Robieni w ... bańkę żarówkową

Data: 2010-09-13 14:22:09
Autor: Henry(k)
Robieni w ... bańkę żarówkową
Dnia Mon, 13 Sep 2010 11:29:53 +0200, Paweł napisał(a):

Unia zabroniła używać kolejnych typów "normalnych" żarówek na rzecz "ekologicznych".

Że zabroniła to fakt. Ale czy zmusza do świetlówek kompaktowych?

Ja bez problemu kupiłem żarówkę 100W - halogenową. A teraz czekam aż LED'y
"dojrzeją" (latarki już dawno wymieniłem na LED'owe). Nie widzę powodu żeby
tęsknić za zwykłą żarówką...

Pozdrawiam,                Henry

Data: 2010-09-13 14:37:32
Autor: Michal Jankowski
Robieni w ... bańkę żarówkową
"Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> writes:

[...]

Halogeny będą zabronione w przyszłym roku. A może w 2012, nie pamiętam.

  MJ

Data: 2010-09-13 18:51:07
Autor: Henry(k)
Robieni w ... bańkę żarówkową
Dnia Mon, 13 Sep 2010 14:37:32 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

Halogeny będą zabronione w przyszłym roku. A może w 2012, nie pamiętam.

Klasy C dopiero w 2016. Ale chyba te lepsze dochodzą do klasy B więc może
zostaną dłużej. Do tego czasu i tak liczę na dobre LED'y z pełnym widmem.

Pozdrawiam,
                 Henry

Data: 2010-09-13 20:44:17
Autor: SDD
Robieni w ... bańkę żarówkową

Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1uuvhnbcpw3z3$.au5xa5pybnoc$.dlg40tude.net...

Klasy C dopiero w 2016. Ale chyba te lepsze dochodzą do klasy B więc może
zostaną dłużej. Do tego czasu i tak liczę na dobre LED'y z pełnym widmem.

Z takim naprawde pelnym, to nie wiem, czy beda kiedykolwiek, chyba, ze moze jakies minizarowki oparte na nanoogniwach (a moze jokto-) termojadrowych :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-09-14 10:32:11
Autor: Henry(k)
Robieni w ... bańkę żarówkową
Dnia Mon, 13 Sep 2010 20:44:17 +0200, SDD napisał(a):

Z takim naprawde pelnym, to nie wiem, czy beda kiedykolwiek, chyba, ze moze jakies minizarowki oparte na nanoogniwach (a moze jokto-) termojadrowych :)

Jestem optymistą - są różne sposoby generacji fotonów i pewnie niektóre
dadzą się przenieść z laboratorium do produkcji seryjnej.

Ale wracając do wątku to pogooglałem i po przeczytaniu dyrektyw i jakichś
artykułów, to jakoś mam większy dystans do tych piszących o "spisku".
Aczkolwiek zgadzam się że od razu powinno się zaostrzyć przepisy o zbiórce
zużytych świetlówek - powinno się dać je zwrócić wszędzie i w dowolnej
ilości, a nie tylko na zasadzie 1:1 przy kupowaniu nowej.

Dobra... idę wymienić przepaloną żarówkę w sypialni - na tradycyjną bo
jeszcze mam kilka w szafce ;-)

Pozdrawiam,
                Henry

Data: 2010-09-14 15:04:59
Autor: SDD
Robieni w ... bańkę żarówkową

Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w wiadomości news:vozuw3u0ic9b$.17kbqo9r4xnzi$.dlg40tude.net...

Dobra... idę wymienić przepaloną żarówkę w sypialni - na tradycyjną bo
jeszcze mam kilka w szafce ;-)

Zawsze mozna sobie przywiezc zarowki z wojazy wakacyjnych do bardziej normalnych i cywilizowanych niz PL krajow...
Np. z Egiptu przywiozlem zobie dwie fajne "setki" Philipsa :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-09-14 15:57:03
Autor: Krzysztof Jodłowski
Robieni w ... bańkę żarówkową
Np. z Egiptu przywiozlem zobie dwie fajne "setki" Philipsa :)

Nie musiałem jechać aż tak daleko. Kupiłem przedwczoraj w sklepie elektronicznym niedaleko mnie paczkę 10 szt. setek z GE po skandalicznej cenie 3 zł za szt. Wyglądają jakby sprowadzone z Węgier.

