Raport o stanie RP

Data: 2011-04-01 17:19:52
Autor: u2
Raport o stanie RP
... choc dzisiaj Prima Aprilis to warto przeczytac :

http://www.pis.org.pl/article.php?id=18568

"31.03.2011 | Aktualności
Raport o stanie Rzeczypospolitej

Raport PiS o stanie państwa został w czwartek wieczorem opublikowany na
stronach internetowych partii. Na 116 stronach PiS stawia zarzuty
rzÄ…dowi Donalda Tuska w niemal wszystkich dziedzinach funkcjonowania
państwa.

W 56 rozdziałach, liczących maksymalnie po dwie strony, jest mowa o -
jak to ujęto - „systemie Tuska”, czyli o tym, dlaczego III
Rzeczpospolita wymaga - według polityków PiS - „wielkiej naprawy”.

Według raportu, PO prowadzi „bezrozumną politykę zagraniczną” polegającą
na „klientyzmie i samodegradacji naszego kraju”. Konieczna jest też -
zdaniem autorów raportu - deprowincjonalizacja Polski, do czego dążył
rzÄ…d PiS.

„Jeśli Naród ma być centralną kategorią koncepcji i planu rządzenia,
trzeba zacząć od polityki w tych dziedzinach, które najbardziej
bezpośrednio kształtują jego świadomość: edukacji, kultury, szkolnictwa
wyższego i mediów publicznych” - napisano w raporcie.

Według raportu na stosunek PO wobec narodu wpływa postawa „Gazety
Wyborczej”, która - zdaniem PiS - „polską tradycję czy polskość jako
taką opisuje zwykle w kategoriach nacjonalizmu i szowinizmu”.

Zdaniem autorów raportu PO mocno podkreśla też znaczenie regionalizmów,
czego przykładem jest „ostentacyjne akcentowanie przez Donalda Tuska
swojej kaszubskości”. Autorzy raportu nawiązali też do spisu
powszechnego i kwestii narodowości śląskiej. Według nich „śląskość jest
po prostu pewnym sposobem odcięcia się od polskości i przypuszczalnie
przyjęciem po prostu zakamuflowanej opcji niemieckiej”.

W raporcie jest także mowa m.in. o „antyprezydenckim bezprawiu” i
„bezceremonialnych i bezwstydnych słownych atakach (na Lecha
Kaczyńskiego-PAP) znaczących i awansujących polityków PO, ale także
Donalda Tuska czy ówczesnego marszałka Bronisława Komorowskiego”.

PiS, odnosząc się do katastrofy smoleńskiej, stwierdza, że „premier dał
się użyć w prowadzonej przez Rosję rozgrywce przeciwko prezydentowi, co
m.in. skutkowało rozdzieleniem wizyt i skończyło się katastrofą, w
której zginął Lech Kaczyński i 95 innych obywateli RP (...)”.

W ocenie PiS, „w sprawie katastrofy smoleńskiej rząd PO w sposób
konsekwentny stosuje zasadę nieodpowiedzialności”. Odnosząc się do
raportu MAK autorzy dokumentu napisali, m.in., że Rosjanie mogli „dojść
do wniosku, ĹĽe oskarĹĽenie o spowodowanie katastrofy strony polskiej,
pilotĂłw, gen. BĹ‚asika, a w ostatecznym rachunku Prezydenta, jest przez
polski rząd akceptowane”.

W ocenie PiS „miękka reakcja” premiera Tuska po ogłoszeniu ostatecznej
wersji raportu MAK wynikała z przeświadczenia, że „podtrzymanie
poprzedniego, twardego stanowiska oznaczałoby przyznanie racji
opozycyjnemu PiS, a więc uczynienie tego, co w ramach socjotechniki PO
jest całkowicie niedopuszczalne”.

W raporcie PiS zaznaczono, że nie została w nim poruszona kwestia
„wersji wydarzeń, które generalnie sprowadzają się do twierdzenia, że
doszło do zamachu”. Ale - też - podkreślono - „w żadnym razie nie
twierdzimy, że istnieją przesłanki, aby z góry taką hipotezę wykluczyć”.

