Rdza na Mercedesach - kiedy się skończyła.

Data: 2011-10-05 10:01:25
Autor: Agent
Rdza na Mercedesach - kiedy się skończyła.
Witam,
Że Mercedesy rdzewieją wiedzą prawie wszyscy. Pytanie czy poprawiło sie to już a jeśli tak to od jakiego rocznika. Chodzi mi o A-klase i C-klase.

Data: 2011-10-05 19:22:37
Autor: jerzu
Rdza na Mercedesach - kiedy się skończyła.
On Wed, 5 Oct 2011 10:01:25 +0200, "Agent" <wprzyjemski@onet.ue>
wrote:

Że Mercedesy rdzewieją wiedzą prawie wszyscy. Pytanie czy poprawiło sie to już a jeśli tak to od jakiego rocznika. Chodzi mi o A-klase i C-klase.

Nie wiem jak A i C, ale Sprintery dalej rdzewieją. U znajomego na pięć
szt. cztery są pordzewiałe. A mają 2-3 lata. Mercedes ma to w nosie,
sprawa jest w sądzie.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-10-06 15:35:31
Autor: mister
W dniu 2011-10-05 19:22, jerzu pisze:
Nie wiem jak A i C, ale Sprintery dalej rdzewieją. U znajomego na pięć
szt. cztery są pordzewiałe. A mają 2-3 lata. Mercedes ma to w nosie,
sprawa jest w sądzie.

bzdura, mercedes daje juz od dluzszego czasu 12 lat gwarancji na blache. wlasnie dla takich malkontentow ktorzy twierdza, ze vito i sprintery rdzewieja.

Data: 2011-10-06 15:42:58
Autor: Marek P.
Rdza na Mercedesach - kiedy się skończyła.
bzdura, mercedes daje juz od dluzszego czasu 12 lat gwarancji na
blache. wlasnie dla takich malkontentow ktorzy twierdza, ze vito i
sprintery rdzewieja.

Na blachę czy na perforację ?

Data: 2011-10-06 16:58:09
Autor: jerzu
Rdza na Mercedesach - kiedy się skończyła.
On Thu, 6 Oct 2011 15:42:58 +0200, "Marek P." <qe@asdfasoip.pl> wrote:

Na blachę czy na perforację ?

Na perforację.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-10-06 17:11:09
Autor: Aleksander

"jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote in message news:ofgr87lqrlknqs9b7nfr2l5o1l2dh8v2ls4ax.com...
On Thu, 6 Oct 2011 15:42:58 +0200, "Marek P." <qe@asdfasoip.pl> wrote:

Na blachę czy na perforację ?

Na perforację.

No od początków rdzy do perforacji daleka droga...
Jak mam w 2-3 letnim mercedesie czekać, aż się dziura w nadwoziu
zrobi na wylot (perforacja)... no to ja dziękuje :P

Data: 2011-10-07 00:24:34
Autor: WS
On 6 Paź, 17:11, "Aleksander" <f...@fake.fake> wrote:

No od początków rdzy do perforacji daleka droga...
Jak mam w 2-3 letnim mercedesie czekać, aż się dziura w nadwoziu
zrobi na wylot (perforacja)... no to ja dziękuje :P

a wtedy pokaza ci warunki gwarancji i: "nie robil pan obowiazkowych
przeglodow lakieru w ASO co rok - sorry, gwarancja na perforacje
wygasla" ;)

WS

Data: 2011-10-07 10:10:02
Autor: Marek P.
Rdza na Mercedesach - kiedy się skończyła.
a wtedy pokaza ci warunki gwarancji i: "nie robil pan obowiazkowych
przeglodow lakieru w ASO co rok - sorry, gwarancja na perforacje
wygasla" ;)

A czego sie spodziewasz. Skąd mają wiedziec czy to jest z odprysku sprzed 5 lat czy z blachy. Zreszto każdy powód jest dobry żeby nie zapłacić :)

Data: 2011-10-06 15:45:40
Autor: Marek P.
Rdza na Mercedesach - kiedy się skończyła.
Nie wiem jak A i C, ale Sprintery dalej rdzewieją. U znajomego na pięć
szt. cztery są pordzewiałe. A mają 2-3 lata. Mercedes ma to w nosie,
sprawa jest w sądzie.

