Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Razem obni�ymy cen� paliwa !!!

Razem obni�ymy cen� paliwa !!!

Data: 2011-11-15 23:03:00
Autor: Lewis
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
W dniu 2011-11-15 22:11, Ramiel pisze:
Dobry pomys�!

Że też są jeszcze ludzie co łykają te debilizmy..


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-16 05:33:57
Autor: Bugatti
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
Użytkownik "Lewis"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci:

W dniu 2011-11-15 22:11, Ramiel pisze:
Dobry pomys�!

Że też są jeszcze ludzie co łykają te debilizmy..

Niesamowicie infantymni (żeby nie powiedzieć mocniej) są Polacy - sądząc po tej i innej grupie.

Czyli ZGADZACIE siÄ™ na ciÄ…gÅ‚e podwyżki paliw ?  bo Wam w mediach wmawiajÄ… że to przyczyna Grecji, WÅ‚och czy innych krajów przecież PKN Orlen nie kupujÄ™ od nich paliwa, baa Polska ma swojÄ… stacjÄ™ (co prawda b maÅ‚Ä…) ropociąć na BaÅ‚tyku. LibiÄ™ obalili i ceny paliw dalej w górÄ™.

Ropa nie kosztuje 140 $ jak w 2008r , USDPLN nie kosztuje pod 3.9 jak w 2008...i wtedy ON był poniżej 4.5 zł...a może i poniżej 4.10 zł/litr (już dokładnie nie pamiętam).

Ludzie w średniowieczu protestowali że im daniny na rzecz Pana podnoszą a wy łykacie każdą cene podwyżek. Co za chory naród !



--
Bugatti

Data: 2011-11-16 06:55:56
Autor: Andrzej Kubiak
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
Dnia Wed, 16 Nov 2011 05:33:57 +0100, Bugatti napisa³(a):

Niesamowicie infantymni (¿eby nie powiedzieæ mocniej) s± Polacy

¯e niby jacy?

Ropa nie kosztuje 140 $ jak w 2008r , USDPLN nie kosztuje pod 3.9 jak w 2008...

W 2008 USD/PLN waha³ siê miêdzy 2,02 a 3,16. Gdy w wakacje 2008 zacz±³ siê
wzrost dolara od wspomnianego 2,02, ropa zaczê³a równie dynamicznie tanieæ
i dolar po 3,9 (którego to poziomu siêgn±³ tylko na chwilê) spotka³ siê z
rop± kosztuj±c± poni¿ej 50 dolarów.

A na marginesie, przed znakami interpunkcyjnymi nie stawia siê spacji.

AK

Data: 2011-11-16 07:26:06
Autor: Michał sirapacz Gut
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
Niesamowicie infantymni (żeby nie powiedzieć mocniej) są Polacy - sądząc
po tej i innej grupie.

jedni sa infantylni a inni zwyczajnie glupi

Czyli ZGADZACIE się na ciągłe podwyżki paliw ? bo Wam w mediach wmawiają
że to przyczyna Grecji, Włoch czy innych krajów przecież PKN Orlen nie
kupuję od nich paliwa, baa Polska ma swoją stację (co prawda b małą)
ropociąć na Bałtyku. Libię obalili i ceny paliw dalej w górę.

Ropa nie kosztuje 140 $ jak w 2008r , USDPLN nie kosztuje pod 3.9 jak w
2008...i wtedy ON był poniżej 4.5 zł...a może i poniżej 4.10 zł/litr
(już dokładnie nie pamiętam).

a teraz poszukaj dlaczego tak jest. słowo klucz dla wujka google to "akcyza"

Ludzie w średniowieczu protestowali że im daniny na rzecz Pana podnoszą
a wy łykacie każdą cene podwyżek. Co za chory naród !

wiesz co to jest towar pierwszej potrzeby? zdajesz sobie sprawe ze ludzie _nie mogÄ…_ obecnie funkcjonowac bez paliwa do napedzania pojazdow?

Data: 2011-11-16 08:25:51
Autor: LEPEK
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
W dniu 2011-11-16 05:33, Bugatti pisze:

Czyli ZGADZACIE się na ciągłe podwyżki paliw ?

A czy ktoś tak napisał? NIE. Wszyscy skrytykowali "sposób" na obniżkę cen. Inna sprawa, że żaden inny zastosowany przez grupę indywidualnych klientów wobec sieci stacji też nie będzie skuteczny.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

Data: 2011-11-16 08:50:58
Autor: J.F.
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
Dnia Wed, 16 Nov 2011 08:25:51 +0100, LEPEK napisa³(a):
W dniu 2011-11-16 05:33, Bugatti pisze:
Czyli ZGADZACIE siê na ci±g³e podwy¿ki paliw ?

A czy kto¶ tak napisa³? NIE. Wszyscy skrytykowali "sposób" na obni¿kê cen. Inna sprawa, ¿e ¿aden inny zastosowany przez grupê indywidualnych klientów wobec sieci stacji te¿ nie bêdzie skuteczny.

