Raz jeszcze por.... ee... znaczy... film... Film o Galileo...

Data: 2020-12-09 23:52:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Raz jeszcze por.... ee... znaczy... film... Film o Galileo...
Raz wcześniej posłałem post, gdy szło na żywo, ale nie
widzę śladu, więc ślę raz jeszcze na wszelki wypadek.

    https://youtu.be/svwMqePQE7A

Redmi Note 9 Pro nie pokazuje satelitów Galileo!
SnapDragon720G wspiera, ale cały telefon -- nie!!!

-=-

Ale jaka bateria!!! Naładowałem do 100%, odłączyłem,
trochę pobawiłem się, pogadałem kilka minut przez GSM
i odłożyłem... Po paru godzinach raz jeszcze miałem
kilkuminutową rozmowę, później kolejną... Zaglądałem
parę razy, między innymi odpaliłem na chwilę ww. porno,
ale szybko zgasiłem, bo chciałem wiedzieć, kiedy Obaczę
spadek energetyczny... Otóż mimo kilku godzin (chyba
siedmiu) i drobnego używania -- choćby skrzynkę
paczkomatu otworzyłem i trochę m@il sprawdziłem,
miałem nadal 100%...

Najpierw cieszyłem się, później uznałem, że chyba
telefon zepsuł się, aż wreszcie byłem pewny, że
coś popsuło się w pokazywaniu ,,zawartości''
energetycznej akumulatora... Nie wiem, ile by
miał 100%, gdybym nie włączał ekranu, nie gadał,
nie używał niczego energochłonnego...

Gdy ekran jest włączony -- procenty spadają bardzo szybko...
Jedno ładowanie dziennie nie wystarcza... Nie świecę na maxa...

-=-

BTW Maxa ;) -- tam nawet bez włączonego ekranu akumulator gasł bardzo szybko...

-=-

Banki?... TG... Smartfony są potrzebne do bankowania...
Nawigacja?... Bez nawigacji człowiek gubi się w ofertach banków... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-12-11 01:57:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Raz jeszcze por.... ee... znaczy... film... Film o Galileo...

"Eneuel Leszek Ciszewski" rqrkej$14b9$1@gioia.aioe.org

[...]

Sprawa wyjaśniła się... Xiaomi zastosowało nowatorskie
rozwiązanie -- smartfon ładuje się po odłączenia od
zasilania, co widać bardzo wyraźnie na wykresach...

Prawdopodobnie smartfon zamienia złą energię (znajdującą
się dookoła smartfonu) w akumulowaną energię chemiczną... ;)

[...]

To raczej było 6 (sześć) godzin, ale były trzy
kilkuminutowe rozmowy itp. rozładunki...

Dziś jest podobnie. (była tylko jedna rozmowa)

-=-

Do czego służy dziura USB-C w laptopie?
Podczepiłem do niej miernik -- nie widzę napięcia...
Nie widzę, bo nie ma stosownego odbiornika,
czy nie ma napięcia, bo gniazdo jest zepsute?
Może źle widzę?

Co wówczas, gdy podłączę laptop do zasilacza tak, jak podłączam telefon?...
Nie sfajczę niczego?... (laptopa, zasilacza, przewodu, dziury USB-C?)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-11 11:54:01
Autor: Eneuel
[...]

L3 GPS też ;) wyłapuje złą energię, by z tej złej energii uczynić dobrą informację...

używany przez Nuclear Detonation (NUDET) Detection System
Payload (NDS): sygnalizuje wybuchy jądrowe / zdarzenia
o wysokiej energii w podczerwieni. Służy do egzekwowania
traktatów o zakazie prób jądrowych
Sygnały GPS - https://pl.qaz.wiki/wiki/GPS_signals

To raczej było 6 (sześć) godzin, ale były trzy
kilkuminutowe rozmowy itp. rozładunki...

Dziś jest podobnie. (była tylko jedna rozmowa)

100% wisiało dłużej niż 7 gAdzin.
[czy można wieszać gady?]

[...]

Może naładuję lap_topowy akumulator?

Do czego służy WiFi 5GHz?
Oba laptopy nie widzą HS RN0P ustawionego na 5GHz...
Do czego, albo raczej -- jakie to kanały i częstotliwości?
Oba laptopy mają WiFi 5GHz -- zarówno Fujitsu-Siemens, jak i Acer.

-=-

Wracając do złej energii...
https://youtu.be/svwMqePQE7A?t=6450
I mój komentarz:

Eneuel Leszek Ciszewski
1 minutę temu (edytowany)
1:47:30 GPS L3 ma swe oczęta służące do rejestracji złej
energii seksualnej, zwanej potocznie jądrową... [czy
odwrotnie] https://pl.qaz.wiki/wiki/GPS_signals  używany

Data: 2020-12-17 21:52:35
Autor: WAM
Raz jeszcze por.... ee... znaczy... film... Film o Galileo...
On Fri, 11 Dec 2020 01:57:39 +0100, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

Do czego służy dziura USB-C w laptopie?
[...]
Co wówczas, gdy podłączę laptop do zasilacza tak, jak podłączam telefon?...
Nie sfajczę niczego?... (laptopa, zasilacza, przewodu, dziury USB-C?)
Ano może służyć do ładowania laptopa...
https://aukey.pl/tag-produktu/usb-c/

Ale nie musi :) WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2020-12-17 23:57:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Raz jeszcze por.... ee... znaczy... film... Film o Galileo...

"WAM" p5hntfpuifdr4ljppi1ln1cgc1r8s9dp14@4ax.com

[...]

Tak czy siak -- nie sfajczę niczego?...

    powinien mieć moc wyjściową minimum 20 000 mAh

Kto by przypuszczał, że moc można wyrazić amperogodzinami...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-18 05:32:17
Autor: ydziO
[...]

