Rasizm na polskim lotnisku

Data: 2017-06-13 22:14:50
Autor: prezydent San Escobar
Rasizm na polskim lotnisku
"Gdzie jest twoja burka?". Irańska reżyserka ofiarą ksenofobicznego zachowania
służb z lotniska w Warszawie

W ostatnich dniach już prawie codziennie słyszymy o rasistowskich lub
ksenofobicznych incydentach mających miejsce w stolicy Polski.

Teraz dowiadujemy się o skandalu na Lotnisko Chopina w Warszawie.

Holenderska reżyserka Niki Padidar została rasistowsko obrażona przez
pracownika lotniska podczas rutynowej kontroli bezpieczeństwa.

Pracownik zapytał Niki o jej pochodzenie, na jej odpowiedź o tym, że mieszka w
Amsterdamie, ten ją dalej dopytywał o kraj pochodzenia. Gdy odpowiedziała, że
pochodzi z Iranu, zapytał "gdzie jest Twoja burka?" i dalej "przecież wszyscy w
Iranie noszą burki". Po czym wziął jej bagaż podręczny do szczegółowej
kontroli.

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-06-14 00:20:38
Autor: u2
Rasizm na polskim lotnisku
W dniu 13.06.2017 o 22:14, prezydent San Escobar pisze:
[...]

aj waj piździak, straszny rasizm w Bolanda:))))))))

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2017-06-14 09:06:41
Autor: prezydent San Escobar
Rasizm na polskim lotnisku
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

> [...]
> kontroli.

aj waj piździak, straszny rasizm w Bolanda:))))))))

Państwo PiS nabiera rozpędu.

8-letnie dzieci z Warszawy zaatakowały koleżankę za ciemniejszy kolor skóry.

Propaganda zaczyna zbierać żniwo w polskim społeczeństwie. Jedna z internautek opisała to, co przydarzyło się jej 8-letniej córce na placu
zabaw na warszawskim Bemowie. Dziewczynka bawiła się ze swoimi rówieśnikami.
Dzieci się znają, więc nic nie zapowiadało tak traumatycznej sytuacji. Kilku
chłopców zainteresowało się ciemniejszą karnacją skóry dziewczynki. Ta
wytłumaczyła swoim kolegom, że jej ojciec pochodzi z Arabii Saudyjskiej. I
właśnie od tego się zaczęło.

Reakcja na tą informację były szykany i nazywanie jej "terrorystką, arabuską,
uchodźcą". Usłyszała też, "że tu nie mieszka, że nie jest stąd". Ośmioletni
chłopcy zignorowali nawet sąsiadkę, która była świadkiem całej sytuacji i
zareagowała. Jak relacjonuje matka dziewczynki, "mała wróciła do domu zapłakana
i roztrzęsiona".

Aga Makos
W poniedziałek

MOJA CÓRKA NIE JEST TERRORYSTKĄ!!!

Mamo, ja nie jestem terrorystką! Ja nikogo bym nie zabiła - powiedziała do mnie
zapłakana 8-letnia córka, kiedy wróciła do domu z placu zabaw. Dzieci z osiedla
wyzywały ją od arabusów, terrorystów i uchodźców tylko dlatego, że ma ciemną
karnację, tylko dlatego, że jej tata pochodzi z Arabii Saudyjskiej!!!

PROSZĘ UDOSTĘPNIJ

To było bardzo wstrząsające i przykre przeżycie dla mojej córki i dla mnie.
Wszystko (trwało to zaledwie kilka minut) wydarzyło się w niedzielę
(11..06.2017 r.) po godz. 19 na terenie jednego z osiedli przy ul.
Pełczyńskiego w Warszawie (Bemowo).