W raporcie jest też mowa o „moralnej szarej strefie III
Rzeczypospolitej”, braku „zdecydowanego rozdzielenia tego, co dobre, od
tego, co złe”, braku rozliczeń i zrekompensowania krzywd. „W bardzo
wielu wypadkach osoby uczestniczące w działaniach represywnych lub je
popierające zostały w istocie nagrodzone” - czytamy. Oceniono też, że
rozwiązanie w 1990 roku SB było fikcją.

W tekście wspomina się też o spóźnionym - według autorów - rozwiązaniu
służb wojskowych i powierzchownych zmianach przeprowadzonych w wojsku.
Jest też mowa o - jak to określono - „Agencji (nie)Bezpieczeństwa
Wewnętrznego”. „Powierzenie kierowania tą służbą Krzysztofowi
Bondarykowi oznaczało radykalne odejście od poprzedniego sposobu jej
funkcjonowania, oznaczało przywrócenie do pracy niektórych ludzi SB” -
czytamy.

W ocenie PiS pojawiają się też sygnały, że ABW może zbierać materiały na
polityków tej partii. Sygnały te „dotyczyć mają praktyki zapraszania na
rozmowy funkcjonariuszy i urzędników rządowych z czasów gabinetu
Jarosława Kaczyńskiego, których zachęca się jakoby do opowiadania czegoś
na byłego premiera”.

OdnoszÄ…c siÄ™ do polityki gospodarczej autorzy raportu piszÄ…, ĹĽe
„centralną pozycję” zajmuje w niej minister finansów Jacek Rostowski,
„osoba, której droga do rządu wymagałaby precyzyjnego wyjaśnienia”.
Według nich „mimo propagandowej wrzawy nagłaśniającej akcję cięć
wydatków, wzrosły one w ciągu trzech lat (uwzględniając cały sektor
publiczny) o 140 mld zł”, a cały wysiłek ministra finansów „koncentruje
się na jednej sprawie: ukrywaniu deficytu”.

W gospodarce PO stosuje „strategię likwidacji i upartyjnienia”. „Obsada
stanowisk w spółkach skarbu państwa za rządów PO oznacza bicie wszelkich
rekordów upartyjnienia” - uważają autorzy. PO prowadzi też „rabunkową
politykę społeczną”.

W rozdziale „segregacja edukacyjna” PiS krytykuje politykę oświatową.
Widoczna jest tam - zdaniem PiS - „przemyślana koncepcja pozbycia się
przez państwo odpowiedzialności za nauczanie i wychowanie, zwłaszcza
patriotyczne; chodzi wręcz o wycofanie się z niego”.

W raporcie pisze się także o „depisyzacji polityki” pod rządami PO. Jej
elementem miałyby być komisje śledcze (np. tzw. komisja naciskowa)
mające udowodnić nadużycia PiS popełnione przez wymiar sprawiedliwości i
służby specjalne.

PiS krytykuje też m.in. jednomandatowe okręgi wyborcze w wyborach do
Senatu i zniesienie państwowego finansowania partii. Zdaniem PiS ułatwia
to wybory do parlamentu ludzi miejscowego establishmentu i uzaleĹĽnienia
partie od darczyńców.

Przeczytaj raport

http://www.pis.org.pl/download.php?g=mmedia&f=raport_o_stanie_rzeczypospolitej_1.pdf

PAP, inf. wł"

Data: 2011-04-01 17:58:32
Autor: Marek Czaplicki
Raport o stanie RP
u2 pisze na grupie pl.soc.polityka w dniu piątek 01 kwiecień 2011 17:19:

.. choc dzisiaj Prima Aprilis to warto przeczytac :

dumna nazwa "Raport", a w całym tekście ani jednego powołania się na źródła.
--
 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2011-04-01 18:09:42
Autor: u2
Raport o stanie RP
dumna nazwa "Raport", a w całym tek¶cie ani jednego powołania się na Ľródła.
-- 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61,
67...

