"Robi się coraz dziwniej i straszniej ....".

Data: 2012-03-30 02:09:15
Autor: Robert Tomasik
"Robi się coraz dziwniej i straszniej ....".
Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości news:jl2da1$9vl$1usenet.news.interia.pl...
Nie Smoleńsk a zapasowe w Białorusi????
http://bombardier.nowyekran.pl/post/57507,nie-smolensk-a-zapasowe-w-bialorusi

"[...]
Odczytany stan komputera pokładowego FMS z samolotu Tu154M numer boczny 101, jak twierdzi komisja KBWL, przedstawiony w raporcie KBWL pod przewodnictwem Jerzego Millera w załączniku numer 4 :

http://mswia.datacenter-poland.pl/protokol/ZalacznikNr4-TechnikaLotniczaIJejEksploatacja.pdf

strona 495-496, 3.3.1.6.4 tabela 3-10 FMS Serial Number 281 DME/VOR/TACAN Inputs, przedstawia stan pamięci przed jej ,,zamrożeniem''. Tabela zawiera dane dotyczące pozycji samolotu względem urządzeń nawigacyjnych znajdujących się na lotniskach w Witebsku (VOR) i Siauliai ( TACAN ) na Litwie. Przecięcie się prostych wyznaczonych poprzez kierunki i odległości względem tych nadajników wskazują aktualną pozycję samolotu, znajdującego się na lotnisku na Białorusi.
Pozycja samolotu względem lotniska w Witebsku :
VOR Station Identifier VTB
VOR Station Position N 55:07.534 E 30:21.080
VOR Bearing 277.7°
Computed distance to VOR station 114169 m (61.65 NM)
VOR Frequency 112.70
VOR Station Declination E 8.1°
Pozycja samolotu względem lotniska w Siauliai
TACAN Identifier SQQ
TACAN Position N 55:53.427 E 23:24.143
TACAN Bearing 119.4°
Computed distance to TACAN station 325575 m (175.8 NM)
TACAN Frequency 116.30
TACAN Declination E 4.9°

http://m.nowyekran.pl/971048398dd74e40182406b987de58a7,0,0.gif

Ten rysunek Twój, czy urzędowi. Pytam, bo:
1) Wziąłeś pod uwagę różne układy odniesienia? Pytam, bo nie chce mi sie sprawdzać w jakich to układach są te dane, a to moze być kilkaset metrów rozbieżności.
2) Z jaką dokładnością to mierzy kąty? Nawet 0,05 stopnia (czyli połowa podawanej dokładności), to na dystansie kilkuset kilometrów już kilkaset metrów.
3) Skąd na rysunku kierunek lotu samolotu? Bo w tych danych ja nie widzę kursu, ani poprzedniej pozycji - czy czasem ktoś sobie nie wrysował samolociku kursem na lotnisko na tzw. "pałe"?

Data: 2012-03-30 09:55:09
Autor: Endriu
"Robi się coraz dziwniej i straszniej ....".

2) Z jaką dokładnością to mierzy kąty? Nawet 0,05 stopnia

A tam 0,05 stopnia.... mnie wychodzi na GoogleMap, że koordynata z Witebska jest w miare dobrze wyrysowana:

http://m.nowyekran.pl/971048398dd74e40182406b987de58a7,0,0.gif

... ale aby koordynata z Siauliai się z nią zeszła w punkcie W1, musiała by być na kursie (odległosć 325km dobra) gdzieś około 99 stopni ...

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-03-30 10:07:50
Autor: Endriu
"Robi się coraz dziwniej i straszniej ....".
A tam 0,05 stopnia.... mnie wychodzi na GoogleMap, że koordynata z Witebska jest w miare dobrze wyrysowana:

http://m.nowyekran.pl/971048398dd74e40182406b987de58a7,0,0.gif

Chociaż też nie za bardzo, bo powinno być raczej 114 km i około 297 stopni .....

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/3555421961c91c31.html

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-03-30 10:24:32
Autor: Endriu
"Robi się coraz dziwniej i straszniej ....".
.. ale aby koordynata z się z nią zeszła w punkcie W1, musiała by być na kursie (odległosć 325km dobra) gdzieś około 99 stopni ...

Ale przecież punkt W1 to nie wspomniane lotnisko. Dla tego lotniska (Z1) z Siauliai  koordynaty winny wynosić 325 km i gdzieś około 93 stopni ...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/01d35b2dad97a450.html

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-03-30 10:29:55
Autor: /dev/SU45
"Robi się coraz dziwniej i straszniej ....".

Ale przecież punkt W1 to nie wspomniane lotnisko. Dla tego lotniska (Z1)
z Siauliai koordynaty winny wynosić 325 km i gdzieś około 93 stopni ...

Andriej ty polskojęzyczny typie, Siaulai to PiSzą jakieś pomioty sowieckie albo lietuvisy, jak się nazywa to miasto w polskiej mowie? "Potop" czytał?

Data: 2012-03-30 10:33:47
Autor: Endriu
"Robi się coraz dziwniej i straszniej ....".

Andriej ty polskojęzyczny typie,

:). A to o to miasto chodzi ?.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Szawle

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-03-30 12:12:35
Autor: Smok Eustachy
"Robi się coraz dziwniej i straszniej ....".
W dniu 30.03.2012 02:09, Robert Tomasik pisze:
/..../
[...]
Macie za swoje.

"Robi się coraz dziwniej i straszniej ....".