Raty Cetelem- czy możliwe takie coś?

Data: 2009-09-08 09:34:20
Autor: kris
Raty Cetelem- czy możliwe takie coś?
W Euro Rtv mozna zakupic sprzet bnna raty. Koszt rat to 0%. Cena sprzętu podzieliona przez 30.Trzeba tylko nie godzić się na ubezpieczenia itp.
Finasuje to Cetelem.
A ponieważ kasa jest nieoprocentowana to warto wziąć soprzet na 30rat.
Moje pytanie dotyczy jednak czegoś innego.
Jak sądzicie czy to się może udać:

Kupuję przez net w Euro.com.pl sprzęt za np 30 000zł
Odbieram go w sklepie, zakup finansuje ratami 30x0%(zdolność itp jest wiec problemu nie przewiduję)
Do spłaty mam 30 rat po 1000zł.
Dwa dni po zakupie oddaję nierozpakowany nawet sprzęt.
Sklep zwraca mi więc 30 000zł.
I teraz pytanie- czy zwrócą mi gotówkę a ja będesobie spłacał 30nieoprocentowanych rat po 1000zł
Te 30 000zł mogę wrzucić np na lokatę.

Krzysiek

Data: 2009-09-08 01:01:26
Autor: krzysztofsf@wp.pl
On 8 Wrz, 09:34, "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8...@poczta.onet.pl> wrote:

Sklep zwraca mi więc 30 000zł.
I teraz pytanie- czy zwrócą mi gotówkę a ja będesobie spłacał
30nieoprocentowanych rat po 1000zł
Te 30 000zł mogę wrzucić np na lokatę.

Watpie.
Masz w dokumencie zakupu zaznaczone, ze platnosc ratalna.
Prawdopodobnie bylby zwrot towaru i anulowanie umowy kredytowej.

Data: 2009-09-08 10:40:54
Autor: kris

Użytkownik <krzysztofsf@wp.pl> napisał w wiadomości news:d0d5d24c-645c-409a-a2a4-79b74b68d0a5y42g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

Właśnie o to "prawdopodobnie"
Sprzęt kupiony w www.euro.com.pl
Raty załatwia się przez spółke córke-  Eurofinase
Pożyczka(bo są to umowy pożyczki) zaciągnieta w Banku Cetelem
I własnie dlatego że wystepuja tu trzy podmioty zastanawiam się czy taki manewr jak opisałem nie mógł by się udać.
Euro.com.pl gotówkę za swój sprzet dostało. Teoretycznie nie ich problemem moje ew. raty w Cetelem.

Może ktoś już zwracał sprzęt zakupiony na raty przez net. I czy wtedy sklep oddał gotówke na konto kupujacego czy przelał ją do banku finansującego raty.

Krzysiek

Data: 2009-09-08 03:15:39
Autor: adp
[...]

Sklepy staraja sie zabezpieczac przed tym. Np. w Castoramie jest
powiedziane, ze dla kwot zakupu powyzej .... kilkuset zlotych (?)
droga zwrotu pieniedzy przy zwrocie towaru musi byc taka sama, jak
droga platnosci (czyli w przypadku placenia kk, zwrot nastapi
bezgotowkowa na karte).
Z praktyki jednak wiem, ze "bardzo nie zawsze" jest to przestrzegane.
Dodajac zakupy ponizej limitu - bardzo latwo naciagnac Castorame na
nieoprocentowana gotowke na ich koszt (chodzi mi o grace period na
kk).

W LM nie ma limitu - teoretycznie kazdy zwrot wymusza uzycie tego
samego kanalu dla zwrotu gotowki, co przy zakupie. Ale w praktyce -
czesto nie patrza na to.

Odnosnie kredytow indywidualnych - zapewne sie nie uda to, co
napisalec. Trzeba sprawdzic, ale byloby to pole do naduzyc na duza
skale...

Data: 2009-09-08 12:56:14
Autor: kris

Użytkownik "adp" <adp@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:328d12fe-669d-46d2-9a03-284d82a64d7fo9g2000yqj.googlegroups.com...
Odnosnie kredytow indywidualnych - zapewne sie nie uda to, co
napisalec. Trzeba sprawdzic, ale byloby to pole do naduzyc na duza
skale...

Jakie tam nadużycie.
Ale sprawdzić trzeba
Mało prawdopodobne ale może się udać.

Krzysiek

Data: 2009-09-09 03:29:05
Autor: adp
On 8 Wrz, 12:56, "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "adp" <a...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:328d12fe-669d-46d2-9a03-284d82a64d7fo9g2000yqj.googlegroups.com...

>Odnosnie kredytow indywidualnych - zapewne sie nie uda to, co
>napisalec. Trzeba sprawdzic, ale byloby to pole do naduzyc na duza
> [...]

Tzn. niewielka kwote odzyskalem kiedys w gotowce w LM po zwrocie
jakiegos towaru. Byl to jeden z wielu towarow, ktore kupilem
jednoczesnie i "zaplacilem kredytem" (promocyjnym bezodsetkowym).

Data: 2009-09-08 13:16:25
Autor: RobertS
Raty Cetelem- czy możliwe takie coś?

Odnosnie kredytow indywidualnych - zapewne sie nie uda to, co
napisalec. Trzeba sprawdzic, ale byloby to pole do naduzyc na duza
skale...

skoro udaje się z kartami to dlaczego miałoby się nie udać z kredytem ratalnym? ;-)

RobertS

Data: 2009-09-08 07:58:33
Autor: xbartx
Raty Cetelem- czy możliwe takie coś?
Dnia Tue, 08 Sep 2009 09:34:20 +0200, kris napisał(a):

KupujĂŞ przez net w Euro.com.pl sprzĂŞt za np 30 000zÂł Odbieram go w
sklepie, zakup finansuje ratami 30x0%(zdolnoœÌ itp jest wiec problemu
nie przewidujĂŞ)
Do spÂłaty mam 30 rat po 1000zÂł.
Dwa dni po zakupie oddajĂŞ nierozpakowany nawet sprzĂŞt. Sklep zwraca mi
wiĂŞc 30 000zÂł.
I teraz pytanie- czy zwrĂłcÂą mi gotĂłwkĂŞ a ja bĂŞdesobie spÂłacaÂł
30nieoprocentowanych rat po 1000zÂł
Te 30 000zÂł mogĂŞ wrzuciĂŚ np na lokatĂŞ.

Pomyśl najpierw logicznie i to najlepiej ze trzy razy a wszystko się samo wyjaśni.

Data: 2009-09-08 11:07:03
Autor: kris
Raty Cetelem- czy mo?liwe takie co??

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:h852r8$dil$2inews.gazeta.pl...
Dnia Tue, 08 Sep 2009 09:34:20 +0200, kris napisał(a):

Pomyśl najpierw logicznie i to najlepiej ze trzy razy a wszystko się samo
wyjaśni.

Pomyśleć to ja pomyślałe ale jak jest w praktyce to nie wiem i dlatego pytam.
Teoretycznie- sklep towar przyjąć musi. Ban jest zainteresowany abym terminowo spłacał raty.;))0

Krzysiek

Data: 2009-09-08 10:32:17
Autor: xbartx
Raty Cetelem- czy mo?liwe takie co??
Dnia Tue, 08 Sep 2009 11:07:03 +0200, kris napisał(a):

PomyÂśleĂŚ to ja pomyÂślaÂłe ale jak jest w praktyce to nie wiem i dlatego
pytam.
Teoretycznie- sklep towar przyj¹Ì musi. Ban jest zainteresowany abym
terminowo spÂłacaÂł raty.;))0

No widzisz coś nie bardzo u Ciebie z tym myśleniem. Dostajesz towar i popisujesz umowę na zapłacenie za ten towar w ratach. Jeżeli chcesz oddać towar to rozwiązujesz umowę - skąd tutaj pomysł, że ktoś ma Ci dać jakieś pieniądze i to jeszcze zupełnie nieoprocentowane? Caritas czy jak?

PS Ustaw poprawnie kodowanie, albo zacznij korzystać z prawdziwego czytnika ;)

Data: 2009-09-08 12:52:33
Autor: kris

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:h85brh$dil$3inews.gazeta.pl...
Dnia Tue, 08 Sep 2009 11:07:03 +0200, kris napisał(a):

Pomy?lea to ja pomy?la3e ale jak jest w praktyce to nie wiem i dlatego
pytam.
Teoretycznie- sklep towar przyj?a musi. Ban jest zainteresowany abym
terminowo sp3aca3 raty.;))0

[...]

Pewnie masz racje
Ale to Polska jest, ja w niej żyję już kilkadziesiąt lat i nie takie rzeczy widziałem.
Inżynieria finansowa ma się u nas dobrze- patrz omijanie Belki, czy ostatnie sprawa z Eurobankiem
Więc tak gdybam czy i tu się nie uda.
Pewnie nie ale zapytac nie zaszkodzi

PS Ustaw poprawnie kodowanie, albo zacznij korzystać z prawdziwego
czytnika ;)

A coś mam źle? Na tych ustawieniach piszę już kilka lat na kilku grupach i nikt mi uwagi nie zwracał.
A outlook expres jest jak dla mnie ok i żadnego innego czytnika instalować nie zamierzam.
Ale jesli faktycznie mam coś nie tak to napisz to zmienie- nie problem.

Krzysiek

Data: 2009-09-08 11:09:34
Autor: xbartx
Raty Cetelem- czy mo?liwe takie co??
Dnia Tue, 08 Sep 2009 12:52:33 +0200, kris napisał(a):

Pewnie masz racje
Ale to Polska jest, ja w niej ÂżyjĂŞ juÂż kilkadziesiÂąt lat i nie takie
rzeczy widziaÂłem.
InÂżynieria finansowa ma siĂŞ u nas dobrze- patrz omijanie Belki, czy
ostatnie sprawa z Eurobankiem
WiĂŞc tak gdybam czy i tu siĂŞ nie uda. Pewnie nie ale zapytac nie
zaszkodzi

Zawierasz umowę, że płacisz za towar w ratach > oddajesz towar i umowa przestaje obowiązywać.

A co¶ mam Œle? Na tych ustawieniach piszê ju¿ kilka lat na kilku grupach
i nikt mi uwagi nie zwracaÂł.
A outlook expres jest jak dla mnie ok i Âżadnego innego czytnika
instalowaĂŚ nie zamierzam.
Ale jesli faktycznie mam coÂś nie tak to napisz to zmienie- nie problem.

http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

Data: 2009-09-09 13:17:17
Autor: kris
[...]

Jak widzisz z poniższych wypowiedzi jednak to działa.
Mam dosyć wysoko oprocentowaną linię pożczkową na 10tys zł.
Jeszcze w tym tygodniu kupie jakiś wypasiony TV za ok 10tys zapłace ratami 30*0%, TV im zwrócę(bo po co mi tv), oddadzą mi kasę to zamkne linie pożyczkową i będe spłacał 30 rat po 330zł do cetelemu.
Jedni kombinuja na belce ja zakombinuje w ten sposób. A co mi tam

Krzysiek

Data: 2009-09-09 06:01:01
Autor: adp
On 9 Wrz, 13:17, "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "xbartx" <b...@hashzero.net> napisał w wiadomościnews:h85brh$dil$3inews.gazeta.pl...> Dnia Tue, 08 Sep 2009 11:07:03 +0200, kris napisał(a):
> [...]

pożyczkową i będe spłacał 30 rat po 330zł do cetelemu.
Jedni kombinuja na belce ja zakombinuje w ten sposób. A co mi tam

"To dziala", ale nie przy takich kwotach, IMO.
Sklep umie liczyc. To, na co przymkna oko przy 200-300 zl, nie bedzie
takie proste przy kwocie 5-cyfrowej.

Data: 2009-09-09 12:59:39
Autor: xbartx
Raty Cetelem- czy mo?liwe takie co??
Dnia Wed, 09 Sep 2009 13:17:17 +0200, kris napisał(a):

Jak widzisz z poniÂższych wypowiedzi jednak to dziaÂła.

To czy się da, to się dopiero okaże, jak pójdziesz i sam spróbujesz, bo chyba nie chcesz mi powiedzieć, że uważasz za pewnik wszystko to co przeczytasz w sieci od zupełnie nieznajomych Ci osób?

Data: 2009-09-08 09:42:58
Autor: Liwiusz
kris pisze:
[...]

   Na jakiej podstawie miałbyś  mieć możliwość zwrotu?

--
Liwiusz

Data: 2009-09-08 10:33:45
Autor: kris

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h851u4$328$1news.onet.pl...
kris pisze:
[...]

Każdy sprzęt zakupiony przez net można zwrócic bez problemu.

Krzysiek

Data: 2009-09-08 10:49:06
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
kris pisze:

[...]

Nie mogę teraz sprawdzić, ale jak pamiętam, to w mojej umowie z Euro/Cetelem jest wyraźnie napisane, że zwrot towaru powoduje anulowanie umowy kredytowej.

--
MiCHA

Data: 2009-09-08 10:52:26
Autor: kris

Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:h855uc$ik9$1atlantis.news.neostrada.pl...

Nie mogę teraz sprawdzić, ale jak pamiętam, to w mojej umowie z Euro/Cetelem jest wyraźnie napisane, że zwrot towaru powoduje anulowanie umowy kredytowej.

O to mi własnie chodzi. Proszę Cię jeśli możesz to sprawdż czy taki zapis faktycznie jest.

Krzysiek

Data: 2009-09-08 19:32:00
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
kris wrote:

[...]

Sprawdziłem - jednak pamięć mnie zawiodła, bo jest dokładnie odwrotnie:
Odstąpienie od umowy powoduje konieczność zwrotu towaru lub zapłaty za
niego sprzedawcy. Ty jednak nie o to pytałeś... :-)

Nie ma nic o zwrocie towaru, ale mimo to jestem przekonany, że się to
nie uda. :-)

--
MiCHA

Data: 2009-09-08 18:55:22
Autor: fbi
Raty Cetelem- czy możliwe_takie_coś?

Przetestowane na wlasnej skorze. Po zakupie przez internet zwrot towaru do sklepu, w kasie wyplacono mi pieniadze w gotówce. Umowa kredytowa nie zostala anulowana. Wplacilem pieniadze na lokate.

Data: 2009-09-08 22:26:41
Autor: Peter
fbi pisze:
Przetestowane na wlasnej skorze. Po zakupie przez internet zwrot towaru do sklepu, w kasie wyplacono mi pieniadze w gotówce. Umowa kredytowa nie zostala anulowana. Wplacilem pieniadze na lokate.

To teraz policz ile zyskałeś: oprocentowanie roczne lokaty minus roczna inflacja :P

--
Peter

Data: 2009-09-09 09:10:23
Autor: kris

Użytkownik "Peter" <peter.may@poczta.fm> napisał w wiadomości news:h863md$rdb$1node1.news.atman.pl...
fbi pisze:
[...]

Ale można tymi pieniędzmi spłacić np wysoko oprocentowaną linie kredytową.

Krzysiek

Data: 2009-09-08 21:46:51
Autor: Pete
W dniu 08.09.09 19:32, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
kris wrote:

[...]

O ile sklep zezwoli na zwrot towaru.
Bo tylko zamówienie będzie złożone przez internet - natomiast odbiór nastąpi już w siedzibie sklepu.

--
Pete

Data: 2009-09-09 09:14:57
Autor: kris

kris wrote:
O ile sklep zezwoli na zwrot towaru.
Bo tylko zamówienie będzie złożone przez internet - natomiast odbiór nastąpi już w siedzibie sklepu.

Żadnej łaski nie robi. Zakup przez net to zakup przez net i tyle. I do zwrotu mam prawo.
A czym się rózni odbiór w siedzibie sklepu od odbioru u kuriera?
Nie ważne gdzie odbieram. Ważne gdzie zakupiłem.
To zreszta mam juz przetestowane. Kilka rzeczy zwracałem już i nie robili problemów.,
Np kupiłem w dwa lata temu TV LCD. Po tygodniu ten sam TV w promocji był 600zł tańszy. Wiec go oddałem, dostałem zwrot kasy i następnego dnia przez net kupiłem ten w promocji. I 600zł w kieszeni.
Tylko że wtedy za gotówke kupowałem na nie raty.
Wszystko to w Euro.com.pl.

Krzysiek

Data: 2009-09-10 08:15:02
Autor: Pete
UÂżytkownik "Pete"<nobody@nowhere.com>  napisaÂł w wiadomoÂści
kris wrote:
O ile sklep zezwoli na zwrot towaru.
Bo tylko zamĂłwienie bĂŞdzie zÂłoÂżone przez internet - natomiast odbiĂłr
nastÂąpi juÂż w siedzibie sklepu.

ÂŻadnej Âłaski nie robi. Zakup przez net to zakup przez net i tyle. I do
zwrotu mam prawo.
A czym siĂŞ rĂłzni odbiĂłr w siedzibie sklepu od odbioru u kuriera?
Nie waÂżne gdzie odbieram. WaÂżne gdzie zakupiÂłem.
To zreszta mam juz przetestowane. Kilka rzeczy zwracaÂłem juÂż i nie robili
problemĂłw.,

A odbierałeś w sklepie?

Np kupiÂłem w dwa lata temu TV LCD. Po tygodniu ten sam TV w promocji byÂł
600zÂł taĂąszy. Wiec go oddaÂłem, dostaÂłem zwrot kasy i nastĂŞpnego dnia przez
net kupiÂłem ten w promocji. I 600zÂł w kieszeni.

Tylko Âże wtedy za gotĂłwke kupowaÂłem na nie raty.

I nie musiałeś złożyć odwiedzin w sklepie.

--
Pete

Data: 2009-09-10 09:35:26
Autor: kris

U?ytkownik "Pete"<nobody@nowhere.com>  napisa3 w wiadomo?ci
kris wrote:
O ile sklep zezwoli na zwrot towaru.
Bo tylko zamówienie bedzie z3o?one przez internet - natomiast odbiór
nast?pi ju? w siedzibie sklepu.

?adnej 3aski nie robi. Zakup przez net to zakup przez net i tyle. I do
zwrotu mam prawo.
A czym sie rózni odbiór w siedzibie sklepu od odbioru u kuriera?
Nie wa?ne gdzie odbieram. Wa?ne gdzie zakupi3em.
To zreszta mam juz przetestowane. Kilka rzeczy zwraca3em ju? i nie robili
problemów.,

A odbierałeś w sklepie?

Tak. Kupowałem przez net- a odbiór w sklepie

Np kupi3em w dwa lata temu TV LCD. Po tygodniu ten sam TV w promocji by3
600z3 tanszy. Wiec go odda3em, dosta3em zwrot kasy i nastepnego dnia przez
net kupi3em ten w promocji. I 600z3 w kieszeni.

Tylko ?e wtedy za gotówke kupowa3em na nie raty.

I nie musiałeś złożyć odwiedzin w sklepie.

Musiałem. Dwa razy. Raz odwiozłem im ten droższy tv. Za dwa dni odebrałem ten tańszy. Moze nawet ten sam egzeplatrz dostałem;))

Krzysiek

Data: 2009-09-08 13:15:00
Autor: RobertS
Raty Cetelem- czy możliwe takie coś?

Nie mogę teraz sprawdzić, ale jak pamiętam, to w mojej umowie z Euro/Cetelem jest wyraźnie napisane, że zwrot towaru powoduje anulowanie umowy kredytowej.

towar a umowa kredytu to dwie odrębne kwestie:
1. bank nie udziela kredytu za darmo - jeżeli wszystko jest 0% to dopłaca do tego sklep (najwidoczniej mu się opłaci)
2. zwrot towaru nie musi oznaczać zakończenia umowy kredytu, aczkolwiek jaki interes miałby w tym sklep, aby oddać kasę a nie zaspokoić bank?
3. tak samo banku nie interesuje czy jesteś zadowolony z towaru, masz spłacać raty i już, pewnie (nie wiem, bo nie sprawdzałem) na umowie kredytu nie ma nawet info jakiego towaru dotyczy umowa sprzedaży

generalnie przetestuj i pochwal się jak wyszło ;-)

RobertS

Data: 2009-09-09 22:13:16
Autor: gasper
Raty Cetelem- czy możliwe takie coś?
pamiętaj, że sklep te 30000 zwraca bankowi a nie Tobie !!!

Data: 2009-09-10 12:58:08
Autor: kris

Użytkownik "gasper" <ni@ma.pl> napisał w wiadomości news:h89293$4oe$1inews.gazeta.pl...
pamiętaj, że sklep te 30000 zwraca bankowi a nie Tobie !!!

Własnie o to chodzi że nie.
Ja to przetestuje w najblizszych dniach ale ktoś tu pisal że dostał do ręki.

Krzysiek

Data: 2009-09-10 22:08:42
Autor: MarekZ
"kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> wrote in message news:h8am41$otd$1news.onet.pl...

Własnie o to chodzi że nie.
Ja to przetestuje w najblizszych dniach ale ktoś tu pisal że dostał do ręki.

Ktosie to tu różne rzeczy piszą.

Przetestuj i napisz jak to wygląda w praktyce.

Raty Cetelem- czy możliwe takie coś?