Ratownicy na motocyklach w Warszawie

Data: 2011-10-02 16:52:51
Autor: masti
Ratownicy na motocyklach w Warszawie
Myślę, że akcja warta rozpropagowania.
Wielki szacun dla kolegów Motopozytywnych za przeprowadzenie akcji.
Czekamy na następne miasta :)

http://tnij.org/nndz

I kopia:
Ratownicy na motocyklach będą udzielać pomocy mieszkańcom stolicy

Dodał(a): Rafał Gdak
ratownicy na motocyklach
Warszawa

W niedzielę wieczorem na stołeczne ulice wyjedzie 40 przeszkolonych ratowników na motocyklach. Ochotnicy wyposażeni w apteczki będą pełnili funkcję patrolu ratowniczego, który przyjdzie z pomocą w razie wypadku. Jest to część kampanii "Włącz myślenie".
"Motocykliście łatwiej jest ominąć korek i sprawdzić, co jest jego przyczyną. MOTOPOZYTYWNI będą gotowi do udzielenia pomocy na miejscu wypadku. Liczymy także na to, że dzięki tym działaniom kierowcy samochodów zmienią postrzeganie motocyklistów z +dawców nerek+ na mogących uratować życie" - mówi inicjator akcji dr Wojciech Kulesza, psycholog społeczny ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

Dzięki kolorowym kamizelkom motoratowników będzie można łatwo rozpoznać i poprosić o pomoc w razie wypadku. Po odbyciu specjalnego szkolenia będą już zawsze pełnili funkcję ratowników i jeżdżąc po mieście w różnych celach, będą nosili kamizelki. Ich zadaniem będzie zabezpieczeniem miejsca zdarzenia, identyfikacja zagrożenia i wezwanie odpowiednich służb ratowniczych, a także udzielenie pierwszej pomocy poszkodowanym i sprawne przekazanie kierownictwa akcją ratunkową zawodowym ratownikom.

Celem akcji jest nie tylko redukcja liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych, ale także zmiana negatywnego sposobu postrzegania motocyklistów.

W opinii Kuleszy problem postrzegania motocyklistów w społeczeństwie jest wielopiętrowy. "Z jednej strony są oni źle odbierani, co może powodować wiele ryzykownych zachowań ze strony innych kierowców, jak np. otwieranie drzwi przed jadącym w korku motocyklem. Z drugiej strony zdarza się, że motocykliści poprzez swoje zachowania utrwalają istniejący stereotyp i np. wjeżdżają między stojące w korku pojazdy z ogromną prędkością. Mamy podstawy sądzić, że wymienione zachowania leżą u podłoża wysokiej liczby wypadków z udziałem motocyklistów. Chcemy to zmienić dzięki całej serii działań. Pierwszym z nich są właśnie motoratownicy" - wyjaśnił Kulesza.

Dodał, że motocykliści giną w wypadkach, których przyczyny mogą być czysto psychologiczne. Dlatego zaradzić tej sytuacji można, opierając się na wynikach badań i teoriach psychologii społecznej.

W ramach akcji organizowane będą szkolenia dla motocyklistów. Ich pogram zostanie zrealizowany w dwóch grupach - podstawowej i zaawansowanej. Osoby, które ukończą ten drugi kurs będą zdawały egzamin na honorowany w całej Europie certyfikat EFR (Emergency First Reponse - EFR). Zajęcia poprowadzą ratownicy medyczni, policjanci, strażacy oraz psychologowie.

Jak poinformowała Natalia Osica z SWPS, wydarzenie rozpocznie kampanię, ma charakter pilotażowy, kolejne działania są planowane, ale na razie organizatorzy nie zdradzają szczegółów.

Organizatorami przedsięwzięcia są Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Ministerstwo Infrastruktury, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Specjalistyczna Ochotnicza Formacja Ratunkowa oraz Krajowe Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Zgodnie z unijną dyrektywą Polska jest zobowiązana do redukcji liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych. Wśród działań strategicznych wymienionych w IV Europejskim Programie Działań na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Unii Europejskiej, które powinny zostać zrealizowane do 2020 r., wymienia się opracowanie nowego podejścia do motocyklistów (to właśnie w tej grupie użytkowników dróg zanotowano najmniejszy spadek liczby ofiar śmiertelnych).

