RoSSja pokazuje swoje prawdziwe oblicze na Krymie

Data: 2015-04-02 00:12:52
Autor: the_foe
RoSSja pokazuje swoje prawdziwe oblicze na Krymie
http://tinyurl.com/q8juhxz

Rok po aneksji Krymu przez Rosj臋 tutejsi Ukrai艅cy i Tatarzy s膮 uznawani za obcych i wypychani na margines 偶ycia. W 艣rod臋 przesta艂a nadawa膰 tatarska telewizja ATR.

Rosyjskie w艂adze odm贸wi艂y przyznania koncesji i zarejestrowania stacji w oparciu o rosyjskie prawo. Telewizja, chocia偶 nadawa艂a z Symferopola od 2001 r., rozwin臋艂a si臋 po 2011 r., kiedy to jej w艂a艣cicielem zosta艂 tatarski biznesmen Lenur Isljamow. ATR sta艂a si臋 jedn膮 z najciekawszych profesjonalnie prowadzonych telewizji regionalnych na Ukrainie. Pod koniec 2013 r. stacja mia艂a ju偶 5 mln widz贸w, co oznacza, 偶e jej programy ogl膮dali nie tylko Tatarzy krymscy.

Po aneksji Krymu nad kana艂em zacz臋艂y si臋 zbiera膰 czarne chmury. 26 stycznia br. policja i OMON przeprowadzi艂y rewizj臋 w siedzibie telewizji, szukaj膮c materia艂贸w dotycz膮cych wiecu przeciw separatyzmowi i rosyjskiej aneksji, kt贸ry odby艂 si臋 w Symferopolu prawie rok wcze艣niej - 26 lutego 2014 r.

ATR unika艂a krytykowania nowych w艂adz. Mimo to przewodnicz膮cy Republiki Krymu Siergiej Aksjonow 19 marca powiedzia艂, 偶e telewizja "wyzwala w spo艂ecze艅stwie napi臋cie, wynikaj膮ce z tego, 偶e daje nadziej臋 na powr贸t Krymu do Ukrainy. Dzia艂alno艣膰 takich stacji na terytorium Republiki w dzisiejszych na wp贸艂 wojennych czasach jest niedopuszczalna".

30 marca policja zatrzyma艂a siedmioro student贸w, kt贸rzy nagrywali kamer膮 apel z poparciem dla ATR.

W ostatnich minutach emisji programu na ekranie pojawili si臋 wszyscy dziennikarze prowadz膮cy programy. Zwr贸cili si臋 do widz贸w, wyra偶aj膮c nadziej臋, 偶e ATR wr贸ci na wizj臋.

Razem z ATR przesta艂y nadawa膰 telewizja dzieci臋ca 艁alie i stacje radiowe Lider i Maydan FM nale偶膮ce do grupy ATR.

Jak w czasach sowieckich

Ostatni rok by艂 najci臋偶szy dla Tatar贸w od czasu ich powrotu na Krym z wygania na prze艂omie lat 80. i 90. Amnesty International zn贸w alarmuje, 偶e prawa Tatar贸w s膮 艂amane. Sami Tatarzy m贸wi膮, 偶e zn贸w zacz臋li si臋 ba膰. Od aneksji siedmiu z nich zosta艂o porwanych. Jednego znaleziono martwego, a los sze艣ciu jest wci膮偶 nieznany.

Ilmi Umerow z Bakczysaraju to jeden z tych, kt贸rzy si臋 nie boj膮. Jest dzia艂aczem tatarskim i m贸wi, 偶e nie zamierza st膮d wyje偶d偶a膰. B臋dzie tam, gdzie jest jego nar贸d. Niedawno zosta艂 wybrany jednym z zast臋pc贸w przewodnicz膮cego Med偶lisu, kt贸rym kolejny raz zosta艂 Refat Czubarow. Wybory odby艂y si臋 przez internet przy pomocy komunikatora Skype, bo przebywaj膮cy na wygnaniu w Kijowie Refat Czubarow, podobnie jak duchowy przyw贸dca Tatar贸w krymskich Mustafa D偶emilew, ma zakaz wjazdu na Krym.

W Bakczysaraju mieszka jednak 偶ona D偶emilewa, Safinara. - Ja te偶 si臋 boj臋, ale kto艣 musi m贸wi膰 g艂o艣no, co tu si臋 dzieje. Jednak ci臋偶ko jest mi wychodzi膰 na miasto, bo wszyscy mnie pytaj膮, kiedy to si臋 wreszcie sko艅czy - m贸wi Safinara.

Jej znajoma Dilara z miasta Eupatoria - te偶 dzia艂aczka tatarska - uwa偶a, 偶e Safinara jest prawdziw膮 bohaterk膮.

- Ju偶 w sowieckich czasach je藕dzi艂a do m臋偶a do wi臋zienia, tam go zreszt膮 pozna艂a. Powiedzia艂a mi niedawno: "To chyba m贸j los, chodzi膰 do Mustafy do wi臋zienia".

Dom D偶emilow贸w to prawdziwe muzeum. Na ostatnim pi臋trze znajduj膮 si臋 zebrane pami膮tki Mustafy. W czasach, gdy Krym by艂 ukrai艅ski, przychodzi艂y tu wycieczki szkolne.