Moja córka jak zwykle bawiła się z innymi dziećmi przed blokiem, wszystkie
dobrze się znają. W pewnym momencie trzech chłopców zaczęło wypytywać moją
córkę o jej pochodzenie, być może dopiero teraz zwrócili uwagę na jej inną,
ciemniejszą karnację. Ona wyjaśniła im, że jej tata pochodzi z Arabii
Saudyjskiej... Wtedy w jej stronę posypała się seria obraźliwych słów... że
jest terrorystką, arabuską, że jest uchodźcą, że tu nie mieszka, że nie jest
stąd..Moja 8-letnia córka stała i płakała, a trzech jej kolegów w wieku 6-8 lat
przezywało ją i wyśmiewało.

Całą sytuację widziała jedna z mieszkanek osiedla, która próbowała załagodzić
sytuację - bardzo jej za to dziękuję. Mimo jej próśb chłopcy nie przeprosili
mojej córki, zignorowali kobietę i dalej wyśmiewali moją córkę. Po chwili
uciekła i przybiegła do domu. Była zapłakana i roztrzęsiona.

Wszystko mi opowiedziała, pytała dlaczego ci chłopcy tak okrutnie ją
potraktowali i wyzwali. Długo z nią rozmawiałam... Myślałam, że serce mi
pęknie, kiedy 8-letnie dziecko, moja ukochana córka powiedziała ze łzami w
oczach: - Mamo, ja nie jestem terrorystką, ja przecież nikogo bym nie zabiła!

To co się wydarzyło przed blokiem było dla nas wstrząsające. Nie obwiniam
dzieci, bo to tylko dzieci, które są ciekawe świata. Jednak ich okrutna reakcja
raczej odzwierciedla to co dorośli z ich otoczenia mówią na temat
obcokrajowców, Arabów...

APELUJĘ do wszystkich rodziców, aby uczyły dzieci tolerancji, aby je
uświadamiali od najmłodszych lat, że INNOŚĆ NIE JEST ANI GORSZA, ANI LEPSZA!!!
Po prostu nikt nie jest taki sam! I nie ma znaczenia, czy różni nas kolor
skóry, wiara, czy wygląd...

APELUJĘ do szkół, o to, aby w ramach godziny wychowawczej przeprowadzały
pogadanki z dziećmi i młodzieżą na temat innych kultur, religii, tolerancji...
Przecież w polskich szkołach jest coraz więcej uczniów, których rodzice są
obcokrajowcami lub mieszanym małżeństwem. Żyjemy w Europie, w świecie, gdzie od
dawna zacierają się granice między narodami, gdzie inność po prostu wpisała się
w codzienność.

Tym postem chciałabym zwrócić uwagę na to, aby słowo tolerancja i akceptacja w
społeczeństwie nie była pustymi słowami!

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-06-14 14:28:33
Autor: z
Rasizm na polskim lotnisku
W dniu 2017-06-13 o 22:14, prezydent San Escobar pisze:
"Gdzie jest twoja burka?". Irańska reżyserka ofiarą ksenofobicznego zachowania

A skandal jest za odzywkę czy za kontrolę?

Uściślij

Data: 2017-06-14 14:39:12
Autor: A. Filip
Rasizm na lotnisku im. Chopina w Warszawie - oskarża/zniesławia Mateusz Marchwicki w naTemat
z <z@z.pl> pisze:
W dniu 2017-06-13 o 22:14, prezydent San Escobar pisze:
"Gdzie jest twoja burka?". Irańska reżyserka ofiarą ksenofobicznego zachowania

A skandal jest za odzywkę czy za kontrolę?

Uściślij

<ironia> Oczywiście że za rasistowską kontrolę! </ironia>

http://natemat.pl/210321,gdzie-jest-twoja-burka-tak-rozmawia-sie-z-pasazerami-na-lotnisku-w-warszawie-tym-razem-ofiara-jest-iranska-rezyserka
"Gdzie jest twoja burka?". Irańska reżyserka ofiarą ksenofobicznego zachowania służb z lotniska w Warszawie
Mateusz Marchwicki

A. Filip
| Lepsza byle jaka prawda niż dobre kłamstwo.  (Przysłowie polskie)

Rasizm na polskim lotnisku