Rdza na łańcuchu - czym wyczyścić?

Data: 2012-11-06 09:29:20
Autor: Alfer_z_pracy
Rdza na łańcuchu - czym wyczyścić?
Podczas ostatniego wypadu wsiowego znalazłem fajny, solidny łańcuch. Niestety troszkę zardzewiał, sworznie są na sztywno. Czym to wyczyścić i czy w ogóle ten łańcuch będzie kompatybilny z 10-biegową kasetą Dura Ace?

http://www.alfer.pl/Lancuchzardzewial.jpg

Pzdr!
A.

Data: 2012-11-06 09:47:03
Autor: Tomasso
Użytkownik "Alfer_z_pracy" napisał:
Niestety troszkę zardzewiał, sworznie są na sztywno.

Taką rdzę to tylko oliwiarką i junakiem się czyści.

Z drugiej strony, do celów, do jakich zwykle się używa tego rodzaju łańcucha, to chyba wersja zardzewiała jest lepsza. Zostawia trudno gojące się rany szarpane.

Data: 2012-11-06 09:54:13
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 6 Nov 2012 09:29:20 +0100, Alfer_z_pracy napisał(a):

[...]

to łod motóru. ni da rady.

Data: 2012-11-06 10:06:53
Autor: mbut
W dniu 12-11-06 09:29, Alfer_z_pracy pisze:
[...]

To już bubel, z czystym sumieniem go wyrzuć

Data: 2012-11-06 10:49:33
Autor: Alfer_z_pracy
mbut napisał:
To już bubel, z czystym sumieniem go wyrzuć

Mbut, to niemożliwe co piszesz. Na pewno da się to reanimować. Dobry odrdzewiacz czyni cuda.

A.

Data: 2012-11-06 10:56:32
Autor: mbut
W dniu 12-11-06 10:49, Alfer_z_pracy pisze:
mbut napisał:
To już bubel, z czystym sumieniem go wyrzuć

Mbut, to niemożliwe co piszesz. Na pewno da się to reanimować. Dobry
odrdzewiacz czyni cuda.

A.
Odrdzewiacz ok, ale ten łańcuch jest przeżarty rdzą. A jak nawet trochę rdza zejdzie to i tak pozostaną wżery, które spowodują luzy na sworzniach, ale jak chcesz próbować to próbuj.
powodzenia

Data: 2012-11-06 11:45:03
Autor: ziemo
mbut napisał:
[...]

Dlatego nie ma co go za bardzo czyścić, bród sklejony smarem świetnie niweluje wszelkie luzy, właśnie na podobnym jeżdżę, wyczyszczony przeskakuje i strzela a usyfiony jeszcze ujdzie (ujedzie) ;)

--
Ziemo

Data: 2012-11-06 12:07:32
Autor: Alfer_z_pracy
mbut napisał:
Odrdzewiacz ok, ale ten łańcuch jest przeżarty rdzą. A jak nawet trochę rdza zejdzie to i tak pozostaną wżery, które spowodują luzy na sworzniach, ale jak chcesz próbować to próbuj.

Czy zaczęły się już czasy, kiedy brak emotikona jest równoznaczny z niezrozumieniem przekazu? :-)

A.

Data: 2012-11-06 16:10:48
Autor: biodarek
[FOTO] Zamojsko
W dniu 2012-11-06 12:07, Alfer_z_pracy pisze:
mbut napisał:
[...]

To może ja przetłumaczę ;)

--
biodarek

Data: 2012-11-06 23:12:46
Autor: Mike
Rdza na łańcuchu - czym wyczyścić?
> Czy zaczęły się już czasy, kiedy brak emotikona jest równoznaczny z
> niezrozumieniem przekazu?

Nieeee to chyba nie to, ja w temacie "ile km w tym sezonie" dałem aż 4x")" przy ":" i i tak nie zostało zauważone

Mike
[WRO][MTB Votum Team Wrocław]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2012-11-06 11:01:55
Autor: coaster
W dniu 2012-11-06 10:49, Alfer_z_pracy pisze:
mbut napisał:
To już bubel, z czystym sumieniem go wyrzuć

Mbut, to niemożliwe co piszesz. Na pewno da się to reanimować. Dobry
odrdzewiacz czyni cuda.

Yep. W trakcie marynowania w odrdzewiaczu, brakujace ogniwa odrastaja w tempie jedno na dobe. Policz sobie, jak dlugo musisz moczyc, zeby lancucha odrosl do dlugosci nominalnej. ;-)

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2012-11-06 14:38:19
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
mbut napisał:
To już bubel, z czystym sumieniem go wyrzuć

Mbut, to niemożliwe co piszesz. Na pewno da się to reanimować. Dobry
odrdzewiacz czyni cuda.

Wrzuć do 2,5L butelki Coca Coli, zakręć i pozostaw na rok w piwnicy. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
GG: 291246, skype: kenickie_PL

Data: 2012-11-06 06:16:24
Autor: rmikke
W dniu wtorek, 6 listopada 2012 14:40:04 UTC+1 użytkownik Marcin Kenickie Mydlak napisał:
W dniu 2012-11-06 10:49, Alfer_z_pracy pisze:

> mbut napisaďż˝:
>
> Mbut, to niemo�liwe co piszesz. Na pewno da si� to reanimowa�. Dobry
> odrdzewiacz czyni cuda.

Wrzu� do 2,5L butelki Coca Coli, zakr�� i pozostaw na rok w piwnicy. :P

Na koniec odcedź przez sitko, oraz przez ligninę.

Data: 2012-11-06 15:28:30
Autor: coaster
W dniu 2012-11-06 15:16, rmikke pisze:
[...]

Hmm, jestes pewien, ze nie przez chleb? ;-)

Data: 2012-11-06 06:31:23
Autor: rmikke
W dniu wtorek, 6 listopada 2012 15:28:30 UTC+1 użytkownik coaster napisał:
W dniu 2012-11-06 15:16, rmikke pisze:

> W dniu wtorek, 6 listopada 2012 14:40:04 UTC+1 u�ytkownik Marcin Kenickie Mydlak napisa�:

> Na koniec odcedďż˝ przez sitko, oraz przez ligninďż˝.

Hmm, jestes pewien, ze nie przez chleb? ;-)

Zależy, co zamerza potem zrobić z Colą...

Data: 2012-11-06 16:02:39
Autor: mbut
W dniu 12-11-06 15:31, rmikke pisze:
[...]

jak to co? a do czego służy Cola:)będzie miała taki ładny kolor rdzawy;)

Data: 2012-11-06 07:12:57
Autor: rmikke
W dniu wtorek, 6 listopada 2012 16:02:41 UTC+1 użytkownik mbut napisał:
W dniu 12-11-06 15:31, rmikke pisze:

> W dniu wtorek, 6 listopada 2012 15:28:30 UTC+1 u�ytkownik coaster napisa�:

> Zale�y, co zamerza potem zrobi� z Col�...

jak to co? a do czego s�u�y Cola:)b�dzie mia�a
taki �adny kolor rdzawy;)

W takim razie można i przez chleb (człowiek nie świnia - wszystko
wypije), ale warto pamiętać o uzupełnianiu gazu raz do roku
(Mozna do tego użyć pompki na naboje, albo i ręcznej, tylko
trzeba się namachać).

Data: 2012-11-06 10:24:52
Autor: PeJot
W dniu 2012-11-06 09:29, Alfer_z_pracy pisze:
[...]

On jest kompatybilny z kasetą solo w stanie jak jest. Wystarczy przewlec przez dziurę tam gdzie normalnie wchodzi sprzęgło. Tą metodą będzie także kompatybilny osią z HT II.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-11-06 11:38:23
Autor: odziu
Rdza na łańcuchu - czym wyczyścić?
W dniu 2012-11-06 09:29, Alfer_z_pracy pisze:
Niestety troszkę zardzewiał, sworznie są na sztywno. Czym to wyczyścić

Tylko kąpiel w nafcie...

--
Piotr Ratyński
http://www.prw.org.pl/

Data: 2012-11-06 13:21:19
Autor: MichałG

Alfer_z_pracy pisze:
Podczas ostatniego wypadu wsiowego znalazłem fajny, solidny łańcuch. Niestety troszkę zardzewiał, sworznie są na sztywno. Czym to wyczyścić i czy w ogóle ten łańcuch będzie kompatybilny z 10-biegową kasetą Dura Ace?

Niestety juz tylko nada sie na dyskotekę.... najlepiej w tej samej wsi. Moze ktoś rozpozna i podziekuje.

pozdrawiam
michał

Data: 2012-11-06 14:01:06
Autor: Jacek
[...]

60 gr dostaniesz za kilogram takiego łańcucha w skupie złomu. Więcej nie jest wart.
Jacek

Data: 2012-11-06 17:03:35
Autor: kamil/Endurorider.pl
Alfer_z_pracy wrote:
[...]

A poważnie mówiąc to proponuję FOSOL bądź coś z gamy Dragona. Smok dostępny w lerła merlę :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-11-06 22:02:57
Autor: 2late
On 06/11/2012 8:29 AM, Alfer_z_pracy wrote:

[...]

Jak ci nie bedzie pasowal to mozemy sie zamienic:
http://img231.imageshack.us/img231/5242/6535104964c46f6803d509.jpg

Data: 2012-11-06 23:15:07
Autor: Mike
Rdza na łańcuchu - czym wyczyścić?
http://www.alfer.pl/Lancuchzardzewial.jpg

Toż to zabytek już chyba ;)
I od razu widać że to nie 10s, tylko do XX1

Data: 2012-11-07 09:48:44
Autor: Alfer_z_pracy
Mike napisał:
http://www.alfer.pl/Lancuchzardzewial.jpg

I od razu widać że to nie 10s, tylko do XX1

Też o tym od razu pomyślałem. Nawet jak mocniej poskrobać tę rdzę to wyłazi napis SRAM.

A.

Rdza na łańcuchu - czym wyczyścić?