw贸j kapita艂u ludzkiego (w znaczeniu zaanga偶owania danego rz膮du w zapewnianie swoim obywatelom dost臋pu do edukacji, wymiaru sprawiedliwo艣ci, infrastruktury i s艂u偶by zdrowia) lepiej od rz膮du naszego kraju dbaj膮 np. rz膮dy Kazachstanu (45. miejsce) i Tajlandii (44. miejsce).

Drogi jak w Mozambiku, koleje jak w Zimbabwe

Skoro m贸wimy ju偶 o rankingach to warto wspomnie膰 o jeszcze jednym zestawieniu 艢wiatowego Forum Ekonomicznego - mianowicie o rankingu konkurencyjno艣ci. W kategorii "Jako艣膰 dr贸g l膮dowych" Polska w 2012 roku zaj臋艂a... 124. miejsce. W por贸wnaniu do 2011 roku uda艂o si臋 nam wyprzedzi膰 Mozambik. Uciek艂a nam jednak Mauretania. Zdaniem analityk贸w 艢wiatowego Forum Ekonomicznego lepsze drogi l膮dowe ni偶 w Polsce (uwzgl臋dniaj膮c potencja艂 i mo偶liwo艣ci gospodarcze danego pa艅stwa) s膮 w Tanzanii, Zimbabwe, Czadzie czy Ugandzie. Niestety niewiele lepiej prezentujemy si臋 w innych kategoriach rankingowych dotycz膮cych szeroko poj臋tej infrastruktury. W kategorii "jako艣膰 infrastruktury kolejowej" nasz kraj zaj膮艂 77. miejsce na 艣wiecie. Ten sam wsp贸艂czynnik osi膮gn臋艂o Zimbabwe. Lepiej od Polski wypad艂y takie kraje jak: Bangladesz, Gabon, Vietnam, Liberia czy Pakistan. Je艣li chodzi o kraje, do kt贸rych mo偶emy si臋 por贸wnywa膰 w potencjale gospodarczym i rozwoju cywilizacyjnym, to: Hiszpania zaj臋艂a 8. miejsce; Litwa - 20. miejsce; Czechy - 23. miejsce; Ukraina - 24. miejsce; S艂owacja - 25. miejsce; Irlandia - 31. miejsce; 艁otwa - 33. miejsce; Gruzja - 34. miejsce; W臋gry - 42. miejsce. R贸wnie tragicznie sytuacja wygl膮da je艣li chodzi o jako艣膰 infrastruktury lotniczej. Tutaj nasz kraj zajmuje odleg艂e 105. miejsce na 艣wiecie. Ten sam wsp贸艂czynnik uzyska艂a Rosja, jednak wy偶ej od Polski zosta艂y sklasyfikowane takie kraje jak: Zambia, Bostwana, Tad偶ykistan, Rewanda czy Kambod偶a.

W艂adza niszczy nasz potencja艂

Kilka lat temu obiecywano nam, 偶e staniemy si臋 "drug膮 Irlandi膮". W jak niewielkim stopniu te obietnice zosta艂y zrealizowane 艣wiadcz膮 rankingi, o kt贸rych mowa powy偶ej. Polska, jako kraj o naprawd臋 sporym potencjale gospodarczym i rozwojowym, staje si臋 艣wiatowym skansenem. Obecna w艂adza - prawdopodobnie celowo i z premedytacj膮 - nie wykorzystuje mo偶liwo艣ci jakie posiadamy, a je偶eli ju偶 co艣 robi, to tak, aby przy okazji rozwali膰 po艂ow臋 firm, kt贸re uczestnicz膮 w danym przedsi臋wzi臋ciu modernizacyjnym (przyk艂ad budowy autostrad). Niestety, p贸ki rz膮dzi uk艂ad, kt贸rego spoiwem s膮 ludzie wywodz膮cy si臋 z PRL, a obecnie reprezentowani przez ekip臋 powi膮zan膮 z Tuskiem, nic nie wskazuje na to, aby sytuacja mia艂a ulec zmianie na lepsze.