Zalezy jaka duza ta grupa. Bo imo jest - trzeba wybrac "najdrozsza" siec i
oglosic jej bojkot. Albo sie nie ugnie ... albo sie ugnie, wtedy wybrac
kolejna "najdrozsa" siec.

Wczoraj przejechalem 50km i cena ON byla od 5.37 do 5.57.
Duzo sie z tych stacji nie wydusi, paliwo nadal bedzie "po 6 zl", ale jak
widac 20gr do negocjacji jest :-)

J.

Data: 2011-11-16 08:55:27
Autor: Lewis
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
W dniu 2011-11-16 08:50, J.F. pisze:
Dnia Wed, 16 Nov 2011 08:25:51 +0100, LEPEK napisał(a):
W dniu 2011-11-16 05:33, Bugatti pisze:
Czyli ZGADZACIE się na ciągłe podwyżki paliw ?

A czy ktoś tak napisał? NIE. Wszyscy skrytykowali "sposób" na obniżkę
cen. Inna sprawa, że żaden inny zastosowany przez grupę indywidualnych
klientów wobec sieci stacji też nie będzie skuteczny.

Zalezy jaka duza ta grupa. Bo imo jest - trzeba wybrac "najdrozsza" siec i
oglosic jej bojkot. Albo sie nie ugnie ... albo sie ugnie, wtedy wybrac
kolejna "najdrozsa" siec.

Wczoraj przejechalem 50km i cena ON byla od 5.37 do 5.57.
Duzo sie z tych stacji nie wydusi, paliwo nadal bedzie "po 6 zl", ale jak
widac 20gr do negocjacji jest :-)

J.

A za 3miesz z tych "utargowanych" 20gr zostanie wspomnienie ;)

Już szybciej uwierzyłbym w scenariusz gdy paliwo jeszcze podrożeje, kierowcy naprawdę zaczną oszczędnie używać aut, obroty koncernów spadną i to właśnie koncerny powstaną przeciw państwu a nie lud przeciw koncernom ;P

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-16 11:09:40
Autor: PM
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!

Już szybciej uwierzyłbym w scenariusz gdy paliwo jeszcze podrożeje,
kierowcy naprawdę zaczną oszczędnie używać aut, obroty koncernów spadną i to właśnie koncerny powstaną przeciw państwu a nie lud przeciw koncernom ;P

odwrotna kolejność: lud przeciw koncernom, a koncerny zlobbuja państwo
i na tej zasadzie akcja wyżej opisana miałaby sens.
Gdyby udało się wykluczyć z zakupów, dajmy na to taki Orlen (oczywiście się nie uda - ale to inna sprawa)
wtedy koncern uderzony po kieszeni lobbowałyby rząd i buntował opinie publiczną w kierunku obniżania akcyzy i innych podatków.

Data: 2011-11-16 14:07:41
Autor: Krzysiek Kielczewski
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
On 2011-11-16, PM <xpm@wp.pl> wrote:

odwrotna kolejno¶æ: lud przeciw koncernom, a koncerny zlobbuja pañstwo
i na tej zasadzie akcja wy¿ej opisana mia³aby sens.
Gdyby uda³o siê wykluczyæ z zakupów, dajmy na to taki Orlen (oczywi¶cie siê nie uda - ale to inna sprawa)
wtedy koncern uderzony po kieszeni lobbowa³yby rz±d i buntowa³ opinie publiczn± w kierunku obni¿ania akcyzy i innych podatków.

Orlenowi bêdzie wszystko jedno czy zarabia na swoich stacjach czy na
rynku hurtowym.

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-11-16 13:11:57
Autor: AZ
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
On 2011-11-16, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:

odwrotna kolejność: lud przeciw koncernom, a koncerny zlobbuja państwo
i na tej zasadzie akcja wyżej opisana miałaby sens.
Gdyby udało się wykluczyć z zakupów, dajmy na to taki Orlen (oczywiście się nie uda - ale to inna sprawa)
wtedy koncern uderzony po kieszeni lobbowałyby rząd i buntował opinie publiczną w kierunku obniżania akcyzy i innych podatków.

Orlenowi będzie wszystko jedno czy zarabia na swoich stacjach czy na
rynku hurtowym.

Hehe, Orlen chcac wyrownac przychod, podnioslby cene paliw w hurcie ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-16 15:22:19
Autor: PM
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!

wtedy koncern uderzony po kieszeni lobbowałyby rząd i buntował opinie
publiczną w kierunku obniżania akcyzy i innych podatków.

Orlenowi będzie wszystko jedno czy zarabia na swoich stacjach czy na
rynku hurtowym.

na 10000% wszystko jedno, w sumie po co budował tą sieć stacji to ja nie wiem ;-)

Hehe, Orlen chcac wyrownac przychod, podnioslby cene paliw w hurcie ;-)

taaak
to mi przypomina historyjkÄ™ (autentyk)
w skelpie leży towar na półce
nie schodzi
więc sprzedawca podnosi cenę (kilkukrotnie) bo przecież to jest zamrożona kasa i trzeba sobie zrekompensować straty.

pytanie pomocnicze: ile paliw sprzedawanych w Polsce jest z rafinerii polskich (orlenu)?

Zresztą Orlen to był tylko taki przykład, można sobie wstawić inny duży.

Data: 2011-11-16 21:16:08
Autor: Krzysiek Kielczewski
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
On 2011-11-16, PM <xpm@wp.pl> wrote:

Orlenowi bêdzie wszystko jedno czy zarabia na swoich stacjach czy na
rynku hurtowym.

na 10000% wszystko jedno, w sumie po co budowa³ t± sieæ stacji to ja nie wiem ;-)

Ka¿da dobrze prowadzona firma stara siê mieæ przychody z ró¿nych ¼róde³
- na wszelki wypadek. Ale g³ówne zyski Orlenu AFAIR to jednak hurt, a
  nie detal (a i w detalu paliwa to tylko czê¶æ, czêsto stacje na
pozosta³ych us³ugach/towarach zarabiaj± wiêcej ni¿ na paliwie)

Hehe, Orlen chcac wyrownac przychod, podnioslby cene paliw w hurcie ;-)

taaak
to mi przypomina historyjkê (autentyk)
w skelpie le¿y towar na pó³ce
nie schodzi
wiêc sprzedawca podnosi cenê (kilkukrotnie) bo przecie¿ to jest zamro¿ona kasa i trzeba sobie zrekompensowaæ straty.

Czêsto pó¼niej przekre¶la cenê, daje wielki napis 50% rabatu... i towar
schodzi z zyskiem :P

pytanie pomocnicze: ile paliw sprzedawanych w Polsce jest z rafinerii polskich (orlenu)?

AFAIK Orlen to ponad 60%.

Zreszt± Orlen to by³ tylko taki przyk³ad, mo¿na sobie wstawiæ inny du¿y.

Orlen po prostu by³ najgorszym przyk³adem :)

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-11-16 22:32:47
Autor: nazgul
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!

Orlenowi będzie wszystko jedno czy zarabia na swoich stacjach czy na
rynku hurtowym.

na 10000% wszystko jedno, w sumie po co budował tą sieć stacji to ja nie
wiem ;-)

Każda dobrze prowadzona firma stara się mieć przychody z różnych źródeł
- na wszelki wypadek.

stacje to duże koszty, utrata przychodów powoduje że bilans się chwieje

często stacje na
pozostałych usługach/towarach zarabiają więcej niż na paliwie)

zajedziesz na stacje po batona, a potem pojedziesz gdzie indziej zatankować?


Hehe, Orlen chcac wyrownac przychod, podnioslby cene paliw w hurcie ;-)

na zdrowie, chętni po droższe paliwo będa walić drzwiami i oknami (mowa o dużych sieciach) na wykoszenie drobnicy to oczywiście niezły sposób.

pytanie pomocnicze: ile paliw sprzedawanych w Polsce jest z rafinerii
polskich (orlenu)?

AFAIK Orlen to ponad 60%.

powiedzmy 50%

konsumpcja beznyny w Polsce 2007/2008: benz 6mil m3 i ON 13mil m3
produkcja orlenu 2010 3,17mil m3 benz oraz 7,5 mil m3 ON

i sadzisz, że ten udział można sobie tak na zawołanie zwiększyć bez obniżania ceny (czyli generowania strat)?


Zresztą Orlen to był tylko taki przykład, można sobie wstawić inny duży.

Orlen po prostu był najgorszym przykładem :)

daj jakieÅ› argumenty.

Data: 2011-11-17 08:14:16
Autor: AZ
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
On 2011-11-16, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:

zajedziesz na stacje po batona, a potem pojedziesz gdzie indziej zatankować?

Wpadnij na jakas miejska stacje w nocy i zobacz jakie paliwo sprzedaje
sie najlepiej.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-17 20:27:57
Autor: nazgul
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!

zajedziesz na stacje po batona, a potem pojedziesz gdzie indziej zatankować?

Wpadnij na jakas miejska stacje w nocy i zobacz jakie paliwo sprzedaje
sie najlepiej.

nic tylko stawiać rafinerię, sieć stacji, otrzymywać toto, a potem sprzedawać tam wódę - czysty zysk.
dyskutujemy o sytuacji (teoretycznej) gdy sprzedaż paliwa na stacji spada, dajmy na to o 50%.

Data: 2011-11-17 10:09:26
Autor: Krzysiek Kielczewski
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
On 2011-11-16, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:

Ka¿da dobrze prowadzona firma stara siê mieæ przychody z ró¿nych ¼róde³
- na wszelki wypadek.

stacje to du¿e koszty, utrata przychodów powoduje ¿e bilans siê chwieje

To ja mo¿e podkre¶lê: nie mówiê, ¿e taka akcja nie zmniejszy zysków. Ale
powa¿nie zaszkodziæ Orlenowi nie da rady.

czêsto stacje na
pozosta³ych us³ugach/towarach zarabiaj± wiêcej ni¿ na paliwie)

zajedziesz na stacje po batona, a potem pojedziesz gdzie indziej zatankowaæ?

Regularnie bywam na jednej sieciowej stacji, robiê ma³e zakupy i nie
tankujê.

Hehe, Orlen chcac wyrownac przychod, podnioslby cene paliw w hurcie ;-)

na zdrowie, chêtni po dro¿sze paliwo bêda waliæ drzwiami i oknami (mowa o du¿ych sieciach) na wykoszenie drobnicy to oczywi¶cie niez³y sposób.

A gdzie kupi±, w Tesco?

pytanie pomocnicze: ile paliw sprzedawanych w Polsce jest z rafinerii
polskich (orlenu)?

AFAIK Orlen to ponad 60%.

powiedzmy 50%

konsumpcja beznyny w Polsce 2007/2008: benz 6mil m3 i ON 13mil m3
produkcja orlenu 2010 3,17mil m3 benz oraz 7,5 mil m3 ON

Nie masz mo¿e ¶wie¿szych danych?

i sadzisz, ¿e ten udzia³ mo¿na sobie tak na zawo³anie zwiêkszyæ bez obni¿ania ceny (czyli generowania strat)?

My¶lisz, ¿e po zwiêkszeniu cen udzia³ w rynku im jako¶ radykalnie
spadnie?

Zreszt± Orlen to by³ tylko taki przyk³ad, mo¿na sobie wstawiæ inny du¿y.

Orlen po prostu by³ najgorszym przyk³adem :)

daj jakie¶ argumenty.

Wszelkie pozosta³e sieci jedynie handluj±ce paliwami w detalu bêd±
lepszym przyk³adem - one nie maj± gdzie sobie odbiæ strat.

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-11-17 22:29:56
Autor: nazgul
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
W dniu 2011-11-17 10:09, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2011-11-16, nazgul<xpm@wp.pl>  wrote:

Każda dobrze prowadzona firma stara się mieć przychody z różnych źródeł
- na wszelki wypadek.

stacje to duże koszty, utrata przychodów powoduje że bilans się chwieje

To ja może podkreślę: nie mówię, że taka akcja nie zmniejszy zysków. Ale
poważnie zaszkodzić Orlenowi nie da rady.

często stacje na
pozostałych usługach/towarach zarabiają więcej niż na paliwie)

zajedziesz na stacje po batona, a potem pojedziesz gdzie indziej zatankować?

Regularnie bywam na jednej sieciowej stacji, robię małe zakupy i nie
tankujÄ™.

Hehe, Orlen chcac wyrownac przychod, podnioslby cene paliw w hurcie ;-)

na zdrowie, chętni po droższe paliwo będa walić drzwiami i oknami (mowa
o dużych sieciach) na wykoszenie drobnicy to oczywiście niezły sposób.

A gdzie kupiÄ…, w Tesco?

pytanie pomocnicze: ile paliw sprzedawanych w Polsce jest z rafinerii
polskich (orlenu)?

AFAIK Orlen to ponad 60%.

powiedzmy 50%

konsumpcja beznyny w Polsce 2007/2008: benz 6mil m3 i ON 13mil m3
produkcja orlenu 2010 3,17mil m3 benz oraz 7,5 mil m3 ON

Nie masz może świeższych danych?

wziÄ…Å‚em pierwsze z brzegu
ale skoro w czasie prosperity 2007/2008 wolumen sprzedaży był właściwie stały więc teraz jest raczej niższy niż wyższy.

i sadzisz, że ten udział można sobie tak na zawołanie zwiększyć bez
obniżania ceny (czyli generowania strat)?

Myślisz, że po zwiększeniu cen udział w rynku im jakoś radykalnie
spadnie?

owszem, i wcale nie musi radykalnie spaść żeby firma to odczuła.
przykład:
przychody orlenu ze sprzedaży w 2010 83 mil pln
zysk przed opodatkowaniem: 3 mil pln

koszty są w przybliżeniu stałe
łatwo można sobie wyobrazic jak wpłynie na zysk zmniejszenie sprzedaży o 10%.


Zresztą Orlen to był tylko taki przykład, można sobie wstawić inny duży.

Orlen po prostu był najgorszym przykładem :)

daj jakieÅ› argumenty.

Wszelkie pozostałe sieci jedynie handlujące paliwami w detalu będą
lepszym przykładem - one nie mają gdzie sobie odbić strat.

ha ha ha
wszystkie inne sieci (nie lotos) to tylko odnogi koncernów światowych
i to jeszcze przeważnie z dostępem do złóż.
i one nie mają gdzie odbić strat (w dodatku procentowo mniejszych)?????