Według danych Komendy Głównej Policji w Polsce w 2010 r., w wyniku wypadków drogowych zginęło lub było rannych ponad 2 tys. motocyklistów. Równocześnie dynamicznie rośnie liczba motocyklistów w Polsce - w 2000 r. było ich ok. 803 tys., a w 2009 r. już 975 tys.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-10-02 13:17:07
Autor: waldek69
Ratownicy na motocyklach w Warszawie
W Krakowie juz parê lat temu Pogotowie wycofa³o siê z tego pomys³u, bo to nieprofesjonalna pomoc.
Poza tym tutaj ratownik dosta³ mandat:
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,8109083,Jechal_na_sygnale_do_wypadku__Dostal_mandat.html Teraz Warszawka eksperymentuje.

Data: 2011-10-02 20:42:09
Autor: masti
Ratownicy na motocyklach w Warszawie
Dnia pięknego Sun, 02 Oct 2011 13:17:07 -0700 osobnik zwany waldek69
wystukał:

W Krakowie juz parę lat temu Pogotowie wycofało się z tego pomysłu, bo
to nieprofesjonalna pomoc.

w krakowie to była normalna karetka. No prawie bo prawo do tej pory nie przewiduje karetki-motocykla. I to był powód.

Poza tym tutaj ratownik dostał mandat:
http://krakow.gazeta.pl/
krakow/1,35798,8109083,Jechal_na_sygnale_do_wypadku__Dostal_mandat.html

A bo to raz się zdarza, że kierowca pojazdu uprzywilejowanego dostanie mandat?

Teraz Warszawka eksperymentuje.

W warszawie chodzi o pierwszą pomoc przedmedyczną przez zwykłych przeszkolonych ludzi. Nie o profesjonalne karetki.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-10-02 21:17:25
Autor: to
Ratownicy na motocyklach w Warszawie
begin masti
W warszawie chodzi o pierwszą pomoc przedmedyczną przez zwykłych
przeszkolonych ludzi. Nie o profesjonalne karetki.

I bardzo niedobrze, bo pewnie połowa z nich będzie to widziała jako okazję do bezkarnego zapierdalania. Zresztą Futrzak już takich namierzył, a jeszcze na dobrze nie zaczęli jeździć.

Jeśli to ma funkcjonować, to powinny być to normalne pojazdy uprzywilejowane i profesjonalni ratownicy, a nie jakieś ciasteczkowe motochłystki.

Data: 2011-10-02 22:12:18
Autor: masti
Ratownicy na motocyklach w Warszawie
Dnia pięknego Sun, 02 Oct 2011 21:17:25 +0000 osobnik zwany to wystukał:

begin masti

[...]

uprzywilejowane i profesjonalni ratownicy, a nie jakieÅ› ciasteczkowe
motochłystki.

ale Wolisz żeby Ci uratował życie przeszkolony motocyklista, który kurat przejeżdżał czy czekać na profesjonalistów?
Bo to zupełnie inna bajka i inne pieniądze.

Ale najłatwiej ponarzekać.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-10-03 08:29:38
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-10-03 00:12, masti pisze:
[...]

Taki, który akurat przejeżdżał nie potrzebuje oczojebnego oznakowania
i nie musi być motocyklistą - ratownik medyczny czy ratownik drogowy
działa z chęci niesienia pomocy. Wiem coś o tym od ponad 20 lat.

Data: 2011-10-02 23:24:07
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:00a6920563fe5e5aa7b2d98e120c8a7bf650.pl.eu.org...
[...]

prawo opisuje co to ppojazd uprzywilejowany. Czy to będzie karetka, policja, czy pogotowie krawickie z odpowiednim zezwoleniem od wojewody - nie ma znaczenia.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-10-02 22:12:18
Autor: masti
Ratownicy na motocyklach w Warszawie
Dnia pięknego Sun, 02 Oct 2011 23:24:07 +0200 osobnik zwany Kuba \(aka
cita\) wystukał:

[...]

no to załatw mi koguty do mojego prywatnego motocykla.
Bo o takich tu mówimy

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-10-03 06:03:17
Autor: LEPEK

Użytkownik "masti"<gone@to.hell>  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Ale zaraz - czemu do prywatnego? Mowa była, że prawo nie przewiduje karetki motocykla i nic o formie własności. A w Trójmieście od kilku lat funkcjonują karetki na dwóch kółkach:
http://zdrowie.trojmiasto.pl/Ratowniczy-motocykl-na-obrzeza-Gdanska-n48704.html?vop=std
http://www.dziennikbaltycki.pl/wiadomosci/13909,gdzie-karetka-nie-moze-tam-harleya-posla,id,t.html
Więc w Krakowie raczej powód musiał być inny.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-10-03 05:20:27
Autor: masti
Ratownicy na motocyklach w Warszawie
Dnia pięknego Mon, 03 Oct 2011 06:03:17 +0200 osobnik zwany LEPEK
wystukał:

[...]

prywatnego w sensie tego, którym jeżdżę na codzień.
I nie zamierzam do krwoy zakładać kogutów i reszty osprzętu

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-10-03 18:34:33
Autor: LEPEK
W dniu 2011-10-03 07:20, masti pisze:

prywatnego w sensie tego, którym jeżdżę na codzień.
I nie zamierzam do krwoy zakładać kogutów i reszty osprzętu

Nie chodzi mi o twoje zamiary, tylko o to, że napisałeś nieprawdę.