¬ródła to s± liczby pierwsze.

Data: 2011-04-01 18:38:47
Autor: Marek Czaplicki
Raport o stanie RP
u2 pisze na grupie pl.soc.polityka w dniu pi±tek 01 kwiecień 2011 18:09:

dumna nazwa "Raport", a w całym tek¶cie ani jednego powołania się na
Ľródła. -- 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53,
59, 61, 67...

¬ródła to s± liczby pierwsze.

kiedy¶ różnica miedzy komunist± a antykomunist± zasadzała się na tym że, komunista to był kto¶ kto przeczytał "Kapitał" Marksa i nie zrozumiał, a antykomunista to ten kto też przeczytał "Kapitał" i zrozumiał. :) --
 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2011-04-01 18:56:26
Autor: u2
Raport o stanie RP
[...]

Kupiłem ksi±żkę "SB a Lech Wałęsa, przyczynek do biografii". Praca jak
najbardziej naukowa, z udokumentowanymi Ľródłami.

Kupiłem również ksi±żkę "Sprawa Lecha Wałęsy", w której zrezygnowano z
przypisów na rzecz komunikatywnej tre¶ci.

Prawdy nie da się zadekretować.

Data: 2011-04-01 19:02:46
Autor: Marek Czaplicki
Raport o stanie RP
u2 pisze na grupie pl.soc.polityka w dniu pi±tek 01 kwiecień 2011 18:56:
[...]

i która była bardziej przekonuj±ca. ta ze Ľródłami czy ta bez? --
 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2011-04-01 19:07:00
Autor: u2
Raport o stanie RP
i która była bardziej przekonuj±ca. ta ze Ľródłami czy ta bez?

Dla oczytanego go¶cia bez różnicy. Dla czytaj±cego od ¶więta druga
wersja jest lepsza.

Podobnie Das Kapital Marksa zrozumieli nieliczni, ale jego Manifest
przeczytały miliony.

Data: 2011-04-01 19:14:09
Autor: Marek Czaplicki
Raport o stanie RP
u2 pisze na grupie pl.soc.polityka w dniu pi±tek 01 kwiecień 2011 19:07:

[...]

podobnie jest z tym dziełem, o którym rozmawiamy. chodzi w nim o to żeby pod pozorem "Raportu" przemycić wiele rzeczy o których "się mówi" w PiS, a których nie można udokumentować i dobrych do czytania. ja na przykład zauważam w "Raporcie" głęboko zakamuflowane podej¶cie do Narodu jako do przedmiotu działań polityków, a nie podmiotu ich wysiłków. państwo powinno, państwo stworzy, państwo da.
--
 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2011-04-01 19:19:55
Autor: u2
Raport o stanie RP
[...]

Widać, że¶ funkcyjny aparatczyk wiadomych organów. Ci±gle najeżdżasz na
opozycje, a zwłaszcza na PiS.

Das Kapital Marxa to nie jest głupia ksi±żka, wcale nie nawołuje do
rewolucji.

Podobnie zreszt± jak wymienione przeze ksi±żki dotycz±ce Bolka. To po
prostu edukacja społeczeństwa, kto tak naprawdę rz±dzi w III RP.

Data: 2011-04-01 19:42:04
Autor: Harry z Tybetu
Raport o stanie RP

"Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> wrote in message news:in4soa$ac8$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zrodel to masz cale archiwum TV i co porzadniejszych gazet. Co ty oczekujesz, ze beda dokumentowac afere hazardowa, ktorej nie bylo albo zamieszczac skan ustawy o podniesieniu VAT?
Wez sie chlopie ogarnij...

Data: 2011-04-01 19:45:01
Autor: u2
Raport o stanie RP

u2 pisze na grupie pl.soc.polityka w dniu pi±tek 01 kwiecień 2011 17:19:

[...]

