Raven 2 - kilka dodatkowych pytan

Data: 2009-11-26 16:23:00
Autor: raviz
Raven 2 - kilka dodatkowych pytan
Witam

Mocno zastanawiam sie nad zakupem tej lamki, mozesz odpowiedziec na kilka pytan?

-czy moglbys sprecyzowac roznice miedzy tanszym i drozszym modelem zarowno jesli chodzi o sama latarke jak i wyposazenie?

-czy mozesz opisac lub podeslac linka do mocowania rowerowego? Do tej pory idealem jest dla mnie mocowanie Cateye'a. Latwosc montazu/demontazu samej lapki jest rewelacyjna, w kwestii regulacji rowniez nie mam nic do zarzucenia. Przeciwienstwem jest uchwyt Fenixa. Latarka L2D jest swietna, natomiast uchwyt w wiekszosci wypadkow ma spory fabryczny luz,
regulacja poprzez obracanie z "klikami" ktore maja za duzy skok, aby odmontowac latarke trzeba poluzowac mocno na nakretkach mocujacych, i do tego jeszcze niezbyt trwale tworzywo.... Bylbym wdzieczny za uwagi odnosnie Twojego projektu.

-mocowanie na kasku - czy bedzie pasowalo do wszystkich typowych kaskow
bez robienia dziur itp?

-czy latarka jest wodoszczelna?

-jestes w stanie podac przyblizony czas na pocszczegulnych trybach?

-na jaki okres bedzie udzielana gwarancja?

-na ile akku jest latarka?

-czy bedzie petelka na pasek na reke?

-ile bedzie trybow swiecenia i czy latarka bedzie pamietala ostatnio uzywany po jej wylaczeniu?

-czy beda powiedzmy po 2-3 latach dostepne czesci zamienne, uszczelki?

Pozdrawiam......Rafal

Data: 2009-11-26 19:06:41
Autor: Michał Pysz
Raven 2 - kilka dodatkowych pytan

Mocno zastanawiam sie nad zakupem tej lamki, mozesz odpowiedziec na kilka pytan?

ja nie mogÄ™! :-(

mp.

Data: 2009-11-26 22:02:51
Autor: czarny_kruk
raviz pisze:
Witam

Mocno zastanawiam sie nad zakupem tej lamki, mozesz odpowiedziec na kilka pytan?

Mysle, ze moge tu pomoc. Chociaz zapytanie brzmi jakbys pisal do mnie email a nie wiadomosc na grupe dyskusyjna.

-czy moglbys sprecyzowac roznice miedzy tanszym i drozszym modelem zarowno jesli chodzi o sama latarke jak i wyposazenie?

Obie wersje laczy ta sama obudowa i mocowania.

Drozsza wersja = mtb, swieci mocno i szeroko z racji trzech diod, posiada mocniejszy sterownik, ale w najwyzszym trybie krotszy czas pracy.

Tansza = wersja road posiada jedna diode nowej generacji, swiatlosc lampki to minimum 400lumenow, lampa polecana na szose - swieci mocno i z waska wiazka swiatla, z racji mniejszej mocy oferuje dluzszy czas pracy w trybie max.

Na stronie Dominika http://dominik.magma-net.pl/mod mozna zobaczyc jak swieci wyglada ok. 360 lumenow swiatla pod pozycja "3x Cree XR-E R2 WH 350ma, Ledil 10*". Raven Road posiada domyslnie rekomendowana optyke 12*, na zyczenie 15*.

[...]

Odnosnie mocowania Cateye to mam akurat inne zdanie na temat jego rewelacyjnosci, jesli piszesz o tym aktualnym mocowaniu "z kolkiem".

Mocowanie do lampek Raven jest wlasne. Montaz/demontaz lampki z roweru zajmuje mniej niz 1 sekunde.
Aktualne mocowanie pozwala na szybka regulacje w pionie, na boki natomiast jest mocno ograniczone. W planach jest mocowanie pozwalajace na swobodna regulacje w obu kierunkach wraz z szybkim montazem/demontazem lampki.

-mocowanie na kasku - czy bedzie pasowalo do wszystkich typowych kaskow
bez robienia dziur itp?

TAK, bedzie pasowalo do kazdego kasku rowerowego.

-czy latarka jest wodoszczelna?

NIE. Podobnie jak zaden producent oswietlenia rowerowego tak i ja nie daje gwarancji, ze lampa bedzie pracowac pod woda, poniewaz nie do tego jest przeznaczona.
Zaprojektowana jest jednak tak, ze zaden deszcz jej nie straszny. Uszczelniona jest piecioma (!) uszczelkami.

-jestes w stanie podac przyblizony czas na pocszczegulnych trybach?

Czas pracy zalezy od trybu i wersji. Aktualnie trwa ustalanie optymalnych poziomow mocy.

-na jaki okres bedzie udzielana gwarancja?

2 lata

-na ile akku jest latarka?

Lampka jest na 1 akumulator litowo-jonowy. W komplecie sa dwa i szybka ladowarka dwukanalowa.

-czy bedzie petelka na pasek na reke?

TAK

-ile bedzie trybow swiecenia i czy latarka bedzie pamietala ostatnio uzywany po jej wylaczeniu?

Aktualnie prototypowe modele posiadaja trzy tryby ciagle i jeden migajacy. Lampa moze pamietac ostatni tryb. Zalezy to od wgranego oprogramowania.

-czy beda powiedzmy po 2-3 latach dostepne czesci zamienne, uszczelki?

TAK

Tak jak juz pisalem na pl.rec.rowery zapisy na lampki beda w grudniu i bedzie czas okolo dwoch tygodni na podjecie decyzji o zakupie lampki w przedsprzedazowej, nizszej cenie. Pozniej takze beda dostepne, ale w normalnej-wyzszej cenie.

Data: 2009-11-27 06:48:05
Autor: Profan Butan
On 26 Lis, 22:02, czarny_kruk <z...@spam.dziekuje> wrote:

[...]

prawda mowiac z zapowiedzi (a moze nie dokladnie sie wczytalem )
wynikalo ze wersja eko bedzie jednak silniejsza. skoro raven 2 mial
byc sliniejszy od lupina betty to dziwne, ze eco  bedzie kilkatrotnie
slabsza. Nie wiem czy na taka bylbym  sie zdecydowal.
Licze ze w koncu pojawia sie jakies precyzyjniesz opisy.

P.B.

Data: 2009-11-27 17:06:27
Autor: czarny_kruk
Profan Butan pisze:
[...]

Warto pamietac, ze lumen lumenowi nie rowny. Stad na fotce 1200lm Raven wygrywa bez problemow z 1500lm Betty, bo ona po prostu ma tych lumenow mniej.

Podobnie z wersja eco lampki. Nie mam specjalnie ochoty ani potrzebny naciagania wartosci swiatlosci.
400lm to juz calkiem sporo swiatla, szczegolnie ze na tylko jednym akumulatorze pozwoli to na trzy godziny pracy w najwyzszym trybie.
Nie ma na polskim rynku zadnej lampki zblizonej do tej swiatlosci, Sigma Powerled Black PRO ma na przyklad 160-180lumenow, Pava ~100lm.

ck

Data: 2009-11-27 07:07:13
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
> [...]

> uzywany po jej wylaczeniu?

Aktualnie prototypowe modele posiadaja trzy tryby ciagle i jeden

SZTOS!

Raven 2 - kilka dodatkowych pytan