Pozdr,

Data: 2011-10-03 18:53:26
Autor: masti
Ratownicy na motocyklach w Warszawie
Dnia pięknego Mon, 03 Oct 2011 18:34:33 +0200 osobnik zwany LEPEK
wystukał:

W dniu 2011-10-03 07:20, masti pisze:

prywatnego w sensie tego, którym jeżdżę na codzień. I nie zamierzam do
krwoy zakładać kogutów i reszty osprzętu

Nie chodzi mi o twoje zamiary, tylko o to, że napisałeś nieprawdę.

najpierw doczytaj a potem zarzucaj komuś kłamstwo.
Bo wychodzisz na analfabetÄ™

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-10-03 20:35:49
Autor: masti
Ratownicy na motocyklach w Warszawie
Dnia pięknego Mon, 03 Oct 2011 22:16:18 +0200 osobnik zwany LEPEK
wystukał:

[...]

http://www.tvs.pl/33419,motocykl_ratunkowy_stoi_bezuzyteczny_bo_nfz_kontraktuje_tylko_przejazdy_karetek.html

czyli prawie dobrze mi dzwoniło

PS: skoro odpowiadasz na inny post niż ten do którego się podpinasz to nic dziwnego, ze nie wiem o co Ci chodzi.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-10-04 09:54:02
Autor: LEPEK
W dniu 2011-10-03 22:35, masti pisze:

http://www.tvs.pl/33419,motocykl_ratunkowy_stoi_bezuzyteczny_bo_nfz_kontraktuje_tylko_przejazdy_karetek.html

czyli prawie dobrze mi dzwoniło

Co innego wypinanie się NFZ na _finansowanie_ środka transportu _ratownika_ , bo znaleźli furtkę (motocykl to nie transport chorych!), a co innego stwierdzenie, że motocykl nie może być karetką. Choć fakt - sprowadza się to do tego samego, czyli faktu, że problemem jest funkcjonowanie motocykla, jako pojazdu uprzywilejowanego ratownictwa medycznego.

PS: skoro odpowiadasz na inny post niż ten
do którego się podpinasz to nic dziwnego, ze nie wiem o co Ci chodzi.

Chciałem, żeby była zawarta cała wypowiedź, a wyszło, jak zwykle ;)

Pozdr,

Data: 2011-10-04 13:20:55
Autor: masti
Ratownicy na motocyklach w Warszawie
Dnia pięknego Tue, 04 Oct 2011 09:54:02 +0200 osobnik zwany LEPEK
wystukał:

ok ;)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-10-03 20:45:57
Autor: Bartek Kacprzak

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:j6akph$pfb$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ale to nie maja byc pojazdy uprzywilejowane, to maja byc zwykle motocykle z przeszkolonymi ratownikami.

--
Bartek
niebieska9'99

Data: 2011-10-03 08:13:45
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-10-02 22:42, masti pisze:
[...]

Serio? Takie programy sÄ… realizowane od dawna. Tylko nikt z nich nie
miał delegacji do jazdy na kogutach itd.

Nie o profesjonalne karetki.

To czemu te motocykle (które widziałem) posiadały koguty (tak,
niebieskie) i nie wyglądały jednak na karetki?

Zbieg okoliczności?

Data: 2011-10-02 19:17:08
Autor: Bartek Kacprzak

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:a0855568d71a5b098429355b971b78c5f650.pl.eu.org...
Myślę, że akcja warta rozpropagowania.
Wielki szacun dla kolegów Motopozytywnych za przeprowadzenie akcji.
Czekamy na następne miasta :)
 No ale przeciez wg grupowych medrcow, nam nie wolno omijac aut w korku.
To jak ratownicy maja dojechac szybciej?

PS
I tak madrosci znaffcuf okazaly sie o kant rantu potluc.
:)

Bartek
niebieska9'99
Ave1,8
EL

Data: 2011-10-02 17:20:35
Autor: Rafał Grzelak
Bartek Kacprzak wrote:

> [...]
No ale przeciez wg grupowych medrcow, nam nie wolno omijac aut w
korku.  To jak ratownicy maja dojechac szybciej?