Data: 2011-11-17 23:22:10
Autor: Krzysiek Kielczewski
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
On 2011-11-17, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:

owszem, i wcale nie musi radykalnie spa¶æ ¿eby firma to odczu³a.
przyk³ad:
przychody orlenu ze sprzeda¿y w 2010 83 mil pln
zysk przed opodatkowaniem: 3 mil pln

koszty s± w przybli¿eniu sta³e
³atwo mo¿na sobie wyobrazic jak wp³ynie na zysk zmniejszenie sprzeda¿y o 10%.

Sta³e koszty? Gdzie daj± ropê za darmo?

Zreszt± Orlen to by³ tylko taki przyk³ad, mo¿na sobie wstawiæ inny du¿y.

Orlen po prostu by³ najgorszym przyk³adem :)

daj jakie¶ argumenty.

Wszelkie pozosta³e sieci jedynie handluj±ce paliwami w detalu bêd±
lepszym przyk³adem - one nie maj± gdzie sobie odbiæ strat.

ha ha ha
wszystkie inne sieci (nie lotos) to tylko odnogi koncernów ¶wiatowych
i to jeszcze przewa¿nie z dostêpem do z³ó¿.
i one nie maj± gdzie odbiæ strat (w dodatku procentowo mniejszych)?????

I które to sieci maj± w Polsce swoje rafinerie b±d¼ osobne ruroci±gi do
przesy³ania benzyzny i oleju napêdowego?

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-11-18 00:09:40
Autor: nazgul
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!

owszem, i wcale nie musi radykalnie spaść żeby firma to odczuła.
przykład:
przychody orlenu ze sprzedaży w 2010 83 mil pln
zysk przed opodatkowaniem: 3 mil pln

koszty są w przybliżeniu stałe
łatwo można sobie wyobrazic jak wpłynie na zysk zmniejszenie sprzedaży o
10%.

Stałe koszty? Gdzie dają ropę za darmo?

a co? stałe = 0, niezłe założenie.
poza tym, jeżeli koszty rosną to tym lepiej dla moich założeń

Zresztą Orlen to był tylko taki przykład, można sobie wstawić inny duży.

Orlen po prostu był najgorszym przykładem :)

daj jakieÅ› argumenty.

Wszelkie pozostałe sieci jedynie handlujące paliwami w detalu będą
lepszym przykładem - one nie mają gdzie sobie odbić strat.

ha ha ha
wszystkie inne sieci (nie lotos) to tylko odnogi koncernów światowych
i to jeszcze przeważnie z dostępem do złóż.
i one nie mają gdzie odbić strat (w dodatku procentowo mniejszych)?????

I które to sieci mają w Polsce swoje rafinerie bądź osobne rurociągi do
przesyłania benzyzny i oleju napędowego?

a dlaczego maja mieć w Polsce swoje rafinerie????
do czego zmierzasz?

Data: 2011-11-18 01:28:15
Autor: Krzysiek Kielczewski
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
On 2011-11-17, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:

koszty s± w przybli¿eniu sta³e
³atwo mo¿na sobie wyobrazic jak wp³ynie na zysk zmniejszenie sprzeda¿y o
10%.

Sta³e koszty? Gdzie daj± ropê za darmo?

a co? sta³e = 0, niez³e za³o¿enie.
poza tym, je¿eli koszty rosn± to tym lepiej dla moich za³o¿eñ

Skoro s± koszty s± sta³e to nie zale¿± od przerobu ropy. Czyli ropa
gratis :)

I które to sieci maj± w Polsce swoje rafinerie b±d¼ osobne ruroci±gi do
przesy³ania benzyzny i oleju napêdowego?

a dlaczego maja mieæ w Polsce swoje rafinerie????
do czego zmierzasz?

Transport paliw jest drogi, jak nie masz na miejscu rafinerii podpiêtej
do ropoci±gu to masz problem. Wysoka sprzeda¿ Orlenu i Lotosu nie bierze
siê z powietrza.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-11-18 08:21:05
Autor: PM
Razem obni?ymy cen? paliwa !!!

koszty s± w przybli¿eniu sta³e
³atwo mo¿na sobie wyobrazic jak wp³ynie na zysk zmniejszenie sprzeda¿y o
10%.

Sta³e koszty? Gdzie daj± ropê za darmo?

a co? sta³e = 0, niez³e za³o¿enie.
poza tym, je¿eli koszty rosn± to tym lepiej dla moich za³o¿eñ

Skoro s± koszty s± sta³e to nie zale¿± od przerobu ropy. Czyli ropa
gratis :)

to trzeba by³o mówiæ, ¿e bazujemy na twojej wersji ekonomii a nie na prawdziwej.
ale wtedy nie podejmujê siê dyskusji ;-))
mo¿na uznaæ, ¿e przy w miarê sta³ym spo¿yciu (towar 1 potrzeby) wzrost ceny surowca (koszt zmienny) przek³ada siê na wiêkszy zysk (1% ze 100 to wiecej ni¿ 1% z 50)
- koszt przerobu dystrybucji itp jest za to sta³y
mozna siê zastanowiæ ile w ogólnych kosztach to koszty sta³e a ile zmienne
ale utrzymanie stacji (a o tym by³a mowa) to na 100% koszt sta³y.