Moc się tak wyraża. Oznaczenia W na urządzeniach są mocą pobieraną w jakiejś jednostce czasu. I
jest to godzina.

Data: 2020-12-18 18:04:50
Autor: Soeralgenos Tamosoll
Raz jeszcze por.... ee... znaczy... film... Film o Galileo...
ydziO <ydzio(a)hot.com> wrote...
Oznaczenia W na urządzeniach są mocą pobieraną w jakiejś jednostce czasu. Ijest to godzina.

Bullshit!

Zużycie energii w okresie jednej SEKUNDY!

--
Soeralgenos Tamosoll

oo  https://bit.ly/3lEEEpF  oo

Data: 2020-12-18 17:43:33
Autor: ydziO
Raz jeszcze por.... ee... znaczy... film... Film o Galileo...
Soeralgenos Tamosoll <SoeralgenosTamosoll@caimaninae.farm.invalid> wrote:
ydziO <ydzio(a)hot.com> wrote...
Oznaczenia W na urządzeniach są mocą pobieraną w jakiejś jednostce
czasu. Ijest to godzina.

Bullshit!

Zużycie energii w okresie jednej SEKUNDY!

Zastanów się zatem dlaczego płacisz za prąd w kW/h a nie w kW/s.

Data: 2020-12-18 19:07:26
Autor: Kamil Jońca
Raz jeszcze por.... ee... znaczy... film... Film o Galileo...

Idźcie sobie może obaj stąd.
KJ

http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-12-21 23:58:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Raz jeszcze por.... ee... znaczy... film... Film o Galileo...

"Kamil Jońca" 87r1nnj8dd.fsf@alfa.kjonca

Idźcie sobie może obaj stąd.

Pójdą obaj...
(obaj, czyli -- 'Soeralgenos Tamosoll' i 'ydziO')

Pójdą do:
 - sądu, gdzie ,,popracują'' jako biegli sądowi
 - szkoły, gdzie ,,popracują'' jako nauczyciele
 - administracji budynków...

-=-

    Nikt nam nie wmówi, że białe jest białe a czarne
    jest czarne i nikt nam nie wmówi, że plus jest
    plusem a minus jest minusem...

Przed laty uznałem, że JK popełnił drobny błąd językowy...
Dziś wiem, że to JA popełniłem błąd w ocenie obecnego
Prezesa RP, którego uczniowie (JK uczył studentów prawa
w Białymstoku) dziś wiedzą doskonale, że 'plus' jest 'minusem'...

W moim odczuciu to tacy biegli i sędziowie (uczniowie
JKaczyńskiego) ,,sprzedają'' dziś polską suwerenność.
MMorawiecki jedynie ,,robi dobrą minę do złej gry''.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-19 02:15:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Raz jeszcze por.... ee... znaczy... film... Film o Galileo...

"ydziO" 5fdcea45$0$524$65785112@news.neostrada.pl

Zastanów się zatem dlaczego płacisz za prąd w kW/h a nie w kW/s.

Za energię elektryczną? -- w kWh na miesiąc. ;)

 W -- moc; wat
 A -- natężenie prądu elektrycznego; amper
 J -- ogólnie energia; dżul

Energię dość łatwo zestawić z mocą -- Ws (watosekunda) to J.

Mocy (czy energii) z natężeniem prądu elektrycznego raczej
nie można łatwo zestawić, bo trzeba by dorzucić napięcie...
Prąd może być znikomy -- moc znaczna i odwrotnie... Niby
prąd jest zwykle dość mocno skorelowany z napięciem, ale
(choćby w akumulatorkach) pojemność wyrażona w samych Ah
niekoniecznie wiele powie o zgromadzonej energii, czyli
pojemności akumulatora, gdy nie znamy napięcia akumulatora...

Jakkolwiek patrzeć -- mAh to pojemność wyrażona jedynie
prądem, czyli niepełna informacja o pojemności. Do mocy
ma się niestety nijak.

Mocy i energii też nie zestawimy zbyt łatwo, gdy zabraknie
nam czasu -- tak, jak nie zgadniemy, dokąd zajedziemy
z szybkością 100 km/h w nieznanym czasie...

Odsyłam do netu po informacje...

[i zastanawiam się nad głupieniem społeczeństwa...]

J może oznaczać też pracę (ekwiwalent energii) i może być
wyrażony iloczynem siły (N) i (m) przesunięcia przez co
wyglądem zewnętrznym ;) może przypominać moment siły...

 J = Nm = Ws

Ogólnie moc prądu elektrycznego policzymy iloczynem chwilowego
napięcia i chwilowego prądu, więc energię policzymy całkując
to i owo po czasie, gdyż energia do mocy ma się podobnie jak
droga (m) do (m/s) szybkości...

 - energię/pracę sinusoidalnie przemiennego prądu elektrycznego
   policzymy iloczynem:
     - skutecznego napięcia
     - skutecznego prądu (natężenia prądu)
     - cosinusa kąta przesunięcia prądu względem napięcia
     - czasu

 - energię/pracę stałego prądu elektrycznego policzymy iloczynem:
     - napięcia
     - prądu
     - czasu

W wypadku stałego prądu (akumulator) mamy prostą zależność mocy
i natężenia:

 W = VA

zatem są tu i Ampery, i Volty, ale nie ma Hadzin...

-=-

Sprawdzian praktyczny:

 - litr mleka z Lidla kosztował 149 groszy i zawierał w sobie 2490 J
 - ile energii zawierał litr mleka z Biedronki kosztujący 119 groszy

i dlaczego wykształceni ludzie zawzięcie twierdzą, że zwyczajny człek
dorosły do swego życia potrzebuje codziennie 2000 kalorii a odchudzając
się zdrowo -- jedynie 1000 kalorii?

