Raty Allegro

Data: 2017-12-05 14:03:35
Autor: J.F.
Raty Allegro
https://dlakupujacych.allegro.pl/zaufane-platnosci/raty

RRSO 0% ... wiec sie zastanawiam kto za to placi.
Sprzedajacy ? Allegro ze swojej prowizji ?

Przy obecnych stopach odsetki na 3 miesiace to sa jakies groszowe, ale przyklad jest na 20 miesiecy ... to juz nie jest tak groszowo ...

J.

Data: 2017-12-05 19:53:07
Autor: Michal Jankowski
Raty Allegro
Jeden za sklepów rtv spamuje promocją sprzedaży na raty taką, że 2000 zł rozkładasz na 20 rat po 100 zł, z czego spłacasz 19 rat. I też im się opłaca.

   MJ

Data: 2017-12-05 22:11:16
Autor: J.F.
Raty Allegro
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a26eb1c$0$5151$65785112@news.neostrada.pl...
Jeden za sklepów rtv spamuje promocją sprzedaży na raty taką, że 2000 zł rozkładasz na 20 rat po 100 zł, z czego spłacasz 19 rat. I też im się opłaca.

Sklep OK - kupuje, sprzedaje, zarabia - moze z marzy raty ufundowac.

Ale czy prowizja Allegro jest tak wysoka, ze tez moze ?

J.

Data: 2017-12-06 00:11:18
Autor: Animka
Raty Allegro
W dniu 2017-12-05 o 19:53, Michal Jankowski pisze:
Jeden za sklepów rtv spamuje promocją sprzedaży na raty taką, że 2000 zł
rozkładasz na 20 rat po 100 zł, z czego spłacasz 19 rat. I też im się
opłaca.

Bo I ratę wpłacasz przy zakupie.

--
animka

Data: 2017-12-11 05:57:42
Autor: Kris
Raty Allegro
W dniu wtorek, 5 grudnia 2017 19:54:02 UTC+1 użytkownik Michal Jankowski napisał:
Jeden za sklepów rtv spamuje promocją sprzedaży na raty taką, że 2000 zł rozkładasz na 20 rat po 100 zł, z czego spłacasz 19 rat. I też im się opłaca.

Im się opłaca;)
Np
https://www.euro.com.pl/telewizory-led-lcd-plazmowe/samsung-ue55mu6172.bhtml
2799zł, zapłaca jedną rate więc tv wyjdzie 2659zł
Na ceneo od 2489zł
https://www.ceneo.pl/51581928;0280-0.htm#tab=click_scroll
 na allegro(nowe) od 2415zł z wysyłką(i też raty 0%)

Data: 2017-12-06 12:30:25
Autor: elmer radi radisson
Raty Allegro
On 2017-12-05 14:03, J.F. wrote:

https://dlakupujacych.allegro.pl/zaufane-platnosci/raty

RRSO 0% ... wiec sie zastanawiam kto za to placi.
Sprzedajacy ? Allegro ze swojej prowizji ?

Przeciez to nie allegro kredytuje, tylko 3 z podanych tam instytucji
finansowych. Allegro zalezy po prostu na napedzeniu sprzedazy, a banki
sobie to jakos odkuja, liczy sie tez ze pozyskaly kolejnego klienta.

Poza tym mozliwe ze istnieja jakies wewnetrzne rozliczenia gdzie
allegro poprzez payu dzieli sie z kredytodawca czescia z prowizji
z tak napedzonych zakupow. Takze mozna zalozyc ze potencjalnie placi
za to sprzedawca odprowadzajacy prowizje ;)

--

memento lorem ipsum

Data: 2017-12-06 12:36:28
Autor: Liwiusz
Raty Allegro
W dniu 2017-12-06 o 12:30, elmer radi radisson pisze:

[...]

Ostatecznie klient za wszystko płaci. Wyższą ceną (prowizja), swoimi danymi osobowymi itp.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-06 03:50:50
Autor: Lisciasty
Raty Allegro
W dniu środa, 6 grudnia 2017 12:36:30 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
Ostatecznie klient za wszystko płaci. Wyższą ceną (prowizja), swoimi danymi osobowymi itp.

Niekoniecznie. Przetestowałem toto z ciekawości, jako kredytodawcę
wybrałem mbank (mam tam starodawne konto, które ledwo żyje).
Prowizji żadnej nie zapłaciłem, bank raczej danych nie pozyskał bo już je miał,
nie pamiętam też czy próbowali mi coś wcisnąć przy tej okazji telefonicznie.

Oczywiście jest opcja dogadania się ze sprzedawcą na boku żeby zszedł z ceną
o koszt prowizji allegro, ale to tak jakby już inny temat.

L.

Data: 2017-12-06 12:56:50
Autor: Liwiusz
Raty Allegro
W dniu 2017-12-06 o 12:50, Lisciasty pisze:
[...]

Przecież nie piszę o zapłacie w formie prowizji, tylko w formie wyższej ceny.

Oczywiście jest opcja dogadania się ze sprzedawcą na boku żeby zszedł z ceną
o koszt prowizji allegro, ale to tak jakby już inny temat.