Dilara nie boi si臋 o siebie. Sama, podobnie jak Safinara, wyst臋puje publicznie. Boi si臋 jednak o syna, kt贸ry w tym roku mo偶e zosta膰 wcielony do rosyjskiej armii. W kwietniu rozpocznie si臋 pierwszy pob贸r obejmuj膮cy Krym. Prosi艂a go, by wyjecha艂 studiowa膰 na Ukrainie.

- Ale on nie chce. M贸wi, 偶e nie b臋dzie ucieka膰 z domu.

S膮siedzkie donosy na "banderowc贸w"

- Urodzi艂am si臋 we Lwowie, to nie moja wina, 偶e w czasach ZSRR zosta艂am po studiach oddelegowana do pracy tutaj. A teraz s艂ysz臋, 偶e Ukrai艅cy to banderowcy. Je艣li tak, to ja te偶 jestem bander贸wk膮 - m贸wi 50-letnia Iryna z Sewastopola.

W marcu z okazji 201. rocznicy urodzin poety Tarasa Szewczenki proukrai艅scy aktywi艣ci zorganizowali wiec. Zebra艂o si臋 50 os贸b, recytowano wiersze. Trzech organizator贸w zatrzymano za wykorzystanie ukrai艅skiej symboliki, co na Krymie jest uznawane za przejaw ekstremizmu. Kilka dni p贸藕niej Federalna S艂u偶ba Bezpiecze艅stwa zatrzyma艂a dziennikark臋 Natali臋 Kokorin臋.

Wszyscy Ukrai艅cy s膮 traktowani jak elementy wywrotowe. 2 lutego w wypadku samochodowym zgin膮艂 popularny ukrai艅ski wokalista Andrij Ku藕menko "Skriabin". W wielu miastach Ukrainy jego fani zbierali si臋, by uczci膰 jego pami臋膰. R贸wnie偶 w parku Szewczenki w Sewastopolu m艂odzi ludzie chcieli zapali膰 znicze i wsp贸lnie pos艂ucha膰 jego utwor贸w. To wystarczy艂o, by interweniowa艂a policja.

- Razem z milicjantem podszed艂 do mnie m臋偶czyzna ubrany po cywilnemu, kt贸ry przedstawi艂 si臋 jako "偶yczliwy mieszkaniec Sewastopola" pilnuj膮cy porz膮dku - opowiada m艂ody miejscowy dziennikarz Dawid.

Praktycznie wszyscy Ukrai艅cy, z kt贸rymi rozmawia艂em na Krymie, m贸wi膮, 偶e w minionym roku zmieni艂 si臋 kr膮g ich znajomych. Rosjanie zerwali z nimi kontakty. Nowych znajomych trzeba szuka膰 w sieciach spo艂eczno艣ciowych w internecie.

- My, Ukrai艅cy, staramy si臋 wspiera膰 - m贸wi Wiktoria, kt贸ra prowadzi niewielki sklepik. - Dla wielu poprzednich znajomych sta艂am si臋 "Prawym Sektorem". Zawsze rozmawia艂am ze swoimi klientami otwarcie, a potem dowiedzia艂am si臋, 偶e niekt贸rzy pisali na mnie donosy.

Wiktoria przepisa艂a biznes na swoj膮 wsp贸lniczk臋. Nie zrezygnowa艂a z ukrai艅skiego paszportu, ma tylko sewastopolski meldunek, kt贸ry nie daje jej 偶adnych praw socjalnych. W takiej samej sytuacji jest Oksana: - W razie choroby pozostaje mi tylko p艂atna s艂u偶ba zdrowia - m贸wi. - Nie mam te偶 prawa do pracy.

Strach sta艂 si臋 sta艂膮 sk艂adow膮 ich 偶ycia.

- Najgorzej by艂o rok temu, mnie i moim proukrai艅skim przyjacio艂om regularnie gro偶ono. Wrogowie wysy艂ali nam SMS-y, pisali w internecie, starali si臋 nas przestraszy膰 - m贸wi Wiktoria. I dodaje: - Ja mia艂am szcz臋艣cie, bo nic mi si臋 nie sta艂o, ale mojego znajomego dwa razy pobili.

Pop臋kane rodziny

Geopolityka przenios艂a si臋 na stosunki mi臋dzy lud藕mi. R贸wnie偶 w rodzinach. M艂ody dziennikarz Dawid po ka偶dym spotkaniu z zachodnimi kolegami wys艂uchuje od rodzic贸w poucze艅, by uwa偶a艂 na zachodni膮 propagand臋.

- Osobistym rozczarowaniem jest to, 偶e wydarzenia na Krymie zniszczy艂y relacje w mojej rodzinie. Rodzice moi i m臋偶a zmuszaj膮 nas, by艣my lubili Putina. Raz nawet wyrzuci艂am z domu swoj膮 mam臋. Nie wytrzyma艂am. Pod Debalcewem zgin膮艂 m贸j przyjaciel i kolega z pracy - wojskowy dziennikarz. A mama zacz臋艂a mi opowiada膰, 偶e zabili go Amerykanie - m贸wi O艂ena. Nie s艂ysz臋 w jej g艂osie z艂o艣ci.