Mam nadzieje, ze ich motocykle beda mialy odpowiednie swiatla i syrene,
bo nie wyobrazam sobie jazdy incognito.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-10-02 22:16:32
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Rafał Grzelak" <spam@spam.com> napisał w wiadomości news:xn0hjvz4i47vpdn000news.gazeta.pl...
Bartek Kacprzak wrote:

> [...]
korku.  To jak ratownicy maja dojechac szybciej?

Mam nadzieje, ze ich motocykle beda mialy odpowiednie swiatla i syrene,

To nie ma być pogotowie tylko jeżdząca apteczka.

Nikt też nie napisał, ze mają lecieć na łep na szyje do wezwania przejeżdzając na czerwonym świetle.

Data: 2011-10-02 17:43:34
Autor: to
Ratownicy na motocyklach w Warszawie
begin Bartek Kacprzak
 No ale przeciez wg grupowych medrcow, nam nie wolno omijac aut w korku.
To jak ratownicy maja dojechac szybciej?

Słyszałeś o czymś takim jak pojazd uprzywilejowany?

Data: 2011-10-02 22:16:52
Autor: Kuba \(aka cita\)
Ratownicy na motocyklach w Warszawie

Użytkownik "to" <to@xyz.abc> napisał w wiadomości news:4e88a2c6$0$3499$65785112news.neostrada.pl...
begin Bartek Kacprzak

 No ale przeciez wg grupowych medrcow, nam nie wolno omijac aut w korku.
To jak ratownicy maja dojechac szybciej?

Słyszałeś o czymś takim jak pojazd uprzywilejowany?

ktoś wspominał coś o uprzywilejowaniu?

Data: 2011-10-02 21:08:51
Autor: to
Ratownicy na motocyklach w Warszawie
begin Kuba \(aka cita\)
[...]

Nie -- i w tym problem.

Data: 2011-10-02 14:57:31
Autor: WS
Ratownicy na motocyklach w Warszawie
On 2 Pa¼, 23:08, to <t...@xyz.abc> wrote:
begin Kuba \(aka cita\)

> kto¶ wspomina³ co¶ o uprzywilejowaniu?

Nie -- i w tym problem.

w Krakowie sa uprzywilejowane... http://www.rkwadrat.pl/

WS

Data: 2011-10-02 19:48:10
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-10-02 18:52, masti pisze:
Myślę, że akcja warta rozpropagowania.
Wielki szacun dla kolegów Motopozytywnych za przeprowadzenie akcji.
Czekamy na następne miasta :)

Akcja zacna, niestety nie do końca to ładnie wygląda o czym dalej...
(...)

[...]

otwieranie drzwi przed jadÄ…cym w korku motocyklem. Z drugiej strony
[...]

Otóż miałem okazję spotkać dwóch panów Ratowników dziś rano
w Dolinie Służewieckiej - nawet chciałem zrobić fotkę im fotkę
w całym rynsztunku (trochę tego mieli, włącznie z kogutami
i całym ekwipunkiem) i niestety pięknie dołożyli się do
stereotypu - zrobili sobie "rajd" między samochodami itd.
Jak tak ma wyglądać próba zmiany negatywnego sposobu postrzegania
motocyklistów to wszystkiego dobrego.

Data: 2011-10-02 18:18:17
Autor: masti
Ratownicy na motocyklach w Warszawie
Dnia pięknego Sun, 02 Oct 2011 19:48:10 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
wystukał:

[...]

np. otwieranie drzwi przed jadÄ…cym w korku motocyklem. Z drugiej strony

znaczy co? ominęli auta w korku?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-10-02 20:40:10
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-10-02 20:18, masti pisze:
[...]

O godzinie 8 rano w niedzielę ciężko o korki w Dolince. Nakręciłbym
filmik jak to się tych dwóch ludzi zachowywało, ale wiesz jakoś tego
nie robię. Najlepsze było to, jak jakiś w sumie normalny motocyklista
przycisnął w końcu i za nimi pojechał - skoro wolno... Tak szczerze to
nie widziałem miśków na hulajnogach, którzy by się tak zachowywali.
Nie pytaj mnie o co im chodziÅ‚o...  ByÅ‚em zaskoczony, że z takim
oflagowaniem (w pierwsze chwili myślałem, że to miśki) i obudowaniem
tak sobie dokazują. Później zobaczyłem "Ratownik.." i się zdziwiłem
podwójnie, choć z drugiej strony jak czytam kto deklaruje, że jest
ratownikiem drogowym to zdaję sobie sprawę jak to może wyglądać
w rzeczywistości.

Ratownicy na motocyklach w Warszawie