Nawet nie chodzi o dogadanie się poza (bo o 2% od 200zł nikt się nie będzie umawiał poza siecią, bo czas tego umawiania jest już za dużym kosztem), tylko chodzi o fakt, że generalnie ceny na rynku allegro byłyby niższe w przypadku jeśli prowizja wynosiłaby 1%, niż 3%.

Poza tym dawno już na allegro nie handlowałem, pamiętam właśnie tego typu prowizje (kilkuprocentowe), ze zgrozą odkryłem, że maksymalna prowizja za sprzedaż w niektórych kategoriach wynosi aż 15%, a prowizje 5-14% są też popularne. Do tego dochodzą różnorakie opłaty za wystawienie, pogrubienie, kolejność na liście itp.

Nic dziwnego zatem, że allegro stać by było na to, aby nawet płacić koszt kredytu niektórych swoich klientów, jako że wynosi on zapewne, uwzględniając skalę, najwięcej marne kilka procent.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-06 04:31:25
Autor: Lisciasty
Raty Allegro
W dniu środa, 6 grudnia 2017 12:56:53 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
Przecież nie piszę o zapłacie w formie prowizji, tylko w formie wyższej ceny.

Nie ma żadnej wyższej ceny. Cena "kup teraz" za gotówkę i na raty jest taka sama.
  L.

Data: 2017-12-06 04:54:23
Autor: Dawid Rutkowski
Raty Allegro
W dniu środa, 6 grudnia 2017 13:31:27 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]

Nie ma żadnej wyższej ceny. Cena "kup teraz" za gotówkę i na raty jest taka sama.

Taka sama, tylko że wyższa, niż gdyby nie było opcji na raty.
Tak samo można spytać, czy ktoś jest naiwny czy trolluje, przekonując, że skoro jest taka sama cena dla płatności kartą i gotówką, to też ta cena nie jest podniesiona. Teraz, przy obniżonym IF, już tego tak nie widać - ale też przez to mieliśmy przez rok deflację - ale gdy sięgała 4%, to było co innego.

Data: 2017-12-06 15:44:51
Autor: J.F.
Raty Allegro
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ad373e8e-b279-49f0-8f18-1aca4a67e9b9@googlegroups.com...
[...]

Obsluga gotowki tez kosztuje.
Chyba, ze ktos nie potrzebuje obslugi - towar kupuje za gotowke, pracownikom placi gotowka.
Liczenie tej gotowki tez troche kosztuje.

No ale na Allegro alternatywa jest przelew bankowy - ten istotnie nie kosztuje :-)

J.

Data: 2017-12-06 13:51:18
Autor: Liwiusz
Raty Allegro
W dniu 2017-12-06 o 13:31, Lisciasty pisze:
[...]

Czy muszę tłumaczyć jak dziecku?
Wyższa prowizja jest dla wszystkich dlatego, aby niektórzy mogli dostać darmowy kredyt.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-06 05:00:45
Autor: Lisciasty
Raty Allegro
W dniu środa, 6 grudnia 2017 13:51:20 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
Czy muszę tłumaczyć jak dziecku?
Wyższa prowizja jest dla wszystkich dlatego, aby niektórzy mogli dostać darmowy kredyt.

Czy były kredyty 0% czy nie, prowizje allegro zawsze były zbójeckie,
więc ta cena niespecjalnie odbiega od tych nie kredytowych. Wiem bo
porównywałem podobne fanty w różnych miejscach.

L.

Data: 2017-12-06 14:14:42
Autor: Liwiusz
Raty Allegro
W dniu 2017-12-06 o 14:00, Lisciasty pisze:
[...]

Nieprawda, kiedyś prowizje były mniejsze.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-06 20:45:50
Autor: RobertS
Raty Allegro
W dniu 2017-12-06 o 13:51, Liwiusz pisze:

Czy muszę tłumaczyć jak dziecku?
Wyższa prowizja jest dla wszystkich dlatego, aby niektórzy mogli dostać darmowy kredyt.

wiele firm handlujących na allegro ma też własne sklepy, ale nie zawsze jest tam taniej...można zapłacić mniej, ale np. za płatność kartą lub wysyłkę pobierają dodatkowe opłaty

generalnie wybieram allegro, bo bezpłatnie mogę zapłacić BLIKiem i 5% zakupu do mnie wraca, nie od allegro tylko z banku

RobertS

Data: 2017-12-06 23:48:39
Autor: J.F.
Raty Allegro
Dnia Wed, 6 Dec 2017 20:45:50 +0100, RobertS napisał(a):
[...]

Zachodze raz do takiego sklepu, mowie ze chcialbym towar obejrzec i
kupic, a oni, ze nie da rady, bo jest tylko 1 sztuka, zarezerwowana
dla klienta z allegro.
To wyciagam telefon i mowie, ze tez zaraz bede klientem z allegro, a
oni, ze w aukcji wyraznie napisane, ze przy odbiorze osobistym dostawa
w 24h :-)

generalnie wybieram allegro, bo bezpłatnie mogę zapłacić BLIKiem i 5% zakupu do mnie wraca, nie od allegro tylko z banku

ciekawe jak bank sobie to rekompensuje :-)
Pewnie pobiera od allegro drobna oplate, ale raczej nie 5%.

