Raport Ordo Iuris: Fundusze norweskie tylko dla wybranych

Data: 2020-09-20 19:22:01
Autor: u2
Raport Ordo Iuris: Fundusze norweskie tylko dla wybranych
nic dziwnego skoro dzieli fundacja Sorosa:))))))))))))))

https://www.ordoiuris.pl/wolnosci-obywatelskie/raport-ordo-iuris-fundusze-norweskie-tylko-dla-wybranych

Data publikacji: 07.08.2017
materiały prasowe Ordo Iuris

Stronniczość i brak rzetelności przy alokacji środków dla organizacji pozarządowych, faworyzowanie dużych ośrodków miejskich, fragmentaryczna i tendencyjna reinterpretacja pojęć dyskryminacji i wykluczenia oraz brak poszanowania dla polskiego porządku konstytucyjnego - to kluczowe wnioski wynikające z Raportu Ordo Iuris podsumowującego podział funduszy norweskich przez Fundację Batorego w ostatnich 5 latach.

Instytut Ordo Iuris przygotował ocenę prawidłowości podziału tzw. funduszy norweskich, realizowaną przez Fundację Batorego. Raport Obywatele dla demokracji. Ocena prawidłowości alokacji środków Mechanizmu Finansowego EOG (tzw. ,,funduszy norweskich") przez Fundację im. Stefana Batorego oraz opis postulowanych zmian obecnego modelu prezentuje dane, które dotyczą lat 2013-2017.

Dyskusja na temat dystrybucji środków w ramach tzw. funduszy norweskich toczy się Polsce od kilku miesięcy. Podlegają one ocenie tak samo jak wszystkie inne wydatki z funduszy publicznych. Przygotowany przez nas raport wskazuje jasno na nieprawidłowości w podziale środków dokonywanych przez Fundację Batorego  - powiedział dr Tymoteusz Zych, członek Zarządu Ordo Iuris.

Fundusze norweskie stanowią środki publiczne, uzyskiwane przez Polskę na podstawie umowy międzynarodowej na zasadzie zbliżonej do funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Fundusze nie są zatem charytatywną darowizną przekazywaną Polsce przez bogatsze od niej kraje - a formą ekwiwalentu za konkretne korzyści, jakie uzyskują one dzięki możliwości swobodnego przepływu towarów, usług, osób i kapitału. Podmiotem, któremu w Polsce powierzono dysponowanie środkami Mechanizmu Finansowego EOG, jest Fundacja im. Stefana Batorego, która - w ramach programu pod nazwą "Obywatele dla Demokracji" - w latach 2013-2017 rozdysponowała kwotę niemal 131 mln złotych.

Główne wnioski:

     Dotychczasowy model podziału środków między organizacje pozarządowe realizowany przez Fundację Batorego jest niezgodny z zasadą zrównoważonego rozwoju.

     Niemal połowę z 620 projektów, którym przyznano wsparcie, stanowiły te, realizowane przez organizacje z Warszawy (245) i Krakowa (51), podczas gdy w całym województwie podkarpackim dofinansowanie przyznano 10 inicjatywom, w lubuskim - 7, w świętokrzyskim - 4, a w opolskim - 2.

     Poza nierównomiernym podziałem terytorialnym wyraźnie widoczne jest bardzo duże wsparcie kierowane do organizacji o liberalnym i lewicowym profilu światopoglądowym. Projekty zgłoszone przez takie podmioty otrzymały łącznie ponad 43% całej puli przeznaczonej na programy w ramach ścieżek ,,Walka z dyskryminacją" i ,,Przeciwdziałanie wykluczeniu". W tym samym czasie organizacje chrześcijańskie uzyskały dofinansowanie w kwocie ok. 1,5 mln zł - i to na projekty, które nie miały na celu propagowania doktryny religijnej (np. wsparcie idei wolontariatu wśród młodzieży).

[...]

Data: 2020-09-20 23:50:07
Autor: Pisiorowy Escobar
w <5f678fb9$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>, u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

[...]

buhahaha
kmioty chcą się dorwać do demokratycznej kasy i płaczą że im jednak się nie
należy :D :D :D

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2020-09-20 23:52:45
Autor: u2
W dniu 20.09.2020 o 23:50, Pisiorowy Escobar pisze:
[...]

durnyś lizaku, pokazuję, że cioty od was dzielą fundusze z Norwegii:)

Data: 2020-09-21 00:21:11
Autor: Pisiorowy Escobar
w <5f67cf2d$0$553$65785112@news.neostrada.pl>, u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

> kmioty chcą się dorwać do demokratycznej kasy i płaczą że im jednak się nie
> należy :D :D :D

durnyś lizaku, pokazuję, że cioty od was dzielą fundusze z Norwegii:)

ty psi komuchu sobie możesz dzielić kasę od putina, towarzyszu :D :D :D
ale żebrajcie dalej i płaczcie :D :D :D