Rdza i lakierowanie

Data: 2009-05-08 11:45:37
Autor: Jakub Witkowski
Rdza i lakierowanie
Marcin pisze:
Pod samochodem, nadkola i i w niektorych miejscach milimerowej wielkosci odpryski i pecherze.
Rdza narazie to tylko w zasadzie nalot bez wzerow.

To siÄ™ tylko tak wydaje.

Jesienia probowalem pozbyc sie rdzy z nadkoli. Usulalem pecherze papierem sciernym wyczyscilem z rdzy, pomalowalem farba podkladowa,
> pozniej lakierem, ktory mial byc srebny metalik ale wogole nie

jeśli rdza pojawiła się samoistnie, to na 99% nie wystarczy papier ścierny.

Po paru miesiacach rdza znowu wyszla i to na calej uprzednio malowanej powierzchni.

Ano właśnie.
Mam "bogate doświadczenia" w powyższym temacie, głównie - porażek :(
Skutecznie i na długo udawało mi się zamalować ubytki, ale głównie takie,
które powstały wskutek mechanicznych uszkodzeń, a nie samoistnej rdzy.
Niby po odczyszczeniu papierem jedne i drugie wydawały się takie same
(czyli na oko: "goła blacha") niemniej te w których była wcześniej rdza
nie wytrzymywały dłużej niż rok. Czyli ślady rdzy zostają mimo że niewidoczne.

Nieco dłużej wytrzymywały zaprawki gdzie do odczyszczenia rdzy użyłem
szlifierki kątowej i nie żałowałem blachy (byle nie na wylot!).
Niektóre z nich mają już 4 lata i dopiero teraz coś tam lekko wychodzi.
Ale niestety w wiele miejsc nie da się dojść szlifierką.
No i jeszcze kwesta jak i czym siÄ™ maluje - najlepsze efekty (powiedzmy
- mniej kiepskie :)) dał u mnie podkład antykorozyjny corr-active,
przedtem miejsce odtłuszczałem acetonem, potem (przed lakierem
wierzchnim) benzyną ekstrakcyjną, bo aceton zmywa ten podkład.
Podobno najlepsze są podkłady epoksydowe, dwuskładnikowe, ale skąd to wziąć.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2009-05-09 12:11:13
Autor: kogutek
Rdza i lakierowanie

Podobno najlepsze s� podk�ady epoksydowe, dwusk�adnikowe, ale sk�d to wzi��.

-- Jakub Witkowski
Ze sklepu. Niedrogo. £odzi sklep przy hurtowni Arsen na Legionów. Pewno w ka¿dym
wiêkszym mie¶cie jest przynajmniej kilka takich miejsc gdzie mo¿na kupiæ farby
epoksydowe. --

Rdza i lakierowanie