Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Raport w sprawie Tutki...

Raport w sprawie Tutki...

Data: 2011-01-12 12:03:57
Autor: J.F.
Raport w sprawie Tutki...
On Wed, 12 Jan 2011 10:28:50 +0000 (UTC),  Krzysztof Chajęcki wrote:
Jest artykuł na WP...
http://tinyurl.com/6xc97l9
Miłośników teorii spiskowych muszę rozczarować.... Nie ma żadnych rewelacji. Przyczyny katastrofy są takie jak tu wszyscy rozsądni pisali.

Zaraz zaraz - to znaczy jakie ? Pominmy wszystkie przyczyny posrednie, ale ja sie bardzo chetnie
dowiem czemu ze 100m zrobilo sie nagle 10 ..

Zaloga zapomniala o dolince, pilot odepchnal wolant (no, no, na 100m w
obecnosci zwierzchnika) czy debesciaki zapomnialy/nikt im nie
powiedzial ze tak sie zachowa automat w trybie odejscia pod
nieobecnosc systemu ILS ? Co by mnie mowiac szczerze troche zdziwilo - po cholere przy odejsciu
ILS ..

Z ciekawostek ujawniono, że w kabinie była jeszcze jedna osoba prócz gen. Błasika, dyrektor protokołu dyplomatycznego MSZ Mariusz Kazana. I fakt, że Błasik.... był na bani.

Maly koktail byl przed odlotem czy stewardessy roznosily napitki wedle
zyczenia ? Bo chyba nie ze strachu przed lataniem sie napil :-)

J.

Data: 2011-01-12 12:27:19
Autor: Paweł Kasztelan.
Raport w sprawie Tutki...
W dniu 2011-01-12 12:03, J.F. pisze:

Zaraz zaraz - to znaczy jakie ?
Pominmy wszystkie przyczyny posrednie, ale ja sie bardzo chetnie
dowiem czemu ze 100m zrobilo sie nagle 10 ..
Wiemy tylko że drugi pilot powiedział na 80m "Odchodzimy"
ale co zrobił kapitan to można dowiedzieć się tylko z zapisu czarnych skrzynek. (Położenie sterów, obroty silników)
Jeśli zawachał się sekundę i dodamy do tego tą dolinkę przed pasem to zjechali do zera.
Tu jest wypowiedz pilota o czasie reakcji silnikĂłw na dodanie gazu.
Silniki prawie takie same jak te w TU-154.

http://www.youtube.com/watch?v=N7vGN3MqGvY&feature=related

czas 01.00 do 01.26

Pozdrawiam.

Data: 2011-01-12 14:25:54
Autor: J.F.
Raport w sprawie Tutki...
On Wed, 12 Jan 2011 12:27:19 +0100,  Paweł Kasztelan. wrote:
W dniu 2011-01-12 12:03, J.F. pisze:
Zaraz zaraz - to znaczy jakie ?
Pominmy wszystkie przyczyny posrednie, ale ja sie bardzo chetnie
dowiem czemu ze 100m zrobilo sie nagle 10 ..
Wiemy tylko że drugi pilot powiedział na 80m "Odchodzimy"
ale co zrobił kapitan to można dowiedzieć się tylko z zapisu czarnych skrzynek. (Położenie sterów, obroty silników)

No tak, ale jest 12 stycznia 2011.
Czarne skrzynki juz dawno odczytane.

Jeśli zawachał się sekundę i dodamy do tego tą dolinkę przed pasem to zjechali do zera.

Akurat przez pare sekund wczesniej trzymal stabilna wysokosc 100m.
Potem nagle spadl.

A ja ciagle nie wiem czy to 100m z baro czy z RW nad zboczem jaru.

J.

Data: 2011-01-12 05:52:05
Autor: Bruno
Raport w sprawie Tutki...
On 12 Sty, 14:25, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:


A ja ciagle nie wiem czy to 100m z baro czy z RW nad zboczem jaru.

J.


Na stronie 69 i 70 angielskiej wersji raportu znajdziesz odpowiedz.
W rosyjskiej to beda strony  78 i 79.
Wszystko wskazuje, że RW. Baro do końca pokazywał 188.

