Raven 2 - info dla posiadaczy

Data: 2010-10-05 11:35:18
Autor: raviz
Raven 2 - info dla posiadaczy
Witam,
Kupilem wczoraj Bocialarke 4.0. Mam nadzieje, ze swiatelko bedzie tak dobre jak swiadcza o tym komentarze. Wydaje sie byc fajnym kompromisem
na maksymalnym trybie miedzy i tak wystarczajaca jasnoscia 800 lumenow a czasem pracy 1h 20min.
Przyjdzie - potestuje, porownam tez do mojej dotychczasowej latarki,
ktora do niedawna powalala mnie jasnoscia 180 lumenow ;] Ehhh, jak to sie szybko zmienia.
Ale wracajac do Ravena, przy okazji wymiany info na temat Bocialarki
wspomnialem o Ravenie. Dowiedzialem sie, ze problem z obecnymi niedopracowanymi trybami swiecenia wynika z oprogramowania.
Bocian twierdzi, ze przy symbolicznej zrzutce dla programisty na napisanie nowego softu mozna latwo problemy z trybami Ravena usunac.
Nie wrzucil tutaj info aby nie wchodzic w parade Krukowi, pomyslalem jednak ze wspomne o tym, bo chyba sporo osob zostalo bez latarki a druga czesc z latarka, ktora nie dziala zgodnie z opisem i nie ma co sie bawic w sentymenty.
W razie czego piszcie do Bociana, ja nie jestem w sprawe Ravena w zadnen
sposob zaangazowany.
Pozdrawiam.....Rafal

Data: 2010-10-05 14:14:32
Autor: kml
Raven 2 - info dla posiadaczy

Uzytkownik "raviz" <ravizusunto@vp.pl> napisal w wiadomosci news:i8ergu$5sg$1news.onet.pl...
[...]

Storka nie chciales? :)

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2010-10-05 14:21:11
Autor: raviz
Raven 2 - info dla posiadaczy

Storka nie chciales? :)

Fajny jest ale to juz sprzet typowo rowerowy. Oprocz jazdy rowerem lubie tez piesze wedrowki, no i 800 lumenow narazie powinno wystarczyc :]

Data: 2010-10-05 14:45:58
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Raven 2 - info dla posiadaczy
raviz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Oprocz jazdy rowerem lubie tez piesze wedrowki, no i 800 lumenow narazie powinno wystarczyc :]

Gdzie Ty łazisz, że potrzebujesz 800lm? Ja mam Petzla Myo RXP i wystarcza w
zupełności na rower i do spacerów po górach...

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-10-05 15:51:09
Autor: raviz
Raven 2 - info dla posiadaczy
On 2010-10-05 14:45, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Etam, od przybytku glowa nie boli ;] Im wiecej lumenow tym lepiej, oczywiscie uwzgledniajac cale zamieszanie z zasilaniem.

Data: 2010-10-05 07:00:15
Autor: rzymo
Raven 2 - info dla posiadaczy
On 5 Paź, 15:51, raviz <ravizusu...@vp.pl> wrote:
Etam, od przybytku glowa nie boli ;] Im wiecej lumenow tym lepiej,

Od pewnego czasu skłaniam się do innego stwierdzenia i zatrzymałem się
na określonej liczbie lumenów (będzie może ze 350). Jest odpowiednio
daleko, jest odpowiednio szeroko - mocniejszego trybu i tak bym nie
używał, jak już to słabsze...

Data: 2010-10-05 16:09:31
Autor: raviz
Raven 2 - info dla posiadaczy

[...]

Ja potrzebuje cos uniwersalnego i w tym wypadku kompromis jest dla mnie ok aby miec jedno swiatelko do wszystkiego. Na rowerze jednak te ok 200 lumenow bylo troche malo. Rozlozenie tez bylo takie sobie, czesto nie moglem dostrzec oznaczen szlakow na drzewach. W przypadku Bocialarki licze na dosc szeroki snop swiatla bez wyraznego beamshota w srodku.
Wczesniej uzywalem na rowerze podwojnych halogenow Cat Eye, tyle, ze ten
akumulator wagowo byl dosc uciazliwy, natomiast jakosc swiatla to byla rewelacja w kazdym calu. Mysle, ze Bocialarka bez problemu go zastapi.