I które to sieci maj± w Polsce swoje rafinerie b±d¼ osobne ruroci±gi do
przesy³ania benzyzny i oleju napêdowego?

a dlaczego maja mieæ w Polsce swoje rafinerie????
do czego zmierzasz?

Transport paliw jest drogi, jak nie masz na miejscu rafinerii podpiêtej
do ropoci±gu to masz problem.

chyba Ci siê pozaj±cowa³ surowiec z produktem.
popatrz sobie na mapê
gdzie jest Gdañsk. gdzie P³ock
i zastanów siê sk±d mo¿na taniej dostarczyæ ON czy Pb na stacjê do takiego np. Szczecina czy Wroc³awia.
Chyba ¿e orlen ma ruroci±g z Pb do Wroc³awia to przepraszam, nie wiedzia³em. ;-)

Wysoka sprzeda¿ Orlenu i Lotosu nie bierze
siê z powietrza.

wysoka?
50% (ca³o¶æ hurt +detal)
przypominam, ¿e stosunkowo niedawno by³o 100%.

Data: 2011-11-18 23:23:26
Autor: Gotfryd Smolik news
Razem obni?ymy cen? paliwa !!!
On Fri, 18 Nov 2011, PM wrote:

[...nie tnij wrotek - to do Krzy¶ka by³o...]
koszty s± w przybli¿eniu sta³e
³atwo mo¿na sobie wyobrazic jak wp³ynie na zysk zmniejszenie sprzeda¿y
o 10%.

Sta³e koszty? Gdzie daj± ropê za darmo?

a co? sta³e = 0, niez³e za³o¿enie.

  Nie, sta³e to sta³e, a nie stanowi±ce sta³y procent sprzeda¿y.

poza tym, je¿eli koszty rosn± to tym lepiej dla moich za³o¿eñ

Skoro s± koszty s± sta³e to nie zale¿± od przerobu ropy. Czyli ropa
gratis :)

to trzeba by³o mówiæ, ¿e bazujemy na twojej wersji ekonomii a nie na prawdziwej.
ale wtedy nie podejmujê siê dyskusji ;-))
mo¿na uznaæ, ¿e przy w miarê sta³ym spo¿yciu (towar 1 potrzeby) wzrost ceny surowca (koszt zmienny) przek³ada siê na wiêkszy zysk (1% ze 100 to wiecej ni¿ 1% z 50)

  O tym mowy NIE BY£O.

- koszt przerobu dystrybucji itp jest za to sta³y
mozna siê zastanowiæ ile w ogólnych kosztach to koszty sta³e a ile zmienne
ale utrzymanie stacji (a o tym by³a mowa) to na 100% koszt sta³y.

  Ale te 100% kosztu sta³ego to drobny u³amek w porównaniu do kosztów
zakupu paliwa. A Ty paln±³e¶ porównaniem 3 Mz³ zysku i 83 Mz³
*przychodu*.
  Najpierw odpowiedz ile kosztowa³ *towar* (paliwa) plus podatki
potrzebne do uzyskania tych 83Mz³ przychodu to ujrzysz ile
jest warta Twoja "sta³o¶æ".

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-19 09:47:14
Autor: nazgul
Razem obni?ymy cen? paliwa !!!

On Fri, 18 Nov 2011, PM wrote:

[...nie tnij wrotek - to do Krzy¶ka by³o...]
koszty s± w przybli¿eniu sta³e
³atwo mo¿na sobie wyobrazic jak wp³ynie na zysk zmniejszenie
sprzeda¿y
o 10%.

Sta³e koszty? Gdzie daj± ropê za darmo?

a co? sta³e = 0, niez³e za³o¿enie.

Nie, sta³e to sta³e, a nie stanowi±ce sta³y procent sprzeda¿y.

z kim polemizujesz, bo chyba nie ze mn±?
Zmniejszenie sprzeda¿y uwypukla wp³yw kosztów sta³ych na ogólny wynik finansowy.



mo¿na uznaæ, ¿e przy w miarê sta³ym spo¿yciu (towar 1 potrzeby) wzrost
ceny surowca (koszt zmienny) przek³ada siê na wiêkszy zysk (1% ze 100
to wiecej ni¿ 1% z 50)

O tym mowy NIE BY£O.

to odno¶nie ropy po 0z³ - ¿e wcale nie tak fajnie dla dystrybutora.

