Rdza i lakierowanie

Data: 2009-05-08 09:44:03
Autor: Marcin
Rdza i lakierowanie
Zrdza lekkko atakuje moj samochod, 2004r.
Pod samochodem, nadkola i i w niektorych miejscach milimerowej wielkosci odpryski i pecherze.
Rdza narazie to tylko w zasadzie nalot bez wzerow.
Jesienia probowalem pozbyc sie rdzy z nadkoli. Usulalem pecherze papierem sciernym wyczyscilem z rdzy, pomalowalem farba podkladowa, pozniej lakierem, ktory mial byc srebny metalik ale wogole nie przypomina oryginalnego lakieru, raczej jest koloru zlotowki :).
Przyklad http://tinyurl.com/qlmuo5 - karoseria to srebry metalik a lakier ktory mam przypomina kolor alufeg w tym samochodzie.
Po paru miesiacach rdza znowu wyszla i to na calej uprzednio malowanej powierzchni.
Teraz pytanie czy usuwajac ta rdze potem malujac czyms antykorozyjnym np.Unikor C i na to lakier pozbede sie rdzy na jakis czas i co wazniejsze czy jest mozliwe polakierowanie czesci karoserii tak nie bylo widac wiekszej roznicy miedzy oryginalnym lakierem a tym ktory wlasnie nalozylem?
Zastanawiam sie czy nie oddac samochodu do lakiernika ale to kosztuje i nie wiem jak bedzie z jakoscia.
Jak i czym polakierowac by usyskac ladnym srebrny metalik ? :)

Data: 2009-05-08 09:52:30
Autor: emes
Rdza i lakierowanie

Uzytkownik "Marcin" <marcin@o2.pl> napisal w wiadomosci news:gu0ns4$jpr$1inews.gazeta.pl...
Zrdza lekkko atakuje moj samochod, 2004r.

Opel prawda ?
;)

Data: 2009-05-09 01:10:58
Autor: Mirek Ptak
Rdza i lakierowanie
^^^^^^^^^^^^^

Nie wyciÄ…gaj trolla :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-05-08 19:48:57
Autor: huri_khan
Rdza i lakierowanie
emes pisze:

Opel prawda ?
;)

OPEL i rdza zatrzymały się na Astrze F kolejne generacje już nie rdzewiej±, chyba że bity i lakiernik dał ciała.

--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]

Data: 2009-05-09 01:12:48
Autor: Mirek Ptak
Rdza i lakierowanie
Dnia 2009-05-08 19:48,  *huri_khan* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
emes pisze:

Opel prawda ?
;)

OPEL i rdza zatrzymały się na Astrze F kolejne generacje już nie rdzewiej±, chyba że bity i lakiernik dał ciała.

Dla uczciwo¶ci trzeba dodać też, że Vectra B przed liftem też nie należała do mistrzów zabezpieczeń - nie to co wcze¶niejsze modele, ale też się z rud± lubi :)

Data: 2009-05-08 11:29:24
Autor: Pawel W.
Rdza i lakierowanie

Jak i czym polakierowac by usyskac ladnym srebrny metalik ? :)

Lakierem bazowym dobranym z numeru w byle mieszalni lakierów samochodowych, pózniej na to lakier bezbarwny, pózniej ladnie przypolerowac i bedziesz mial ladny srebrny metalik. Odcieni srebrnego tak na oko z 1000 wystepuje. Jak nie wiesz jak to zrobic to lepiej lakiernikowi daj zarobic.

Pozdrawiam
p.

Data: 2009-05-08 11:49:52
Autor: Bet
Rdza i lakierowanie
W dniu 2009-05-08 11:29, Pawel W. pisze:
Jak i czym polakierowac by usyskac ladnym srebrny metalik ? :)

Lakierem bazowym dobranym z numeru w byle mieszalni lakierów samochodowych,

ciekawe jak dobior± w byle mieszalni. Mi dobierano srebrny metalik w niezłej mieszalni i żałuję, ze nie poszedłem do najlepszej. Ten kolor jest jednym z najtrudniejszych.

Data: 2009-05-08 11:52:14
Autor: Paweł W.
Rdza i lakierowanie

ciekawe jak dobior± w byle mieszalni. Mi dobierano srebrny metalik w
niezłej mieszalni i żałuję, ze nie poszedłem do najlepszej. Ten kolor jest jednym z najtrudniejszych.

To znaczy jaki? podaj numer lakieru i markę samochodu?

p.

Data: 2009-05-08 11:36:28
Autor: JG
Rdza i lakierowanie
Marcin pisze:
(...)
Zastanawiam sie czy nie oddac samochodu do lakiernika ale to kosztuje i nie wiem jak bedzie z jakoscia.
Jak i czym polakierowac by usyskac ladnym srebrny metalik ? :)
Oddaj do lakiernika.
Srebrny metalik to jeden z najtrudniejszych kolorów, nawet doświadczonym lakiernikom nie zawsze wychodzi dobrze.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-05-08 11:45:37
Autor: Jakub Witkowski
Rdza i lakierowanie
Marcin pisze:
Pod samochodem, nadkola i i w niektorych miejscach milimerowej wielkosci odpryski i pecherze.
Rdza narazie to tylko w zasadzie nalot bez wzerow.

To siÄ™ tylko tak wydaje.

Jesienia probowalem pozbyc sie rdzy z nadkoli. Usulalem pecherze papierem sciernym wyczyscilem z rdzy, pomalowalem farba podkladowa,
> pozniej lakierem, ktory mial byc srebny metalik ale wogole nie

jeśli rdza pojawiła się samoistnie, to na 99% nie wystarczy papier ścierny.

Po paru miesiacach rdza znowu wyszla i to na calej uprzednio malowanej powierzchni.

Ano właśnie.
Mam "bogate doświadczenia" w powyższym temacie, głównie - porażek :(
Skutecznie i na długo udawało mi się zamalować ubytki, ale głównie takie,
które powstały wskutek mechanicznych uszkodzeń, a nie samoistnej rdzy.
Niby po odczyszczeniu papierem jedne i drugie wydawały się takie same
(czyli na oko: "goła blacha") niemniej te w których była wcześniej rdza
nie wytrzymywały dłużej niż rok. Czyli ślady rdzy zostają mimo że niewidoczne.

Nieco dłużej wytrzymywały zaprawki gdzie do odczyszczenia rdzy użyłem
szlifierki kątowej i nie żałowałem blachy (byle nie na wylot!).
NiektĂłre z nich majÄ… juĹĽ 4 lata i dopiero teraz coĹ› tam lekko wychodzi.
Ale niestety w wiele miejsc nie da się dojść szlifierką.
No i jeszcze kwesta jak i czym siÄ™ maluje - najlepsze efekty (powiedzmy
- mniej kiepskie :)) dał u mnie podkład antykorozyjny corr-active,
przedtem miejsce odtłuszczałem acetonem, potem (przed lakierem
wierzchnim) benzyną ekstrakcyjną, bo aceton zmywa ten podkład.
Podobno najlepsze są podkłady epoksydowe, dwuskładnikowe, ale skąd to wziąć.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2009-05-09 12:11:13
Autor: kogutek
Rdza i lakierowanie

Podobno najlepsze sÄ&#65533; podkĹ&#65533;ady epoksydowe, dwuskĹ&#65533;adnikowe, ale skÄ&#65533;d to wziÄ&#65533;Ä&#65533;.

-- Jakub Witkowski
Ze sklepu. Niedrogo. Łodzi sklep przy hurtowni Arsen na Legionów. Pewno w każdym
większym mie¶cie jest przynajmniej kilka takich miejsc gdzie można kupić farby
epoksydowe. --

Rdza i lakierowanie