 - litr mleka z Lidla to 600 kcal, czyli starczyłby niemal na rok
   bez odchudzania...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-19 07:05:49
Autor: ydziO
[...]

No to liczymy po twojemu, że na sekundę:

Weźmy odbiornik 15W
Ceny za prąd wyszukałem na szybko: https://www.enea.pl/pewna-cena

Wybrałem cenę nocną G12 =0,2052zł

Niech odbiornik działa przez godzinę dziennie przez miesiąc (30dni)

15W * 3600s = 54000 = 54kW

54kW * 0,2052zł = 11,0808 * 30 dni = 332,424zł

Z torbami byśmy poszli jak by było liczone na sekundę. To że się liczy w jednostce czasu jako sekunda nie zmienia faktu, że
podawana jest w W/h. Moc na odbiornikach jest podawana w W/h

Data: 2020-12-19 13:11:04
Autor: Soeralgenos Tamosoll
W - watosekunda to nie to samo co Wh watogodzina
ydziO <ydzio(a)hot.com> wrote...
Oznaczenia W na urządzeniach są mocą pobieraną w jakiejś jednostce>> czasu. I jest to godzina

Zastanów się zatem dlaczego płacisz za prąd w kW/h a nie w kW/s.

Kompletny brak konsekwencji!

W większości krajów na świecie istnieje system koordynacyjny
 jednostek miar układu SI 'Syst?me international d'unités'.

Jedna z jedonostek: ciepła, pracy, energii jest W wat (od Watt),
ty zaś walisz z armaty zupełnie inna amunicją!

*W* to NIE to samo co *Wh* (watogodzina a właściwie 'watt hours'),
W jest podstawową/wyjściową jednostka SI, do której przykleja
się przedrostek i przyrostek  dopasowywany logicznie do wielkości i czasu.

--
Soeralgenos Tamosoll

oo  https://bit.ly/3lEEEpF  oo

Data: 2020-12-19 13:10:51
Autor: ydziO
[...]

Kupujesz suszarkę o mocy 1000W. Powiedz mi w ciągu jakiego czasu tyle energi zużyje to urządzenie?

Znalezione na szybko:
https://bogatyzwyboru.pl/jak-przeliczyc-w-na-kwh-i-ile-to-kosztuje/

Przypominam że ja cały czas mówię o urządzeniach które kupujemy w sklepach
i mają podaną moc jaką pobierają.

Data: 2020-12-19 15:49:33
Autor: netx
W dniu 19.12.2020 o 14:10, ydziO pisze:
Kupujesz suszarkę o mocy 1000W.
Powiedz mi w ciągu jakiego czasu tyle energi

1000W to moc nie energia.

energia to np użycie mocy 1000W przez 2 minuty

Data: 2020-12-19 23:17:46
Autor: Soeralgenos Tamosoll
kWh jest UMOWNĄ jednostką miary ZUŻYCIA energii elektrycznej
ydziO <ydzio(a)hot.com> wrote...
Znalezione na szybko: https://bogaty........

Kilowatogodzina jest powszechną/UMOWNĄ jednostką miary ZUŻYCIA energii
elektrycznej; jednostka jest skracana do kWh. Jedna kilowatogodzina kWh odpowiada 1000 razy na watogodzinę Wh. Watogodzina to ilość energii, jaką urządzenie o mocy jednego wata ZUŻYWA w ciągu jednej godziny.

Cytuje...

Oznaczenia *W* na urządzeniach są mocą pobieraną w jakiejś jednostce czasu.
I JEST TO *GODZINA*

Na to powyższe stwierdzenie każdy odpowie BZDURA!

--
Soeralgenos Tamosoll

oo  https://bit.ly/3lEEEpF  oo

Data: 2020-12-21 03:21:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kWh jest UMOWNĄ jednostką miary ZUŻYCIA energii elektrycznej

"Soeralgenos Tamosoll" rrlu65$1ae0$1@gioia.aioe.org

Kilowatogodzina jest powszechną/UMOWNĄ
jednostką miary ZUŻYCIA energii

Niekoniecznie zużycia -- po prostu energii.
Można też ,,wyprodukować'' tyle -- choć moim zdaniem
nie istnieje coś takiego jak 'produkcja energii' czy
'zużywanie energii' a raczej 'zamiana jakiejś formy
energii w/na inną formę energii'...

Przykładowo elektrownia nie produkuje energii elektrycznej,
lecz zamienia (w Polsce zazwyczaj) chemiczną (zakletą w węglu
kamiennym czy brunatnym) na cieplną, którą następnie zamiania
na elektryczną...

Węgiel jest pierwiastkiem życia, ale ten spalany w elektrowni
nie jest w formie czystego pierwiastka... ;)

[...]

Każdy zdrowy na umyśle... W Polsce IMO coraz
trudniej znaleźć ludzi zdrowych umysłowo...

Nie warto nad tym rozpaczać -- lepiej z tego korzystać...
Przykładowo -- gdy zabraknie chętnych na szczepionki
w uprzywilejowanych grupach społeczno-obyczajowych, ;)
może znajdę wcześniej swe własne miejsce...

Porno:
    https://www.youtube.com/watch?v=xGZ6EhmjJPQ
lepsze niż argumentacja... ;)

Albo bzdury typu -- ,,więcej o pięć razy''...

Znam też mONdrości typu -- ,,siła wybuchu równa 100 kiloton TNT''...
(zamiast 'energia wybuchu' i 'ekwiwalent'...)

