Raty Cetelem- czy możliwe takie coś?

Data: 2009-09-08 03:15:39
Autor: adp
Raty Cetelem- czy możliwe takie coś?
Kupuję przez net w Euro.com.pl sprzęt za np 30 000zł
Odbieram go w sklepie, zakup finansuje ratami 30x0%(zdolność itp jest wiec
problemu nie przewiduję)
Do spłaty mam 30 rat po 1000zł.
Dwa dni po zakupie oddaję nierozpakowany nawet sprzęt.
Sklep zwraca mi więc 30 000zł.
I teraz pytanie- czy zwrócą mi gotówkę a ja będesobie spłacał
30nieoprocentowanych rat po 1000zł
Te 30 000zł mogę wrzucić np na lokatę.

Sklepy staraja sie zabezpieczac przed tym. Np. w Castoramie jest
powiedziane, ze dla kwot zakupu powyzej .... kilkuset zlotych (?)
droga zwrotu pieniedzy przy zwrocie towaru musi byc taka sama, jak
droga platnosci (czyli w przypadku placenia kk, zwrot nastapi
bezgotowkowa na karte).
Z praktyki jednak wiem, ze "bardzo nie zawsze" jest to przestrzegane.
Dodajac zakupy ponizej limitu - bardzo latwo naciagnac Castorame na
nieoprocentowana gotowke na ich koszt (chodzi mi o grace period na
kk).

W LM nie ma limitu - teoretycznie kazdy zwrot wymusza uzycie tego
samego kanalu dla zwrotu gotowki, co przy zakupie. Ale w praktyce -
czesto nie patrza na to.

Odnosnie kredytow indywidualnych - zapewne sie nie uda to, co
napisalec. Trzeba sprawdzic, ale byloby to pole do naduzyc na duza
skale...

Data: 2009-09-08 12:56:14
Autor: kris

Użytkownik "adp" <adp@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:328d12fe-669d-46d2-9a03-284d82a64d7fo9g2000yqj.googlegroups.com...
Odnosnie kredytow indywidualnych - zapewne sie nie uda to, co
napisalec. Trzeba sprawdzic, ale byloby to pole do naduzyc na duza
skale...

Jakie tam nadużycie.
Ale sprawdzić trzeba
Mało prawdopodobne ale może się udać.

Krzysiek

Data: 2009-09-09 03:29:05
Autor: adp
On 8 Wrz, 12:56, "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "adp" <a...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:328d12fe-669d-46d2-9a03-284d82a64d7fo9g2000yqj.googlegroups.com...

>Odnosnie kredytow indywidualnych - zapewne sie nie uda to, co
>napisalec. Trzeba sprawdzic, ale byloby to pole do naduzyc na duza
> [...]

Tzn. niewielka kwote odzyskalem kiedys w gotowce w LM po zwrocie
jakiegos towaru. Byl to jeden z wielu towarow, ktore kupilem
jednoczesnie i "zaplacilem kredytem" (promocyjnym bezodsetkowym).

Data: 2009-09-08 13:16:25
Autor: RobertS
Raty Cetelem- czy możliwe takie coś?

Odnosnie kredytow indywidualnych - zapewne sie nie uda to, co
napisalec. Trzeba sprawdzic, ale byloby to pole do naduzyc na duza
skale...

skoro udaje się z kartami to dlaczego miałoby się nie udać z kredytem ratalnym? ;-)

RobertS

Raty Cetelem- czy możliwe takie coś?