- koszt przerobu dystrybucji itp jest za to sta³y
mozna siê zastanowiæ ile w ogólnych kosztach to koszty sta³e a ile
zmienne
ale utrzymanie stacji (a o tym by³a mowa) to na 100% koszt sta³y.

Ale te 100% kosztu sta³ego to drobny u³amek w porównaniu do kosztów
zakupu paliwa.

a wiesz jaki procent? np 10%??? - ja uwa¿am ¿e duuuu¿o wiêcej - rafineria, administracja, ruroci±gi, sieæ stacji, sp³ata kredytów, pensje prtacowników - to tak z grubsza.

  A Ty paln±³e¶ porównaniem 3 Mz³ zysku i 83 Mz³
*przychodu*.

oczywi¶cie! przychód to w sporym przybli¿eniu cena sprzedanego paliwa bez wliczonej akcyzy.

Najpierw odpowiedz ile kosztowa³ *towar* (paliwa) plus podatki
potrzebne do uzyskania tych 83Mz³ przychodu to ujrzysz ile
jest warta Twoja "sta³o¶æ".


a ja bym proponowa³ ¿eby¶ zni¿y³ siê do mojego poziomu, poszuka³ jakich¶ prawdziwych danych, wklei³ je tutaj
i udowodni³ ¿e Twoje w±tpliwo¶ci maj± jakie¶ podstawy.

Data: 2011-11-18 14:40:44
Autor: Jakub Witkowski
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
W dniu 2011-11-17 22:29, nazgul pisze:

przykład:
przychody orlenu ze sprzedaży w 2010 83 mil pln
zysk przed opodatkowaniem: 3 mil pln

koszty są w przybliżeniu stałe

Dość śmiałe założenie jak na przemysł przetwórczy :) Tylko niektóre koszty są stałe.

łatwo można sobie wyobrazić jak wpłynie na zysk zmniejszenie sprzedaży o 10%.

Niełatwo, dopóki nie wiesz jaki % kosztów jest stały, a ile przypada
np. na surowiec, czy podatki (proporcjonalne do produkcji bądź obrotu).
Stawiam na to, że to te zmienne koszty stanowią dominujący składnik.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-11-19 10:02:17
Autor: nazgul
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!

przykład:
przychody orlenu ze sprzedaży w 2010 83 mil pln
zysk przed opodatkowaniem: 3 mil pln

koszty są w przybliżeniu stałe

Dość śmiałe założenie jak na przemysł przetwórczy :) Tylko niektóre
koszty są stałe.

sie wie. ale wzrost kosztu surowca jest automatycznie rekompensowany wzrostem ceny sprzedaży.

łatwo można sobie wyobrazić jak wpłynie na zysk zmniejszenie sprzedaży
o 10%.

Niełatwo, dopóki nie wiesz jaki % kosztów jest stały, a ile przypada
np. na surowiec, czy podatki (proporcjonalne do produkcji bądź obrotu).
Stawiam na to, że to te zmienne koszty stanowią dominujący składnik.

tak to możemy dyskutować o swoich przekonaniach.
zakładamy:
koszty stałe to 10% czyli 8mil
zmienne 72mil

czyli orlen pracując pełną para wypracował 3mil zysku (przed opodatkowaniem) rentowność 4%
a nic nie robiÄ…c przyniesie tylko 8 mil strat.
sam oceń czy to prawdopodobne, czy nie.

Data: 2011-11-17 08:53:57
Autor: Jakub Witkowski
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
W dniu 2011-11-16 15:22, PM pisze:

Orlenowi będzie wszystko jedno czy zarabia na swoich stacjach czy na
rynku hurtowym.

na 10000% wszystko jedno, w sumie po co budował tą sieć stacji to ja nie wiem ;-)

Bardzo to wygodne, bo w ten sposób mogą sobie przesunąć zysk z jdenej gałęzi w drugą,
przy okazji wykańczając konkurencję to tu, to tam. Niedawno podniósł właśnie ceny hurtowe,
i była draka, że przy dyktowanych monopolistycznie cenach hurtu (wysokich) i detalu
(stosunkowo niskich) inni detaliści mają straty.
Poza tym zysk na stacji to nie tylko paliwa.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-11-16 21:59:40
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
W dniu 2011-11-16 14:07, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2011-11-16, PM<xpm@wp.pl>  wrote:

odwrotna kolejność: lud przeciw koncernom, a koncerny zlobbuja państwo
i na tej zasadzie akcja wyżej opisana miałaby sens.
Gdyby udało się wykluczyć z zakupów, dajmy na to taki Orlen (oczywiście się
nie uda - ale to inna sprawa)
wtedy koncern uderzony po kieszeni lobbowałyby rząd i buntował opinie
publiczną w kierunku obniżania akcyzy i innych podatków.

Orlenowi będzie wszystko jedno czy zarabia na swoich stacjach czy na
rynku hurtowym.