W firmie która liniowo dostarcza mi towar z Europy 22 Sprintery długie podwyższane (do 3 lat i zmiana) i żaden nie rdzewieje :). Nie namówisz włąściciela na zmianę na inny a miał Renault, Ople, Peugeoty i Iveco

Data: 2011-10-07 08:35:41
Autor: GR001
[...]

a u znajomego w firmie 2 sprinetry i po 3 latach w jednym wymienione drzwi i tylke drzwi,
a w drugin drzwi kierowcy i przesówne, do tego samochód 3 razy był już poprawiany...
Nie chce słyszeć o mercedesie - teraz kupuje tylko Iveco
pozdr.
gr

Data: 2011-10-07 08:58:29
Autor: Marek P.
GR001 wrote:
[...]

Czyli statystycznie co bys nie kupił to bedzie tak samo :)

Data: 2011-10-07 01:18:28
Autor: kkk
On 5 Paź, 10:01, "Agent" <wprzyjem...@onet.ue> wrote:
Pytanie czy poprawiło sie to
już a jeśli tak to od jakiego rocznika. Chodzi mi o A-klase i C-klase..

IMHO A-klasa jakoś nigdy ponad przeciętnie  nie gniła - nie wiem jakie
roczniki masz na myśli. C-klasa, jeśli mówimy o W203 to do liftu
niestety problemy z korozją występują, gdzieś od 2005 jest na pewno
lepiej. Z W204 nie powinno być problemów z rdzą jeszcze kilka lat.
Eksploatacje w naszych warunkach (jeśli chodzi o korozję) najgorzej
moim zdaniem znosi W210, W124 czy W201 były lepiej zabezpieczone.... O
dostawczych się nie wypowiadam.

Data: 2011-10-07 14:04:24
Autor: Agent

Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:j6h2sl$don$1news.onet.pl...
Witam,
Że Mercedesy rdzewieją wiedzą prawie wszyscy. Pytanie czy poprawiło sie to już a jeśli tak to od jakiego rocznika. Chodzi mi o A-klase i C-klase.

Na forum Mercedesa wyczytałem: "W203 nigdy nie było cynkowane"
To oznacza dla mnie słabe zabezpieczenie antykorozyjne. Wg mnie żenada jak na taką markę.

Data: 2011-10-11 10:17:07
Autor: The_EaGle
W dniu 2011-10-07 14:04, Agent pisze:

[...]

Ja bym się nie upierał że musi być ocynk. Co z tego że w niektórych markach jest ocynk a i tak rdzewieją szybciej niż mercedes bez ocynku...
Ocynk to nie panaceum na źle przygotowaną blachę i zbabrane lakierowanie.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-10-11 12:35:38
Autor: Konrad L
[...]

Jak nie musi jak musi? Co bedziesz malowal po kazdym kamyczku, jakies mini odpryski? Ja nie mam ochoty sie tak bawic i cackac. Jako ciekawostke dodam ze jestem pod wielkim wrazeniem ocynku w 9 letniej 406-tce, ramka od tablicy mi sie telepala i obtlukla lakier, tak ze odpadl on pod nia platem 1x2cm. Po okolo 3 latach ani sladu rdzy, a jest to czysty ocynk wystawiony na warunki atmosferycze. Mam rowniez glebokie obtarcie lakieru (tak samo do ocynku) spowodowane przez zle zamocowany bagaznik i sytuacja sie powtarza - po 3 latach zero sladow rdzy, odkryty metal tylko zasniedzial. Dla porownania znajomi maja golfa na ktorego masce bylo sporo maciupkich uderzen po drobnych kamyczkach - po jakims czasie wszyskie one zamienily sie w rdzawe kropki, ktorych ciagle przybywa.

Oczywiscie mozna udowadniac ze ocynk to jakas zbedna ekstrawagancja, ale prawda jest taka, ze to niesamowita wygoda i nie trzeba sie cackac z kazdym malutkim odpryskiem.