Czytaj wi臋cej:  Polska: tu si臋 nie da 偶y膰. 艁atwiej umrze膰 (Gazetaprawna.pl)

http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/736564,miejsce-polski-w-rankingu-onz-global-age-watch-gaw-i-human-capital-index-hci-jakosc-zycia-emerytow-i-mlodych-ludzi-w-polsce.html

  Polecam tak偶e:  Global Competitiveness Report 2012-13 (PDF)
  wpis z dnia 04/10/2013

http://www3.weforum.org/docs/WEF_GlobalCompetitivenessReport_2012-13.pdf
--
Afery:
  鈥 rublowa 鈥 15 bilion贸w z艂otych

Data: 2013-10-06 11:21:49
Autor: Archimedes
Raport ONZ: w Polsce nie da si臋 偶y膰

U偶ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:525107f7$0$21830$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

B艂膮dzisz Holmsie. Taki raport to mo偶e przygotowa膰 ka偶dy p贸艂g艂贸wek zwany ekspertem. Zale偶y wy艂膮cznie od kasy. Jak sie do tego ma prawo Archimedesa doprawdy nie wiem. Pokombinuj drogi Holmsie, jak to si臋 sta艂o, 偶e w czasie zlodowacenia w oceanach zmniejszy艂 si臋 poziom w贸 na tyle, 偶e protoplasici 贸wczesnych Indian z buta przeszli na Alask臋, a dzicy z wysp dotarli 艂odziami bambusowymi do Australii.  Pokombinuj Holmsie, by膰 mo偶e bilobil wzmocni cie na tyle, 偶e zrozumiesz.

Data: 2013-10-06 12:05:16
Autor: LeonKame
Raport ONZ: w Polsce nie da si臋 偶y膰
呕e co ma niby zrozumie膰 ? 偶e polska to zaplecze taniej si艂y roboczej i mi臋sa do ruchania dla pozosta艂ej cz臋艣ci europy?

Data: 2013-10-06 04:29:35
Autor: leming.show
Raport ONZ: w Polsce nie da si 縴
u縴tkownik LeonKame napisa:
痚 co ma niby zrozumie ? 縠 polska to zaplecze taniej si硑 roboczej i mi阺a do ruchania dla pozosta砮j cz甓ci europy?

Dojna krowa. Taki ten Orban hujowy ze firmy przenosza tam dzialalnosc:)

Kitajce sie podniesli, a przeciez 30 lat temu bylo tam glucho i biedno, Orban pogonil zyda, a polskie poletko bedzie dalej orane, bo glupki nie dbaja o swoje. I tak jak Wolniewicz, nie mam zalu do niemcow czy ruskich ze dbaja w polsce o swoj interes, mam zal do zydokomucha ze nie dba o interes polakow. Natura ma to do siebie ze eliminuje glupich i niedostosowanych.

Data: 2013-10-07 14:10:43
Autor: Marek
Raport ONZ: w Polsce nie da si 縴
W dniu niedziela, 6 pa糳ziernika 2013 11:21:49 UTC+2 u縴tkownik Archimedes napisa:
U縴tkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:525107f7$0$21830$65785112@news.neostrada.pl...

> Polska wypada dramatycznie s砤bo w presti縪wych rankingach badaj眂ych > jako舵 縴cia os骲 powy縠j 60. roku 縴cia (ranking Global Age Watch > przygotowany przez ONZ) oraz zaanga縪wanie rz眃體 w zapewnianie obywatelom > dost阷u do edukacji, wymiaru sprawiedliwo禼i, infrastruktury i s硊縝y > zdrowia (ranking Human Capital Index przygotowany przez World Economic > Forum).

B潮dzisz Holmsie. Taki raport to mo縠 przygotowa ka縟y p蟪g丑wek zwany ekspertem. Zale縴 wy潮cznie od kasy. Jak sie do tego ma prawo Archimedesa doprawdy nie wiem. Pokombinuj drogi Holmsie, jak to si sta硂, 縠 w czasie zlodowacenia w oceanach zmniejszy si poziom w na tyle, 縠 protoplasici 體czesnych Indian z buta przeszli na Alask, a dzicy z wysp dotarli 硂dziami bambusowymi do Australii.  Pokombinuj Holmsie, by mo縠 bilobil wzmocni cie na tyle, 縠 zrozumiesz.

To, wg. ciebie, kto wydal mnostwo kasy na ten raport, zeby zgnoic Polske, Polakow i Tuska ?

Raport ONZ: w Polsce nie da si臋 偶y膰