A skÄ…d paliwa bierze Lukoil? :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-11-16 10:10:48
Autor: LEPEK
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
W dniu 2011-11-16 08:50, J.F. pisze:

Zalezy jaka duza ta grupa. Bo imo jest - trzeba wybrac "najdrozsza" siec i
oglosic jej bojkot.

Czyli nie kupować paliwa tam, gdzie jest drogo... zaraz, zaraz - to od razu musi być jakaś fejsbukowa akcja, do tego? Bo ja to stosuję i bez tego :) Tyle, że biorę pod uwagę koszt dojazdu do tańszej stacji, więc nie zawsze jadę "do Auchan" 15 km, bo się zwyczajnie nie opłaca.

Albo sie nie ugnie ... albo sie ugnie, wtedy wybrac
kolejna "najdrozsa" siec.

To jest prawo popytu i podaży.

Wczoraj przejechalem 50km i cena ON byla od 5.37 do 5.57.
Duzo sie z tych stacji nie wydusi, paliwo nadal bedzie "po 6 zl", ale jak
widac 20gr do negocjacji jest :-)

Ale skoro są tacy, co tankują za 5,57 to znaczy, że im się to opłaca...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

Data: 2011-11-16 13:21:07
Autor: J.F
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
Użytkownik "LEPEK"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
W dniu 2011-11-16 08:50, J.F. pisze:
Zalezy jaka duza ta grupa. Bo imo jest - trzeba wybrac "najdrozsza" siec i
oglosic jej bojkot.

Czyli nie kupować paliwa tam, gdzie jest drogo... zaraz, zaraz - to od razu musi być jakaś fejsbukowa akcja, do tego? Bo ja to stosuję i bez tego :)

Najwyrazniej musi, bo jest jak jest :-)

Wczoraj przejechalem 50km i cena ON byla od 5.37 do 5.57.
Duzo sie z tych stacji nie wydusi, paliwo nadal bedzie "po 6 zl", ale jak
widac 20gr do negocjacji jest :-)

Ale skoro są tacy, co tankują za 5,57 to znaczy, że im się to opłaca...

Im tak, albo nie licza ... i tu sie fejsbuk moze przydac :-)

J.

Data: 2011-11-16 13:28:49
Autor: Massai
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
LEPEK wrote:

W dniu 2011-11-16 05:33, Bugatti pisze:

> Czyli ZGADZACIE się na ciągłe podwyżki paliw ?

A czy ktoś tak napisał? NIE. Wszyscy skrytykowali "sposób" na
obniżkę cen. Inna sprawa, że żaden inny zastosowany przez grupę
indywidualnych klientów wobec sieci stacji też nie będzie
skuteczny.

Żaden sposób wobec akurat sieci stacji nie będzie skuteczny.

Z prostej przyczyny - stacja ma w cenie paliwa raptem 20-30 groszy
zysku. Inaczej mówiąc - paliwa taniej niż te 5.20 w tej chwili się
nie opłaca sprzedawać, bo po prostu stacja musiałaby dokładać do
interesu.

Atak akurat na stacje dowodzi tylko kretynizmu ludzików
organizujących akcję. Albo wyraźnie złej woli.

Ciekawe jak stacja ma sprzedawać paliwo po 4 pln brutto, skoro sama
kupuje po 4.20 netto, czyli 5.16 brutto.
Przy czym podatki w cenie benzyny stanowią około 50%. Marża stacji -
niecałe 4%.
Chyba widać gdzie tu da się "oszczędzić" ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-11-16 15:19:11
Autor: Liwiusz
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
W dniu 2011-11-16 14:28, Massai pisze:
Przy czym podatki w cenie benzyny stanowią około 50%. Marża stacji -
niecałe 4%.
Chyba widać gdzie tu da się "oszczędzić";-)

Oj, uważaj, bo zaraz ci się dostanie LOLem, że chcesz wysłać emerytów do komór gazowych, taki to jest poziom dyskusji:)

--
Liwiusz

Data: 2011-11-16 13:37:00
Autor: Jakub Witkowski
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
W dniu 2011-11-16 05:33, Bugatti pisze:
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości:

W dniu 2011-11-15 22:11, Ramiel pisze:
Dobry pomys�!

Że też są jeszcze ludzie co łykają te debilizmy..

Niesamowicie infantymni (żeby nie powiedzieć mocniej) są Polacy - sądząc po tej i innej grupie.

Czyli ZGADZACIE się na ciągłe podwyżki paliw ?

Infanty_L_ni to są ci, którzy proponują bzdurne metody rozwiązywania problemów.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-11-16 20:11:17
Autor: Krzysztof 45
Razem obni�ymy cen� paliwa !!!
Bugatti napisał(a):
a wy łykacie każdą cene podwyżek. Co za chory naród !
Kto wy? Oni nie płacą za paliwo, tylko maja za frajer lub od tatusia.
A ten naród ma bardziej teraz nasrane w mózgach niż populacja za komuny.
--
Krzysiek

Razem obni�ymy cen� paliwa !!!

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona