Roaming - pytanie

Data: 2017-07-07 01:22:56
Autor: malyd77
Roaming - pytanie
Witam

Mam pytanie. Mam babcię która jest w Niemczech i potrzebuję stałego kontaktu z nią. Czy po ostatnich zmianach następujące rozwiązanie będzie miało sens. 1. Kupuję telefon z kartą np z Play. Uruchamiam taryfę no limit
2. Zawożę telefon do Niemiec
3. Dzwoniąc z Polski na ten numer nic nie płacę, dzwoniąc z tego numeru w Niemczech na polskie komórki też nic nie płacę.?
4. A jak wygląda dzwonienie z tego numeru w Niemczech na telefony komórkowe w Niemczech.? Też jest gratis czy coś się będzie płacić.?

Nie potrzebuję internetu, SMS-ów i MMS-ów tylko rozmowy.
Dzięki za każdą informację

Data: 2017-07-07 19:55:56
Autor: m4rkiz
Roaming - pytanie
On 2017-07-07 10:22, malyd77 wrote:
3. Dzwoniąc z Polski na ten numer nic nie płacę,
placisz

dzwoniąc z tego numeru w Niemczech na polskie komórki też nic nie płacę.?

tez placisz

4. A jak wygląda dzwonienie z tego numeru w Niemczech na telefony komórkowe w Niemczech.? Też jest gratis czy coś się będzie płacić.?

i tu tez placisz

Nie potrzebuję internetu, SMS-ów i MMS-ów tylko rozmowy.
Dzięki za każdą informację

zaden z pakietow no limit nie zawiera roamingu miedzynarodowego

Data: 2017-07-08 14:00:05
Autor: Czarek
Roaming - pytanie

W dniu 07.07.2017 o 19:55, m4rkiz pisze:
3. Dzwoniąc z Polski na ten numer nic nie płacę,
placisz

Dlaczego tak uważasz?

--
Czarek

Data: 2017-07-08 20:52:43
Autor: Liwiusz
Roaming - pytanie
W dniu 2017-07-08 o 14:00, Czarek pisze:

W dniu 07.07.2017 o 19:55, m4rkiz pisze:
3. Dzwoniąc z Polski na ten numer nic nie płacę,
placisz

Dlaczego tak uważasz?

Bo się nie zna.

--
Liwiusz

Data: 2017-07-08 22:32:50
Autor: Czarek
Roaming - pytanie

W dniu 08.07.2017 o 20:52, Liwiusz pisze:
[...]

Z tym się zgodzę.

--
Czarek

Data: 2017-07-09 19:21:01
Autor: m4rkiz
Roaming - pytanie
On 2017-07-08 14:00, Czarek wrote:

W dniu 07.07.2017 o 19:55, m4rkiz pisze:
3. Dzwoniąc z Polski na ten numer nic nie płacę,
placisz

Dlaczego tak uważasz?

bo niedawno czytalem cos takiego:

http://thinkapple.pl/2017/05/12/play-roaming-ceny-2017/

Osoby posiadające taryfę no limit dostaną co roku pulę minut, SMSów/MMSów i danych do wykorzystania w roamingu. Wielkość puli określona jest w cenniku dla każdej taryfy. Po wykorzystaniu puli, opłaty będą wynosiły:

     połączenia wychodzące: 16 groszy za minutę;
     połączenia przychodzące: 5 groszy za minutę;

Data: 2017-07-09 19:56:34
Autor: Liwiusz
Roaming - pytanie
On 2017-07-08 14:00, Czarek wrote:

[...]

Swoją wiedzę o świecie czerpiesz z już nieaktualnych danych. Światu twoja osoba jest w sumie obojętna, ale z łaski swojej, mógłbyś pohamować swój popęd dydaktyczny, skoro się do tego zupełnie nie nadajesz, i nie rozsiewać swojej ignorancji na inne osoby.

--
Liwiusz

Data: 2017-07-09 20:55:03
Autor: Czarek
Roaming - pytanie

On 2017-07-08 14:00, Czarek wrote:

[...]

Może zacznij od poznania definicji roamingu.

Osoby posiadającej numer polskiego operatora, będącej w Polsce, wykonującej połączenie na polski numer polskiego operatora, z którym ma połączenia bezpłatne, *nie interesuje* gdzie w danej chwili przebywa ten numer (czy jest w kraju, czy za granicą)

PS. nie znam szczegółów taryfy "No limit" domyślam się, że w niej są bezpłatne połączenia na numery Play.

--
Czarek

Data: 2017-07-18 18:46:49
Autor: m4rkiz
Roaming - pytanie
On 2017-07-09 20:55, Czarek wrote:
[...]

ale jakie to ma znaczenie w kontekscie posiadania dwoch kart z ktorych jedna ma byc za granica i odbierac polaczenia? nie twierdzilem ze zaplaci za polaczenie wychodzace, tylko ze operacja ta nie jest tak tania jak kupienie karty w kiosku i wywiezienie jej za granice

Data: 2017-07-19 08:46:37
Autor: Liwiusz
Roaming - pytanie
W dniu 2017-07-18 o 18:46, m4rkiz pisze:

nie twierdzilem ze
zaplaci za polaczenie wychodzace

Zatem przytoczmy co tam wypociłeś:

> 3. Dzwoniąc z Polski na ten numer nic nie płacę,
ty: placisz

--
Liwiusz

Data: 2017-07-21 17:00:16
Autor: J.F.
Roaming - pytanie
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:okmv8f$9fa$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
zaplaci za polaczenie wychodzace

Zatem przytoczmy co tam wypociłeś:

> 3. Dzwoniąc z Polski na ten numer nic nie płacę,

Nic nie placi, jesli tez ma taryfe no limit, czy inne darmowe minuty,
czy "za darmo w sieci".

J.

Data: 2017-07-08 20:52:30
Autor: Liwiusz
Roaming - pytanie
W dniu 2017-07-07 o 19:55, m4rkiz pisze:

zaden z pakietow no limit nie zawiera roamingu miedzynarodowego

Doczytaj, bo nie znasz ofert.

--
Liwiusz

Data: 2017-07-08 20:54:12
Autor: Liwiusz
Roaming - pytanie
W dniu 2017-07-07 o 10:22, malyd77 pisze:
[...]

To już zależy od taryfy tego, kto dzwoni.

, dzwoniąc z tego numeru w Niemczech na polskie komórki też nic nie płacę.?

Jak masz bezpłatne połączenia w ramach taryfy nolimit, ot nie płacisz nic dodatkowo.

4. A jak wygląda dzwonienie z tego numeru w Niemczech na telefony komórkowe w Niemczech.? Też jest gratis czy coś się będzie płacić.?

Tak samo jak na dzwonienie na numery w Polsce - w ramach nolimitów.

Pamiętaj, że co jakieś 2 miesiące będzie trzeba numer zmieniać na nowy.

--
Liwiusz

Roaming - pytanie