Jest też ,,siła soczewki opiewająca na 2 dioptrie''... ;)
Jeśli +2 dioptrie dają >>siłę<< soczewce, to -2 dioptrie dają >>słabość<<? ;)

-=-

Połączenie moNDrych Polaków z Hamerykanami dać może ciekawe efekty...
    https://www.youtube.com/watch?v=-2QvEJIKCOc
    https://www.youtube.com/watch?v=QLixypu8WHI&t

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-21 14:23:24
Autor: LordBluzg(R)
[...]

Jakiego życia? Ty nie żyjesz w/g twojej teorii. Zamieniasz jedzenie na gówno i posrane pomysły :)

--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2020-12-22 01:35:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kWh jest UMOWNĄ jednostką miary ZUŻYCIA energii elektrycznej

"LordBluzgR" 5fe0a1ee$0$543$65785112@news.neostrada.pl

Węgiel jest pierwiastkiem życia, ale ten spalany w elektrowni
nie jest w formie czystego pierwiastka... ;)

Chemię znasz doskonale -- tlenki miedzi chociażby...
(przy okazji WCz wpuszczanej w USB podczas ładowania telefonu)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Węgiel_(pierwiastek)
    Związki zawierające węgiel są podstawą życia na Ziemi

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-21 13:31:51
Autor: J.F.
Użytkownik "ydziO"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fddfbdb$0$515$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie w kW/h, tylko w kWh, czy jak kto woli: kW razy godzina.

[...]

Jednostka energii jest dżul J.
Wat jest jednostka mocy, a to nie to samo co energia.

[...]

Nie ma "tyle".
Wat to z definicji 1J/s.

Wiec suszarka w ciagu sekundy zuzyje 1000J, w ciagu minuty 60kJ, a w ciagu godziny 3.6MJ - lub jak kto woli 1kWh.

Znalezione na szybko:
https://bogatyzwyboru.pl/jak-przeliczyc-w-na-kwh-i-ile-to-kosztuje/

Przypominam że ja cały czas mówię o urządzeniach które kupujemy w sklepach
i mają podaną moc jaką pobierają.

A artykul akurat o ciekawszych przelicznikach. Tym niemniej na koncu masz przyklad z odkurzaczem.

Tylko - to nie jest "Czas pracy odkurzacza w kWh:"

J.

Data: 2020-12-21 23:40:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
W - watosekunda to nie to samo co Wh watogodzina

"ydziO" 5fddfbdb$0$515$65785112@news.neostrada.pl

Kupujesz suszarkę o mocy 1000W.
Powiedz mi w ciągu jakiego czasu
tyle energi zużyje to urządzenie?

-> mocy 1000W
-> energi

Qmasz?
W ciągu jednej Hadziny suszarka o mocy
1000W pobierze jedną kilowatohadzinę.

Moc to jakby energia w jednostce czasu:
    Energia=Moc*Czas
    J=Ws

Jak z szybkością:
    Droga=Szybkość*Czas
    m=(m/s)*s

    Szybkość podajemy w metrach na sekundę czy
    w kilometrach na godzinę -- widać tam czas,
    ale możemy podawać w węzłach... [też na w]

Oczywiście przy założeniu, że Szybkość i Moc są stałe
podczas takiego pomiaru. Gdy nie są stałe -- trzeba
całkować lub radzić sobie podobnie.

Suszarka może mieć na tabliczce znamionowej
1000W, ale może pobierać różnie, przykładowo:
 - 40W wiatrak [wiem -- wentylator]
 - 320W grzanie na I biegu ;) (jedna grzałka włączona)
 - 640W grzanie na II biegu ;) (też jedna, ale inna grzałka włączona)
 - 960W grzanie na III biegu ;) (dwie grzałki włączone)

Podczas godziny możesz włączać różnie, przykładowo:
 - 10 minut 960W+40W (bo włosy są mokre)
 - 20 minut 640W+40W (są już podsuszone)
 - 25 minut 320W+40W
 -  5 minut 40W (aby wystudzić suszarkę)

wówczas w ciągu godziny pobierzesz nie 1kWh, ale znacznie mniej:
 10kWm+13600Wm+9kWm+200Wm
 (23600+9200)Wm
  32800Wm
  546,6(7)Wh
  prawie 0,55kWh

Liczyłem w pamięci białkowej, więc chyba nie popełniłem błędu...
[błędem jest wciąganie się w rozmowy z ludźmi... niezbyt rozumnymi?...
powiedzmy z ludźmi ciekawymi... ale gdy w efekcie człek policzy
w swej pamięci to i owo, niekoniecznie popełni wielki błąd, gdyż
to liczenie będzie stosownym antidotum na toksynę pochłanianą
podczas takiej poga_wędki...]

Moc to jakby ;) chwilowa_energia -- energia_chwili. ;)
(czymkolwiek miałaby być tutaj ta chwila)
Coś w rodzaju szybkości w relacji do drogi/przemieszczenia.

-=-

Z Twoją osobliwą wiedzą mógłbyś być biegłym
sądowym w białostockim Sądzie Apelacyjnym.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-22 00:12:48
Autor: Waldek
W - watosekunda to nie to samo co Wh watogodzina

Moc to jakby ;) chwilowa_energia -- energia_chwili. ;)
(czymkolwiek miałaby być tutaj ta chwila)
Coś w rodzaju szybkości w relacji do drogi/przemieszczenia.

No nie wiem ... bo np. moc 3KM to moc jednego konia
tylko pracującego na 3 zmiany po 8 godzin - :D
- szybkość i droga przemieszczania się /tegoż konia ?/
jest chyba bez znaczenia LOL

Pozdro

Data: 2020-12-22 02:18:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
W - watosekunda to nie to samo co Wh watogodzina

"Waldek" rrra5d$1psm$1@gioia.aioe.org

Moc to jakby ;) chwilowa_energia -- energia_chwili. ;)
(czymkolwiek miałaby być tutaj ta chwila)
Coś w rodzaju szybkości w relacji do drogi/przemieszczenia.

No nie wiem ...

To (Twą niewiedzę) widać... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-22 12:18:00
Autor: J.F.
Użytkownik "Waldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rrra5d$1psm$1@gioia.aioe.org...
[...]

Moc to moc - nie ma znaczenia ile kon pracuje - z wyjatkiem tego, ze jak obciazony duzą moca, to nie da rady dlugo pracowac.

1KM to z definicji moc rowna podniesieniu 75kg o 1m  (a to jest energia) w ciagu 1s.
Lub jak kto woli - energii 75kGm w czasie 1s.

Jak podniesie w ciagu 2s, to ma moc 0.5KM.

A jak sredni kon bedzie pracowal 3 zmiany po 8h,
to moze podniesc np 750kg na wysokosc 3*8*3600/10 m

J.

Data: 2020-12-22 12:57:56
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 22.12.2020 o 12:18, J.F. pisze:

A jak sredni kon bedzie pracowal 3 zmiany po 8h,
to moze podniesc np 750kg na wysokosc 3*8*3600/10 m

Ciekawy pomysł. Muszę policzyć zatem ile koni mogłoby wynieść satelitę na orbitę o masie 20ton (trzeba uwzględnić spadek grawitacji). To może być końkurencja dla SpaceX :]

Data: 2020-12-22 14:15:47
Autor: J.F.
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fe1df6d$0$520$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Olbrzymia energia niestety.
Maly silniczek w kosiarce pali z pol litra na godzine, a oni tam maja paliwa setki ton.
W dodatku nie wystarczy wyniesc w gore - trzeba jeszcze rozpedzic do 8km/s.

Raczej policz ile bedzie trwala podroz kosmiczna winda, jesli kiedys zrobia, zakladajac jakas sensowna moc silnikow i zasilania ...

A na poczatek, to policz ile kon wywozi grupe turystow na Morskie Oko :-)

Z przyziemnych spraw - to mozna policzyc ile kosztuje router internetu w domu, co bierze np 5W ...

J.

Data: 2020-12-23 00:20:47
Autor: Waldek
W dniu 2020-12-22 o 14:15, J.F. pisze:

Z przyziemnych spraw - to mozna policzyc ile kosztuje router internetu w domu, co bierze np 5W ...

Teraz już nic nie kosztuje :D a kosztował jednorazowo niewiele
- używka z allegro - ktoś sprzedawał bo nie miał portów 1GHz ;)

A co do kosztów energii to mój ~10W połyka, więc jakieś 240Wh/dobe
- 0,24kWh ... przy cenie przybliżonej do 70gr/1kWh ... ~17 groszy ?
*30dni... wyjdzie z ~5 zeta / miesiąc :)

Data: 2020-12-23 23:28:37
Autor: Eneuel
23 gru 2020 o 00:20, Waldek pisze:

Z przyziemnych spraw - to mozna policzyc ile kosztuje router internetu

Teraz już nic nie kosztuje

Nadal u mnie wszystko (oba mieszkania) przepełza przez kultową
TPlinkę (chyba 340) kupioną kilkanaście lat temu...

--
Ene

Data: 2020-12-24 00:45:32
Autor: Waldek
W dniu 2020-12-23 o 23:28, Eneuel pisze:
[...]

Ja nadal mam Fryca bo jakoś nie chce mi się rozstać z VoIP-em ;)
Praktycznie już z niego nie korzystam /do przychodzących/
zaś sporadyczne wychodzące to mogę zestawiać i ze smartfona

Data: 2020-12-25 01:50:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
W - watosekunda to nie to samo co Wh watogodzina

"Waldek" rs0kqn$5tg$1@gioia.aioe.org

Ja nadal mam Fryca bo jakoś nie chce mi się rozstać z VoIP-em ;)
Praktycznie już z niego nie korzystam /do przychodzących/
zaś sporadyczne wychodzące to mogę zestawiać i ze smartfona

Pogrzebałem VoIPa... Miałeś VoLTE -- możesz coś o tym napisać?
Mam w RN9P VoLTE, ale nie mam pojęcia, jak z tego skorzystać...
Rozmawiam bardzo dużo (ostatni raz we środę) i chętnie dowiem
się, jaki zysk płynie z VoLTE...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-28 23:38:59
Autor: Waldek
[...]

Nie do końca miałem przez LTE ;)
Miałem w Draytku jako opcję drugiego WAN-a (bypass) przez LTE
ale praktycznie z niego nie korzystałem
Provider był na tyle solidny że się łacze nie odpalało

Data: 2021-01-01 06:30:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
W - watosekunda to nie to samo co Wh watogodzina

"Waldek" rsdmq1$1b2p$1@gioia.aioe.org

Jaki provider i jakie łącze? -- LTE?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-23 03:17:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
W - watosekunda to nie to samo co Wh watogodzina

"J.F." 5fe1f184$0$558$65785112@news.neostrada.pl

Ciekawy pomysł. Muszę policzyć zatem ile koni mogłoby
wynieść satelitę na orbitę o masie 20ton (trzeba
uwzględnić spadek grawitacji). To może być
końkurencja dla SpaceX :]

Olbrzymia energia niestety.

Energię wyniesienia łatwo policzy każdy koń -- o czym
pisałem w innym poście tego wątku. (policzy dwa stany
energetyczne -- zróżnicuje je; nie zróżniCZKuje, ale
zróżnicuje; tyle tylko, że tutaj nie wystarczy wzięcie
pod uwagę energii potencjalnej, o czym piszę pięter
kilka niżej)

Maly silniczek w kosiarce pali z pol litra na godzine,
a oni tam maja paliwa setki ton. W dodatku nie wystarczy
wyniesc w gore - trzeba jeszcze rozpedzic do 8km/s.

