Rdza

Data: 2012-10-10 20:22:07
Autor: Tata
Rdza
Mam łańcuchy śniegowe które miejscowo są pokryte rdzą nalotową. Na łańcuchach są samonapinacze i elementy z tworzyw sztucznych. Jak odrdzewić metalowe części bez uszkodzenia innych elementów i żeby usunąć samą rdzę bez "żarcia" metalu i pokryć ochronnych?

Z poważaniem
MJ

Data: 2012-10-10 21:00:42
Autor: scobowski
Rdza
W dniu 2012-10-10 20:22, Tata pisze:
[...]

A w jakim celu, że się grzecznie zapytam? Po pierwszej przejażdżce w śniegu śladu nie zostanie. Osusz je po użyciu, za rok będzie mniej nalotu. A jak zaczniesz odrdzewiać - to w kontakcie z wodą i solą będzie gorzej - odrdzewiacze "rozwijają" powierzchnię miast ją uszczelniać i "wypłukują" tlenki, zostawiając masę wgłębień po korozji - więc będziesz miał większą powierzchnię odsłoniętą do kontaktu z elektrolitami :)
chyba ;)

Data: 2012-10-10 21:23:53
Autor: nazgul
Rdza
[...]

juz chyba lepiej związać rdzę preparatem np brunox
a i tak się zetrze lub odpryśnie.

Data: 2012-10-10 21:43:04
Autor: AL
Rdza
[...]

nie przejmuj sie rdza na lancuchach.
Moje tez sa zardzewiale. Tego sie nie da uniknac, no chyba, ze po kazdym uzyciu lancuchow bedziesz je myl czysta woda i wysuszysz w domu.

To jest rdza powierzchowna, musialoby duuuzo czasu uplynac by rdza zniszczyla ten lancuch.

Data: 2012-10-10 22:35:03
Autor: Kazimierz Uromski
Rdza
On 10.10.2012 20:22, Tata wrote:
[...]

Rdza na wierzchu oznacza wolniejsze rdzewienie za nią. Pozbywanie się nalotu rdzy powoduje w ogólnym rozrachunku szybsze rdzewienie i szybciej wyśle łańcuchy na śmietnik.

Data: 2012-10-10 13:44:32
Autor: kogutek44
Rdza
W dniu ¶roda, 10 pa¼dziernika 2012 22:35:06 UTC+2 u¿ytkownik Kazimierz Uromski napisa³:
On 10.10.2012 20:22, Tata wrote:

> Mam ³añcuchy ¶niegowe które miejscowo s± pokryte rdz± nalotow±. Na

> ³añcuchach s± samonapinacze i elementy z tworzyw sztucznych. Jak

> odrdzewiæ metalowe czê¶ci bez uszkodzenia innych elementów i ¿eby usun±æ

> sam± rdzê bez "¿arcia" metalu i pokryæ ochronnych?

Rdza na wierzchu oznacza wolniejsze rdzewienie za ni±. Pozbywanie siê nalotu rdzy powoduje w ogólnym rozrachunku szybsze rdzewienie i szybciej wy¶le ³añcuchy na ¶mietnik.

Od pewnego czasu czekam a¿ kto¶ zada pytanie czy u¿ywany papier toaletowy mo¿na praæ. Czujê ¿e ju¿ nied³ugo siê doczekam. Ale nie mia³em pojêcia ¿e znajd± siê tacy co odpowiedz± na takie pytanie.

Rdza