--
Krzysztof

Data: 2010-09-14 16:36:47
Autor: SDD
Robieni w ... bańkę żarówkową

Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i6nuvp$rph$1news.onet.pl...

cenie 3 zł za szt. Wyglądają jakby sprowadzone z Węgier.

No prosze, ktos w tej calej UE jeszcze ma jaja.
A to tak calkiem oficjalnie, z półki, czy tez tak bardziej "spod lady"?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-09-14 18:34:07
Autor: Krzysztof Jodłowski
Robieni w ... bańkę żarówkową
cenie 3 zł za szt. Wyglądają jakby sprowadzone z Węgier.

No prosze, ktos w tej calej UE jeszcze ma jaja.
A to tak calkiem oficjalnie, z półki, czy tez tak bardziej "spod lady"?

Z półki. Pełen asortyment był od 100W do 25W.
Ale cena tych "poza dozwolonym zakresem" jak na czarnym rynku :)

To że były może wynikać z tego, że można sprzedawać do wyczerpania zapasów magazynowych. No i okazało się, że na Węgrzech jeszcze troche zostało i nie schodzą, a w Polsce owszem i za całkiem niezłe pieniądze.

--
Krzysztof

Data: 2010-09-14 18:43:25
Autor: SQLwiel
Robieni w ... bańkę żarówkową
W dniu 2010-09-14 18:34, Krzysztof Jodłowski pisze:
[...]

BTW - a co z żarówkami tzw. "grzewczymi"? (Ja to nazywam "domowy solux") Miały chyba 150W. Mam taką w domu i aplikuję ją mojej żonie jako lekarstwo na zimową depresję...
Legalne?

.... też się chwilami zastanawiam, czy bardziej "szkodzi środowisku" (wiem, że to absolutny pic) wytworzenie energii dla 100W żarówki, czy uwolnienie parudziesiąt mg rtęci po stłuczeniu świetlówki kompaktowej. Mnie to w sumie loto (wiecie już koło czego).
Dzisiaj w radyju mówili, że można dostać 500zł kary za wyrzucenie do śmietnika świetlówki kompaktowej. Dobre. A może by łajzy zaczęli skupować te padnięte po cenie (powiedzmy) 2zł, skoro tak im zależy na tym środowisku?

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-09-14 20:22:08
Autor: Krzysztof Jodłowski
Robieni w ... bańkę żarówkową
Tak w ogóle to większość wypowiada się na temat za/przeciw nie wiedząc co jest wprowadzane a co wycofywane.

Polecam zapoznanie się z PEŁNYM tekstem:
ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 244/2009
http://www.mg.gov.pl/files/upload/8139/3%20Rozporzadzenie_244_2009_lampy_domowe.pdf
Mówi się tam nie tylko o wycofywaniu lamp określonych rodzajów, ale także o konieczności zmian parametrów tych które pozostają.
Polecam tabelę nr 4, która w celu zwiększenia żywotności w końcowym etapie np. wydłuża czas działania lamp "energooszczędnych" (czyli kompaktowych lamp fluorescencyjnych wg rozporządzenia) oraz ilość ich załączeń.

Nie jestem ani za ani przeciw nastającym zmianom. Są plusy i minusy obu rozwiązań. Przy lampach zapalonych przez długi czas w ciągu dnia na pewno ekonomicznie* wyjdą "energooszczędne", z drugiej strony są zastosowania typu krótko i rzadko zapalające się światło, sterowane czujnikiem ruchu, znajdujące się w jakimś korytarzu. Tu pewnie ekonomiczniej* wyjdzie żarówka.

*ekonomicznie - rozumiem jako kombinację zużycia prądu, kosztu lampy oraz w jakimś stopniu kosztów ochrony środowiska

Zawsze pozostaję w rozporządzeniu opcja:
"„lampa do celów specjalnych” oznacza lampę nieprzezna­
czoną do oświetlenia pomieszczeń domowych ze względu
na jej parametry techniczne lub na fakt, że w dotyczących
jej informacjach o produkcie podano, iż nie nadaje się ona
do oświetlenia pomieszczeń domowych"
I pewnie za jakiś czas producenci zaczną takie rzeczy produkować.
Tak jak wspomniane wyżej w wątku lampy grzewcze.