Dlaczego 8km/s -- szybkość zależy o wysokości, jeśli chcesz
mieć utrzymanie na stałej orbicie... W nieskończoności nie
trzeba żadnej szybkości, by nie spaść, bo energia potencjalna
tam jest zerowa.

Nadto -- nie pisał, że chce satelitę utrzymać, ale że chce
wynieść... ;) Satelita już jakoś kręci się na ziemi, więc
w górze ma nieco mniej do prostopadłego rozpędzenia...

Raczej policz ile bedzie trwala podroz kosmiczna winda,
jesli kiedys zrobia, zakladajac jakas sensowna moc
silnikow i zasilania...

400km do ISS? Zależnie od Twej wytrzymałości pionowej. ;)
(im większe przyspieszenie windy, tym szybciej dojedziesz,
ale i mocniej skurczysz się podczas ruszania q górze)
Są także niższe orbity...

A na poczatek, to policz ile kon wywozi grupe turystow na Morskie Oko

Z przyziemnych spraw - to mozna policzyc ile
kosztuje router internetu w domu, co bierze np 5W ...

To zależy od jakości miernika energii... ;) Może nie łykać 5W... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-23 07:41:05
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rru9c9$1drv$3@gioia.aioe.org...
[...]

Jak pisal o SpaceX ... raczej o niskiej orbicie myslal.

mieć utrzymanie na stałej orbicie... W nieskończoności nie
trzeba żadnej szybkości, by nie spaść, bo energia potencjalna
tam jest zerowa.

Ale ogolnie - im wyzej orbita ma byc, tym wiecej energii na wyniesienie z Ziemi trzeba ..

Nadto -- nie pisał, że chce satelitę utrzymać, ale że chce
wynieść... ;)

Przez wyniesienie sie raczej co innego rozumie :-)
No i satelita - ma sie krecic :-)

Raczej policz ile bedzie trwala podroz kosmiczna winda,
jesli kiedys zrobia, zakladajac jakas sensowna moc
silnikow i zasilania...

400km do ISS? Zależnie od Twej wytrzymałości pionowej. ;)

Ta metoda to geostacjonarna, 36 tys km ...

Z przyziemnych spraw - to mozna policzyc ile
kosztuje router internetu w domu, co bierze np 5W ...

To zależy od jakości miernika energii... ;) Może nie łykać 5W... ;)

Wlaczy sie lodowka, telewizor - i łyknie ...

J.

Data: 2020-12-23 23:23:45
Autor: Eneuel
23 gru 2020 o 07:41, J.F. pisze:

Ale ogolnie - im wyzej orbita ma byc, tym wiecej energii na wyniesienie  > z Ziemi trzeba ..

Owszem -- na razie zasada zachowania energii nie została anulowana
przez Ziobrzystów... Ale żyjmy nadzieją... ;)

No i satelita - ma sie krecic :-)

Może spadać -- wiele zużytych spadło i spada...

[...]

Jaka metoda?

Z przyziemnych spraw - to mozna policzyc ile
kosztuje router internetu w domu, co bierze np 5W ...

To zależy od jakości miernika energii... ;) Może nie łykać 5W... ;)

Wlaczy sie lodowka, telewizor - i łyknie ...

Tak podawałem do sądu AliExpress moc LEDek (rzekomo 7W czy
6W a w istocie od 1W do 3W) gdy miernik nie łapał poniżej 5W...

--
Ene

Data: 2020-12-23 16:04:13
Autor: Krzysztof Halasa
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> writes:

Dlaczego 8km/s -- szybkość zależy o wysokości, jeśli chcesz
mieć utrzymanie na stałej orbicie... W nieskończoności nie
trzeba żadnej szybkości, by nie spaść, bo energia potencjalna
tam jest zerowa.

Przeciwnie, jest nieskończenie wielka. Tylko czas jej zamiany na
kinetyczną także.

Zakładając że pojęcie nieskończoności ma sens w naszym układzie.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-12-23 23:02:47
Autor: Eneuel
W dniu 23 gru 2020 o 16:04, Krzysztof Halasa pisze:

[...]

Szybkość czy energia potencjalna?

Tylko czas jej zamiany na kinetyczną także.

Mniemam, że piętro wyżej masz na swej myśli energię potencjalną.

Energia potencjalna rośnie od ujemnej niedaleko nas do zerowej
w nieskończoności.

Zakładając że pojęcie nieskończoności ma sens w naszym układzie.

Nie ma -- Wszechświat jest skończony...
[czyż Bóg mógł dać nam niedokończoną/nieskończoną zabawkę?...]

--
Ene

Data: 2020-12-24 00:01:45
Autor: Eneuel
23 gru 2020 o 23:02, Eneuel pisze:

Energia potencjalna rośnie od ujemnej niedaleko nas do zerowej
w nieskończoności.

http://ilf.fizyka.pw.edu.pl/podrecznik/images/2_5_8_img23a.svg

Być może kiedyś energia potencjalna na powierzchni Ziemi była zerowa
a w nieskończonej odległości była nieskończenie wielka, ale to było
bardzo dawno -- teraz jest SVG zamiast TEXa ;) i jest zerowa energia
potencjalna w nieistniejącej nieskończoności... Wszechświat ulega
zmianom... Zmiany, zmiany, zmiany...

--
Ene

Data: 2020-12-26 16:45:05
Autor: Krzysztof Halasa
Eneuel <eneuel@gmail.cm> writes:

Energia potencjalna rośnie od ujemnej niedaleko nas do zerowej
w nieskończoności.