Sporo o pelobandzie jest w fiszkach na Lubiance. tego się chłopaki nadal
boj± :)

Data: 2011-04-01 20:27:48
Autor: Marek Czaplicki
Raport o stanie RP
Harry z Tybetu pisze na grupie pl.soc.polityka w dniu piątek 01 kwiecień 2011 19:42:
[...]

więc dlaczego taki kłopot przedstawia powołanie się na nie i dokładne wskazanie faktów na których buduje się wnioski zawarte w "Raporcie"? --
 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2011-04-01 20:33:13
Autor: u2
Raport o stanie RP
więc dlaczego taki kłopot przedstawia powołanie się na nie i dokładne wskazanie faktów na których buduje się wnioski zawarte w "Raporcie"?

Fakty pozostan± faktami, niezależnie od starań razwiedki :)

Data: 2011-04-01 23:11:37
Autor: Harry z Tybetu
Raport o stanie RP

"Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> wrote in message news:in55fv$7rj$1inews.gazeta.pl...
[...]

wskazanie faktĂłw na ktĂłrych buduje siÄ™ wnioski zawarte w "Raporcie"?

Poniewaz sa to fakty powrzechnie znane.

Data: 2011-04-02 11:19:36
Autor: Marek Czaplicki
Raport o stanie RP
Harry z Tybetu pisze na grupie pl.soc.polityka w dniu piątek 01 kwiecień 2011 23:11:
Poniewaz sa to fakty powrzechnie znane.

byle magisterka zawiera całe mnóstwo przypisów i źródeł na które powołuje się student chcący by jego praca miała status naukowej. nie ma tu tłumaczeń ze "fakty są powszechnie znane", albo przypisy albo plagiat. :)
--
 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2011-04-02 11:48:37
Autor: u2
Raport o stanie RP
Harry z Tybetu pisze na grupie pl.soc.polityka w dniu pi±tek 01 kwiecień 2011 23:11:
Poniewaz sa to fakty powrzechnie znane.

byle magisterka zawiera całe mnóstwo przypisów i Ľródeł na które powołuje się student chc±cy by jego praca miała status naukowej. nie ma tu tłumaczeń ze "fakty s± powszechnie znane", albo przypisy albo plagiat. :)

Paweł Zyzak miał wszystko udokumentowane w swojej pracy, ale takie mendy
jak ty posługuj± się tylko i wył±cznie metodami esbeckimi, a nie naukowymi.

Data: 2011-04-02 12:01:10
Autor: Marek Czaplicki
Raport o stanie RP
u2 pisze na grupie pl.soc.polityka w dniu sobota 02 kwiecień 2011 11:48:
Paweł Zyzak miał wszystko udokumentowane w swojej pracy, ale takie mendy
jak ty posługuj± się tylko i wył±cznie metodami esbeckimi, a nie
naukowymi.

piszemy o "Raporcie", czy o wszystkim co następuje w Polsce? czy pisałe¶ kiedykolwiek jak±kolwiek pracę: semestraln±, licencjack±, magistersk±?
--
 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2011-04-02 12:05:27
Autor: u2
Raport o stanie RP
[...]

To ty zacz±łe¶ ¶ciemniać o Kapitale Marksa. Jak przystało na rasowego
esbeka, który oprocz tego "działa" nic nie zna :)

Data: 2011-04-02 12:20:22
Autor: Marek Czaplicki
Raport o stanie RP
u2 pisze na grupie pl.soc.polityka w dniu sobota 02 kwiecień 2011 12:05:

[...]

więc nie pisałe¶. to trochę wytłumaczę. jakakolwiek praca, a w szczególno¶ci co¶ co ma być suchym stwierdzeniem faktów, więc "Raport", wymaga dobrego podparcia się dokumentami. ja czytałem "Raport" s± tam miejsca, w których zarzuca się co¶ Platformie i rz±dowi, a po nich następuj± zdania o czym¶ wręcz odwrotnym.
co do "Kapitału" Marksa to widzę wymaga wyja¶nienia. pan Marks pisał i opisywał w "Kapitale" rzeczy o których miał blade pojęcie. nie był ani robotnikiem, ani fabrykantem. --
 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2011-04-02 12:22:23
Autor: u2
Raport o stanie RP
[...]

Podaj konkrety, a nie twoje dywagacje.

Data: 2011-04-02 12:37:22
Autor: Marek Czaplicki
Raport o stanie RP
u2 pisze na grupie pl.soc.polityka w dniu sobota 02 kwiecień 2011 12:22:

[...]

to proszę się pochylić nad stron± 48 "Raportu", na której zarzuca się rz±dowi że uczelnie sabotuj± próby ich prywatyzacji. a na stronie 49 pisze się o wzmożonej tendencji prywatyzacyjnej prowadzonej przez rz±d.
--
 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2011-04-02 12:44:23
Autor: u2
Raport o stanie RP
to proszę się pochylić nad stron± 48 "Raportu", na której zarzuca się rz±dowi że uczelnie sabotuj± próby ich prywatyzacji. a na stronie 49 pisze się o wzmożonej tendencji prywatyzacyjnej prowadzonej przez rz±d.

Co¶ jeszcze ? Czy tylko to ?

Data: 2011-04-02 03:52:22
Autor: zbig
Raport o stanie RP
On 2 Kwi, 12:44, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> to prosz si pochyli nad stron 48 "Raportu", na kt rej zarzuca si
> rz dowi e uczelnie sabotuj pr by ich prywatyzacji. a na stronie 49 pisze
> si o wzmo onej tendencji prywatyzacyjnej prowadzonej przez rz d.

Co jeszcze ? Czy tylko to ?

Raport to raport, podaje się fakty a nie zawoalowane insynuacje, jak
np. passus o kaszubsko¶ci Tuska.

Data: 2011-04-02 13:07:32
Autor: u2
Raport o stanie RP
W dniu 2011-04-02 12:52, zbig pisze:
On 2 Kwi, 12:44, u2 <u...@o2.pl> wrote:

[...]

Chodzi nie tylko "kaszubsko¶ć" Tuska, ale i n.p. o "¶l±sko¶ć" Kutza.

Skoro nie przyznaj± się do polsko¶ci, wręcz jej zaprzeczaj±, to nie
powinni mieć prawa do rz±dzenia w Polsce.

W sumie Tusk po kaszubsku oznacza kundla, co nie jest przyjemnym
nazwiskiem. Prawdopodobnie Kaszubi tak nazwali jego przodków nieprzypadkowo.

Data: 2011-04-02 04:20:51
Autor: zbig
Raport o stanie RP
On 2 Kwi, 13:07, u2 <u...@o2.pl> wrote:
W dniu 2011-04-02 12:52, zbig pisze:

Skoro nie przyznaj si do polsko ci, wr cz jej zaprzeczaj ,

Czyżby? Podaj przykład takiego ZAPRZECZENIA, może być wręcz

W sumie Tusk po kaszubsku oznacza kundla, co nie jest przyjemnym
nazwiskiem. Prawdopodobnie Kaszubi tak nazwali jego przodk w nieprzypadkowo.

A ty prawdopodobnie jesz kupy.

Data: 2011-04-02 13:25:00
Autor: u2
Raport o stanie RP
W dniu 2011-04-02 13:20, zbig pisze:
Czyżby? Podaj przykład takiego ZAPRZECZENIA, może być wręcz

