Roaming DATA NO LIMIT w T-Mobile

Data: 2016-08-24 02:05:38
Autor: MK
Roaming DATA NO LIMIT w T-Mobile
Czesc,
czy ktoś z Was miał już okazje przetestować na sobie jak działa w praktyce roamingowa oferta DATA NO LIMIT w T-mobile?
Pisza o prędkości 256kb/s to by oznaczalo 2 mbps, tylko czy aby na pewno jest to osiągalne? Dodatkowe pytanie czy ta oferta działa we wszystkich zakresach 2G/3G/LTE?

Pozdrawiam
MK

Data: 2016-08-24 11:46:42
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-08-24 o 11:05, MK pisze:
[...]

256 kb/s to 32KB/s.

--
Liwiusz

Data: 2016-08-24 11:48:47
Autor: KOMTUR
[...]

256 kb/s to 256 kb/s, pomyliłeś całkowicie pojęcia, myślałeś pewnie o 256 kB/s czyli 2 Mb/s.
Pewnie wystarczy to do widżetu pogody, jakiś mail mały się powoli ściągnie, ale FB czy taka np WP lub onet to będą mulić niemiłosiernie.
Zwłaszcza, że jest tam magiczne słówko "DO" 256kb/s czyli może być 16 kb/s, 32 kb/s i też będzie w porządku.

Ja wolałem wziąć normalne 500MB transferu niż praktycznie nie mieć internetu i udawać tylko, że jestem online.

Ale zależy jak kto używa internetu w komórce.

--

Pozdrówka
KOMTUR

Data: 2016-08-24 03:53:00
Autor: Kris
W dniu środa, 24 sierpnia 2016 11:48:49 UTC+2 użytkownik KOMTUR napisał:
> [...]

Ale zależy jak kto używa internetu w komórce.
256 kb/s to miałem przez chyba 5 lat od roku 2001.
Neostrada wtedy w mnojej lokalizacji taką prędkość oferowała. Wystarczyło to spokojnie jako internet w domu(przeglądanie stron, jakieś komunikatory itp.)
W battlefielda w sieci też na tym łączu chyba grałem- chyba bo nie jestem pewien- w 2005 mogłem już mieć 500kb/s
Tak wiec 256 kb/s to żadna tragedia

Data: 2016-08-24 11:30:10
Autor: W
Roaming DATA NO LIMIT w T-Mobile
KOMTUR wystukał, co następuje:

[...]

Eee... jak ktoś potrzebuje tylko na przykład whatsappa czy inny komunikator to aż świat... podobnie na szybko sprawdzić jakąś lokalizację ...

Data: 2016-08-24 13:33:19
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-08-24 o 13:30, W pisze:
[...]

Zupełnie wystarczy do netu w telefonie, wystarczy nawet do neta w komputerze. Do komunikatora to pewnie i 8 razy mniej starczy.

--
Liwiusz

Data: 2016-08-24 07:19:22
Autor: MK
W dniu środa, 24 sierpnia 2016 13:33:21 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

Zupełnie wystarczy do netu w telefonie, wystarczy nawet do neta w komputerze. Do komunikatora to pewnie i 8 razy mniej starczy.

-- Liwiusz

Potrzebuje przede wszystkim do nawigacji, maila, VOiP. Trudno mi jest sobie przypomiec jak internet przy takich prędkościach działa i stad moje pytanie. Probowalem podzialac na EDGE, wg. speedtestu osiąga 22,6 kB/s. Jeśli to będzie 32 kB/s powinno się dac uzywac. Mam do wyboru to lub 1GB w tej samej cenie mój wybor padl na no limit, ale chciałbym jakies potwierdzenie, ze będzie sprawnie dzialac i czy we wszystkich technologiach. Wolalbym się nie ograniczać np. tylko do 2G.
Skoro nikt nie testowal jeszcze to podzielę się informacjami po powrocie :).

Pozdrawiam
MK

Data: 2016-08-24 16:53:14
Autor: W
Roaming DATA NO LIMIT w T-Mobile
MK wystukał, co następuje:

napisał:

[...]

W sumie, zakładając transmisję non-stop przez 16h dziennie przez cały miesiąc to daje... 1875MB, czyli 1,875GB... przy 8h to już 0,9375GB - jak nie zamierzasz oglądać non-stop YT to wychodzi na to samo, przy czym na pakiecie z ilością danych będzie po prostu szybciej ;)

Data: 2016-08-24 12:04:36
Autor: radekp@konto.pl
Roaming DATA NO LIMIT w T-Mobile
Wed, 24 Aug 2016 11:48:47 +0200, w <npjqi0$cr0$1@node1.news.atman.pl>, KOMTUR
<komtur.maupa.onet.kropka.pl@op.pl> napisał(-a):

[...]