No dobrze, Ep w nieskończoności jest maksymalna, ale jednak skończona,
bo F = const / R^2, a deltaE = F * deltaR (ze wzgledu na kwadrat).

http://ilf.fizyka.pw.edu.pl/podrecznik/images/2_5_8_img23a.svg

To jest może korzystna konwencja przy porównywaniu potencjałów
grawitacyjnych różnych planet i innych np. gwiazd, ale nie w kontekście
zwykłego ruchu obrotowego w polu grawitacyjnym pojedynczej planety.
Jeśli zakładamy, że Ep przy powierzchni Ziemi = 0 (a jeśli nie, to
najpierw należy to dokładnie zaznaczyć), to Ep na wysokości > 0 będzie
dodatnia, co jest zgodne z empirycznymi doświadczeniami np. używającymi
jabłek. Ujemne energie, cofający się czas itd. - raczej bym to zostawił,
jeśli nie jest niezbędne.

Natomiast prędkość (kątowa dla ułatwienia) satelity jest taka, by siła
bezwładności równoważyła siłę grawitacji, więc
m * omega^2 * r = const * m * / r^2, czyli omega jest odwrotnie
proporcjonalna do r^(3/2).
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-12-31 02:14:01
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3o8iga7we.fsf@pm.waw.pl...
[...]

Przyjelo sie jednak w fizyce zakladac, ze w nieskonczonosci jest zerowa, a im blizej, tym bardziej ... ujemna.

[...]

To przy malych wysokosciach, przy wiekszych lepiej sie sprawdza inne podejscie.

A potem przyszedl Einstein i uzaleznil pare innych rzeczy od tego potencjalu grawitacyjnego ... i juz lepiej nie przyjmowac innego punktu odniesienia.

J.

Data: 2020-12-31 16:35:52
Autor: Krzysztof Halasa
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

To przy malych wysokosciach, przy wiekszych lepiej sie sprawdza inne
podejscie.

No ale jednak ono się doskonale sprawdza przy (tego typu) dowolnych
wysokościach... nad powierzchnią jednego obiektu. Ale nic to.

A potem przyszedl Einstein i uzaleznil pare innych rzeczy od tego
potencjalu grawitacyjnego ... i juz lepiej nie przyjmowac innego punktu odniesienia.

Tak czy owak, nawet jeśli przyjmiemy (jako aksjomat) Ep(inf) = 0, to
z tego nic nie wynika - z aksjomatów nic nie wynika. Równie dobrze
moglibyśmy przyjąć Ep(inf) = 100 (np. J/kg) i dokładnie tak samo nic by
z tego nie wynikało.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2021-01-01 08:13:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
W - watosekunda to nie to samo co Wh watogodzina

"Krzysztof Halasa" m3a6tugf8n.fsf@pm.waw.pl

No ale jednak ono się doskonale sprawdza przy (tego typu) dowolnych
wysokościach... nad powierzchnią jednego obiektu. Ale nic to.

Nie sprawdza się... W nieskończoności musi być zerowa i powinna
rosnąć asymptotycznie do zera, o ile nie masz ujemnych odległości...

A potem przyszedl Einstein i uzaleznil pare innych rzeczy od tego
potencjalu grawitacyjnego ... i juz lepiej nie przyjmowac innego
punktu odniesienia.

Owszem...

Tak czy owak, nawet jeśli przyjmiemy (jako aksjomat) Ep(inf) = 0,

Dlaczego mamy przyjąć inaczej? W nieskończoności nie
ma siły grawitacji, bo spada tam ta siła do zera...
Nie ma siły -- nie ma energii potencjalnej...

to z tego nic nie wynika - z aksjomatów nic nie wynika.
Równie dobrze moglibyśmy przyjąć Ep(inf) = 100 (np. J/kg)
i dokładnie tak samo nic by z tego nie wynikało.

A co wynika z obracania Ziemi wokoło Słońca czy układu
Słońce-Ziemia wokoło wspólnego środka masy tegoż układu?
Łatwiejsze obliczenia.

-=-

Banki?...

Energia na ziemi jest ujemna (mamy debet) i aby wyrwać
ciało z Ziemi -- potrzebujemy pracowania, czyli spłaty
debetu. ;) Urodziliśmy się z debetem na koncie... Musk
musi pracować, by wyrwać się stąd... ;) [by dostać się
do nieba -- trzeba pracować?...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-01-03 17:56:45
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

A jakieś uzasadnienie?

Tak czy owak, nawet jeśli przyjmiemy (jako aksjomat) Ep(inf) = 0,

Dlaczego mamy przyjąć inaczej?

Bo możemy. Bo np. interesuje nas Ep nad powierzchnią Ziemi.
Naprawdę nie spotkałeś się z sytuacją, w której ciało na powierzchni
Ziemi ma Ep = 0???

W nieskończoności nie
ma siły grawitacji, bo spada tam ta siła do zera...
Nie ma siły -- nie ma energii potencjalnej...

Jest siła - jest energia ujemna?
Energia potencjalna to jest całka. To, że coś w jakimś punkcie ma
wartość zerową w żaden sposób nie oznacza, że cała całka będzie zerowa.
Owszem, możemy tak sobie to zdefiniować, odpowiednio ustawiając granice
całkowania - ale wtedy nie możemy z tego wyciągać ogólnych wniosków.

A co wynika z obracania Ziemi wokoło Słońca czy układu
Słońce-Ziemia wokoło wspólnego środka masy tegoż układu?

Nie wiem co miałoby z tego wynikać, ani co to ma do rzeczy.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-12-23 02:59:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
W - watosekunda to nie to samo co Wh watogodzina

"LordBluzgR" 5fe1df6d$0$520$65785112@news.neostrada.pl

na orbitę o masie 20ton

To bardzo masywna orbita... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-23 03:15:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
W - watosekunda to nie to samo co Wh watogodzina

"J.F." 5fe1d5ea$0$549$65785112@news.neostrada.pl

Moc to moc - nie ma znaczenia ile kon pracuje - z wyjatkiem

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Koń_mechaniczny

tego, ze jak obciazony duzą moca, to nie da rady dlugo pracowac.