http://pl.wikiquote.org/wiki/Donald_Tusk

"Polskość to nienormalność – takie skojarzenie narzuca mi się z bolesną
uporczywością, kiedy tylko dotykam tego niechcianego tematu. Polskość
wywołuje u mnie niezmiennie odruch buntu: historia, geografia, pech
dziejowy i Bóg wie co jeszcze wrzuciły na moje barki brzemię, którego
nie mam specjalnej ochoty dźwigać, a zrzucić nie potrafię (nie chcę mimo
wszystko?), wypaliły znamię i każą je z dumą obnosić. Więc staję się
nienormalny, wypełniony do granic polskością, i tam, gdzie inni mówią
człowiek, ja mówię Polak; gdzie inni mówią kultura, cywilizacja i
pieniÄ…dz, ja krzyczÄ™ BĂłg, Honor i Ojczyzna (wszystko koniecznie duĹĽÄ…
literÄ…); kiedy inni budujÄ…, kochajÄ… siÄ™ i umierajÄ…, my walczymy,
powstajemy i giniemy. I tylko w krĂłtkich chwilach przerwy rozwaĹĽamy nasz
narodowy etos odrobinÄ™ krytyczniej, czytamy Brzozowskiego i Gombrowicza,
stajemy siÄ™ normalniejsi.

Jest jakiś tragiczny rozziew w polskości – między wyobrażeniem a
spełnieniem, planem a realizacją. Jest ona etosem pechowców, etosem
przegranych i zarazem niepogodzonych ze swą przegraną. Wolność jest w
nim wartością najwyższą – [-- -- ] [Ustawa z dnia 31 VII 1981 r. O
kontroli publikacji i widowisk, art. 2 pkt 6 (Dz. U. nr 20 poz. 99, zm.:
1983 Dz. U. nr 44 poz. 204)] porywa siÄ™ na czyny wielkie z mizernym
zwykle skutkiem. Polskość w rzeczy samej jest nieadekwatną do ponurej
rzeczywistości projekcją naszych zbiorowych kompleksów. Piękniejsza od
Polski, jest ucieczkÄ… od Polski tej na ziemi, konkretnej, przegranej,
brudnej i biednej. I dlatego tak często nas ogłupia, zaślepia prowadzi w
krainÄ™ mitu. Sama jest mitem.

Tak, polskość kojarzy się z przegraną, z pechem, z nawałnicami. I
trudno, by było inaczej. „Czym jest nasze życie? – pisał Andrzej
Bobkowski w Szkicach piórkiem (ile w nich trafnych uwag o polskości!). –
Nawijaniem na kawałek tekturki krótkich kawałków nitki bez możności
powiązania ich ze sobą. Gdzie mam szukać metryki urodzenia mojego
dziadka? Gdzie odnaleźć ślad prababki? Do czego przyczepić cofającą się
wstecz myśl? Do niczego – do opowiadań, prawie do legend tego kraju,
który wynajął sobie w Europie pokój przechodni i przez dziesięć wieków
usiłuje urządzić się w nim z wszelkimi wygodami i ze złudzeniem pokoju z
osobnym wejściem, wyczerpując całą swą energię w kłótniach i walkach z
przechodzącymi. Jak myśleć o urządzeniu tego pokoju ładnymi meblami,
bibelotami, serwantkami, gdy błocą ciągle podłogę, rozbijają i obtłukują
przedmioty? To nie jest życie – to ciągła tymczasowość życia motyla i
dlatego w charakterze naszym jest moĹĽe tyle cech przypominajÄ…cych tego
owada. Jakim cudem mamy być mrówkami?...”"

W sumie Tusk po kaszubsku oznacza kundla, co nie jest przyjemnym
nazwiskiem. Prawdopodobnie Kaszubi tak nazwali jego przodk w nieprzypadkowo.
A ty prawdopodobnie jesz kupy.

Nie kaĹĽdy jest tobie podobny kundelku :)

Data: 2011-04-02 04:33:05
Autor: zbig
Raport o stanie RP
On 2 Kwi, 13:25, u2 <u...@o2.pl> wrote:
W dniu 2011-04-02 13:20, zbig pisze:

Po raz tysięczny przywołujecie ten sam tekst. Naprawdę jeste¶cie tak
tępi, żeby ten gorzki, głęboko patriotyczny tekst zrozumieć?

