Rdza

Data: 2011-04-07 20:36:03
Autor: forum
Rdza
potrzebuję odnowić huśtawkę, kawałek ogrodzenia, itp
czyli powalczyć z rdzą ;)

bawić się w podkład(jaki?)+farba, czy też coś "2w1"? Hammerite?

kiedyś widziałem w markecie jakiś płyn zamiast podkładu
no nie pamiętam w tej chwili nazwy - muszę poszukać w notatkach
coś takiego ktoś stosował?

Data: 2011-04-07 21:53:22
Autor: uciu
Rdza
brunox epoxy -> poszukaj sobie

--
-- -
uciu

Data: 2011-04-08 21:30:01
Autor: Piotr
Rdza
Na możliwo¶ci przeciętnego obywatela polecam Hammerite. Na działce  pomalowałem kiedy¶ słupki od ogrodzenia i do dzisiaj się trzymaj± bez  postępuj±cej korozji (a też był malowany na rdzę).

Osobi¶cie uważam, że te wszystkie marketowe podkłady s±... nie spełniaj±  dobrze swojej funkcji. Jeszcze niedawno miałem dostęp do poczciwej,  czerwonej minii (jeszcze z ołowiem). Wg mnie nie ma nic lepszego.

--
Piotr

Data: 2011-04-09 11:02:20
Autor: Marek Dyjor
Rdza
Piotr wrote:
[...]

tylko że pod minię należy najpierw metal oczy¶cić do  drugiego stopnia czysto¶ci mechanicznie lub ręcznie.

miniowanie rdzy mija się z celem

Data: 2011-04-09 11:06:17
Autor: Piotr
Rdza
Dnia 09-04-2011 o 09:02:20 Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał(a):

tylko że pod minię należy najpierw metal oczy¶cić do  drugiego stopnia  czysto¶ci mechanicznie lub ręcznie.

miniowanie rdzy mija się z celem

Naturalnie, zapomniałem o tym wspomnieć.

--
Piotr

Data: 2011-04-11 07:34:07
Autor: Jacek
Rdza
Jak chcesz tylko odnowić, to pomaluj czym chcesz i gotowe. To jest wersja dla leniwych bez czyszczenia (a widzę, żeś Waść leniwy, bo było na tej grupie i podobnych wieeele razy, a szukać się nie chce).
Jak chcesz zabezpieczyć przed korozją i potem odnowić to niestety musisz rdzę wyczyścić. Na to podkład -polecam Polrust, a dalej farba np. poliwinylowa, albo ftalowa.
Hammerite to zwykła ftalówka tyle że dość gęsta i bardzo mocno reklamowana (przereklamowana).
Jacek

Data: 2011-04-11 23:32:33
Autor: quick5m
Rdza

Użytkownik "forum" <forum_4@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:inl05s$3ni$1inews.gazeta.pl...
potrzebuję odnowić hu¶tawkę, kawałek ogrodzenia, itp
czyli powalczyć z rdz± ;)

kto¶ co¶ sprytnego doradzi?

cortanin + zwykla ale dobra farba ftalowa (znaczy nie hammrait)
niewiem jak wyglada jakosc dzisiejszego cortaninu, ale moge powiedziec ze
ponad 20 lat temu pomagalem ojcu zabezpieczac przęsła płotu tym specyfikiem.
na ostatnie przesło zabraklo tego szuwaksu i do dzis było juz dwa razy
malowane podczas gdy na pozostalych jest jeszcze "oryginalna" chodz juz swatygowana trzeba przyznac farba.

pozdr

Data: 2011-04-12 07:50:04
Autor: Jacek
Rdza
Cortanin był niezłym produktem 30 lat temu.
Jakby ktoś zapytał o dobry samochód, to zaproponuj Poloneza ;-)
Teraz są lepsze materiały np. proponowany przeze mnie Polrust.
Może być też farba reaktywna Corr Active (na alkoholu etylowym).
Jacek

Rdza