Owszem -- suszarka zgrzeje się, więc spadnie
jej moc, gdyż wzrośnie opór wobec woźnicy... ;)

1KM to z definicji moc rowna podniesieniu 75kg

Przykładowo -- na Księżycu... ;)
Innymi słowy: jeśli na Ziemi -- przyspieszenie ziemskie
nie jest jednakie wszędzie, o czym wiedzą oce_any...

Praca włożona przez Twego konia zależy tylko od dwóch
stanów energetycznych:
 - stanu sprzed podniesienia
 - stanu po podniesieniu
Odejmując wartości energii potencjalnej tych dwóch stanów,
mamy różnicę energetyczną, która pokazuje nam pracę, jaką
musi wykonać koń, by podnieść ww. ;) worek owsa... Dlaczego
tylko potencjalnej? -- bo podniesienie na wysokość 1 metra
niekoniecznie zmieni inne formy energii tego owsa...

Praca ta zależy nie tylko od różnicy wysokości i masy owsa
zaklętego w worku, ale można uznać poprawność przy ~75... ;)

W istocie koń ma pracować siłą 1 kG na drodze 1 m.

 kG -- miano siły
 kg -- miano masy

iloczyn masy i przyspieszenia daje siłę

  ma=F (zarówno skalarnie jak i wektorowo, bo przyspieszenie
     i siła są wielkościami wektorowymi a masa jest skalarem)

Ziemskie przyspieszenie grawitacyjne to ~9,81ms^-2, więc
w ziemskim polu grawitacyjnym masa 1kg ma ciężar ~1kG, czyli ~9,81N.

o 1m  (a to jest energia) w ciagu 1s.
Lub jak kto woli - energii 75kGm w czasie 1s.

Jak podniesie w ciagu 2s, to ma moc 0.5KM.

I jakieś przekładnie pomiędzy kopytami a podkowami... ;)

Data: 2020-12-23 23:52:42
Autor: Eneuel
23 gru 2020 o 03:15, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Owszem -- suszarka zgrzeje się, więc spadnie
jej moc, gdyż wzrośnie opór wobec woźnicy... ;)

Napięcie bata może być niezmienne, ale natężenie rozgrzanych
mięśni -- spadnie, bo wzrośnie opór tychże mięśni...

-=-

BTW -- jak wygląda sterowanie szybkością konia?... Jeśli
napięcie jest przemienne (raz z prawej, raz z lewej strony
końskiego zadu) koń suszy prostoliniowo, ale co wówczas, gdy
przykładamy do konia napięcie stałe?...

To problem prak_tyczny... Jak zmniejszyć szybkość wentylatora
AC w klimatyzatorze?... Falownik raczej odpada z uwagi na cenę...

-=-

Wspaniały Ferdinand Porsche w swym czołgu zastosował silnik
elektryczny -- DC czy AC?

--
Ene

Data: 2020-12-21 23:48:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Raz jeszcze por.... ee... znaczy... film... Film o Galileo...

"Eneuel Leszek Ciszewski" rrgo94$rpe$1@gioia.aioe.org

Ano może służyć do ładowania laptopa...
https://aukey.pl/tag-produktu/usb-c/

Ale nie musi :)

Tak czy siak -- nie sfajczę niczego?...

   powinien mieć moc wyjściową minimum 20 000 mAh

Nie sfajczyłem, ale i niczego ciekawego nie uzyskałem.
Być może ten port jest jakoś uszkodzony.
Może tylko brak mu zenergetyzowania a może jest gorzej...
Ale nawet brak zasilania jest problemem, bo USB_C oferuje
różne napięcia...

 - zasilający przewód uszkodzony
 - USB_C uszkodzony
 - akumulator niepewny

Coraz gorzej... Chlip, chlip...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-23 03:51:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Raz jeszcze por.... ee... znaczy... film... Film o Galileo...

"Eneuel Leszek Ciszewski" rrr9bg$1f2l$2@gioia.aioe.org

- zasilający przewód uszkodzony

To koń_centryczny przewód -- niby słusznie, skoro i wtyczka
jest koń_centryczna... (pewnie to koń z innego wątku, niosący
owies na masywną orbitę okołoziemską 20 ton nad swą głową...)

Przerwana jest wewnętrzna żyła niezłota.

Przerwanie jest zbyt blisko komputera -- tedy nie mogło
powstać w efekcie rozdeptania przewodu nogą krzesła
obciążonego siłą kilkuset N... Tedy?... Co przyczyniło
się do tego uszkodzenia? IzolacYje wyglądały bardzo
dobrze w miejscu uszkodzenia...

Legendarność przewodu:

       o     -- żyła wewnętrzna
      ( )    -- izolacja tejże żyły
     :   :   -- oplot na ww. izolacji
     '''''
    {     }  -- biała izolacja zewnętrzna
   <       > -- czarna izolacja zewnętrzna

   <{:(o):}> -- jakoś tak to wygląda po rzuceniu z góry
     '''''

Niektóre żyłki przerwanej żyły niezłota są jakby stopione...

Oplot nie był uszkodzony...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-18 04:14:21
Autor: Hakena Muteta
Ostrzezenie SPAMerowi
WAM wrote:
Ale nie musi

--
www??na??SPAM??wakacje??neoprl
www??wpolskich??SPAM??gorach??neoprl

To NIE jest grupa komercyjna, SPAM tego rodzaju
trafia do grup: com.???.???... etc. ale NIE tu!

--
PRECZ ze SPAMem i SPAMerami

..

..
--
Hakena Muteta

Raz jeszcze por.... ee... znaczy... film... Film o Galileo...