Data: 2011-04-02 13:48:40
Autor: u2
Raport o stanie RP
W dniu 2011-04-02 13:33, zbig pisze:
On 2 Kwi, 13:25, u2 <u...@o2.pl> wrote:
W dniu 2011-04-02 13:20, zbig pisze:

Po raz tysięczny przywołujecie ten sam tekst. Naprawdę jeste¶cie tak
tępi, żeby ten gorzki, głęboko patriotyczny tekst zrozumieć?

Jacy wy ? Ja kilka razy zacytowałem ten tekst, bo wynika z tego tekstu
jasno, że Tusk traktuje bycie Polakiem jako nienormalno¶ć, jako wybór, a
nie jako tradycje wyniesion± z rodzinnego domu.

To jest wła¶nie relatywizowanie wspólnej historii Polaków, obarczanie
jej niestworzonymi porażkami i dzielenie tych porażek na Kaszubów,
¦l±zaków itd.

Data: 2011-04-02 04:57:08
Autor: zbig
Raport o stanie RP
On 2 Kwi, 13:48, u2 <u...@o2.pl> wrote:

Jacy wy ? Ja kilka razy zacytowałem ten tekst, bo wynika z tego tekstu
jasno, że Tusk traktuje bycie Polakiem jako nienormalno¶ć, jako wybór, a
nie jako tradycje wyniesion± z rodzinnego domu.

Tak jak przypuszczałem, zacytowałe¶ to jedno zdanie, które bez całego
kontekstu może wydawać się bluĽniercze. A jednak JESTE¦CIE tępi ,
straszni mieszczanie Tuwima widz±cy wszystko oddzielnie.

Data: 2011-04-02 14:17:45
Autor: u2
Raport o stanie RP
W dniu 2011-04-02 13:57, zbig pisze:

[...]

Jacy znowu wy ? Polska to nie jest pasmo porażek, choć Tusk i jego banda
wiele robi aby tak było. Po prostu to jest banda niekompetentnych nieuków.

Data: 2011-04-02 12:46:45
Autor: Marek Czaplicki
Raport o stanie RP
u2 pisze na grupie pl.soc.polityka w dniu sobota 02 kwiecień 2011 12:44:

[...]

ja wg Ciebie czytam tylko "Kapitał" Marksa więc wrócę do swojej ulubionej lektury. :)
--
 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2011-04-02 13:04:17
Autor: u2
Raport o stanie RP
[...]

Wytkn±łe¶ jedn± nie¶cisło¶ć, a zarzucasz że cały tekst roi się od takich
błędów. Wskaż je.

Je¶li nie potrafisz to wracaj do lektury swojego ulubionego Kapitału
Marksa :)

Data: 2011-04-02 13:23:11
Autor: złodziej podatków
Raport o stanie RP

> [...]

błędów. Wskaż je.

Je¶li nie potrafisz to wracaj do lektury swojego ulubionego Kapitału

Czemu nie napiszesz wprost że chcesz streszczenie bo ci się czytać nie chce to raz, a dwa to że jest to dla ciebie zbyt trudne więc nawet jak przeczytasz to będziesz wiedział dokładnie tyle co teraz, czyli nic. --

Data: 2011-04-02 13:40:51
Autor: u2
Raport o stanie RP
W dniu 2011-04-02 13:23, złodziej podatków pisze:
Czemu nie napiszesz wprost że chcesz streszczenie bo ci się czytać nie chce to raz, a dwa to że jest to dla ciebie zbyt trudne więc nawet jak przeczytasz to będziesz wiedział dokładnie tyle co teraz, czyli nic.

Za trudne dla ciebie wskazanie rzekomych błędów ? Widocznie ich jednak
nie ma. Ja nie spostrzegłem błędów merytorycznych.

A ten rzekomy bł±d odno¶nie uniwersytetów z ograniczon±
odpowiedzialno¶ci± na stronach 48 i 49 to żaden bł±d tylko zwykła
insynuacja.

Istotne jest to, że daje się esbecji możliwo¶ć rugowania niepokornych z
uczelni przy jednoczesnym obcięciu funduszy na rozwój szkolnictwa wyższego.

Raport o stanie RP