Na codzień mam ustawiony tel. w EDGE, co daje 10kB/s.
Spokojnie na tym działa nawet nawigacja online, poczta, strony przez miniOperę
-- w zasadzie wszystko czego potrzebuję.
Na 3G przełączam się tylko w razie potrzeby (tylko Youtube przychodzi mi do
głowy :) ).

Ale zależy jak kto używa internetu w komórce.

Data: 2016-08-24 21:18:52
Autor: KOMTUR
W dniu 2016-08-24 o 12:04, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Juz nawet przesłanie maleńkiego zdjecia mailem ot takiego 300KB to u Ciebie 30s z górką gdzie na LTE to ułamek sekundy.
A fotki z komórki to w megabajty idą.

Otwarcie strony głównej WP to około 1MB czyli 100s.
Na EDGE nigdy nie otworzyłem strony, cierpliwości nie mam :)
Nie wspominając o fejsie :)

Czyli tak jak mówiłem, zależy jak kto używa internetu w komórce.
Dla mnie czasami nawet H+ był mało akceptowalny, bo mulił duże strony.
To już nie rok 2005, jak ktoś dalej pisał, teraz w 2016 strony ważą kilku lub kilkanaście razy więcej niż w 2005.

--
Pozdrówka
KOMTUR

Data: 2016-08-24 22:37:10
Autor: radekp@konto.pl
Roaming DATA NO LIMIT w T-Mobile
Wed, 24 Aug 2016 21:18:52 +0200, w <npkrv1$f5v$1@node1.news.atman.pl>, KOMTUR
> [...]

Juz nawet przesłanie maleńkiego zdjecia mailem ot takiego 300KB to u Ciebie 30s z górką gdzie na LTE to ułamek sekundy.

Ale po co mam wysyłać zdjęcia z komórki, skoro mam aparat? :)
Poza tym jeżeli już raz na ruski rok coś wysyłam, to daję Send i chowam telefon
do kieszeni. U mnie wysyła się samo, nie muszę patrzeć na telefon :)

Otwarcie strony głównej WP to około 1MB czyli 100s.

Używam miniOpery.

Na EDGE nigdy nie otworzyłem strony, cierpliwości nie mam :)
Nie wspominając o fejsie :)

Mam jakiegoś Facebooka Lite, działa bardzo szybko. Więcej nie powiem, bo jest
nieaktywny :)

Data: 2016-08-25 04:46:30
Autor: KOMTUR
W dniu 2016-08-24 o 22:37, radekp@konto.pl pisze:

Ale po co mam wysyłać zdjęcia z komórki, skoro mam aparat? :)

Tez mam aparat, a mimo to fotki czasem wysyłam.
Zresztą to był tylko taki przykład :)

Poza tym jeżeli już raz na ruski rok coś wysyłam, to daję Send i chowam telefon
do kieszeni. U mnie wysyła się samo, nie muszę patrzeć na telefon :)

Takoż samo, tylko czasem bywało, ze się nie wysłało, bo po kliknięciu "wyślij" wszedłem do budynku, się urwało i nie wysłało.

Otwarcie strony głównej WP to około 1MB czyli 100s.

Używam miniOpery.

Ja chroma, firefoxa, a strony w miarę możliwości otwieram w pełnej wersji. Niektórych mobilnych wersji stron nie trawię.

Mam jakiegoś Facebooka Lite, działa bardzo szybko. Więcej nie powiem, bo jest
nieaktywny :)

Tez mam, ale używam Lite tylko w ostateczności, jak na "dużym" kółeczko się kręci i kręci i kręci...

No co dzień 4GB szybkiego LTE i już chyba "nie umiem" korzystać z wolnego netu, nawet w komórce :)

Ale jestem ciekaw wrażeń kolegi jak wróci, bo sam się zastanawiałem nad tym pakietem NOLIMIT.

Data: 2016-08-25 10:19:49
Autor: MK
W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 04:46:34 UTC+2 użytkownik KOMTUR napisał:

Ale jestem ciekaw wrażeń kolegi jak wróci, bo sam się zastanawiałem nad tym pakietem NOLIMIT.