Data: 2011-10-11 10:53:43
Autor: Piotr Klimek
Rdza na Mercedesach - kiedy się skończyła.
Dnia (Tue, 11 Oct 2011 12:35:38 +0200) ktos podajacy sie za Konrad L
wyklawiaturowal co nastepuje:

Ja bym się nie upierał że musi być ocynk. Co z tego że w niektórych
markach jest ocynk a i tak rdzewieją szybciej niż mercedes bez ocynku...
Ocynk to nie panaceum na źle przygotowaną blachę i zbabrane lakierowanie.

[...]

Oczywiscie mozna udowadniac ze ocynk to jakas zbedna ekstrawagancja, ale prawda jest taka, ze to niesamowita wygoda i nie trzeba sie cackac z kazdym malutkim odpryskiem.

Potwierdzam, w mojej cytrynie rozniez jest w okolicach tylnej wycieraczki
wydrapany lakier na powierzchni okolo 2x2cm i tez  nic sie z tym nie
dzieje od okolo 2-3 lat poza zmiana koloru.

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2011-10-11 23:46:34
Autor: dominik
On 2011-10-11 12:53, Piotr Klimek wrote:
[...]

Ja bym się na Twoim miejscu tak nie cieszył bo w cytryniakach to różnie bywa:

http://img535.imageshack.us/img535/5557/sdfem.jpg

To przykład ewolucji obtłuczenia od kamienia w ciągu niecałego roku,
przynajmniej jeszcze przed wakacjami tego nie widziałem, a teraz z dnia na
dzień widać jak rośnie.

--
              ,~
              |\              dominik, gg:919564

Data: 2011-10-12 11:24:55
Autor: The_EaGle
W dniu 2011-10-11 23:46, dominik pisze:
On 2011-10-11 12:53, Piotr Klimek wrote:
[...]

Przecież ocynk może tak samo odpaść jak i warstwa lakieru... Jak odpadnie to zostanie goła blacha. Dlatego nie uważam żeby ocynk zdecydowanie poprawiał długowieczność karoserii w porównaniu do dobrze wykonanego zabezpieczenia antykorozyjnego.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-10-13 01:31:52
Autor: scobowski
Rdza na Mercedesach - kiedy się skończył a.
W dniu 2011-10-12 11:24, The_EaGle pisze:
Dlatego nie uwaĹźam Ĺźeby ocynk
zdecydowanie poprawiał długowieczność karoserii w porównaniu do dobrze
wykonanego zabezpieczenia antykorozyjnego.

  np. zabezpieczenia anodowego...
czyli OCYNKU.

;)

Data: 2011-10-13 12:56:27
Autor: hamberg
[...]

ale masz na to jakies poparcie? W moim starenkim fiacie z 91 roku
mialem stluczke (auto mialo wtedy ~11 lat). caly przedni rog
zniszczony- maska zwinela sie doslownie w rulonik. Lakier miejscami
zostal zdrapany albo sie mocno pozalamywal. Po wyklepaniu maski ocynk
pozostal i przez kolejne piec czy szesc lat jak jezdzilem autem ono
ciagle tam nie rdzewialo!!!

Data: 2011-10-13 19:17:02
Autor: jerzu
On Wed, 12 Oct 2011 11:24:55 +0200, The_EaGle <ehge@jss.com> wrote:

dobrze wykonanego zabezpieczenia antykorozyjnego.

Własnie cynkowanie galwaniczne, a takie stosowane jest w przemyśle
motoryzacyjnym, to zabezpieczenie antykorozyjne. I to jedno z
lepszych.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-10-27 09:52:45
Autor: Dman-666
Rdza na Mercedesach - kiedy się skończyła.
Tak se patrze i patrze jak Agent nawija makaron na uszy:

Witam,
Że Mercedesy rdzewieją wiedzą prawie wszyscy. Pytanie czy poprawiło sie to już a jeśli tak to od jakiego rocznika. Chodzi mi o A-klase i C-klase.

Ujezdzam aktualnie A "jedynke" z konca produkcji - bez zastrzezen. Poprzednio mialem rocznik 2000 i tez nie bylo doslownie nic. Czytalem natomiast ze nowa A z poczatkow produkcji miala troche problemow z korozja.

--
Dman-666
668.942, 6A13 z bombom LPG

Rdza na Mercedesach - kiedy się skończyła.