Data: 2010-10-09 21:17:56
Autor: Wojtek Paszkowski
Raven 2 - info dla posiadaczy

"rzymo" <rzymo0@gmail.com> wrote in message news:8cb9f79a-1364-468f-bc0e-a1eef882c86dj18g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

coś w tym jest - miałem ostatnio okazję używać parę godzin trzydiodowca w Beskidzie i w zasadzie jeździłem niemal wyłącznie na 3W mocy - przy 9W na wolnych, kamienistych zjazdach było już zdecydowanie za... jasno. Pełnej mocy użyłem bodaj raz, przy szybkim zjeździe stokówką - ale to głównie z racji ciut przyszerokiej optyki w lampce. Wydaje mi się, że przy odpowiednim skupieniu i rozłożeniu na kierownicę/głowę te 500-600lm daje już pełen komfort.

pozdr

Data: 2010-10-07 17:35:28
Autor: Ryszard Mikke
Raven 2 - info dla posiadaczy
raviz <ravizusunto@vp.pl> napisał(a):

> Storka nie chciales? :)

Fajny jest ale to juz sprzet typowo rowerowy. Oprocz jazdy rowerem lubie tez piesze wedrowki, no i 800 lumenow narazie powinno wystarczyc :]

Akurat na piechotę, to 180lm jest wystarczajaco zabójcze,
akurat coś takiego też mam.

rmikke

Data: 2010-10-07 19:56:03
Autor: raviz
Raven 2 - info dla posiadaczy

Akurat na piechotę, to 180lm jest wystarczajaco zabójcze,
akurat coś takiego też mam.

rmikke

Ciekawy trend pojawil sie po zamieszaniu z Ravenem - im mniej lumenow tym lepiej;] 180 lumenow w moim obecnym Fenixie L2D na piechote jest tak akurat. Na rowerze jest ok ale nic wiecej. Mysle, ze 800 w Bocialarce 4.0 z nawiazka rozwiaze problem ilosci i rozlozenia swiatla.
Poza tym nie ma przeciez potrzeby ciaglego uzywania trybu max. W trybie 25% czyli najblizej L2D Bocialarka pracuje ok 6h a Fenix 2h.
Bocialarka 3.1 w zblizonym trybie 60% wyciaga 3,5h. Wg MNIE warto dolozyc 110zl i miec spory zapas swiatla i dobre czasy pracy latarki.
No ale kazdemu wedle potrzeb i widzimisie. Przekladajac na rowery: "mam rower za 2k i w zupelnosci mi wystarcza" - to tez bedzie prawda.
Pozdrawiam.....Rafal

Data: 2010-10-07 18:18:10
Autor: Ryszard Mikke
Raven 2 - info dla posiadaczy
> [...]

No ale kazdemu wedle potrzeb i widzimisie. Przekladajac na rowery: "mam rower za 2k i w zupelnosci mi wystarcza" - to tez bedzie prawda.

Czas świecenia jest bardzo wazny, racja.

Mam troche inne podejscie do tego problemu - światełko ma być na aku
jakiegoś popularnego rozmiaru i mam awaryjnie paczkę paluszków.

rmikke

Data: 2010-10-07 20:43:00
Autor: raviz
Raven 2 - info dla posiadaczy

Czas świecenia jest bardzo wazny, racja.

Mam troche inne podejscie do tego problemu - światełko ma być na aku
jakiegoś popularnego rozmiaru i mam awaryjnie paczkę paluszków.

rmikke

Ehhh, z zasilaniem masz racje, dlugo bronilem sie przed 18650 ale
widze, ze mocniejsze latarki ida wlasnie w tym kierunku.
Poza tym przeanalizowalem jak czesto musze korzystac z innych baterii
poza zapasem, ktory mam ze soba i wyszlo ze nigdy. Zatem przy zakupie nowej latarki zamowilem rowniez 4 akku 18650 co w najmocniejszym trybie 800 lumenow da 5h20min a jak sam zauwazyles to moc swiatla i zejscie
do 600l to juz 8h czyli cala nocka. Pewnie, ze przy wielodniowych wyjazdach trzeba wziac ladowarke ale to samo bedzie dotyczylo akku AA
bo ciagla jazda na alkalicznych bylaby dosc kosztowna.
Pozdrawiam.....Rafal

Data: 2010-10-07 19:14:15
Autor: Ryszard Mikke
Raven 2 - info dla posiadaczy
> [...]

bo ciagla jazda na alkalicznych bylaby dosc kosztowna.

Noc nocy nierówna, kiedyś w lutym wymroziłem dwa komplety aku na jakichś
60km, musiałem dokupic paczke paluszków na stacji benzynowej.

Tym smutnym doświadczeniem nauczony, zimowy rower zaopatrzyłem w dynamopiastę.
Wole trochę słabszą lampkę, ale żeby mi nie zdychała na mrozie.

rmikke

--

Raven 2 - info dla posiadaczy