--
Krzysztof

Data: 2010-09-14 22:08:59
Autor: Michal Jankowski
Robieni w ... bańkę żarówkową
SQLwiel <null@com.pl> writes:

[...]

Przede wszystkim, o czym pisałem już wiele razy - nieprawdą jest, że
energia cieplna zwykłej żarówki zawsze jest bezużyteczna. W naszym
klimacie żarówki doskonale wspomagają ogrzewanie mieszkań - przez
większą część roku, szacuję, że przez jakieś 80-85% czasu świecenia (w
lecie, kiedy dogrzewać się nie trzeba, dzień długi i świeci się mało). Owszem, ogrzewanie prądem jest droższe on innych sposobów, ale znowu
nie aż tak. Zaoszczędzimy na prądzie na żarówki 100zł, ale np. 60zł
wydamy więcej na ogrzewanie... Żaden unijny propagator świetlówek w
ogóle o tym się nie zająknął...

  MJ

Data: 2010-09-15 07:15:46
Autor: Adam L.
Robieni w ... bańkę żarówkową

> [...]

elektronicznym niedaleko mnie paczkę 10 szt. setek z GE po skandalicznej
cenie 3 zł za szt. Wyglądają jakby sprowadzone z Węgier.

Ale zapewne są typu "przejrzyste" a intereujące mnie "mleczne" nie ma!
Co gorsza zakaz produkcji "mlecznych" obowiązuje dla dowolnej mocy.

Adam

Data: 2010-09-15 08:36:42
Autor: Przemek Lipski
Robieni w ... bańkę żarówkową

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:i6nrts$iar$1news.onet.pl...

[...]

W Irlandii rok temu wyprzedawali za grosze owe "nielegalne" żarówki by się ich pozbyć i przez jakiś czas potem ich nie było. W tejk chwili bez problemu dostanie się zwykłe żarówki o mocy 100W i 150W...

Pozdrawiam Przemek

Data: 2010-09-15 19:48:28
Autor: Papo5murpfs
Robieni w ... bańkę żarówkową
Órzytkownik "Henry(k)" napisał:
[...]

chyba jesteś jusz dużym chłopcem skoro dostajesz do klawiatury, a skoro tak
to powinienieś dobrze wiedzieć jak beznadziejne w praktyce są takie zbiurki,
pszypomnij sobie zzbiurki butelek po mleku w PRL oraz butelek po piwie w
POlsce, a nawet jak b y te zbiurki działały to nie wiadomo czy i tak to by
potem na smietnikach nie lądowało:O)
a jak ci się w domu taka rtęciufka zbije, co zdaża się dość często, to żadna
zbiurka przed skażeniem rtęcią tfojego mieszkania nie pomoże:O(
a w chinach i tak będą produkować żarufki i sprzedawać w europie, a w
europie będzie bezrobocie, tak zamo było z zakazem produkcji freonu, do
dzisiaj można go kupic z chin:O)

Data: 2010-09-15 12:13:11
Autor: niusy.pl
Robieni w ... bańkę żarówkową

[...]

Wiesz że taki LED wymaga kosztownej utylizacji ? Bo jakkolwiek mógłby działać przez najbliższe 50 lat bez wymiany to w mędzyczasie kolejne bzdurne przepisy je pewnie wyeliminują albo zwyczajnie moralnie zestarzeje się znaczy nie będziesz go chciał.

Data: 2010-09-15 13:39:08
Autor: Andrzej Lawa
Robieni w ... bańkę żarówkową
W dniu 15.09.2010 12:13, niusy.pl pisze:

Wiesz że taki LED wymaga kosztownej utylizacji ? Bo jakkolwiek mógłby
działać przez najbliższe 50 lat bez wymiany to w mędzyczasie kolejne
bzdurne przepisy je pewnie wyeliminują

Eeetam.

albo zwyczajnie moralnie
zestarzeje się znaczy nie będziesz go chciał.

Znaczy uważasz go za idiotę, co mając w pełni sprawny przedmiot wyrzuca
go, bo chce funkcjonalnie taki sam tylko nowy? ;->

Robieni w ... bańkę żarówkową