Dla Wiktorii Krym to nadal Ukraina. Ma tylko 偶al do swojej ojczyzny, 偶e Kij贸w nie daje instrukcji, jak powinna si臋 zachowywa膰 na terytorium okupowanym.
--
@foe_pl

Data: 2015-04-01 15:21:15
Autor: leming.show
RoSSja pokazuje swoje prawdziwe oblicze na Krymie
W dniu czwartek, 2 kwietnia 2015 00:12:52 UTC+2 u縴tkownik the_foe napisa:

Rosyjskie w砤dze odm體i硑 przyznania koncesji i zarejestrowania stacji w oparciu o rosyjskie prawo.

O, to zupe硁ie jak w gojcowie gdzie kilka lat blokowano  ko禼i蟪kow
 stacj telewizyjn, nawet w europie gadali 縠 wolno舵 s硂wa w gojcowie to pic na wode. Z tego co pamietam, wtedy nie ujada砮?

A wida jak ruskie co nie teges to pierwszy jeste.

Dziwna sprawa.

Data: 2015-04-02 00:28:54
Autor: the_foe
W dniu 2015-04-02 o 00:21, leming.show@gmail.com pisze:
[...]

Mowisz o Trwam? Ja nie pami阾am, zeby Trwam by砤 blokowana. Ca硑 czas nadawali. ATR nadawa砤 satelitarnie tak jak swego czasu Trwam. Teraz nawet ta stacyjka jest na multipleksie, jesli nie zauwazy砮. Wiec por體nanie Polski do Rossji jest co najmniej niestosowne.

--
@foe_pl

Data: 2015-04-02 01:14:20
Autor: szklanynocnik
RoSSja pokazuje swoje prawdziwe oblicze na Krymie
u縴tkownik the_foe napisa:
 Wiec por體nanie Polski do Rossji jest co najmniej niestosowne.

Picu, picu, baju baju. Jak smr骴 si rozni髎 to i przestali
maltretowa ko禼i蟪kowych:)

Wida komu przeszkadza砤 tivi z udzia砮m w rynku na poziomie 0,2% :) Gdyby mogli, to by wszystkim mord ta秏 zakleili
resortowcy popaprani.

Aczkolwiek historia zna przypadki (rzadkie) kiedy jaki
goj gada w tefauenie:)

http://ekai.pl/europa/x50219/sprawa-tv-trwam-trafia-na-forum-ue/

http://www.polskieradio.pl/2d7506ac-2cc3-41e0-9e6f-83b46a53a448.file

Data: 2015-04-02 06:32:05
Autor: u2
W dniu 2015-04-02 o 00:28, the_foe pisze:
[...]

nie sciemniaj, TV Trwam trafilo do naziemnej cyfrowki dopiero po masowych protestach:)))

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-04-02 19:23:31
Autor: Ikselka
RoSSja pokazuje swoje prawdziwe oblicze na Krymie
Dnia Thu, 02 Apr 2015 06:32:05 +0200, u2 napisa(a):

Oczywi禼ie, ze tak by硂.

--

Ikselka
"Sp骿rzmy tylko na kr髄estwo nasze, jedno z pierwszych w Europie, sp骿rzmy

Data: 2015-04-02 19:46:59
Autor: the_foe
W dniu 2015-04-02 o 06:32, u2 pisze:
[...]

masowe powiadasz?
http://tinyurl.com/matkbxq

W sumie to potwierdzasz tylko moj tez: nawet gdyby sta si cud i na Krymie wszyscy protestowali w sprawie ATR to nic by to nie da硂. A w Polsce jednak da硂 (przyjmuje Twoj tez wy潮cznie na potrzeby tej argumentacji) wiec por體nanie Polski do Rossji jest przesadzone takze wg Twojej opinii.

--
@foe_pl

Data: 2015-04-03 08:09:40
Autor: MarkWoydak
RoSSja pokazuje swoje prawdziwe oblicze na Krymie
W O N !!!

MW

--

pajac "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomo禼i news:551cc645$0$8376$65785112news.neostrada.pl...

Data: 2015-04-01 15:27:19
Autor: kogutek444
RoSSja pokazuje swoje prawdziwe oblicze na Krymie
W dniu czwartek, 2 kwietnia 2015 00:12:52 UTC+2 u縴tkownik the_foe napisa:
http://tinyurl.com/q8juhxz

Rok po aneksji Krymu przez Rosj tutejsi Ukrai馽y i Tatarzy s uznawani za obcych i wypychani na margines 縴cia. W 秗od przesta砤 nadawa tatarska telewizja ATR.

Rosyjskie w砤dze odm體i硑 przyznania koncesji i zarejestrowania stacji w oparciu o rosyjskie prawo. Telewizja, chocia nadawa砤 z Symferopola od 2001 r., rozwin瓿a si po 2011 r., kiedy to jej w砤禼icielem zosta tatarski biznesmen Lenur Isljamow. ATR sta砤 si jedn z najciekawszych profesjonalnie prowadzonych telewizji regionalnych na Ukrainie. Pod koniec 2013 r. stacja mia砤 ju 5 mln widz體, co oznacza, 縠 jej programy ogl眃ali nie tylko Tatarzy krymscy.

Po aneksji Krymu nad kana砮m zacz瓿y si zbiera czarne chmury. 26 stycznia br. policja i OMON przeprowadzi硑 rewizj w siedzibie telewizji, szukaj眂 materia丑w dotycz眂ych wiecu przeciw separatyzmowi i rosyjskiej aneksji, kt髍y odby si w Symferopolu prawie rok wcze秐iej - 26 lutego 2014 r.

ATR unika砤 krytykowania nowych w砤dz. Mimo to przewodnicz眂y Republiki Krymu Siergiej Aksjonow 19 marca powiedzia, 縠 telewizja "wyzwala w spo砮cze駍twie napi阠ie, wynikaj眂e z tego, 縠 daje nadziej na powr髏 Krymu do Ukrainy. Dzia砤lno舵 takich stacji na terytorium Republiki w dzisiejszych na wp蟪 wojennych czasach jest niedopuszczalna".

30 marca policja zatrzyma砤 siedmioro student體, kt髍zy nagrywali kamer apel z poparciem dla ATR.

W ostatnich minutach emisji programu na ekranie pojawili si wszyscy dziennikarze prowadz眂y programy. Zwr骳ili si do widz體, wyra縜j眂 nadziej, 縠 ATR wr骳i na wizj.

Razem z ATR przesta硑 nadawa telewizja dzieci阠a lie i stacje radiowe Lider i Maydan FM nale勘ce do grupy ATR.

Jak w czasach sowieckich

Ostatni rok by najci昕szy dla Tatar體 od czasu ich powrotu na Krym z wygania na prze硂mie lat 80. i 90. Amnesty International zn體 alarmuje, 縠 prawa Tatar體 s 砤mane. Sami Tatarzy m體i, 縠 zn體 zacz阬i si ba. Od aneksji siedmiu z nich zosta硂 porwanych. Jednego znaleziono martwego, a los sze禼iu jest wci笨 nieznany.

Ilmi Umerow z Bakczysaraju to jeden z tych, kt髍zy si nie boj. Jest dzia砤czem tatarskim i m體i, 縠 nie zamierza st眃 wyje縟縜.. B阣zie tam, gdzie jest jego nar骴. Niedawno zosta wybrany jednym z zast阷c體 przewodnicz眂ego Med縧isu, kt髍ym kolejny raz zosta Refat Czubarow. Wybory odby硑 si przez internet przy pomocy komunikatora Skype, bo przebywaj眂y na wygnaniu w Kijowie Refat Czubarow, podobnie jak duchowy przyw骴ca Tatar體 krymskich Mustafa D縠milew, ma zakaz wjazdu na Krym.

W Bakczysaraju mieszka jednak 縪na D縠milewa, Safinara. - Ja te si boj, ale kto musi m體i g硂秐o, co tu si dzieje. Jednak ci昕ko jest mi wychodzi na miasto, bo wszyscy mnie pytaj, kiedy to si wreszcie sko馽zy - m體i Safinara.

Jej znajoma Dilara z miasta Eupatoria - te dzia砤czka tatarska - uwa縜, 縠 Safinara jest prawdziw bohaterk.

- Ju w sowieckich czasach je糳zi砤 do m昕a do wi陑ienia, tam go zreszt pozna砤. Powiedzia砤 mi niedawno: "To chyba m骿 los, chodzi do Mustafy do wi陑ienia".

Dom D縠milow體 to prawdziwe muzeum. Na ostatnim pi阾rze znajduj si zebrane pami眛ki Mustafy. W czasach, gdy Krym by ukrai駍ki, przychodzi硑 tu wycieczki szkolne.

Dilara nie boi si o siebie. Sama, podobnie jak Safinara, wyst阷uje publicznie. Boi si jednak o syna, kt髍y w tym roku mo縠 zosta wcielony do rosyjskiej armii. W kwietniu rozpocznie si pierwszy pob髍 obejmuj眂y Krym. Prosi砤 go, by wyjecha studiowa na Ukrainie.

- Ale on nie chce. M體i, 縠 nie b阣zie ucieka z domu.

S眘iedzkie donosy na "banderowc體"

- Urodzi砤m si we Lwowie, to nie moja wina, 縠 w czasach ZSRR zosta砤m po studiach oddelegowana do pracy tutaj. A teraz s硑sz, 縠 Ukrai馽y to banderowcy. Je秎i tak, to ja te jestem bander體k - m體i 50-letnia Iryna z Sewastopola.

W marcu z okazji 201. rocznicy urodzin poety Tarasa Szewczenki proukrai駍cy aktywi禼i zorganizowali wiec. Zebra硂 si 50 os骲, recytowano wiersze. Trzech organizator體 zatrzymano za wykorzystanie ukrai駍kiej symboliki, co na Krymie jest uznawane za przejaw ekstremizmu. Kilka dni p蠹niej Federalna S硊縝a Bezpiecze駍twa zatrzyma砤 dziennikark Natali Kokorin.

Wszyscy Ukrai馽y s traktowani jak elementy wywrotowe. 2 lutego w wypadku samochodowym zgin背 popularny ukrai駍ki wokalista Andrij Ku糾enko "Skriabin". W wielu miastach Ukrainy jego fani zbierali si, by uczci jego pami赕. R體nie w parku Szewczenki w Sewastopolu m硂dzi ludzie chcieli zapali znicze i wsp髄nie pos硊cha jego utwor體.. To wystarczy硂, by interweniowa砤 policja.