Na pierwszy rzut oka wygląda, ze NO LIMIT jednak limit ma ;)
https://1drv.ms/i/s!AqI7E-xI5-cdlVEfG34USWoPBdgO
Oczywiście przy zalozeniu ciągłego transferu z predkoscia 32kB/s powinno wystarczyc na 14. Pytanie jak zadziała w praktyce
1/ predkosc będzie ograniczona do 32 kB/s i nie uda się wykorzystać całego limitu
2/ predkosc nie będzie ograniczona i jedynym ograniczniem będzie limit 40GB, a reklama NO LIMIT to tylko skrot marketingowy przy zalozeniu, ze ktoś będzie korzystal z sieci 2G.
Nie ukrywam, ze 2 rozwiązanie bardziej by mi pasowalo ;).
Na razie probuje podzialac na EDGE żeby bys przygotowanym na ta nagla zmiane w jakości mojego zycia ;). Maile wychodzą dluzej, dluzej tez się laduja strony, VOiP działa przyzwoicie, o wideorozmowie na EDGE nie ma mowy.

Pozdrawiam
MK

Data: 2016-08-24 12:49:44
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-08-24 o 11:48, KOMTUR pisze:
[...]

Bez przesady, mój pierwszy stały internet miał 128kb.s, potem 256kb/s i się tego normalnie używało. Strony zapewne mniej ważyły, ale wszystko się da używać, zwłaszcza w telefonie. Problem może być co najwyżej ze streamingiem video, ale już na voip czy skype głosowy starczy.

Zwłaszcza, że jest tam magiczne słówko "DO" 256kb/s czyli może być 16
kb/s, 32 kb/s i też będzie w porządku.

Ale tam gdzie będzie 16, to będzie 16 zawsze, nawet jak ktoś kupi superhiper pakiet LTE 300mb/s.

Ja wolałem wziąć normalne 500MB transferu niż praktycznie nie mieć
internetu i udawać tylko, że jestem online.

Do telefonu? Zwykle niepotrzebna jest pełna prędkość.

Ale zależy jak kto używa internetu w komórce.

Jeśli używasz tak, że jest dla ciebie różnicą 256kb/s lub 10 mb/s, to te 500mb starczy ci na bardzo niewiele.

--
Liwiusz

Data: 2016-08-24 21:18:30
Autor: KOMTUR
W dniu 2016-08-24 o 12:49, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-08-24 o 11:48, KOMTUR pisze:

Ale tam gdzie będzie 16, to będzie 16 zawsze, nawet jak ktoś kupi
superhiper pakiet LTE 300mb/s.

Zgadza się tam gdzie będzie 16 tam będzie 16, ale tam gdzie ja będę miał 70Mb/s on dalej będzie miał w porywach do 256 kb/s.
Niestety szybki LTE na co dzień tak mnie rozpieścił, że ciężko mi się używa tak wolnego internetu.

Do telefonu? Zwykle niepotrzebna jest pełna prędkość.

To zależy. Jak dostanę powiadomienie, ze mam maila z załącznikiem 5 MB, to nie chce mi się czekać na otwarcie jego 2 minuty.

Jeśli używasz tak, że jest dla ciebie różnicą 256kb/s lub 10 mb/s, to te
500mb starczy ci na bardzo niewiele.

Prędkość ma znaczenie chwilowe. Dużo aplikacji działa sobie w tle i wtedy faktycznie prędkość nie ma znaczenia czy mail się będzie odbierał 0,5 s czy 2 minuty. I tak z tymi nędznymi 500MB musiałem się bardzo ograniczać, co bardziej "transferogenne" operacje wykonywałem w hotelu na wifi :)

--
Pozdrówka
KOMTUR

Data: 2016-08-24 23:01:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-08-24 o 21:18, KOMTUR pisze:
[...]

Na co dzień pewnie masz rację, ale jeśli mówimy o roamingu, czyli używaniu krótkotrwałym, a ponadto za darmo, gdzie nawet mały pakiet w pełnej prędkości kosztuje cię kilkadziesiąt złotych, to chyba warto się tak "przecierpieć".

--
Liwiusz

Data: 2016-08-25 04:36:56
Autor: KOMTUR
W dniu 2016-08-24 o 23:01, Liwiusz pisze:

[...]

Nie tak za darmo, bo chyba z 50 zł ten no limit kosztuje.

--
KOMTUR

Roaming DATA NO LIMIT w T-Mobile