J.

Data: 2017-12-06 17:00:42
Autor: Budzik
Raty Allegro
Użytkownik Lisciasty lisciasty@post.pl ...

Przecież nie piszę o zapłacie w formie prowizji, tylko w formie
wyższej ceny.

Nie ma żadnej wyższej ceny. Cena "kup teraz" za gotówkę i na raty
jest taka sama.
OMG...

--
Pozdrawia... Budzik
"Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

Data: 2017-12-06 20:23:42
Autor: Liwiusz
Raty Allegro
W dniu 2017-12-06 o 18:00, Budzik pisze:
[...]

Skutki demokracji. Każdemu się wydaje, że może się wypowiadać, nawet jak nic nie rozumie.

Czasem słucham komisyj ambergold i reprywatyzacyjnej. Tam się dopiero OMG ciska, jak się słyszy, jakie bzdury ci członkowie komisji mówią.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-06 22:00:41
Autor: Budzik
Raty Allegro
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

:)
Z drugiej strony dzis słuchałem jak przesłuchiwali jakiegos wiceministra.
Kłamac tez trzeba umiec a ten gosc wyraźnie miał przekonanie ze jest inteligentniejszy niz to sie w rzeczywistosci okazało.

Ale zeby było smieszniej - ostatnio na komisji reprywatyzacyjnej opowiadał jakis lokator jak mu czynsz o 1000% podniesli.
A potem przez cały dzień w PR24 mowili jakie to oburzajace 1000-krotne podzwyzki czynszu były. Juz pomijam pomylenie 1000% z 1000-krotnoscia ale na chłopski rozum - czy oni naprawde chcieli zasugerowac ze jak ktos wczesniej płacił 200-300zł czynszu to nagle płacili 200-300 tysiecy...?

--
Pozdrawia... Budzik
DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

Data: 2017-12-06 15:17:40
Autor: elmer radi radisson
Raty Allegro
On 2017-12-06 12:36, Liwiusz wrote:

Ostatecznie klient za wszystko płaci. Wyższą ceną (prowizja), swoimi danymi osobowymi itp.

Owszem, chociaz jesli klient znalazl na allegro produkt taniej niz w "tradycyjnym" sklepie online, to jednak pokusze sie ze najbardziej
na tym dostaje w tylek sprzedawca. Tym bardziej ze sprzedajac na allegro
musi konkurowac z innymi z podobnym asortymentem. A klient kupi u niego,
"obok" albo wlasnie w sklepie, po prostu tam gdzie znajdzie najtaniej.
Takze mysle ze sama podwyzka marzy to bolaczka sprzedawcow i raczej
spadl im jednostkowy zysk, niz przerzucili to na klienta.

Ale zgadzam sie ze klient zaplaci danymi osobowymi, vide powyzsza
wspominka o zlapaniu przez bank klienta. Do tego pytanie jak skonstruowana jest umowa tego "0%" i czy bank przy byle przeoczeniu
ze strony kredytobiorcy nie zastrzegl sobie dodatkowych "karnych" oplat.

--

memento lorem ipsum

Data: 2017-12-06 13:50:18
Autor: J.F.
Raty Allegro
Użytkownik "elmer radi radisson"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p08kd5$krc$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2017-12-05 14:03, J.F. wrote:
[...]

Watpie w te wersje.
Banki tak przyzwyczojone ze musza zarabiac, ze na pewno ktos im placi.

[...]

Bardzo mozliwe, ale ta prowizje teraz sobie sprawdzilem ... 3% w niereprezentatywnym przykladzie

https://allegro.pl/pomoc/faq/jak-jest-obliczana-prowizja-od-sprzedazy-85XDYWYm5Fk

No niby mozna bankowi odpalic 1%, szczegolnie jesli nie trzeba odpalac 0.4% za platnosc karta ..

Ha, przyklad chyba faktycznie nie byl reprezentatywny - aparat cyfrowy mi przyszedl do glowy,
a tu sa i drozsze

https://allegro.pl/pomoc/faq/cennik-oferty-sklepowej-lDg7zz1xRiq?bi_s=internal&bi_c=85XDYWYm5Fk&bi_m=sprzedaz-art-txtLink

J.

Data: 2017-12-06 13:53:44
Autor: Liwiusz
Raty Allegro
W dniu 2017-12-06 o 13:50, J.F. pisze:

[...]

A dziale elektronika za samą sprzedaż jest 9%. Więc już wiesz skąd są pieniądze na darmowe kredyty, i dlaczego się to opłaca nawet, jak kupujesz drogi komputer.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-06 16:09:04
Autor: J.F.
Raty Allegro
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p08p8p$a4m$3@node1.news.atman.pl...
[...]

Byc moze zle rozumiem, ale
"1,5% ceny końcowej
"Komputery" (podkategorie: "Laptopy", "Mikrokomputery", "Komputery stacjonarne")."

"Komputery" to podkategoria "Elektronika"

J.

Data: 2017-12-06 16:11:11
Autor: Liwiusz
Raty Allegro
[...]