- Razem z milicjantem podszed do mnie m昕czyzna ubrany po cywilnemu, kt髍y przedstawi si jako "縴czliwy mieszkaniec Sewastopola" pilnuj眂y porz眃ku - opowiada m硂dy miejscowy dziennikarz Dawid.

Praktycznie wszyscy Ukrai馽y, z kt髍ymi rozmawia砮m na Krymie, m體i, 縠 w minionym roku zmieni si kr眊 ich znajomych. Rosjanie zerwali z nimi kontakty. Nowych znajomych trzeba szuka w sieciach spo砮czno禼iowych w internecie.

- My, Ukrai馽y, staramy si wspiera - m體i Wiktoria, kt髍a prowadzi niewielki sklepik. - Dla wielu poprzednich znajomych sta砤m si "Prawym Sektorem". Zawsze rozmawia砤m ze swoimi klientami otwarcie, a potem dowiedzia砤m si, 縠 niekt髍zy pisali na mnie donosy.

Wiktoria przepisa砤 biznes na swoj wsp髄niczk. Nie zrezygnowa砤 z ukrai駍kiego paszportu, ma tylko sewastopolski meldunek, kt髍y nie daje jej 縜dnych praw socjalnych. W takiej samej sytuacji jest Oksana: - W razie choroby pozostaje mi tylko p砤tna s硊縝a zdrowia - m體i. - Nie mam te prawa do pracy.

Strach sta si sta潮 sk砤dow ich 縴cia.

- Najgorzej by硂 rok temu, mnie i moim proukrai駍kim przyjacio硂m regularnie gro縪no. Wrogowie wysy砤li nam SMS-y, pisali w internecie, starali si nas przestraszy - m體i Wiktoria. I dodaje: - Ja mia砤m szcz甓cie, bo nic mi si nie sta硂, ale mojego znajomego dwa razy pobili.

Pop阫ane rodziny

Geopolityka przenios砤 si na stosunki mi阣zy lud糾i. R體nie w rodzinach. M硂dy dziennikarz Dawid po ka縟ym spotkaniu z zachodnimi kolegami wys硊chuje od rodzic體 poucze, by uwa縜 na zachodni propagand.

- Osobistym rozczarowaniem jest to, 縠 wydarzenia na Krymie zniszczy硑 relacje w mojej rodzinie. Rodzice moi i m昕a zmuszaj nas, by秏y lubili Putina. Raz nawet wyrzuci砤m z domu swoj mam. Nie wytrzyma砤m. Pod Debalcewem zgin背 m骿 przyjaciel i kolega z pracy - wojskowy dziennikarz. A mama zacz瓿a mi opowiada, 縠 zabili go Amerykanie - m體i O砮na. Nie s硑sz w jej g硂sie z硂禼i.

Dla Wiktorii Krym to nadal Ukraina. Ma tylko 縜l do swojej ojczyzny, 縠 Kij體 nie daje instrukcji, jak powinna si zachowywa na terytorium okupowanym.
-- @foe_pl

Je秎i wybi髍cza gazeta to opublikowa砤 to musi by prawda.

Data: 2015-04-02 12:25:29
Autor: A. Filip
RoSSja pokazuje swoje prawdziwe oblicze na Krymie
kogutek444@gmail.com pisze:
W dniu czwartek, 2 kwietnia 2015 00:12:52 UTC+2 u偶ytkownik the_foe napisa艂:
[...]

[...]

Je艣li wybi贸rcza gazeta to opublikowa艂a to musi by膰 prawda.

A to nie jest "GW Prawda"? :-)

A Rosja wydaje si臋 nie tylko w tej kwestii stosowa膰 polityk臋 sprawdzanie
"ile przejdzie". Nie b臋dzie (znacz膮cych) protest贸w w sprawie tej telewizji to
zamkn膮 na amen, b臋d膮 znacz膮ce protesty to *mo偶e* dobry car Putin poprawi decyzje
ni偶szych urz臋dnik贸w tak jak mu b臋dzie akurat pasowa膰 albo nawet jeszcze co艣 tym
ugra. Ja si臋 osobi艣cie w tej sprawie nie wybieram protestowa膰 pod Rosyjsk膮
ambasad臋, bo zak艂adam 偶e dzielna michnikowszczyzna si臋 tam a偶 tak masowo stawi
*osobi艣cie* 偶e nie b臋dzie trzeba.

--
A. Filip  -- W Starych Kiejkutach CIA wyprodukowa艂a Kukli艅kisch 21 wieku.
Dla tego, kto nie ma ojca, starszy brat jest ojcem.  (Przys艂owie mongolskie)

Data: 2015-04-04 01:42:44
Autor: ruski szpieg
W dniu 02.04.2015 o 00:27, kogutek444@gmail.com pisze:
foe_pl
Je秎i wybi髍cza gazeta to opublikowa砤 to musi by prawda.
I do tego jedyna s硊szna prawda:)

Data: 2015-04-02 08:41:48
Autor: Stachu Chebel
[...]

Aneksja, separaty禼i, terrory禼i, Rosjanie, Putin... Ot taka retoryka dla tych, co im sprzedaj 禼iekomedia. iek+media+komedia.

I "maluczcy" to kupuj. Niestety...

Z przykro禼i the_foe jeste od dzisiaj postrzegany przeze mnie jako w砤秐ie ten "maluczki". Dlaczego? Ano zbytnio wysila si nie b阣, podam linka z za硂縠niem 縠 znasz j. Rosyjski na tyle, coby zrozumie to, o czym jest rozmowa w poni縮zym linku. Je縠li nie, to dej zna!!  Przet硊macz!! To ino lingwistyka, na wszelki wypadek nie u縴waj argument體 "facet zna ruski, wi阠 jest agentem". Lepiej lub gorzej znam te inne j陑ory... https://www.youtube.com/watch?v=mwd6a061d3g

Data: 2015-04-02 08:56:31
Autor: szklanynocnik
RoSSja pokazuje swoje prawdziwe oblicze na Krymie
 u縴tkownik Stachu Chebel napisa:

I "maluczcy" to kupuj. Niestety...

Ca砶owicie k砤mliwy przekaz polskich medi體 na temat dzisiejszej Ukrainy (same prawie 砱arstwa i przemilczenia), b阣眂y permanentnym robieniem "laski" post-majdanowcom (jest to zreszt ostatnio r體nie g丑wn perwersj polityki zagranicznej III RP) -- karygodnie zderza si z przekazem medi體 zagranicznych, i nie chodzi mi tu o media ruskie, lecz o zachodnie. Ni縠j kr髏ka (z braku miejsca) lista tych propagandowych oszustw:

* Rosn眂a liczba zachodnich s硊縝 specjalnych (tak縠 zaoceanicznych, m.in. s硊縝y kanadyjskie), i co za tym idzie tamtejszych medi體, potwierdza -- wbrew mitologii lansowanej przez dzisiejszy Kij體 -- 縠 majda駍ka ,,noc snajper體" (prawie 100 zastrzelonych) nie by砤 robot ludzi Janukowycza, tylko "banderowc體".

* Nie jest prawd, 縠 "rewolucyjny Majdan "by spontanicznym buntem ludu. Nakr阠ili go agenci USA, bo Obama, kt髍ego Putin ogra w Syrii jak przedszkolaka, chcia si zem禼i. Szefowa ameryka駍kiej grupy operacyjnej, Victoria Nuland (Nudelman), wyda砤 5 mld doi. na stworzenie w Kijowie "piekl, kt髍e ugodzi Putina", i z硂縴砤 na ten temat raport (dane Departamentu Stanu), podkre秎aj眂 m. in. udzia batalionu przebiera馽體 z IDF (si硑 zbrojne Izraela)jako "demonstrant體" walcz眂ych przeciw si硂m porz眃kowym Janukowycza.

* Nie jest prawd, 縠 zast眕ienie Janukowycza "rewolucjonistami" (Jaceniukiem i Poroszenk) by硂 zast眕ieniem uk砤du oligarchicznego systemem demokratycznym. Andrzej Talaga: "Rewolucja obali砤 stary re縤m, lecz zast眕i砤 go r體nie kleptokratycznym uk砤dem (...) Bez zniwelowania tej destrukcyjnej si硑 Ukraina nie b阣zie demokratycznym pa駍twem prawa, ale nadal dzikimi polami" (2014).

* Gloryfikowani przez Salon "bohaterowie" donieckich walk z "separatystami" to ochotnicze formacje "Azow", "Ajdar" i podobne, kt髍ych cz硂nkowie nosz na he砿ach swastyki (jak pokaza砤 niemiecka telewizja ZDF), a na mundurach naszywki b阣眂e kopiami klamer hitlerowskich pas體, i o Putinie m體i: ,,Ten parszywy 痽d udaj眂y Ruskiego!".

* W styczniu ulicami Kijowa maszerowa硑 rzesze Ukrai馽體, wzywaj眂 do przywr骳enia skasowanego przez Janukowycza tytu硊 "bohatera narodowego Ukrainy" Stenanowi Banderze, zbirowi, co wyda swej UPA ludob骿czy rozkaz: "Zabijcie ka縟ego Polaka mi阣zy szesnastym a sze舵dziesi眛ym rokiem 縴cia!". Marek A. Koprowski: "Dzisiejsza pa駍twowa doktryna Ukrainy i nowe podr阠zniki ukrai駍kie przedstawiaj Bander jako ojca narodu, a UPA jako g丑wny czynnik pa駍twowotw髍czy" (2015).

* Zupe硁 hucp (m體i si o takich: "wystrugana z banana") jest teza wi阫szo禼i naszych medi體, 縠 Putin zaatakuje Polsk jak tylko po砶nie ca潮 Ukrain. Spo砮cze駍two jest w 體 g硊pi spos骲 straszone, by oklaskiwa硂 prokijowskie prysiudy w砤dz. Tymczasem marzenie Putina (i to trudne do realizacji, przynosz眂e mu du縠 k硂poty gospodarcze i polityczne) stanowi jedynie wasalizacja rosyjskoj陑ycznego Doniecka, plus korytarz do Krymu. Moskwa nie wysuwa wobec Polski 縜dnych roszcze terytorialnych, za Ukrai馽y nawet w swych periodykach t硂czonych na terenie Polski 勘daj od nas "zwrotu" Przemy秎a i 13 powiat體!

* Z mi阣zynarodowych rozm體 tycz眂ych Ukrainy Polsk bezwzgl阣nie wyciepa - no nie tylko dlatego, 縠 lokaja nie zaprasza si do sto硊, ale i dlatego, 縠 sami Ukrai馽y maj nas gdzie (trudno szanowa poplecznika, kt髍y us硊縩ie wycisza wo硑駍kie ludob骿stwo). Kij體 wr阠z plun背 nam w twarz, publikuj眂 niedawno list sprzyjaj眂ych mu pa駍tw, gdzie mieni眂a siebie "g丑wnym adwokatem Ukrainy " Polska nie znalaz砤 si nawet w pierwszej dziesi眛ce!

* Salon przemilcza te okrucie駍two armii ukrai駍kiej walcz眂ej z "separatystami". Antoni Mak: "Oddzia硑 ukrai駍kie z premedytacj ostrzeliwuj rakietami dzielnice mieszkalne, powoduj眂 ci昕kie straty ludno禼i cywilnej, i u縴waj cywilnych mieszka馽體 jako 縴wych tarcz" (2015).

P. Gursztyn zacz背 sw骿 artyku od gro糱y, twierdz眂, 縠 ka縟y kto jest dzi antyukrainist -- "jest albo po縴tecznym idiot, albo poputczikiem, albo agentem wp硑wu, albo zdrajc". Identycznie perorowa ju po naszej (prawej) stronie Marcin Wolski. Panowie -- nie dacie rady zastraszy mnie takimi hase砶ami! Wy widzicie polsk racj stanu w pomaganiu nacji, kt髍a nienawidzi Polak體 bardziej ni ktokolwiek inny jak 秝iat d硊gi i szeroki (mo縠 tylko z wyj眛kiem post-ponarskich Litwin體), a w moim sercu ko砤cze si wobec tych zwyrodnialc體 kr髏ka fraza m體i眂a wszystko: pieprzy Ukrain! Nie ma zgody na zakazy nazywania Z砤 z砮m, czyli pi阾nowania Ukrai馽體, podobne do salonowych zakaz體 pi阾nowania wszelakich dewiant體 -- sprzeciwiam si d砤wieniu wolnej patriotycznej my秎i, panowie!

Waldemar siak
"Do Rzeczy", nr 12/2015 (fragment)

http://mysl-polska.pl/node/403

Data: 2015-04-02 20:07:02
Autor: the_foe
W dniu 2015-04-02 o 17:41, Stachu Chebel pisze:
[...]

Smieszny jeste. Przestawiasz to co, wyuczon gadk nie-wiadomo-kogo, przeciwko felietonowi uznanego dziennikarza? Cz硂wieka kt髍y jest znany i odpowiada swoj reputacj. Kt髍y w 2014 zdoby tytu "dziennikarza roku"! http://tinyurl.com/m65yw4g

--
@foe_pl

Data: 2015-04-03 06:21:59
Autor: Stachu Chebel
RoSSja pokazuje swoje prawdziwe oblicze na Krymie
W dniu czwartek, 2 kwietnia 2015 20:07:01 UTC+2 u縴tkownik the_foe napisa:
> [...]

Smieszny jeste. Przestawiasz to co, wyuczon gadk nie-wiadomo-kogo, przeciwko felietonowi uznanego dziennikarza? Cz硂wieka kt髍y jest znany i odpowiada swoj reputacj. Kt髍y w 2014 zdoby tytu "dziennikarza roku"! http://tinyurl.com/m65yw4g

Ty to tak na powa縩ie piszesz, czy jajca wielkanocne se strugasz? 觲 nieznany facet przedstawi argumenty. Ty wobec tych argument體 w swojej bezsilno禼i podajesz jakie nazwisko i koniec kropka... Nie mam racji :((

No to jake tak silny w podpieraniu si nie na argumenty, ale na persony, to przypominam o pokojowej nagrodzie Jobla, jak murzyn otrzyma podczas inwazji na Irak, Si-Aj-Hej podobno mia砤 niezbite dowody na bro chemiczn u Saddama.
Pos砤馽y z ramienia ONZ ni Wuja tego nie znale糽i.

A smaczku dodaje fakt, 縠 nagrod Jobla dosta w dniu zbombardowania przez USA Ksi昕yca..  Wi阠 we nie...

https://www.youtube.com/watch?v=6QQ8YGf91iY

Data: 2015-04-03 19:46:19
Autor: the_foe
W dniu 2015-04-03 o 15:21, Stachu Chebel pisze:
Ty to tak na powa縩ie piszesz, czy jajca wielkanocne se strugasz? 觲 nieznany facet przedstawi argumenty. Ty wobec tych argument體 w swojej bezsilno禼i podajesz jakie nazwisko i koniec kropka... Nie mam racji :((
takie argumenty sie nie licz bo wyrazaj subiektywne odczucia. On moze miec 100% racji, tyle ze ta racja dotyczy tylko jego i garstki mu podobnych. Nie mozna po bolszewicku generalizowac czlowieka. Kazdy ma swoj charakter, potrzeby, dazenia a takze demony, interesy, pasje.
DLatego jest zaw骴 dziennikarza, zaw骴 zaufania publicznego. Dziennikarz opisuje rzeczywistosc z szerszej perpektywy z wazeniem fakt體.
Wiec dalej, twierdze, ze przeciwstawianie felietonu zawodowego dziennikarza do wydukanych wypowiedzi quazi bloggera jest po prostu smieszne.

--
@foe_pl

Data: 2015-04-04 01:46:29
Autor: ruski szpieg
W dniu 03.04.2015 o 19:46, the_foe pisze:
DLatego jest zaw骴 dziennikarza, zaw骴 zaufania publicznego. Dziennikarz
opisuje rzeczywistosc z szerszej perpektywy z wazeniem fakt體.
Z szerszej perspektywy najbli縮zego oddzia硊 bezpieki;)

Data: 2015-04-03 08:34:35
Autor: Patriota

[...]

Kiedy niejaki Milewicz tak縠 brylowa w takich rankingach.., Jednak by nie rzetelnym dziennikarzem a zak砤manym propagandzist. Czego mu by硂 trzeba aby zechcia tak縠 widzie i opisywa tych rozszarpanych jankeskimi bombami serbskich robotnik體 id眂ych do pracy?

Data: 2015-04-03 12:21:13
Autor: ada
[...]

Co im sprzedaj 縴dowscy okupanci Polski, 縠by odwr骳i od siebie i od ich pod縠gackiej wojennej polityki uwag...

Data: 2015-04-02 10:25:08
Autor: Patriota
W dniu 2015-04-02 o 00:12, the_foe pisze:
http://tinyurl.com/q8juhxz

Rok po aneksji Krymu przez Rosj臋 tutejsi Ukrai艅cy i Tatarzy s膮 uznawani za obcych i wypychani na margines 偶ycia.

Cos takiego, a co za interes ma Rosja aby ich prze艣ladowa膰, i to akurat teraz? Znowu ponosi Ci臋 fantazja...

Data: 2015-04-02 19:52:16
Autor: the_foe
W dniu 2015-04-02 o 10:25, Patriota pisze:
[...]

Interes imperialny: Tatarzy to zywy dow贸d na to, ze jednak Krym odwiecznie nie nalezal do Rosji. Budowana w ten spos贸b narracja ma rysy kt贸re mozna zlikwidowa膰 likwiduj膮c ludzi kt贸rzy uscislaj膮 fakty historyczne. Tatarzy swoj膮 obecnoscia utrudniaj膮 Kremlowi fa艂szownie tozsamosci krymskiej.

--
@foe_pl

Data: 2015-04-03 07:03:08
Autor: Stachu Chebel
RoSSja pokazuje swoje prawdziwe oblicze na Krymie
W dniu czwartek, 2 kwietnia 2015 19:52:16 UTC+2 u縴tkownik the_foe napisa:

> Cos takiego, a co za interes ma Rosja aby ich prze秎adowa, i to akurat
> teraz? Znowu ponosi Ci fantazja...

Interes imperialny: Tatarzy to zywy dow骴 na to, ze jednak Krym odwiecznie nie nalezal do Rosji. Budowana w ten spos骲 narracja ma rysy kt髍e mozna zlikwidowa likwiduj眂 ludzi kt髍zy uscislaj fakty historyczne. Tatarzy swoj obecnoscia utrudniaj Kremlowi fa硈zownie tozsamosci krymskiej.

R阠e opadaj....  Jeden o zupie, drugi o dupie. A wa縩e jest zupe硁ie co innego.Co ma Krym wsp髄nego z chocho砤mi? Chruszczowe Guano !!

Data: 2015-04-03 08:34:04
Autor: Patriota
W dniu 2015-04-02 o 19:52, the_foe pisze:

[...]

Jaki tam imperialny? Przecie nawet nie kwapi膮 si臋 aby zaj膮膰 bogate w surowce mineralne tereny s膮siada... Rosja w dzisiejszych standardach jest jednym z najbardziej pokojowo usposobionych kraj贸w 艣wiata. Jednak nale偶y rozr贸偶nia膰 pokojowo艣膰 od niech臋ci do wykonywa艅 poleca艅 od terroryst贸w z za oceanu.

Data: 2015-04-04 01:49:48
Autor: ruski szpieg
W dniu 02.04.2015 o 19:52, the_foe pisze:
Tatarzy to zywy dow贸d na to, ze jednak Krym odwiecznie nie nalezal do
Rosji.
A RA艢 to 偶ywy dow贸d, ze 艢l膮sk odwiecznie nie nale偶a艂 do Polski;)

Data: 2015-04-04 18:36:33
Autor: the_foe
W dniu 2015-04-04 o 01:49, ruski szpieg pisze:
W dniu 02.04.2015 o 19:52, the_foe pisze:
Tatarzy to zywy dow贸d na to, ze jednak Krym odwiecznie nie nalezal do
Rosji.
A RA艢 to 偶ywy dow贸d, ze 艢l膮sk odwiecznie nie nale偶a艂 do Polski;)

nie, to jest tylko dow贸d, ze w czasie miedzywojennym Slask mia艂 autonomi臋 i nalezal do Polski. Podstaw historii prosze si臋 douczy膰.

--
@foe_pl

Data: 2015-04-02 11:49:02
Autor: mkarwan
RoSSja pokazuje swoje prawdziwe oblicze na Krymie
U偶ytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:mfhrs6$cuu$1mx1.internetia.pl...

http://www.bibula.com/?p=52694
http://www.wprost.pl/ar/308320/Izrael-wylacza-palestynskim-dzieciom-telewizje/
http://www.sat-charts.eu/artykul,636,Izrael-zamyka-palestynskie-telewizje.html