Bruno

Data: 2011-01-12 16:41:15
Autor: JJR
Raport w sprawie Tutki...
J.F. wrote:
Wiemy tylko że drugi pilot powiedział na 80m "Odchodzimy"
ale co zrobił kapitan to można dowiedzieć się tylko z zapisu czarnych
skrzynek. (Położenie sterów, obroty silników)

W związku z tym wiadomo - nic nie zrobił. Zapis czarnych skrzynek mówi
że po słowach "odchodzimy" drugi pilot próbował wziąć wolant na siebie,
ale zbyt mało zdecydowanie żeby pokonać autopilota (s.165). Może myślał
że to pierwszy trzyma rogi i nie chciał się z nim siłować?
Tak czy owak, tu jest różnica między załogą wojskową i cywilną. W
liniach drugi ma OBOWIĄZEK przejąć sterowanie jeśli pierwszy się
"zawiesi" i nie reaguje na ustalone przez siebie samego wysokości. W
wojsku... "jeśli przełożony nie ma racji, patrz punkt pierwszy" :(

--
pzdr,
Jędrzej

Zwijasz?
www.zwijaj.pl

Data: 2011-01-13 10:23:05
Autor: J.F.
Raport w sprawie Tutki...
On Wed, 12 Jan 2011 16:41:15 +0100,  JJR wrote:
J.F. wrote:
Wiemy tylko że drugi pilot powiedział na 80m "Odchodzimy"
ale co zrobił kapitan to można dowiedzieć się tylko z zapisu czarnych
skrzynek. (Położenie sterów, obroty silników)

W związku z tym wiadomo - nic nie zrobił. Zapis czarnych skrzynek mówi
że po słowach "odchodzimy" drugi pilot próbował wziąć wolant na siebie,

skad wiez ze drugi ? Nie przeczytalem jeszcze uwaznie, ale jakos
nigdzie nie zauwazylem zeby podawali kto ruszal wolantem.

J.

Data: 2011-01-12 18:12:03
Autor: saturn5
Raport w sprawie Tutki...

Zaloga zapomniala o dolince,

Zaloga nie miala and wiedziec ani pamietac o zadnej dolince!
Powinna byla tylko wykonac wszystko jak w prcedurez.

--


Data: 2011-01-12 21:18:57
Autor: jp
Raport w sprawie Tutki...
W dniu 2011-01-12 19:12, saturn5 pisze:

Zaloga zapomniala o dolince,

Zaloga nie miala and wiedziec ani pamietac o zadnej dolince!
Powinna byla tylko wykonac wszystko jak w prcedurez.

W jakim języku jest powyższy tekst?

--
jp

Data: 2011-01-13 10:29:03
Autor: J.F.
Raport w sprawie Tutki...
On Wed, 12 Jan 2011 18:12:03 +0000 (UTC),  saturn5  wrote:
Zaloga zapomniala o dolince,
Zaloga nie miala and wiedziec ani pamietac o zadnej dolince!
Powinna byla tylko wykonac wszystko jak w prcedurez.

no ale widzisz - prawdopodobnie jeden maly blad w procedurze i gleba
gwarantowana. A gdyby zaloga pamietala o dolince i gdyby pilot zwrocil uwage ze
stabilna radiowysokosc to powinna byc ~200m, to moze by odszedl
wczesniej.

J.

Data: 2011-01-13 15:51:20
Autor: Dariusz K. Ładziak
Raport w sprawie Tutki...
Użytkownik J.F. napisał:
On Wed, 12 Jan 2011 18:12:03 +0000 (UTC),  saturn5  wrote:
Zaloga zapomniala o dolince,
Zaloga nie miala and wiedziec ani pamietac o zadnej dolince!
Powinna byla tylko wykonac wszystko jak w prcedurez.

no ale widzisz - prawdopodobnie jeden maly blad w procedurze i gleba
gwarantowana.

Ale widzisz - tam nie było najmniejszego nawet błędu w procedurze. Bo nie było nijakiej procedury - chyba że ja czegoś nie wiem i istnieją formalne procedury podejścia na szczura z wykorzystaniem RA?

--
Darek

Raport w sprawie Tutki...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona