Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Raport komisji Millera

Raport komisji Millera

Data: 2011-07-29 06:15:31
Autor: u2
Raport komisji Millera
... ciekawy komentarz do artykulu :

http://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/534749,raport_komisji_millera_ws_katastrofy_smolenskiej_zaloga_tu_154_m_nie_chciala_ladowac.html

"Eksperci ministra spraw wewnętrznych nie poruszyli takich
"drobiazgów" jak wyłączenie urządzeń pokładowych 15 nad ziemią,
bezpośrednia przyczyna upadku samolotu i braku odejścia na "drugi
krąg" oraz stan wraku.
Całkowicie zignorowano też rozbieżności dotyczące radiolatarni.
Przypomnijmy, że samolot odebrał sygnał bliższej radiolatarni w
miejscu, w którym było to niemożliwe. Wytłumaczenia są dwa: albo
Tu-154 zlokalizował sygnał markera fałszywej radiolatarni, albo dane
(czasy, wysokość itd.) podane w stenogramach są zupełnie
niewiarygodne.
Powtórzono też kuriozalne tezy MAK, że na osoby znajdujące się w
samolocie oddziaływało przeciążenie o wartości 100G (stukrotność
przeciążenia ziemskiego). Według wyliczeń potwierdzonych m.in. przez
Marka Strassenburga Kleciaka, specjalistę odpowiedzialnego za rozwój
systemów trójwymiarowej nawigacji w koncernie Harman Becker w
Niemczech, nawet gdyby Tu-154 leciał ku ziemi z prędkością 300 km/h, a
jego droga hamowania wyniosłaby tylko 10 m (a była, jak wiemy,
znacznie większa, bo według stenogramów samolot uderzył w drzewa i
zaczął tracić prędkość kilka sekund przed upadkiem), to wartość
przeciążenia nie przekroczyłaby 40 g.
Niewytłumaczalne "dziury" w stenogramach, świadczące o sfałszowaniu
stenogramów lub wycięciu części rozmów, wytłumaczono... brakiem
komunikacji między członkami załogi Tu-154.
Raport pominął fatalne błędy kierownictwa Biura Ochrony Rządu oraz
matactwa rządu RP w związku z wyjaśnianiem katastrofy smoleńskiej."

Data: 2011-07-29 06:17:14
Autor: u2
Raport komisji Millera
On 29 Lip, 15:15, u2 <u...@o2.pl> wrote:
.. ciekawy komentarz do artykulu :

http://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/534749,raport_komisji_...

"Eksperci ministra spraw wewnętrznych nie poruszyli takich
"drobiazgów" jak wyłączenie urządzeń pokładowych 15 nad ziemią,
bezpośrednia przyczyna upadku samolotu i braku odejścia na "drugi
krąg" oraz stan wraku.


Kolejny ciekawy artykul :

http://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/534750,raport_komisji_millera_ws_katastrofy_smolenskiej_kierownik_strefy_ladowania_podawal_zalodze_bledne_komendy.html

"Kierownik strefy lądowania podawał załodze błędne komendy -
stwierdziła polska komisja badająca katastrofę smoleńską. Komisja
ustaliła też, że samolot był sprawny technicznie.

"Odczyt korespondencji radiowej z bliższego stanowiska kierowania
lotami i pełna analiza tego odczytu ujawniła, że kierownik strefy
lądowania podawał błędne komendy załodze samolotu Tu-154M,
podchodzącego do lądowania na lotnisku w Smoleńsku" - powiedział w
piątek na konferencji prasowej w Warszawie członek komisji ppłk Robert
Benedict.

Dodał, że na pokładzie samolotu nie było materiałów wybuchowych, ani
substancji promieniotwórczych czy środków trujących.

Na podstawie ekspertyz i badań komisja stwierdziła jednoznacznie, że
samolot był sprawny technicznie do momentu zderzenia z ziemią. Z
przeprowadzonych w USA oględzin systemu zbliżania się do ziemi TAWS
oraz nawigacyjnego systemu zarządzania lotem wynika, że urządzenia te
były sprawne i działały prawidłowo. "Komendy generowane przez system
TAWS były zgodne z przeznaczeniem" - powiedział ppłk Benedict.

Podał też najistotniejsze obszary badane przez komisję: szkolenie
załogi, współpraca załogi w kabinie, nadzór i działalność 36.
Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego, przebieg lotu i
funkcjonowanie służb kierowania lotami na lotnisku Smoleńsk
"Północny"."

Raport komisji Millera

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona